Skocz do zawartości
radm3

[Przewód] Klamkomanetki Ultegra ST-R8020 + M820

Rekomendowane odpowiedzi

radm3

Witam,

Chcę kupić klamkomanetki Shimano Ultegra ST-R8020 oraz zacisk Shimano  BR-M820 (jeden już mam).

Z tego co znalazłem do Shimano BR-M820 polecany jest przewód SM-BH90 SBLS.

  • Złącze przewodu: Dźwignia - prosty, Zacisk - banjo
  • Banjo: Długość - długie, Długość śruby typu banjo - krótka

Do klamkomanetki  Shimano Ultegra ST-R8020 zalecany jest przewód SM-BH90-JK-SSR.

Przewód SM-BH90-JK-SSR: Złącze przewodu: Dźwignia - prosty, Zacisk - prosty

Czy aby połączyć Klamkomanetkę Shimano Ultegra ST-R8020 z zaciskiem Shimano  BR-M820 powinienem kupić przewód SM-BH90 SBLS? Jak podłączyć przewód do klamkomanetki, co dokupić?

Znalazłem  https://www.rowertour.com/p/48709/shimano-oliwka-i-koncowka-przewodu-hydraulicznego-sm-bh90

pozostaje jeszcze znaleźć 3 x śruba łącząca (M8 / M9, czarna) które są w zestawie z przewodem https://www.rowertour.com/p/16933/shimano-sm-bh90-sbls-przewod-hamulcowy-saint-1000mm-czarny .  Nie wiem które śruby potrzebuję a które idą do zacisku i są mi niepotrzebne bo mam M820.

Pozdrawiam

Edytowane przez radm3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radm3
4 godziny temu, radm3 napisał:

pozostaje jeszcze znaleźć 3 x śruba łącząca (M8 / M9, czarna) które są w zestawie z przewodem https://www.rowertour.com/p/16933/shimano-sm-bh90-sbls-przewod-hamulcowy-saint-1000mm-czarny . 

Miał być link  https://www.rowertour.com/p/75140/shimano-sm-bh90-jkssr-przewod-hamulcowy-1700mm-czarny

Ma może ktoś dostęp do dokumentacji Shimano i może powiedzieć co trzeba mieć aby prawidłowo podłączyć surowy przewód (bez niczego) do klamkomanetki Shimano Ultegra ST-R8020? W zestawie z nową klamkomanetką chyba nie ma nic do łączenia przewodu.

Wiem że idą na pewno oliwka i końcówka przewodu hydraulicznego ale jakie śruby/gumy?

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb

Potrzebujesz insert , oliwkę i śrubę (wszystko jest w zestawie gdy kupujesz kompletny przewód hamulcowy) , tu masz manuala http://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-RADBR01-02-ENG.pdf

Nie wiem tylko czy klamkomanetki szosowe są kompatybilne z zaciskiem MTB (czy tłoczą odpowiednia ilość oleju) , no i do czego chcesz takiej hybrydy używać , że potrzeba aż 4-tłoczkowy zacisk.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radm3

Wielkie dzięki :)

6 minut temu, gtb napisał:

Potrzebujesz insert , oliwkę i śrubę (wszystko jest w zestawie gdy kupujesz kompletny przewód hamulcowy) , tu masz manuala http://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-RADBR01-02-ENG.pdf

Śruba Y8RD98010 M9 czarna.

15 minut temu, gtb napisał:

Nie wiem tylko czy klamkomanetki szosowe są kompatybilne z zaciskiem MTB (czy tłoczą odpowiednia ilość oleju) , no i do czego chcesz takiej hybrydy używać , że potrzeba aż 4-tłoczkowy zacisk.

Wydaje mi się że będzie to jakoś hamowało. Klamkomanetka szosowa pewnie tłoczy mniej oleju niż klamka m820.

Wcześniej chciałem zamontować TRP Spyre ale one są na Flat Mount.  Nie dało się do tej ramy i widelca zamontować dobrych hamulców mechanicznych bo mają mocowanie Flat Mount. 

