Skocz do zawartości

[Przewód] Klamkomanetki Ultegra ST-R8020 + M820


radm3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chcę kupić klamkomanetki Shimano Ultegra ST-R8020 oraz zacisk Shimano  BR-M820 (jeden już mam).

Z tego co znalazłem do Shimano BR-M820 polecany jest przewód SM-BH90 SBLS.

  • Złącze przewodu: Dźwignia - prosty, Zacisk - banjo
  • Banjo: Długość - długie, Długość śruby typu banjo - krótka

Do klamkomanetki  Shimano Ultegra ST-R8020 zalecany jest przewód SM-BH90-JK-SSR.

Przewód SM-BH90-JK-SSR: Złącze przewodu: Dźwignia - prosty, Zacisk - prosty

Czy aby połączyć Klamkomanetkę Shimano Ultegra ST-R8020 z zaciskiem Shimano  BR-M820 powinienem kupić przewód SM-BH90 SBLS? Jak podłączyć przewód do klamkomanetki, co dokupić?

Znalazłem  https://www.rowertour.com/p/48709/shimano-oliwka-i-koncowka-przewodu-hydraulicznego-sm-bh90

pozostaje jeszcze znaleźć 3 x śruba łącząca (M8 / M9, czarna) które są w zestawie z przewodem https://www.rowertour.com/p/16933/shimano-sm-bh90-sbls-przewod-hamulcowy-saint-1000mm-czarny .  Nie wiem które śruby potrzebuję a które idą do zacisku i są mi niepotrzebne bo mam M820.

Pozdrawiam

Edytowane przez radm3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, radm3 napisał:

pozostaje jeszcze znaleźć 3 x śruba łącząca (M8 / M9, czarna) które są w zestawie z przewodem https://www.rowertour.com/p/16933/shimano-sm-bh90-sbls-przewod-hamulcowy-saint-1000mm-czarny . 

Miał być link  https://www.rowertour.com/p/75140/shimano-sm-bh90-jkssr-przewod-hamulcowy-1700mm-czarny

Ma może ktoś dostęp do dokumentacji Shimano i może powiedzieć co trzeba mieć aby prawidłowo podłączyć surowy przewód (bez niczego) do klamkomanetki Shimano Ultegra ST-R8020? W zestawie z nową klamkomanetką chyba nie ma nic do łączenia przewodu.

Wiem że idą na pewno oliwka i końcówka przewodu hydraulicznego ale jakie śruby/gumy?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz insert , oliwkę i śrubę (wszystko jest w zestawie gdy kupujesz kompletny przewód hamulcowy) , tu masz manuala http://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-RADBR01-02-ENG.pdf

Nie wiem tylko czy klamkomanetki szosowe są kompatybilne z zaciskiem MTB (czy tłoczą odpowiednia ilość oleju) , no i do czego chcesz takiej hybrydy używać , że potrzeba aż 4-tłoczkowy zacisk.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki :)

6 minut temu, gtb napisał:

Potrzebujesz insert , oliwkę i śrubę (wszystko jest w zestawie gdy kupujesz kompletny przewód hamulcowy) , tu masz manuala http://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-RADBR01-02-ENG.pdf

Śruba Y8RD98010 M9 czarna.

15 minut temu, gtb napisał:

Nie wiem tylko czy klamkomanetki szosowe są kompatybilne z zaciskiem MTB (czy tłoczą odpowiednia ilość oleju) , no i do czego chcesz takiej hybrydy używać , że potrzeba aż 4-tłoczkowy zacisk.

Wydaje mi się że będzie to jakoś hamowało. Klamkomanetka szosowa pewnie tłoczy mniej oleju niż klamka m820.

Wcześniej chciałem zamontować TRP Spyre ale one są na Flat Mount.  Nie dało się do tej ramy i widelca zamontować dobrych hamulców mechanicznych bo mają mocowanie Flat Mount. 

