Skocz do zawartości

[Mechaniczne] Force Dual CX


no1

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś używał albo słyszał o owych hamulcach? Dwa ruchome tłoczki i bardzo atrakcyjna cena 170 zł za dwa zaciski. Internet milczy. 

- Zastosowanie: Cyclocross / żwir, kompatybilny z Dual Control
- Komplet: przód + tył
- Rodzaj: Mechaniczne
- Kolor zacisku: czarny
- Kompatybilne z klockami FORCE o kodzie: 42350
- Materiał: Aluminium, ramię żelazo, plastikowa osłona
- Waga: 1 para + śruba 424g.

hELYUjR.jpgFVwaBfk.jpg

g7QqvoC.jpgdAuLVwa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej. ;-)

I jak no1, masz już u siebie te hamulce?

Co nich myślisz? Wykonanie, hamowanie, regulacja, siła sprężyn.

Fajnie by było jakby jeszcze kolega clavdivs napisał coś więcej o nich.

Już spory czas temu trafiłem na nie, ale jakoś szkoda mi było wykładać pieniążki, skoro moje obecne hamulce (Tektro Aries) świetnie się sprawują, do moich zastosowań. Ale chyba teraz w końcu sam je wypróbuje, bo strasznie mnie interesuje, jak to działa. ;-)

Pozdro. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam.

Wyglądają spoko, lepiej niż na zdjęciach. całość jest z metalu, tylko osłonka dźwigni przy pokrętle jest z tworzywa oraz same pokrętło regulacji. Pokrętło reguluje położenie jednego tłoczka.

Jeszcze ich nie założyłem, dopiero składam rower, a jeszcze dużo przede mną. Kształt klocków to chyba SHIMANO B01S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie wojtasinno1 za odpowiedź. ;-)

no1, jak uda się złożyć rowerek i pojeździć, to dawaj znać. Opinia na pewno się przyda. ;-)

Właśnie sam nad nimi się zastanawiam i chyba jednak ciekawość wygra. :-P Jak coś, to dam znać jak to działa, jeśli je zakupię. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, mattteee napisał:

, Wykonanie, hamowanie, regulacja, siła sprężyn.

Fajnie by było jakby jeszcze kolega clavdivs napisał coś więcej o nich.

 

Hamulce zakupiłem późna jesienią roku 2017. Zaliczyły troszkę słabych warunków. Wcześniej miałem doświadczenie tylko z avid BB5 i hamulce force oceniam lepiej.

Wykonanie bym porównał do grupy deore shimano, bez wyższej estetyki technicznej ale poprawne, pomimo że tarcze po zimie mi ładnie obsypała rdza, to hamulce przetrwały ładnie. Kolorystyka sprawia że nie rzucają się w oczy na rowerze, co uważam za zaletę. 

Hamowanie nie wyrywa z butów, ale to chyba cecha wszelkich mechaników. 

Potrzebna jest dokładność w ustawieniu zacisku, aby nie ocierało o tarczę, ale że do tego potrzeba tylko zwykłego klucza na imbus i manipulowanie pokrętłem, dość wygodnym i nie potrzeba żadnych narzędzi, to operacja ta nie jest zbyt uciążliwa. 

W podsumowaniu. W planach miałem zakup spyre, aby zastąpić avidy, ale przypadkowo zakupiłem te hamulce. Obecnie z planów zakupu spyre rezygnuje, ponieważ sądzę że nie będą dużo lepsze od tych force, ale uprzedzam nie miałem możliwości poznania hamulców TRP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

clavdivs, tak się składa, że od listopada 2017, mam rower z hamulcami TRP Spyre, z mocowaniem typu flat mount, z tarczami 160 mm, w rowerze Giant Anyroad.

W rowerze MTB/Trekking, mam Tektro Aries MD-M300. Pierwsze co zwróciło moją uwagę w Aries było to, że klocki w tych zaciskach luźno "latają" i w momencie naciskania na hamulec, było słychać takie stuknięcie. Ale jakoś udało mi się to zredukować. Hamowały natomiast zaskakująco dobrze. Za nowe 2 zaciski zapłaciłem 90 zł, więć cena/jakość rewelacja. Tektro na pewno za taką cenę włożyło najtańsze możliwe klocki, ale naprawdę dobrze się sprawują.

