Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

jackon15

Czesc!

Robie przeglad amo i obejrzalem bieznie sterów. Na tyle odbiły sie kulki, ale nieco wyżej niż sama powierzchnia robocza bieżni. Jakieś udeżenie z przodu przyjąłem.

Przy obracaniu kierownicą nic nie czuć.

Czy konieczna jest już wymiana?

stery.thumb.jpg.18a55db2aac65961bb972305502debe7.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Imar

Dziwne uszkodzenie, jakby ktoś skręcił stery jak nie siadły dobrze, albo uderzenie przy luźnych sterach. Wygląda na to że uszkodzenie jest powyżej powierzchni roboczej. Jeśli po skręceniu sterów kręcą się ok to raczej bym to zostawił. Jak bardzo Cię to męczy to wymień stery, nie jest to duży koszt. Zawszę możesz wymieć dół a górę zostawić jeśli jest ok. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Jeśli nie ma to wpływu na działanie sterów,to może zostać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jackon15
Napisano (edytowane)

Dosyć często sprawdzam czy nie ma luzów, więc raczej z luźnymi nie jeździłem. Przed wyjęciem nie było czuć żadnych nierównomierności przy obracaniu. Jak po oczyszczeniu i złożeniu nie będzie czuć to zostawię. Sprawdzę też miskę w ramie.

Trzeba mieć jakiś przyrząd do wciśnięcia nowych?

Edytowane przez jackon15

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Młotek metalowy lub gumowy i drewienko typu deseczka parkietowa,lub jakieś twarde i da radę nabić.Stukać równomiernie po obwodzie.Można też próbować przez jakąś  rurkę plastikową o średnicy większej niż rura sterowa.Ale czasami bieżnie naprawdę ciężko wchodzą i tak rurka może nie wytrzymać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Widziałem juz cos takiego. Tylko w bardziej zaawansowanym stanie. Bierznia dolna sterów wyglądała jescze gorzej, mocniejsze odbicia kulek. Stery chodziły kwadratowo. Potrzebna była wymiana. I nawet pamiętam w jakim rowerze to widziałem. Specialized rockhopper dość niski model, z roku około 2010.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

W zeszłym roku zmieniałem samą dolną bieżnię. 15pln z wysyłką a przynajmniej kłopot z głowy. Wymienić, mieć sprawne, zapomnieć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jackon15

Górna też ma, może trochę mniej. Właśnie wyczyściłem i obejrzałem. Amor jeszcze do złożenia.

Prawdopodobnie to się stało jak w zeszłym roku czołowo zderzyłem się z innym rowerzysta w lesie....

Myślałem, że ucierpiałem tylko ja a rower nie, ale okazało się że bylo inaczej. To by tłumaczyło to dziwne odcisniecie. Ale na amorze nie ma śladów. Wszystko proste.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Kacper1305
      Przez Kacper1305
      Witam  
      Na sprzedaż karbonowo-aluminiowa rama szosowa. Długośc od środka suportu do końca rury podsiodłowej 58 cm. Cena 700 zł .
      W komplecie :
      -rama
      -widelec karbonowy Orbea
      -sztyca
      -stery Aheadset Cane Creek
      -kierownica Ritchey Pro 440 mm
      -mostek Ritchey Pro 110 mm
      LINK :
      https://www.olx.pl/oferta/okazja-rama-szosowa-58-cm-frameset-gratisy-CID767-IDtHIb3.html
    • d1scoo
      Przez d1scoo
      Witam, mam problem ponieważ skladam rower i zobaczyłem że mam lekko za krótką rure sterową i mam pytanie czy moge tak jeździć i czy da się to jakoś zniwelować 


    • niuti
      Przez niuti
      Panowie (Panie ?),
      Stery FSA no 57. Czy można gdzieś dokupić same łożyska - gdzie? Najlepiej całe zamknięte? (obecnie otwarte/półotwarte, nie wiem jak to się fachowo zwie).
      Wymiary w linku poniżej - na szybko coś takiego: pod taper , kąty 36/45.
      Niby coś znalazłem, ale niższe 6,5mm a w tym pdfie, mowa o albo 7,3 albo 7,5mm.  Jeszcze na tygodniu zmierzę swoje dokładnie jeśli ma to znaczenie.
      Dzięki.
      https://shop.fullspeedahead.com/en/files/index/download/id/5dea8e4ef75ea284b90068e4d45d46a825/
       
    • Qbotcenko
      Przez Qbotcenko
      Witam,
      Jako, że w komplecie nie dostałem jakichkolwiek sterów (a liczyłem choć na górne) muszę dobrać i zamontować coś samemu - kto coś doradzi do framesetu Big Bro?
      Producent podaje enigmatycznie:
      Headset: 44mm, SHIS ZS44/28.6 upper, EC44/40 lower co niewiele mi jakoś mówi... Czy taki wynalazek wynaleziony w sieci dałby radę? 
      https://www.bikeonlineshop.pl/fsa/orbit-ita-b-stery
      Jak to coś zamontować? kupić wciskacza?
       
      Z góry wybaczcie mą niewiedzę, ale pierwszy raz mi przyszło stery montować ;P
    • mistan
      Przez mistan
      Nie mogę już wyregulować luzu na sterach. Skasuję luz to kierownica obraca się "skokowo", odczuwa się jak przeskakują kulki. Próbuję lekko poluzować to zaraz klepią.
      Domyślam się że to koniec ich.
      Będę wymieniał olej w amortyzatorze to jest okazja za jednym wyjmowaniem widelca wymienić je. Nie mam pojęcia tylko jakie mam kupić, ażeby pasowały i trochę pożyły.
      Mam takie dane:
      Na obecnych sterach napis jest VP-A41AC. W z opisie ramy: stery wewnętrzne - 44 mm. Amortyzator Marzocchi MX Comp Coil 105mm 2005r, z rurą sterową 1 1/8"
      Da się z tych danych i zdjęcia dobrać odpowiedni komplet sterów na wymianę?
      Proszę, zaproponujcie  jakieś w miarę dobre do 200 zł. Muszę kupić wysyłkowo, to najlepiej z Allegro czy innego sklepu internetowego.

×