Później poczytałem o coraz słabszej jakości hamulców Shimano (o tym że ciekną). Lubię szybko jeździć i nie chcę ryzykować awarii hamulców. Ktoś napisał że Shimano może by nie ryzykowało życiem kogoś w hamulcach zjazdowych i nadal są dobre. W ten sposób doszedłem do Saint w przełaju. Jak złożę rower to napiszę w tym temacie jak to działa :).

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

O ile różnice klamek m820 i m785 (takie mam) są nieistotne. Zamienialem klamki między sobą i niczego w sile czy modulacji nie zauważyłem - może jakiś niuans że jednak Saint stykał klocki z tarczą ze 2-3mm wcześniej niż xt - czyli minimalnie ale jednak średnice tloczkow w klamkach się różnią. Ale szosowe klamki mogą mieć naprawdę inne parametry jeżeli chodzi o ilość przepychanego płynu. Może się okazać że będziesz "wbijał klamki w owijkę" żeby ledwie o tarczę klocki szurały, a może nie i różnica ilosci przepychanego plynu jest taka jak w zestawach mtb czyli pomijalna. Trudno będzie znaleźć kogoś kto już taki "zestaw" jak twój testował.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Drzej

To jedyny temat w polskim necie gdzie występuje numer kluczowej w tej zabawie części, czyli Y8RD98010, więc tylko napiszę, że ta głupia śruba jest niezbędna. Ja zrobiłem ten błąd, że kupiłem tylko jeden zestaw SM-BH90-JK-SSR gdzie ta śruba występuje, bo na zdjęciu w sklepie wyglądał zupełnie jak zestawy mtb. Niestety przy montażu okazało się, że zwykła śruba nie dość, że nie miażdży oliwki, to jeszcze Shimano się wycwaniło i nawet jeżeli zmiażdżysz sobie oliwkę w innym zacisku, to śruba i  tak nie daje rady uszczelnić układu. 

W czasie szukania innych rozwiązań w necie jeszcze mi mignęło, że zarówno przewód, jak i oliwka są też w JK-SSR inne, ale raczej je wymieszałem z innymi częściami i nie było problemu. Chociaż cholera wie. 

Jakby komuś mignęła ta śruba to z chęcią zanabędę. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radm3
W dniu 8.03.2018 o 23:57, abdesign napisał:

 Może się okazać że będziesz "wbijał klamki w owijkę" żeby ledwie o tarczę klocki szurały, a może nie i różnica ilosci przepychanego plynu jest taka jak w zestawach mtb czyli pomijalna. Trudno będzie znaleźć kogoś kto już taki "zestaw" jak twój testował.

 

Mam nadzieję że tak nie będzie. Podzielę się swoimi spostrzeżeniami dla innych jak złożę ten rower..

1 godzinę temu, Drzej napisał:

W czasie szukania innych rozwiązań w necie jeszcze mi mignęło, że zarówno przewód, jak i oliwka są też w JK-SSR inne, ale raczej je wymieszałem z innymi częściami i nie było problemu. Chociaż cholera wie. 

Jakby komuś mignęła ta śruba to z chęcią zanabędę. 

https://www.bike-components.de/en/Shimano/Olive-Insertpin-Verbindungsschraube-f-Bremsleitung-SM-BH90-JK-SSR-p59855/

Napisałem do sklepu w którym kupuję osprzęt szosowy i może ściągnie je do Polski.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radm3

Można ją dostać też na ebay-u najtaniej z USA ale nie wysyłają do Polski.

https://www.ebay.com/itm/Shimano-ST-R9170-R9120-R8070-R8020-Hydraulic-Brake-Flange-Connecting-Bolt-M9-/332493365811#shpCntId

Posiada ona też oznaczenie Y8RD01000. Ja zamówiłem z Niemiec. W Polsce nikt nie miał a śpieszy mi się bardzo bo nie mam obecnie żadnego roweru do jazdy.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Drzej

Ja zamówiłem cały przewód JK-SSR, bo i tak kiedyś reszta się przyda. Ale rzeczywiście, głupia sytuacja, że takiej śrubki dostać nie można normalnie w PL. 

Lekkie btw - w jednym z rowerowych mi powiedzieli, że do jakiejś starej Magury kiedyś były podobne, ale nie weryfikowałem tej informacji. 