Później poczytałem o coraz słabszej jakości hamulców Shimano (o tym że ciekną). Lubię szybko jeździć i nie chcę ryzykować awarii hamulców. Ktoś napisał że Shimano może by nie ryzykowało życiem kogoś w hamulcach zjazdowych i nadal są dobre. W ten sposób doszedłem do Saint w przełaju. Jak złożę rower to napiszę w tym temacie jak to działa :).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile różnice klamek m820 i m785 (takie mam) są nieistotne. Zamienialem klamki między sobą i niczego w sile czy modulacji nie zauważyłem - może jakiś niuans że jednak Saint stykał klocki z tarczą ze 2-3mm wcześniej niż xt - czyli minimalnie ale jednak średnice tloczkow w klamkach się różnią. Ale szosowe klamki mogą mieć naprawdę inne parametry jeżeli chodzi o ilość przepychanego płynu. Może się okazać że będziesz "wbijał klamki w owijkę" żeby ledwie o tarczę klocki szurały, a może nie i różnica ilosci przepychanego plynu jest taka jak w zestawach mtb czyli pomijalna. Trudno będzie znaleźć kogoś kto już taki "zestaw" jak twój testował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedyny temat w polskim necie gdzie występuje numer kluczowej w tej zabawie części, czyli Y8RD98010, więc tylko napiszę, że ta głupia śruba jest niezbędna. Ja zrobiłem ten błąd, że kupiłem tylko jeden zestaw SM-BH90-JK-SSR gdzie ta śruba występuje, bo na zdjęciu w sklepie wyglądał zupełnie jak zestawy mtb. Niestety przy montażu okazało się, że zwykła śruba nie dość, że nie miażdży oliwki, to jeszcze Shimano się wycwaniło i nawet jeżeli zmiażdżysz sobie oliwkę w innym zacisku, to śruba i  tak nie daje rady uszczelnić układu. 

W czasie szukania innych rozwiązań w necie jeszcze mi mignęło, że zarówno przewód, jak i oliwka są też w JK-SSR inne, ale raczej je wymieszałem z innymi częściami i nie było problemu. Chociaż cholera wie. 

Jakby komuś mignęła ta śruba to z chęcią zanabędę. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.03.2018 o 23:57, abdesign napisał:

 Może się okazać że będziesz "wbijał klamki w owijkę" żeby ledwie o tarczę klocki szurały, a może nie i różnica ilosci przepychanego plynu jest taka jak w zestawach mtb czyli pomijalna. Trudno będzie znaleźć kogoś kto już taki "zestaw" jak twój testował.

 

Mam nadzieję że tak nie będzie. Podzielę się swoimi spostrzeżeniami dla innych jak złożę ten rower..

1 godzinę temu, Drzej napisał:

W czasie szukania innych rozwiązań w necie jeszcze mi mignęło, że zarówno przewód, jak i oliwka są też w JK-SSR inne, ale raczej je wymieszałem z innymi częściami i nie było problemu. Chociaż cholera wie. 

Jakby komuś mignęła ta śruba to z chęcią zanabędę. 

https://www.bike-components.de/en/Shimano/Olive-Insertpin-Verbindungsschraube-f-Bremsleitung-SM-BH90-JK-SSR-p59855/

Napisałem do sklepu w którym kupuję osprzęt szosowy i może ściągnie je do Polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można ją dostać też na ebay-u najtaniej z USA ale nie wysyłają do Polski.

https://www.ebay.com/itm/Shimano-ST-R9170-R9120-R8070-R8020-Hydraulic-Brake-Flange-Connecting-Bolt-M9-/332493365811#shpCntId

Posiada ona też oznaczenie Y8RD01000. Ja zamówiłem z Niemiec. W Polsce nikt nie miał a śpieszy mi się bardzo bo nie mam obecnie żadnego roweru do jazdy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamówiłem cały przewód JK-SSR, bo i tak kiedyś reszta się przyda. Ale rzeczywiście, głupia sytuacja, że takiej śrubki dostać nie można normalnie w PL. 

Lekkie btw - w jednym z rowerowych mi powiedzieli, że do jakiejś starej Magury kiedyś były podobne, ale nie weryfikowałem tej informacji. 

Edytowane przez Drzej
orty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 13.03.2018 o 16:12, Drzej napisał:

Ja zamówiłem cały przewód JK-SSR, bo i tak kiedyś reszta się przyda. Ale rzeczywiście, głupia sytuacja, że takiej śrubki dostać nie można normalnie w PL. 

Lekkie btw - w jednym z rowerowych mi powiedzieli, że do jakiejś starej Magury kiedyś były podobne, ale nie weryfikowałem tej informacji. 

 

Niestety, pytałem w paru sklepach, ale ponoć Shimano Polska nie miało.

