Skocz do zawartości

[9678g] Lynskey Pro650 by Lumperator


Lumperator

Rekomendowane odpowiedzi

Przez dobre półtora roku szukałem tej ramy w bardziej ludzkiej cenie i w końcu trafiłem. Gość od którego ją kupiłem wybrał kiedyś modyfikację rury podsiodłowej, żeby mu wlazł myk myk 31.8. I fajnie, że tak zrobił :) To jest moje drugie podejście do tematu z tytanem. Wcześniej ujeżdżałem Kinesis Sync 650b, ale po pewnym czasie doszedłem do wniosku, że potrzebuję trochę większej ramy. Lynskey taki jest, nieco wyższa, trochę dłuższa. Jak na zastosowany materiał rama wygląda bardzo masywnie (szczególnie dolna rura).  Spawy są pięknie i gęsto utkane. Przykręcony na główce emblemat z logo firmy też wygląda git. Rama nie ma wewnętrznego prowadzenia linek. Kable od przerzutek idą bez cięć po całej długości. Jedynie szkoda, że mocowanie tylnego hamulca jest pod IS, bo to niepotrzebnie komplikuje zabawę z adapterem. Waga samej ramy bez sztywnej osi - 1830g.

Do przeszczepu idzie cały szpej z aktualnego Kinesis Sync, a więc to co poniżej. Na początek spróbuję osiągnąć 9,6kg. Za jakiś czas może przejdę na GX Eagle z jakąś lekką korbą i wtedy powinno odejść około 200g. Jestem niezmiernie ciekawy pierwszej jazdy. Czekam na kilka drobiazgów, bez których nie mogę ruszyć. 

aa5b9f07b86b44f1gen.jpg

 

Waga według rozpiski przed złożeniem bike'a - 9683g

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) – jakieś nieznane ... (5g)
Brake Front: (Hamulce przód) – XTR 985, EBC gold  + śruby Ti  ... (231g)
Brake Rear: (Hamulec tył) –  XTR 985, Shimano metalic + śruby Ti + adapter ... (249g + 25g)

Brake Disc: (Tarcze hamulcowe)   XTR RT98 CL, 160/160mm ... (246g)
Cables: (Pancerze i linki) – Shimano SiS OP-41 + linki ..(ok 90g)
Cassette(Kaseta)  XTR CS-M980 11-36 ... (273g)
Chain: (Łancuch) – Dura Ace HG-901 ... (244g)
Crankset: (Korba) –  Truvativ XX 39/26 + suport PF30 ... (647g + 85g)
Derlr Front: (Przerzutka przednia) – XTR FD-M980 top swing … (128g)
Derlr Rear: (Przerzutka tylna)   XTR RD-M985 SGS ... (178g)
Fork: (Widelec) – SID XX WC 100mm (2014) z manetką Xloc ...  (1499g)
Frame: (Rama)  Lynskey Pro650 Helix (2014), rozm. 17"... (1830g)
Grips: (Chwyty) – Specialized XC Lightweight … (14g)
Handlebar: (Kierownica) – Pro Tharsis XC Flat 700mm   (135g)
Headset: (Stery)  CaneCreek 110... (75g)
Pedals: (Pedały) – Look Quartz Carbon Ti ... (228g)
Seat: (Siodło)  Tioga Spyder 130mm ... (160g)
Seatpost: (Sztyca)  KCNC Ti Pro Lite 31.8, 400mm ... (165g)
Seatpost clamp(Zacisk sztycy)  Sixpack 34.6mm ... (16g)
Shifters: (Manetki)  XTR SL-M980 ispec B... (194g)
Skewers: (Zaciski kół) RS Maxle Stealth 15mm + DT Swiss 12mm ... (38 + 60g)
Spacers(Podkładki pod mostek) 3x5mm no name alloy ... (7g)
Stem: (Mostek) – Planet X Superlight 80mm ... (128g)
Tire Front: (Opona przednia)  Maxxis Crossmark Exception ... (531g)
Tire Rear: (Opona tylna)  Maxxis Crossmark Exception ... (514g)
Top Cup: (Grzybek)  Mortop + expander J&L... (11g)
Tubes: (Dętki)  Zawory Rubena, mleko Trezado  ... (ok 220g)
Wheels: (Koła)  DT XR331, DT350S CL, DT Competition, taśmy ... (661g + 796g)