Potem kupiłem nowy rower na TRP Spyre. W tych hamulcach również od razu zauważyłem spory luz klocków w zacisku. Moim zdaniem sporo za duży. Czuć to szczególnie kiedy naciśniesz klamkę i poruszasz rowerem przód - tył, stojąc w miejscu. Ale na szczęście podczas jazdy ten luz jest kompletnie nie zauważalny.

Co do hamowania. Jak zrobiłem pierwszą jazdę to te hamulce w ogóle nie hamowały. Nie mogłem się zatrzymać po płaskim. :-D Naprawdę. Ale wiedziałem, że nowe i trzeba dotrzeć, ale nie myślałem, że jest aż tak beznadziejnie. Dałem im trochę czasu, podocierałem na zjazdach i z każdą jazdą hamowały coraz lepiej. Po wstępnym dotarciu, zaczęły całkiem już w porządku hamować, ale nadal miałem wrażenie, że Tektro Aries jakoś lepiej się spisywały. Potem przyszła zima, jeździłem w ciapę, śnieg i znowu zaczęły tracić na hamowaniu. Ostatnio już pojeździłem jak było dość sucho i powoli znowu hamowanie wraca do normy.

Jeżeli chodzi o wygląd to uważam, że są to chyba najładniejsze hamulce mechaniczne na rynku. Praktycznie nie wystają poza obrys ramy i widelca, co naprawdę dobrze wygląda.

Może jeszcze wspomnę o sprężynach. Jak dla mnie są mocne. Trzeba użyć trochę siły do ich aktywowania. Ja osobiście, chętnie bym trochę obniżył ich siłę w swoich hamulcach, tak jak zrobiłem w Aries. Ale w Spyre dość trudne do zrealizowania. Natomiast widziałem kiedyś pewien sposób na Youtube'ie. Więc ewentualnie się da.

Natomiast nie kupiłbym bym ich ze względu na cenę. Jak dla mnie stanowczo za wysoka. Wiadomo, można znaleźć różne oferty, ale np. 300 zł za jeden zacisk, nie wiem czy z tarczą, czy bez to jednak cena nie do końca adekwatna do jakości używania.

Z nie jednego źródła słyszałem, że Spyre ma po prostu kiepskie klocki i po wymianie na inne ich hamowanie znacząco się poprawia. Ale nie miałem okazji sprawdzić.

Więc sądzę, że od Twoich Force, raczej nie byłyby lepsze. Ale ja znowu nie testowałem "Forsów". ;-)

Pozdro. ;-)

P.S.: A gdzie Panowie kupiliście swoje zaciski Force Dual?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam zestaw CX z klamkami XT, takimi z serwo-wave, że przy dociskaniu okładzin do tarczy punkt zaczepienia linki przybliża się od osi obrotu klamki i działa to dla mnie wystarczająco, ale czuć przynajmniej na początku ruchu dźwigni dużą siłę sprężyn zacisku. Ze zwykłą klamką V-brake chyba bym nie ryzykował. Kupiłem XC z myślą o zmianie kierownicy prostej na baranka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamki w tym rowerze to jakieś no-name, które działały z mechanicznymi tarczówkami promax dsk320. Potrzebuję coś na szybko i takie znalazłem - https://www.olx.pl/oferta/hamulce-tarczowe-mechaniczne-force-szosowe-cx-gravel-CID767-IDtToUf.html

Czemu byś nie ryzykował, co będzie się działo? Za mała siła hamowania? Klamka będzie dobijała do kierownicy? Nigdy nie miałem do czynienia z tarczówkami szosowymi/CX więc nie wiem czym się różnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, za mała siła hamowania, bo ciągniesz więcej linki klamką V-brake'ową. Na chwilę miałem klamki od cantileverów, ale było w drugą stronę, łapało przy kierownicy, choć klamki chodziły lżej, ale to zrozumiałe. Domyślam się że szosowe klamki, do których ą przeznaczone CX'y, mają uciąg linki pośredni między canti a v-b. Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Hej.

