Skocz do zawartości
ko17

[piasta przód] octane one sztywna oś 20mm serwis

Rekomendowane odpowiedzi

ko17
Napisano (edytowane)

Witam wszystkich . Mam taki mały problem który postaram się opisać w dwóch zdaniach .Mam około 2 lat piastę przód octane one na sztywną oś 20mm . Mój problem polega na tym ze dostał mi się od jednej strony pod kapsel parę ziarenek piachu/ziemi i kręcąc kołem czasami zgrzytnie . Próbowałem ściągnąć ten kapsel ale ni cholery się nie da , szukając po internecie jak to zdemontować to nic nie znalazłem na ten temat . Czy ktoś z was koledzy rozbierał kiedyś piastę na sztywną oś i wie jak to ściągnąć ???? tak wygląda ta piasta http://allegro.pl/octane-one-piasta-orbital-20-srebrny-36h-i6855988399.html

z góry dzięki za pomoc pozdrawiam Karol

Edytowane przez ko17

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Haitz

Ze zdjęcia wygląda jak normalna piasta z wciskanymi konusami. Weź płaski śrubokręt i musisz go włożyć do środka i spróbować podważyć konusa(czasem trzeba użyć trochę siły, ale też bez przesady)

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ko17
Napisano (edytowane)
57 minut temu, Haitz napisał:

Ze zdjęcia wygląda jak normalna piasta z wciskanymi konusami. Weź płaski śrubokręt i musisz go włożyć do środka i spróbować podważyć konusa(czasem trzeba użyć trochę siły, ale też bez przesady)

mówiąc konusy masz na myśli te czarne kapsle ??

Edytowane przez ko17

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ko17

Haitz dzięki poszło :)

 

zamykam temat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Semper_fidelis
      Przez Semper_fidelis
      Cześć wszystkim.
      Jestem na etapie składania porządnych kół do roweru i rozglądam się po internecie za tylną piastą. Przednią i obręcze mam już wybrane. Z tego całego multum jakie jest w internecie ciężko znaleźć to co mnie interesuje. Na razie tylko odrzucam poszczególne modele. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że są głośne. Z tych lepszych piast jakie do tej pory używałem to DT 240, SLX-model 98, Bontrager 108T i jakiś no name Speca. Dawno temu używałem te SLXy i z nich bylem wtedy bardzo zadowolony. Były bardzo ciche i nie psuły się. Wadą były konusy. Potem były DT. Nie rozumiem dlaczego ludzie tak się nad nimi zachwycają. Łożyska mi padały co najmniej raz na sezon, ich wymiana była kłopotliwa, do tego ta piasta brzęczy na pół lasu. Piasta Speca była cicha, łożyska można było wymienić w 15 minut za pomocą prostych narzędzi ale była ciężka. Za to piasta Bontragera owszem brzęczała jak DT 240 ale przynajmniej miała 108 punktów zaczepienia, czego nie spotkałem w żadnej innej piaście.
      Byłbym bardzo wdzięczny jeśli podzielicie się swoimi opiniami i doświadczeniami. Mnie już głowa boli od przewalania internetu.
    • WiktorB7
      Przez WiktorB7
      Moje Hamulce: Tektro Aries MD-M300 
      Rower: Kross Hexagon 4.0
      Mam 14 lat i źle zrozumiałem jego budowe i odkreciłem dużą srebrną śrubę (gdzie były napisy in ,out i szczałki) po odkręceniu wyleciała jedna mała metalowa kulka i sprężynka, więc postanowiłem to dać na miejsce tak jak widziałem jak wypadało. Podczas zakręcania poczułem opór wiec szybko odkręciłem a ta mała sprężyna sie skrzywiła i złamała.
      Co zrobić? Jak wstawić jak będę mieć sprężynkę 
      Ta śruba na zdjęciu
       

    • Kapoxer
      Przez Kapoxer
      Witam, czy rower może być trzymany w domu na zwykłym stojaku serwisowym, który łapie rower za tylni trójkąt? Dodam też że rower posiada hamulce hydrauliczne, więc czy nie będzie żadnego problemu, aby rower był w ten sposób przechowywany?
    • Kocur85
      Przez Kocur85
      Witam,
       
      Proszę o pomoc i radę,
       
      W piaście tylnej FH m770 deore XT w bębenku padla mi jedna zapadka 1/5, jeszcze jedna zgubilem podczas rozbierania
       
      Są to dość specyficzne zapadki, starego typu z lewo i prawostronnymi uszkami na które zachodzą sprężyny:
       
      Cos takiego
       
      Wymiary: 5 x 8 mm grubosc do 2 mm , sa to bardzo male zapadki, ten model tak ma
       
      Na ta chilę mam 3/5 zapadek w bębenku, nie chce tego skladać z takim oslabieniem bo moze pójść wszystko.
       
      Przedzwonilem w Krakowie niemalze wszystkie serwisy z mysla ze tam takie y bedą mieli,
       
      Na Kalwaryjskiej gosc obiecal ze poszuka jak znajdzie czas (od dwuch dni nic) wiec pewnie nie ma czasu,
       
      W Variobike dali mi ale nie pasują - z innego modelu, są za duże, na allegro brak tego typu zapadek,
       
      Czy ktoś z Was będzie mial to w swoim nie uzywanym sprzecie, gdzies w smieciach?
       
      Odkupie nawet caly bebęnek, żeby tylko wrócić na kólka. Zwariuje bez tej swobody.
       
       
      Szymek
       
       
    • cool_kuba
      Przez cool_kuba
      Witam,
      Kupiłem używane koła dt-swiss po założeniu do roweru okazało się że wolnobieg zupełnie się blokuje. /
      Myślałem że coś jest nie tak z sprzęgłem (Ratchet) więc kupiłem specjalny smar wyczyściłem i nasmarowałem ale niestety nic nie pomogło. Doszedłem do tego że słabe kręcenie nie jest związane z sprzęgłem tylko z dociśnięciem "end-cap" (po prawej na zdjęciach)
      Doszedłem do tego składając wolnobieg bez sprzęgła i jeśli docisnę kasetę do końca to kręci się ona swobodnie jednak endcap ma troszkę luzu i można go docisnąć co powoduje że kaseta przestaje się kręcić swobodnie.
      Czy to normalne że end cap ma trochę luzu po założeniu kasety?
      Macie może jakieś pomysły?
       


×