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, nietuzinkowa w PL rama. Za IS akurat dałbym duży plus, za to za PF minus jak od nas do ich fabryki ;-) Nie podoba mi się prowadzenie kabli, w dobie uszczelnianych zestawów z tzw. linerami jest to niepotrzebne i tylko dodaje masy. Zrób dobre zdjęcia jak będzie stał na kołach ;-)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Czułem, że pierwszy zabierzesz głos :) Zrobię serię zdjęć jak już to ogarnę. PF to lipa. Montaż i demontaż ...wiadomo jak jest. Może też być problem jak jedna miska nie będzie idealnie w osi z drugą. Dobry suport przede wszystkim. Z kabelkami też się zgadzam. Chociaż pod górną rurą może coś wykombinuje. 

Czemu uważasz, że IS to plus? Instalacja zacisku w PM jest bardzo wygodna i szybka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, głosami zrzędliwych starych zboczeńców jak ja się nie przejmuj. Ważne, żeby rama pasowała Tobie, a bądźmy szczerzy: Lynskey jest super. IS to brak możliwości uszkodzenia gwintu, co doceniają tacy producenci jak np. Santa Cruz. PM jest fajny gdy rama ma wymienne inserty, ale tylko manufakturom chce się w to bawić. Oczywiście masz rację co do łatwości ustawiania zacisku. Czekam z niecierpliwością na finalny efekt!

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Lumperator napisał:

Będę próbował w okolice 9.4kg, ale może nie być łatwo ;)

Wcale nie, na pierwszy rzut oka widać że wymieniając mostek i tarcze urwiesz jakieś 100-150 gramów. Koszt to tak pisząc z pamięci jakieś 300 zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ale u mnie są piasty pod CL, więc nie wiem czy znalazłoby się coś lżejszego i dobrego zarazem. Bardziej myślę nad zmianą hamulców (Magura MT8, XTR 987 lub 9000). Mostek to trudny temat. Tutaj każde 10-20g mniej = kupa kasy do tyłu :) Średnio opłacalny biznes. Z kolei "chińczyka" <100g nie chcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalloy Uno, tani, lekki, dobrze wykonany.

110mm -17 114g, z Ti srubami 105g

130mm -6 127g, z Ti srubami 118g

80mm z Ti srubami bedzie sporo ponizej 100g. Bez koniecznosci wydawania majatku, z ibeja ponizej 100zl. Bardzo latwo sciaga sie malowanie z niego.

Co robiles z ta rama, ze te rurki sa tak powykrecane :)

Widzialem pare szosowych ze skrecona dolna rura. To jest jakis przemyslany zabieg, w sensie cos dajacy, poza wizualnym efektem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja Was proszę - mamy tu ramę Lynskey, a Wy proponujecie Force i Kalloy'e ;-)
Do takiej ramy montuje się coś nietuzinkowego jak wspornik Extralite, Tune, USE jeśli nie chce się tytanowych. Ew. z dostępnych rozważyłbym coś w stylu Crank Brothers Cobalt 3 ale wtedy nie będzie lekko. Inaczej zostawiłbym to, co jest teraz. Skręcenie rury zwiększało sztywność, to samo robił amerykański Boone Titanium w ramionach swoich seksownych korb :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Punkxtr napisał:

Panowie ja Was proszę - mamy tu ramę Lynskey, a Wy proponujecie Force i Kalloy'e ;-)
Do takiej ramy montuje się coś nietuzinkowego jak wspornik Extralite, Tune, USE jeśli nie chce się tytanowych. Ew. z dostępnych rozważyłbym coś w stylu Crank Brothers Cobalt 3 ale wtedy nie będzie lekko. Inaczej zostawiłbym to, co jest teraz. Skręcenie rury zwiększało sztywność, to samo robił amerykański Boone Titanium w ramionach swoich seksownych korb :-)

A sztyca KCNC, rozumiem Twoje podejście ale wydaje mi się że autor poszedł nieco inną drogą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
2 godziny temu, Punkxtr napisał:

Do takiej ramy montuje się coś nietuzinkowego jak wspornik Extralite, Tune, USE jeśli nie chce się tytanowych. Ew. z dostępnych rozważyłbym coś w stylu Crank Brothers Cobalt 3

Wrzucasz do jednego worka Tune i CB oraz kontestujesz zakładanie Kalloya do ramy Lynskey. Hmmmm....