Edytowane przez Drzej
orty

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radm3
W dniu 13.03.2018 o 16:12, Drzej napisał:

Ja zamówiłem cały przewód JK-SSR, bo i tak kiedyś reszta się przyda. Ale rzeczywiście, głupia sytuacja, że takiej śrubki dostać nie można normalnie w PL. 

Lekkie btw - w jednym z rowerowych mi powiedzieli, że do jakiejś starej Magury kiedyś były podobne, ale nie weryfikowałem tej informacji. 

 

Niestety, pytałem w paru sklepach, ale ponoć Shimano Polska nie miało.

Zamówiłem więc z Niemiec https://www.bike-components.de/en/Shimano/Olive-Insertpin-Verbindungsschraube-f-Bremsleitung-SM-BH90-JK-SSR-p59855/universal-universal-o100001/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radm3
Napisano (edytowane)
W dniu 13.03.2018 o 16:00, radm3 napisał:

Można ją dostać też na ebay-u najtaniej z USA ale nie wysyłają do Polski.

https://www.ebay.com/itm/Shimano-ST-R9170-R9120-R8070-R8020-Hydraulic-Brake-Flange-Connecting-Bolt-M9-/332493365811#shpCntId

Posiada ona też oznaczenie Y8RD01000. Ja zamówiłem z Niemiec. W Polsce nikt nie miał a śpieszy mi się bardzo bo nie mam obecnie żadnego roweru do jazdy.

 

 

Po zmontowaniu wszystkiego okazuje się że zestaw (hamulce klamkomanetki Ultegra ST-R8020 + zacisk M820 + tarcze z aliexpress (przód 180mm i tył 160mm)) hamuje dobrze, mimo że zaciski są jeszcze trochę zapowietrzone. Tarcza 180mm uważam że jest optymalna, może dlatego że jest z chin i lekko krzywa albo hamulce nie do końca odpowietrzone.  Wydaje mi się że jakbym odpowietrzył porządnie zaciski to może z 10-15% wzrosłaby moc hamowania. Nie chce mi się jednak tego robić i wolę jeździć, może zimą będę to poprawiał. Hamulce mi wystarczą takie jakie są. Gdybym wybrał rozmiar tarczy 160mm to pewnie musiałbym kupować jakieś lepsze tarcze, bardziej starać się przy odpowietrzaniu regulacji :),  a tak za 16$ mam z chin :) 180mm na przód i 160mm na tył i ustawiam/odpowietrzam "średnio". Nie próbowałem hamować tak aby odrywać tylne koło ale podczas ostrego hamowania mam zapas na klamce i myślę że da się zrobić OTG dusząc dźwignię klamki do końca. Ważę 93kg a rower 11,5kg. W poprzednim rowerze trekkingowym z v-brake avid sd7 dużo krótszy skok dźwigni blokował koło i łatwiej było zrobić OTB i miałem ich kilka, na obecnym mam za to dużą lepszą modulację mimo klocków metalicznych i wolę obecny zestaw.

Edytowane przez radm3
orty

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jahoo84

Pytanie Panowie, czy jak kupuje nowe klamkomanetki np grx xr400 to w zestawie nie ma tej śruby Y8RD98010? Na pdfie do manetek widzę jakby była to integralna część ich...

Może mi ktoś potwierdzić czy jak kupował swoje klamkomanetki np ultegra czy Dura ace  to była ta śruba czy nie ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Drzej

O ile pamiętam to jej nie było w Ultegrowych klamkomanetkach, to część przewodu hydraulicznego. Ale powinny być teraz dużo łatwiej dostępne. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jahoo84

Była sztuka w Polskich  sklepach internetowych :D ale to mi wystarczyło,  mam trochę przewodów bh90 więc dokupiłem jeszcze oliwke oraz wkładkę bh90 , mam nadzieję ze jakoś to zadziała. Na tył kupiłem cały komplet bh90 JK .