Zamówiłem więc z Niemiec https://www.bike-components.de/en/Shimano/Olive-Insertpin-Verbindungsschraube-f-Bremsleitung-SM-BH90-JK-SSR-p59855/universal-universal-o100001/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
W dniu 13.03.2018 o 16:00, radm3 napisał:

Można ją dostać też na ebay-u najtaniej z USA ale nie wysyłają do Polski.

https://www.ebay.com/itm/Shimano-ST-R9170-R9120-R8070-R8020-Hydraulic-Brake-Flange-Connecting-Bolt-M9-/332493365811#shpCntId

Posiada ona też oznaczenie Y8RD01000. Ja zamówiłem z Niemiec. W Polsce nikt nie miał a śpieszy mi się bardzo bo nie mam obecnie żadnego roweru do jazdy.

 

 

Po zmontowaniu wszystkiego okazuje się że zestaw (hamulce klamkomanetki Ultegra ST-R8020 + zacisk M820 + tarcze z aliexpress (przód 180mm i tył 160mm)) hamuje dobrze, mimo że zaciski są jeszcze trochę zapowietrzone. Tarcza 180mm uważam że jest optymalna, może dlatego że jest z chin i lekko krzywa albo hamulce nie do końca odpowietrzone.  Wydaje mi się że jakbym odpowietrzył porządnie zaciski to może z 10-15% wzrosłaby moc hamowania. Nie chce mi się jednak tego robić i wolę jeździć, może zimą będę to poprawiał. Hamulce mi wystarczą takie jakie są. Gdybym wybrał rozmiar tarczy 160mm to pewnie musiałbym kupować jakieś lepsze tarcze, bardziej starać się przy odpowietrzaniu regulacji :),  a tak za 16$ mam z chin :) 180mm na przód i 160mm na tył i ustawiam/odpowietrzam "średnio". Nie próbowałem hamować tak aby odrywać tylne koło ale podczas ostrego hamowania mam zapas na klamce i myślę że da się zrobić OTG dusząc dźwignię klamki do końca. Ważę 93kg a rower 11,5kg. W poprzednim rowerze trekkingowym z v-brake avid sd7 dużo krótszy skok dźwigni blokował koło i łatwiej było zrobić OTB i miałem ich kilka, na obecnym mam za to dużą lepszą modulację mimo klocków metalicznych i wolę obecny zestaw.

Edytowane przez radm3
orty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pytanie Panowie, czy jak kupuje nowe klamkomanetki np grx xr400 to w zestawie nie ma tej śruby Y8RD98010? Na pdfie do manetek widzę jakby była to integralna część ich...

Może mi ktoś potwierdzić czy jak kupował swoje klamkomanetki np ultegra czy Dura ace  to była ta śruba czy nie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

 na aledrogo jest to juz bez problemu dostepne, w zestawach z oliwkami i insertami/pinami :P pod haslem np Zestaw przyłączeniowy SHIMANO ST-R9120

I do Klamek R8020/R7020 mozna podlaczyc tez przewod BH59, wystarczy tylko wsadzic odpowiedni pin od oliwki pasujacy do przewodu bh59. NAtomiast sruby wkladamy pasujace pod klamke czyli Y8RD98010 do nowych klamek z serii r7000 i r8000, do starszych jak ST RS685  pakujemy srube  z zestawu Przylaczeniowego BH59 w wersji Road. Jest ona niemalze identyko jak zwykla sruba z Bh59 MTB  tylko ma ciut mniejszy łeb, co ciekawe jest niemazle dentyko ja zwykla sruba przylaczeniowa od BH90 (minimalna roznica w otworze na przewod),  przez mniejszy łeb, lepiej sei chowa pod gumami. Oliwki sa zamienne.

A alternatywne zaciski beda pasowac zamiennie jesli srednica tloczka jest taka sama jak dedykowana.... roznice w skoku tloka sa zdaje sie pomijalne, jesli wogole wystepuja.

I jak patrze na zestaw  Shimano SM BH90 JKSSR - to sa w nim 3 sruby, duza z kapeluszem do nowych klamek, mala czarna do starszych klamek  i srebrna pasujaca do zacisku....ale do zacisku road powinna byc jeszzcze jedna, taka jak ta czarna mala,.... choc od biedy mozna zastosowac dużą srebrna do zaciku road tylko kolorem nie pasuje :P...ale kupujac nowy zacisk sruba ta jest zdaje sie w zestawie, przynajmniej ja dostalem z moimi zaciskami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...