Skocz do zawartości

[opaska na obrecz] Opinie o opasce na obręcz Zefal Soft RIM


aerobike.eu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Do opony Schwalbe Durano DD 28-559 szukam sensownej opaski pod kolo 26" x 18mm

i nie moge schwalbe opaski namierzyc razem z detka. Opony zza granicy jada, detka sie znalazla w jednym sklepie i maja tam tez taka

opaska na obręcz Zefal SOFT RIM , tyle ze koszt bez mala tyle co detki czyli ok 20zl.

Pytanie czy warto? Kolko bedzie pompowane max 8bar . Wydawalo mi sie ze poliretanowe jakies schwalbe opaski byly o polowe tansze ale...

Kolo zwykle aluminiowe z piasta Shimano i  boje sie zeby w miejscach gdzie sa otwory od szprych nie cielo detki przy wyzszych cisnieniach.

Jakies sugestie?

Pozdr.

Szan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np MAVIC XM 317  ? Przy tej oponie wszystko sie ładnie składa, chociaz rekomendowana do 8Bar jest opona 1 cal. 28C zaleca sie dmuchac do 100PSI (6,8Bar).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, cinol123 napisał:

28C zaleca sie dmuchac do 100PSI (6,8Bar).

Dzieki za sugestie ile nabijac takie kolko - to jest opona Schwalbe Durano DD 26" x 1.1" (28-559) .

Kolo jest jakies zwykle 26" KANDS 559 x 18mm na piascie Shimano FH-T3000. Wiecej jak 7bar raczej nie bedzie w praktyce chyba nabijane - gdzies widzialem na GCN ze chyba optymalne cisnienie jest jak sie ugina 15% przy obciazeniu, oczywiscie nie przekraczajac dopuszczaalnych dla opony, wiec idea jest taka ze bedzie wazony nacisk na tylna os i przednia na wadze i proporcjonalni e mniej z przodu w pozycji TT na lemondce, bo w takiej pozycji wiekszosc kilometrow na trasach 50km+ robie.

W sklepie od razu byla mowa o kolku w okolice 8bar, goscie twierdzili ze da rade jak tylko opona nie pusci a Schawlbe Durano DD nie peknie przy 7bar - faktura jest jak cos to bedzie reklamacja a potestuje sie w poblizu domu - jest specjalny segment strava zrobiony do testow w okolicy :D

Nic chyba trzeba sobie dac spokoj z tymi drogimi opaskami i zamiast nich wziac detke na zapas. Idea byla taka zeby skompletowac ogumienie razem z detkami i  opaska poliuretanowa Schwalbe, a w rozmierze 26" nie we wszystkich sklepach do zdobycia.

Jakby kto handlowal to dajcie znac. Dlaczego 26"  anie 28" - po to zeby obalic pewne mity ktore kraza na vlog roznych blogerow ;)

Chce zobaczyc czy bedzie duza roznica w predkosciach i mocach potrzebnych do smigania powyzej 30km/h na ztuningowanym MTB-drugi zestaw kol na typowo szosowe warunki

i wycieczki WTR .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, aerobike.eu napisał:

Kolo jest jakies zwykle 26" KANDS 559 x 18mm na piascie Shimano FH-T3000. Wiecej jak 7bar raczej nie bedzie w praktyce chyba nabijane - gdzies widzialem na GCN ze chyba optymalne cisnienie jest jak sie ugina 15% przy obciazeniu, oc

Rozsądni producenci, podaja na swoich obreczach max dopuszcalne cisnienie. Nie wiem czy Kands jak raz zniesie 7bar. Lepiej sprawdz, zanim Ci szczeli w trakcie jazdy. To że MAvic czy Easton maja takie obrecze to nie znaczy że Kazda inna o 18mm wew da rade.  to wytrzymac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, cinol123 napisał:

To że MAvic czy Easton maja takie obrecze to nie znaczy że Kazda inna o 18mm wew da rade.  to wytrzymac.

 

Zakladalbym ze jak wezsza obrecz to pod wieksze cisnienia raczej bo jaki sens zakladac szeroka opone na taka waska obrecz?

KANDS to chyba tylko naklejka, pewnie poskladane kolo przez firme jakas, bo tylko piasta jest opisana.

Tutaj ktos pisal na tym forum ze zakladajac opone szosowa na obrecz mtb obniza sie ryzyko strzelenia takiego kola - jak nie starte boki od hamowania.

Ciekawe co "producent" powie bo mam akurat do nich niedaleko i wiele firemek rowerowych w okolicy ich rzeczy sprzedaje.