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • radm3
      Przez radm3
      Witam,
      Mam lekki osad na wszystkich 4 tłoczkach ceramicznych w zacisku Shimano m820. Myłem je alkoholem izopropylowym i acetonem technicznym co trochę pomogło.  Można tłoczki myć acetonem? Zacisk był używany niecały rok i jest na gwarancji. Stosowałem oryginalny olej Shimano oraz silikonowy smar do hamulców kleen-flo eze slide w zbyt dużej ilości. Jeździłem też w zimę. Zacisk ma przebieg około 2000km. Powierzchnia tłoczka jest gładka. Czy taki osad zawsze powstaje? Tłoczki wyjmowałem przez blokowanie innych tłoczków i naciskanie klamki. Mam problem z rozkręceniem zacisku, jedna śruba odkręca się normalnie a z drugą jest bardzo duży problem, główka śruby na torx 30 słabo trzyma się bitu a trzeba ogromną siłę przyłożyć ( i tak już trochę wyrobiłem ją ). Czy dużo tracę nie rozkręcając całkowicie zacisku? Kiedyś pewnie i tak będę musiał go rozkręcić, zastanawiam się czy nie oddać na gwarancję.

    • radm3
      Przez radm3
      Witam,
      Mam problem z nowymi klamkomanetkami Shimano Ultegra R8020. Składam rower przełajowy i zostało mi podłączenie klamkomanetek do przerzutek. Jest to mój pierwszy rower z barankiem i jestem zupełnie zielony. Na początku działały wszystkie dźwignie i się nimi bawiłem bez linki :/. Teraz działają tylko małe od zmiany biegów a duże stawiają bardzo duży opór i nie działają. Zepsułem coś?
    • Juro
      Przez Juro
      Cześć,
       
      Planuję zakupić komplet hamulców XT M785, mam możliwość odsprzedać od ręki przedni zacisk dokładając ok 120/170 zł mogę zamienić przód na zee lub sainta.
      Planowałem kupić osobno przód i tył ale tak będzie to zdecydowanie najekonomiczniej
       
      Pomijając pytania czy wykorzystam - odpowiedź tak i wolę mieć zapas niż za mało (zabiłem w tym roku 3 kombinacje, przez co zwaliłem sobie dwa wyjazdy). Mogę o tym pogadać ale najważniejsze są dla mnie odpowiedzi na pytania.
       
      Więc dwa krótkie pytania:
       
      1. Czy ktoś już to sprawdzał i na bank są kompatybilne klamki XT z zaciskami Sainta/Zee?
      2. Już trochę z innej beczki czy same zaciski są zamienne przód/tył? Szczerze nigdy się nie przyglądałem, a na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie.
       
      Zalety takiego rozwiązana to przede wszystkim większa moc z przodu, po drugie jednolite klamki. Czyli i praktyka i estetyka
      Finansowo w cenie przedniego sainta plus parę zł mam super komplecik.
       
      Zastanawiałem się również nad magurą mt5 cena bardzo podobna, lżejsze ale zbyt problematyczny serwis i dostępność części.
       
      Juro
    • Robak88
      Przez Robak88
      Mam pewien problem, ponieważ w moim rowerze (już kilkuletnim) uszkodzony został mostek. Z racji tego, że nie jest to rower z jakiś drogich komponentów to na allegro poszukiwałem najtańszego, bez różnicy czy jest zrobiony ze stali, czy aluminium. Jednak zainteresowała mnie jedna rzeczy. W obecnym, uszkodzonym już mostku mam specjalny otwór, gdzie elegancko można przeciągnąć przewód hamulcowy. Byłem w kilku sklepach i szukałem na allegro, ale czegoś takiego nie znalazłem. Są tylko najprostsze mostki bez wspomnianego otworu. Jakby ktoś się nie orientował, o co zbytnio chodzi to na zjęciu zaznaczyłem, gdzie takowy otwór się znajduje.
       
      Moje pytanie jest następujące, czy gdzieś jeszcze dostanę taki mostek z otworem? Materiał jest sprawą drugorzędną (stal, aliminium), jego średnica to 22,2 mm, wysokość 90 mm, a długość 60 mm. Mocowanie kierownicy - 25,4 mm. W zasadzie to wygląda tak jak na załączonym zdjęciu.

×