Skocz do zawartości

[widelec] Czy ten sztywniak przypasuje do mojego roweru?


M370N

Rekomendowane odpowiedzi

(Przepraszam za ewentualnie źle wybrany dział, ale temat nie pasował mi do innego działu)

Czy TEN widelec przypasuje mi do mojego roweru tj. Unibike Expedition 2016 19"? Chciałbym zmienić dziadowskiego amora na sztywniaka. 

Ewentualnie czy macie inną propozycję na sztywny widelec do mojego roweru w tym przedziale cenowym (wymogi to możliwość montażu v-brejków oraz zaczepów błotnika na dole i na górze)?

20180225_173740.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest widelec do przełaja, szukaj sztywniaków od Force albo Mosso, są zdecydowanie tańsze. Musisz tylko zmierzyć długość aktualnego widelca tj. mierzysz od środka osi do korony ( tu gdzie jest bieżnia sterów). Jak będziesz miał tą wartość to dobierz widelec który ma zbliżoną długość.

Natomiast widzę że chyba masz koła 28' i V-Brake, także wielkiego wyboru tutaj nie będzie. Co innego jak ma się tarcze, wtedy droga wolna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to są koła 28". Nie zamierzam przechodzić na tarcze w tym rowerze, V-brake mi wystarczają. Problemem jest wysoki montaż kierownicy, który chciałbym zachować. Obecnie rura sterowa ma ok. 30 cm, a większość na rynku ma długość max. 26...

 

[edit] Właśnie obcykałem te Force i Mosso, ale jak już wspomniałem wszystkie mają długość rury 26. Od piasty do dolnej miski : 48 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, M370N napisał:

Obecnie rura sterowa ma ok. 30 cm

Nie wiem czy dobrze widzę na tym zdjęciu ale nad główką ramy masz tylko tą stożkową podkładkę od sterów, nie ma tam żadnych podkładek dystansowy i następnie już widać śruby mocujące mostek... Więc biorąc pod uwagę że nie masz za wysokiej główki ramy to śmiem wątpić w te 30 cm!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.dobrerowery.pl/unibike-expedition-2016?combination_id=21796&gclid=EAIaIQobChMIwYj8tsrB2QIVWs-yCh0sDQ1vEAYYASABEgLQFfD_BwE

Na tym zdjęciu to widać że oryginalny mostek po prostu ma gigantyczny 'wznios' a rura sterowa kończy się kawałek za górną śrubą mocującą mostek do rury... mostek jest nakładany na rurę sterową i przykręcony. U Ciebie wygląda to na niezłe druciarstwo :D Rozkręć to, wyciągnij amor i dobrze wszystko pomierz, bo wysokość widelca 48 cm przy skoku 63mm też jest mocno wątpliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, odkręciłem adapter, faktycznie sama rura tak daleko nie sięga.

Podsumowując:

- 26 cm rura sterowa powinna wystarczyć;

- stery u mnie to AHEAD FSA NO.10 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY  zatem widelec 1-1/8" powinien wejść? 

- od środka piasty do pierwszego miejsca stykania się widelca z resztą ramy jest ~48cm, z tego co widzę to 7 cm to jest ponad błotnikiem i jest to "obszar operacyjny" amortyzatora więc to że nowy widelec będzie miał np. 41 czy 43 cm nie powinno być problemem?; 

A zatem powinien przypasować TEN widelec, jeśli zależy mi na walorach wizualnych i mam hajs, albo TEN jeśli chcę przyoszczędzić? 

 

20180225_205421.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, M370N napisał:

A zatem powinien przypasować TEN widelec, jeśli zależy mi na walorach wizualnych i mam hajs, albo TEN jeśli chcę przyoszczędzić? 

 

Ten drugi (Force) będzie lepszy bo jest wyższy! I jak dla mnie te 435 mm wysokości to zupełne minimum, chociaż sposób pomiaru który jest pokazany na zdjęciu nie jest zapewne zbyt dokładny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
16 minut temu, M370N napisał:

od środka piasty do pierwszego miejsca stykania się widelca z resztą ramy jest ~48cm,

Zakładamy, że pomiar jest poprawny. Amor pewnie 80mm max, jeśli nie 63mm. 20% SAG, czyli 480mm - 16 lub 13mm co daje pożądany A2C sztywnego widelca 464 lub 467mm.

