Skocz do zawartości

[9678g] Lynskey Pro650 by Lumperator


Lumperator

Rekomendowane odpowiedzi

W przypadku Conti RK bardziej polecałbym wersję Protection. Ja waże tylko 70kg i jeżdzę głównie po Kampinosie. RK RS rwały się, po bokach i zanim bierznik się zużył były do kosza.

Teraz mam RK Protection i znacznie lepiej to wygląda - wiadomo waga wyższa, ale po co ryzykować. Najwyżej Protection na tył, a RS na przód dla zaoszczędzenia paru gram.

Edytowane przez Kowal1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ up

Niestety, idą do mnie dwie oponki niewzmacniane ;)

Kilka mniejszych modyfikacji dzisiaj i za kilka dni:

1. Założyłem na wypróbowanie mostek Accent Twenty -20st. Jest to zrobione trochę na wzór Syntace lub FSA, czyli z dodatkowym obniżeniem mocowania dla kiery. Wykonanie dość dobre. Po założeniu jakieś 1.5cm niżej od standardowego mostka -17st. Waga 134g. Ze śrubami Ti zeszło na 127g. Szału nie ma, ale nie znalazłem lżejszego mostka tego typu.

2. Mała, kosztowna, ale bardzo istotna zmiana w bębenku DT. Dotychczasowy Ratchet 18 zostanie wymieniony na wersję 36 (i kilka gram lżejszy ;) ).

3. Tylny zacisk DT o wadze 61g podmieniam na jakiś wylajtowany 30g marki Hard-Lite. 

4. Wymieniłem też 8 śrubek stalowych na aluminiowe co zbiło symboliczne 14g (klamki, koszyki, przerzutki...).

Razem jakieś 30g oszczędności. Takie w sumie nic. Podejrzewam, że opony będą cięższe od obecnych i tyle z lajtowania :P

 

cff1ddd7f062d846m.jpg 752e026bd6b6b9b3m.jpg d9b5bfa08715ab34m.jpg

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lumperator napisał:

1. Założyłem na wypróbowanie mostek Accent Twenty -20st. Jest to zrobione trochę na wzór Syntace lub FSA, czyli z dodatkowym obniżeniem mocowania dla kiery. Wykonanie dość dobre. Po założeniu jakieś 1.5cm niżej od standardowego mostka -17st. Waga 134g. Ze śrubami Ti zeszło na 127g. Szału nie ma, ale nie znalazłem lżejszego mostka tego typu.

Sprawdź czy mostek równomiernie dociska podkładkę/ kapę sterów, ja swój reklamowałem. Po reklamacji było to samo i machnąłem ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Punkxtr napisał:

To nie lepiej było podmienić Ratchet na 54T? :-)

Na 54t nie było dobrej ceny. Wydaje mi się ze 36 jest akurat. Ale powiem szczerze w moim starym rowerze z piasta XTR 975 fajniej się to zazębia i jakby z mniejszym oporem. Nie wiem ile zazebień mają piasty XTR ale na moje ucho chyba więcej niż 36z

 

5 godzin temu, skom25 napisał:

Sprawdź czy mostek równomiernie dociska podkładkę/ kapę sterów, ja swój reklamowałem. Po reklamacji było to samo i machnąłem ręką.

No niby równo dociska. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszły dzisiaj do mnie zza Odry dwie opony Race King w pakiecie z dętkami. Na pudełku Absalon,  ile razy wygrał na RK, technologie... wszystko fajnie. Biorę jedną na wagę, a tu zaskoczenie - 489g. Druga na wagę - 487g. To mniej o 6% niż deklaruje producent (520g). W porównaniu do obecnych opon 514g i 531g waga pójdzie w dół o 69g. Sporo jak na same opony (w dodatku szersze). Sumując z wczorajszymi oszczędnościami będzie 100g lżej. Kolejna rzecz do wymiany to siodło. Może uda mi się jeszcze z tą Tiogą. 

c790b4e2642e162bm.jpg 355bf253d6e6447cm.jpg 144c633f3370778em.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radość nieco przedwczesna. Jedna z opon w ogóle nie chciała złapać powietrza z pompki stacjonarnej. Poleżała noc z dętką nabitą prawie na maxa i na drugi dzień z łaską wstrzeliła się w rant. Niestety ta pierwsza opona gubi elegancko powietrze w ciągu ~6-8 godzin. Wlałem do obu po 90ml płynu. Później zrobiłem dolewkę po 20ml i ułożyłem koła w poziomie. Za jakiś czas je przewrócę na drugą stronę. Dobrze by było, żeby trzymały ciśnienie przez 3 dni.Jak nic z tego nie wyjdzie, to będę musiał wrócić do Crossmarków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kowal1986, tak jak pisałeś boki są za miękkie. Opony tracą powietrze. Jada próbna nie pomogła, podniesienie ciśnienia, dolanie płynu, ponowne leżakowanie... obie opony wymiękają ;) W tej sytuacji rezygnuję, bo nie chciałoby mi się codziennie dopompowywać opon, albo gdzieś pod wieczór na trasie machać pompką. Teraz założyłem z powrotem Maxxisy, które bez problemu się uszczelniły i  trzymają powietrze (mimo, że nie są TR). 