Co jest nie tak w założeniu Kalloya do tej ramy?

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda niech Grzesiek sam wytłumaczy, ale wydaje mi się, że to trochę tak jak zakładanie do Audi A8 najtańszych na allegro chińskich opon. Niby można, ale nie komponuje się zbyt dobrze. Ja z takim podejściem nie do końca się zgadzam, i taki kalloy bym pewno założył. Wszystko zależy chyba od tego na ile użytkowo traktujemy sprzęt i jaka w nas proporcja modelarza i rowerzysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, postaram się krótko aby Właścicielowi nie robić bałaganu w temacie. W gruncie rzeczy mamy wolność wyboru i każdy może jeździć na czym chce. Może nam się to podobać lub nie, ale de facto nic nam do tego kto co przykręca do roweru. Niemniej wolność tę ograniczamy sobie pewnymi kanonami, których wypada się trzymać. Większość nie przeklina na imieninach babci, nie zakłada instalacji gazowej do Bugatti i nie startuje na rowerze DH w wyścigu XC, choć w gruncie rzeczy mogłaby. 

Pozwolę sobie zaryzykować stwierdzenie, że wiem co nieco u budowie rowerów - w tym tytanowych - które szczególnie lubię. I do ramy z górnej półki nijak nie pasuje mi Kalloy czy KCNC, które w tym zestawieniu są paździerzem. To części, które pasują do rowerów ze średniej półki cenowej i w szczególności z innym rodowodem. Tytanowa rama ma szczególny charakter (przypominam, że pochodzi z manufaktury) i o ile nie jest takim samym paździerzem z Alibaby z szacunku dla jej miejsca w rowerowej hierarchii, a przede wszystkim samego siebie i swojej pasji wypadałoby podejść do tematu w odpowiedni sposób. Nie sztuką jest przykręcić w samochodu spoiler i nakładki na pedały, choć będzie przecież jeździł. Sztuką jest zrobić go tak, żeby zyskiwał uznanie wśród osób znających się na rzeczy. 

Lynskey jest na pewno nietuzinkowy (sam używam produktów tej marki) i delikatnie sugeruję, że do tego typu sprzętu zakłada się komponenty z określonej półki cenowej i jakościowej. Wspornik CB podrzuciłem jako akceptowalny wyjątek bo Właściciel sam napisał, że szukał tej ramy w dobrych pieniądzach i zdaję sobie sprawę, że może nie chcieć wydać "niewiadomoile na niewiadomoco" tylko cieszyć się z jazdy. Wspomniany Cobalt sam w sobie jest dość nietuzinkowy (oraz relatywnie łatwo dostępny!) i jako, że marka jest uznana nie będzie powodował zgrzytu, a i oko jest na czym zawiesić. I raz jeszcze powiem: głosami starych zboczeńców jak ja proszę się nie przejmować. Ta rama pojedzie przecież i na nieszczęsnym Kalloy'u, a jeśli Właściciel poczuje przez to szybszą frajdę z jazdy to, kurcze, fajnie :-) Jak będzie kasa to wrzuci się coś lepszego tylko nie piszcie proszę, że te części tu pasują. W Polsce spotkałem tylko jeden rower tytanowy, który był zbudowany, a nie złożony; miał duszę. Niestety wychodzi brak doświadczenia i... środków. Dlatego będzie to raziło, może śmieszyło ale (mnie) nie gorszyło bo na koniec zawsze staram się patrzeć na wszystko przez pryzmat wolności. Wolno i koniec.

Edytowane przez Punkxtr
  • +1 pomógł 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie mostkow, to jakis czas temu miano pazdzierza mozna bylo przypisac Extralite. I to nie na podstawie subiektywnej opinii ale pod wzgledem czysto uzytkowy. 

No akurat, to co czynilo go pazdzierzem, w tej sytuacji mogloby jeszcze ujsc, bo ani sterowka widelca karbonowa nie jest, a i dlugosc raczej nie obnazajaca potencjalnego problemu sztywnosci.