435 to zdecydowanie za mało. 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, M370N napisał:

Dam znać jak się czegoś dowiem.

A co Ci mają niby tam powiedzieć? Gdzieś znalazłem że ten Twój widelec ma dokładnie 475 477mm. Musisz szukać widelca o wysokości 450-465 mm, tak jak pisałem te 435 mm to jest takie bardzo naciągane minimum. Tyle że z piwotami to może być Mission: Impossible

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, IvanMTB napisał:

Dla wersji 63mm skoku.

Czyli 464mm sztywnego widelca przy założeniu 20% SAG.

Ja bym się tak bardzo kurczowo tych milimetrów nie trzymał , bo to rower trekkingowy, a nie mtb... Tak patrząc realnie to ten amortyzator nie ugina się na pewno pod samym ciężarem ridera (SAG) 20% skoku, jak to jest 10% to jest dobrze :rolleyes: Więc chcąc zachować idealnie geo co do mm to trzeba by dać wideł 475 mm.I co np wtedy z montażem pełnego błotnika (który jak rozumiem jest musem)? Przerwa 5cm między kołem a błotnikiem nie będzie raczej ani to funkcjonalna, ani fajnie wyglądać. Więc delikatne obniżenie przodu raczej będzie nie do uniknięcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Idąc Twoim tokiem myślenia, przy SAG 10% sztywny widelec powinien być jeszcze wyższy...

20% to raczej konserwatywne podejście, gdyż nawet do zastosować krosiarskich zazwyczaj podaje się 20-25%

No ale to już raczej detale. 435 to zdecydowanie za mało.

Przerwa 5cm między kołem a błotnikiem nie będzie raczej ani to funkcjonalna, ani fajnie wyglądać.

 

Na wyglądzie się nie jeździ, a obniżenie błotnika za pomocą choćby płaskownika to konieczność, jeśli ten ma swoje zadanie spełniać a nie tylko wyglądać...

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, IvanMTB napisał:

No ale to już raczej detale. 435 to zdecydowanie za mało.

 

Teraz, IvanMTB napisał:

Na wyglądzie się nie jeździ

To jeśli 435 mm to zdecydowanie za mało, mają pozostać V-ki i ma to jeszcze wszystko jakoś wyglądać to może coś takiego  https://www.rowertour.com/p/65762/rst-single-shock-m7-700c-amortyzator-cross-trekking-disc-v-brake-30mm-czarny  Pewnie można by poszukać taniej... waga to niewiele więcej od typowego sztywniaka i jednak jakaś amortyzacja pozostaje, bo w sumie aluminiowy sztywniak z niezbyt szeroką oponą to w sumie nic fajnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jak bardzo lubisz swój obecny rower i za ile znajdziesz taki frameset. Nowego poniżej tysiąca będzie ciężko. Nowego pod v-ki raczej też nie kupisz, więc w zasadzie zostają tylko używki. Zazwyczaj wszystkiego to się nie da przełożyć... bo to sztyca ma inną średnicę, albo mufa suportu inną szerokość, albo obecny mostek okaże się za długi, a linki i pancerze to już na 99,9 proc muszą być nowe. Więc wszystko zależy od budżetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście żartowałem z wymianą ramy, brak emotkiny chyba sprawił, że nie zostały prawidłowo odczytane moje intencje.

 

No dobrze, ale na czym będzie polegał problem ze zbyt krótkim widelcem? Opona zaklinuje się u góry czy rower trochę klęknie z przodu - będzie miał obniżony profil? Obecnie dziura, do której jest przymocowany błotnik i lampka jest na ~40-41 centymetrze od środka piasty. Czy zatem są potrzebne dodatkowe centymetry nad błotnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, M370N napisał:

No dobrze, ale na czym będzie polegał problem ze zbyt krótkim widelcem? Opona zaklinuje się u góry czy rower trochę klęknie z przodu

Krótszy widelec spowoduje że rower 'klęknie' do przodu, obniży się suport (łatwiej będzie uderzyć pedałem w jakąś przeszkodę) i zmieni się geometria roweru. Przyjmuje się że zmiana wysokości widelca o 2 cm to zmiana kątów (podsiodłówki i główki ramy) o jeden stopień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...