Druga "ciekawostka" to ten nowy Ratchet 36t. Nie wiem czemu, ale po jego zainstalowaniu wzrosły opory bębenka (wyraźnie szybciej się zatrzymuje). Częściowo udało mi się to zniwelować przez dokładne wyczyszczenie rowka dookoła bębenka który wciska się w uszczelkę w piaście. Nie mniej ten docisk powoduje wyraźny wzrost oporu bębenka. Zastanawiam się tylko dlaczego nowy Ratchet nie kręci się tak jak stary. Muszę jeszcze nad tym podumać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowy "problem " Piast z wieloma punktami zaczepienia. Im więcej tym więcej powierzchni tarcia, większy opór. U mnie po zakupie nowej piasty Chris king podczas jazdy "na luzie " Piasta doslownie ciągnie łańcuch do przodu, stawia opór.  Dopiero po kilkuset km  przebiegu działa super lekko. Coś za coś.  Ja wybieram pewność zazebienia. Bardzo pomaga smarowanie zazebienia białym smarem CK lub żółtym Dura Ace. Polecam. Najgorszy jest polecany rohloff - do łańcucha Oki ale w piaście klei wszystko.       

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem wielkich różnic w oporach między 18, 36, a 54T. Tak jak wyżej, na poszczególne zestawy daje się coraz mniej smaru, aby nie zaklejał ząbków. 
Odnośnie CK to nie "ratchet" generuje opory tylko łożyska, a dokładniej ich uszczelnienie. Ta piasta nigdy nie będzie działała super lekko, ale w tym jej cała zaleta. Po przejechaniu tysięcy kilometrów jest jak nowa. Smar Dura Ace do bębenka? Jest zdecydowanie zbyt klejący i nie nadaje się do tego celu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Małe odświeżenie, bo dawno nic się nie działo.  Cały czas chodzi mi po głowie to pajęcze siodło Tiogi. To jedyny na razie element w rowerze, który mi nie pasuje. Inna rzecz, która mnie z lekka drażni to wielkie żółte napisy Maxxis na oponach. Czy da się to jakoś usunąć? W samochodach i motorach ludziska sobie usuwają. Tylko czy opona rowerowa wytrzyma takie eksperymenty (?). Już większych tych napisów zrobić nie mogli :/ 

Kilka fotek w lepszym świetle (więcej w garażu):

 676160bc812bb6fbmed.jpg 42f9c0c688b006a5med.jpg

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak patrzę i chyba masz racje. Odmierzyłem, żeby przy maksymalnym skręceniu kiery nie ocierały o ramę zbytnio, ale to bez sensu, kto tak skręca ;) Ze skróceniem przerzutkowych prosta sprawa, bo idą po całości. Tylko z tymi hamulcowymi będzie babranie :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pajęcze siodło Tiogi sobie odpuść. Chyba, że kupisz bezpośrednio od producenta bo podróbek jest wręcz olbrzymia ilość. Sam produkt bardzo fajny, wygodny ale pęka bardzo szybko. Nowe modele (miałem Twin Tail) są ponoć wytrzymalsze, ale moim zdaniem straciły nieco ze swego charakteru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Spory szum się zrobił z 12-tkowym Shimano i to mnie ruszyło, żeby coś pomyśleć o napędzie jednorzędowym. Nabyłem niedawno korbę pod ten cel - Race Face Next SL. Co prawda korba przybyła z zębatką nieprzystosowaną pod HG+, ale przy zmianie napędu będzie odpowiednia. Waga samych ramion to piórkowe wręcz 375g.  Przyznam szczerze tak lekkich ramion korby nigdy nie trzymałem w ręku. Wraz z zebatką 36t Blackspire wychodzi 466g :)  Do korby zakupię suport skręcany od MFG z łożyskami kątowymi i mam nadzieje zakończę problemy z uzyskaniem idealnej osiowości na tym cholernym pressficie.

4233d2d86b0bd61f.jpg

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek tak właśnie zrobię :) Jak podjade okoliczne gorki to kto wie może i tak zostanie. Ten XT 12sp byłby idealny, ale póki co chyba DT jeszcze nie wypuściło odpowiedniego bębenka, a zębatek HG+ do korby poza jednym producentem praktycznie nie ma.

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie mam 11-34 a z przodu 38T argona, mam w miarę płasko i spokojnie daje u mnie ten zestaw radę, też 650B. Kilka stromych górek też było i raz tylko musiałem na stojąco deptać w pedały. U Ciebie jeszcze miękkciej jest więc powinno dać radę ale zależy czy bardziej podjazdy czy zjazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...