Sporo ludzi mialo problemy z nacietymi karbonowymi sterowkami. Podobno to poprawili ale niesmak pozostal. Ja siedze w szosie od paru lat i widze, jak mostki Extralite niemalze zniknely z projektow na WW, a tam raczej posadzac ludzi o brak smaku i kasy nie mozna.

Sam nie wiem, majac tytanowa rame, czy np taki Kalloy bylby moim wyborem, na pewno nie mialbym zadnych problemow z jego uzytkowaniem. A i wdzieczny on jest do malej personalizacji. Ale wiem jedno, ze Extralite bym nie zalozyl :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie Extralite nacinanie sterówki powodowane jest błędnym montażem, wystarczy pogadać z Sergio :-)
Tak wyspecjalizowany sprzęt wymaga określonej wiedzy i później mamy babole. Karbonowe sterówki w ogóle mają tendencję do luzowania się i ciężko winić wspornik, że coś nacina kiedy wina leży po stronie amortyzatora. Podobnie jest odnośnie gripów, które obracają się na kierownicy, a wiele osób nie zadało sobie trudu zajrzenia do instrukcji (albo stwierdziło, że i tak wie lepiej) aby wiedzieć, że należy użyć wodnego kleju PVA. Rzecz trzecia: dźwignie Ultralevers nacinające palce podczas hamowania :-D A później okazuje się, że klamki źle ustawione. Na koniec piasty Extralite: ultralekka piasta jeździ od 2 czy 3 sezonów w górskich maratonach pod facetem ważącym 90 kg. Ale jest regularnie serwisowana i zgodnie ze sztuką. Taką samą, tylko zajechaną serwisowałem w ub. miesiącu przez chuchro ścigające się na Mazowszu. Łożysko od strony bębenka stanęło w miejscu, w bębenku olej zamiast oryginalnego smaru. Dlaczego brakowało serwisu? Bo za drogi...

Z tymi częściami stykam się na co dzień (także w swoich rowerach) i jeśli czyta się instrukcję obsługi oraz umie do niej zastosować - to zdecydowanie jedna z najlepszych marek. Tego typu przykładami mogę sypać z rękawa, tylko trzeba w tym siedzieć "od kuchni" - rozmawiać z producentami i użytkownikami ;-)
Na koniec Tune i pękające bębenki w piastach. Co na to Uli? Słuchaj, mieliśmy taki problem ale dyrektywą UE zmieniła nagle oznaczenia stopów i z niewiedzy braliśmy bardziej kruche zamiast twardszego. Grunt to umieć się przyznać. Na koniec każdy ale to absolutnie każdy producent miał, ma i będzie miał babole. Nie da się tego uniknąć. Przykładem moja niegdysiejsza sztyca Kent Eriksen za ponad 1000 zł, której jarzemko rozpadło się podczas pierwszej jazdy. Dalej, kółka przerzutki Extralite. Czytamy instrukcję - nie zaleca się zmian biegu o więcej, niż 1 naraz, inaczej można spowodować jego uszkodzenie. Ergo: czytamy, rozumiemy i stosujemy się, ew. później nie biadolimy jaka to marka zła :-)

Edytowane przez Punkxtr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego mostka, myślę że w każdej opinii jest sporo słuszności. Jak najbardziej rozumiem podejście PunkaXTR, ale u mnie muszą zadziałać lekkie kompromisy. Pomimo materiału ramy i rodowodu firmy, nie mam obiekcji aby zainstalować szpej, który nie do końca może pasować klasowo (w granicach rozsądku rzecz jasna). Sztyca KCNC wygląda chałowo, ale jest dość mocna i lekka. Gdybym miał zmienić sztycę, to raczej skłaniałbym się w stronę Pro Tharsis z karbonu. Mostek też mają fajny. Z tymi ultralekkimi i tanimi mam pewną blokadę w głowie. Nie lubię czuć się niepewnie na rowerze i nie ważne, że taki mostek mógłby się okazać zupełnie dobry. Ja z kokpitem muszę mieć ultra pewność, że tam wszystko jest OK. Z firmowymi mostkami też bywa różnie (WCS axis).

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...