Jakieś pół roku temu kupiłem Force Dual MTB.

Niestety nie mogę ich pochwalić.

Po rozpakowaniu i przekręceniu pokrętła regulacyjnego klocka, coś pękło. Okazało się, że jeden z ząbków trzymający pokrętło się wyłamał. Ale trzyma się. Natomiast nie świadczy to dobrze.

Po drugie, klocki nie ustawiają się równolegle do tarczy, tylko tak jak im pasuje, więc nie łatwo to fajnie wyregulować.

Nie wiem czemu, ale te hamulce kiepsko hamują. Naprawdę kiepsko. Nie wiem czy to wina klocków czy czego.

No i do tego oooookrooooopnie piszczą. Normalnie nie dało się wytrzymać. Zmnieniłem na inne klocki z hamulców, które nigdy nie zapiszczały i okazało się, że piszczy nadal. Teraz wróciłem do poprzedniego przedniego hamulca, tylny Force jeszcze siedzi, ale zmieniam.

W moim przypadku Force Dual MTB okazały się kompletną klapą.

Plusy.

Montaż klocków na śrubkę. Klocki wyciągane od góry, bez odkręcania zacisku. Chociaż w sumie nie wiem czy przykręcona linka nie przeszkadza.

Może więcej osób miało z nimi do czynienia, więc piszcie, na pewno innym przydadzą się opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To ja dorzucę swoje 3 grosze. Co do piszczenia to zgoda. Tylne klocki wymieniłem na metaliki shimano i też piszczą , tylko trochę słabiej, więc domyślam się, że taka uroda tego zacisku. Ostatnio zauważyłem niepokojący objaw, jak zablokuję tylne koło, czyli naprawdę mocno wcisną klamkę (shimano 105 5800) to zacisk nie chce odbić :) Może to już deszczowa aura tak na niego podziałała, ale w każdym razie taka przypadłość jest dość niebezpieczna. Kupiłem je właśnie z myślą o zimie i teraz zastanawiam się czy nie szarpnąć się jednak na TRW SPYRE... Może ktoś ma porównanie między tymi dwoma zaciskami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczenie wynika z budowy zacisku, bo też wymieniłem na inne klocki, które nigdy, w innych zaciskach, nawet w deszczu, mi nie piszczały i nadal pisk. Prawdopodobnie klocki są dociskane pod złym kątem.

Mam porównanie tych dwóch zacisków. Tyle, że Force MTB. Ale raczej to samo.

Z TRP żadnych problemów. Miałem w Anyroad'zie. Żadnych pisków, nieodbijania. Spyre również nawet mokre nie wydawały żadnych dźwięków. Dobrze się ustawiają. Bardzo dobre. Duuużo lepsze od Force Dual.

Do tego chyba najładniejsze mechaniki na rynku.

Kiepskie klocki. Podobno wymiana nawet na żywiczne Shimano zmienia je nie do poznania. Nie sprawdzałem.

Natomiast moim zdaniem za mocne sprężyny. Trzeba użyć sporo siły. Do tego budowa daje małe szanse na jej redukcję.

No i cena. Trochę przesada.

Przed TRP Spyre i Force Dual, miałem Tektro Aries MTB. znów do nich wróciłem. W użytkowaniu kładą na łopatki Force. TRP porównywalne, z przewagą Aries, ze względu na możliwość redukcji siły sprężyny.

Spójrz jeszcze na Tektro MD-C510 (chyba Lyra). Budowa jak moje Aries. Prawdopodobnie można wyciągać klocki bez odkręcania zacisku.

Natomiast nie używałem. Ludzie mówią, że niby kiepskie, ale mówią tak też ogólnie o mechanikach. A ja sprawdziłem Tektro Aries i jestem zachwycony. Czytałem też, że komuś w C510, podobno, pękły sprężyny w obu zaciskach, więc może jakaś wada fabryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...