W sumie czesto osoby ponad 100kg na takich kolkach sie woza a szosowcy jednak mniej sporo waza jak sie w miare czesto smiga trasy powyzej 100km+ czasami nawet w kilka godzin.

Kosztowalo to kolko w okolicy 100 PLN, Novatec byl nieco drozszy, ale mial kanciasta ta obrecz a to kolo w miare przyzwoita aerodynamike ma i czyst ealuminium nie malowane - po prostu bardziej pasuje wizualnie do reszty aluminiowego roweru srebrnego niz jakiec czarne Novatec'a , bo to nie problem dorzucic jakies 50 zl wiecej, ale tez bez przesady - to nie do skakania po gorach i jezdzenia po wertepach, tylko po szosie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100pln to potrafia kosztowac szprychy do kola bez nypli. Nie wiem czemu zakladasz ze kolo za 100pln jest jakos super wytrzymale, moze i byc ale cena na to nie wskazuje jak i marka. To ze felga jest 18mm to nie znaczy ze jest tak samo dobra jak inna 18mm....Ja bym tam kandsa nie kupil... no chyba ze do zimowki. Chyba ten temat sie wyczerpal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analizujac jeszcze wspolczynniki tarcia tocznego w zaleznosci od cisnienia w oponie serii Schwalbe Durano na przykladzie 28" x 1.0 https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/schwalbe-durano-2015  wychodzi na to ze przy 6 bar jest CRR rzedu 0.006 i wbicie o 1 bar wiecej az tak duzo nie zmienia,

wiec w praktyce w oponie 26" x 1.1  (28-559) przy 6bar jako ze jest szersza nieco powinno byc chyba podobne CRR , bo nawet przy 5.5bar w tamtych testach wychodzi jakies 10% wieksza moc toczenia przy obcizeniu ok 40kg i predkosci ok 30km/h.

Wychodzi na to ze spokojnie 6bar powinno wystarczyc przy 28c zeby oszczedzic obrecz i poprawic sobie komfort jazdy przy przyzwoitym wspolczynniku CRR - zobaczymy co pokaze miernik mocy na asfalcie przy takim cisnieniu podczas testow.

Jak ktos ma doswiadczenia z tymi oponami Schwalbe Durano DD nabijanymi ok. 6bar na obreczy MTB to byloby ciekawe, bo opaska wyglada na to ze az tak krytyczna tutaj nie powinna byc przy 6bar, jak ew. problemy z noname obrecza prawdopodobni edo MTB i cross zakladana glownie.

 

Teraz, cinol123 napisał:

100pln to potrafia kosztowac szprychy do kola bez nypli. Nie wiem czemu zakladasz ze kolo za 100pln jest jakos super wytrzymale, moze i byc ale cena na to nie wskazuje jak i marka. To ze felga jest 18mm to nie znaczy ze jest tak samo dobra jak inna 18mm....Ja bym tam kandsa nie kupil... no chyba ze do zimowki. Chyba ten temat sie wyczerpal.

Kands to tylko naklejka - 6bar vs. 4bar ktore powinna raczej wytrzymywac bez problemu nie wydaje sie wiele wiecej i  wmomencie kiedy jestem wstanie na podstawie testow oszacowac straty na tarcie toczne przy 6bar, kwestia opaski z tematu zalatwiona - zamowilem po prostu dwie detki wiecej zamiast nich a opaski w sklepie na 6 bar bez problemu sie znajdzie, bo wiecej nie ma raczej sensu pompowac do tego kola chcac smigac po szosie setki kilometrow dziennie w miare komfortowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udalo sie porozmawiac dzisiaj z producentem obreczy markowanych jako Kands, i mniej wiecej potwierdza sie to ze jezeli nie jest ta obrecz starta od hamowania,

a moja jest nowa, i nie bedzie czesto hamowane bo na szosie, to nie powinno byc problemu przy 6 bar. Trzeba po prostu uwazac zeby nie oslabic hamowaniem scianki i to wszystko - jak sie zuzyje wymienic, a jest tania stosunkowo wiec nie ma problemu.

Ostatecznie znalazlem opaski SCHWALBE Super HP do 7bar , wiec nie bede eksperymentowal z opaskami ktore nie maja podanych dopuszcxzalnych cisnien,

czy tej z tematu postu wygladajace na przesadnie drogie tez bez podanego tego parametru.

Temat mozna uznac za rozpoznany - w przyszlym tygodniu jak sie ociepli moze pierwsze testy nowych tanich kol na szose 2018.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...