Skocz do zawartości
mudia

[Sram Guide R] Odległość tłoczków od tarczy

Rekomendowane odpowiedzi

mudia
Napisano (edytowane)

Posiadam hamulce Sram Guide R. Ten model nie ma regulacji odległości klocków od tarczy.

Denerwuje mnie duży skok klamki w porównaniu do XT jakie mam zmontowane na innym rowerze. Może nie jest tragicznie, ale wolałbym, aby hamulce szybciej dotykały tarczy.

Hamulce mają kilka miesięcy, są świeżo odpowietrzone, ale mają już lekko zużyte klocki (ok 400 km w suchych warunkach - starte może 10-15% okładziny). 

Zasadniczo wiem, że budowy klamki nie zmienię, więc wszystko zbiega się do zmniejszenia odległości klocków od tarczy i oto co do tej pory robiłem.

1) Chciałem odpowietrzyć hamulce bez klocków, ale tym bleed block. Zasadniczo to jest to jednak bez sensu, bo przy lekko zużytych klockach jedynie powiększę odległość okładzin od tarczy, bo bleed block dostosowany jest grubością do nowych okładzin.

2) Na koniec procedury chciałem "wcisnąć" trochę więcej płynu do układu (przez strzykawkę zamontowaną na klamce) ale zaczął on wypływać.

3) Wyszukałem kawałek płaskownika o grubości odrobinę mniejszej niż tarcza i zacisnąłem na nim klocki. Zmniejszyło to odrobinę skok i uzupełniłem płyn. Niemniej jednaj procedura wymaga każdorazowego demontażu zacisku z ramy (co jest niewygodne, ale już trudno) oraz pomimo, że poprawa jest to chciałbym jeszcze zmniejszyć ten skok, ale nie mam odpowiedniej grubości  płaskownika. Ponadto tarcza będzie się z biegiem czasu ścierać i różnica w grubości obu elementów przestanie być wystarczająca.

Jakieś pomysły?

Edytowane przez mudia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
g286

Dawno temu Avidy(czyli dzisiejsze Sram) miały problem ze zbyt blisko ustawionymi okładzinami w stosunku do tarczy, regulacja była trudna a obcieranie w czasach zacisków QR nagminne. Więc wzorem shimano odsunęli okładziny od tarczy. Są naprawdę daleko.

Ja rozwiązuje to tak  że wyjmuję koło i pompuję klamką do momentu aż tarcza prawie nie wchodzi w zacisk. Po zamontowaniu tłoczki wrócą po chwili do właściwej pozycji, w pewnym zakresie zmniejsza to skok klamki maksymalnie przybliżając okładziny.

Dodawanie oleju/płynu do układu nic nie daje. Zbiornik wyrównawczy jest wyposażony w membranę która kompensuje zmianę poziomu płynu gdy okładziny się zużywają.  Po naciśnięciu klamki zbiornik wyrównawczy jest odcinany i ilość płynu pomiędzy głównym tłokiem a zaciskiem jest zawsze identyczna. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ilia

Cześć. Ja mam odwrotny problem. Mam hamulce Guide RS. Odpowietrzyłem hamulec przedni i szczelina zrobiła się tak mała, że prawie jej nie ma, widać tylko jak poświecę latarką przez zacisk. Zmniejszył się też skok klamki potrzebny do dotknięcia klockami tarczy. Mam porównanie do tylnego hamulca którego nie odpowietrzałem. Szczeliny widać gołym okiem i skok klamki jest prawie dwa razy większy. Dwa razy go odpowietrzałem. Po pierwszym razie spuściłem prawie cały płyn, powtórzyłem odpowietrzanie i dalej mam ten sam problem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Jak miałeś ustawione tłoczki w czasie odpowietrzania?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ilia

Miałem ściągnięte klocki i włożony tą blokadę, którą używa się przy odpowietrzaniu. Jak chciałem ją włożyć to musiałem trochę rozchylić tłoczki. Dzisiaj uważnie jeszcze raz je odpowietrzę, bo podejrzewam, że coś źle robię. Zimą odpowietrzałem tył i wszystko było w porządku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Wepchnij oba tłoczki do oporu i tak przelej płyn nawet bez żadnej blokady.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ilia

Ok, tak też spróbuję, niedługo będę przelewał.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ilia

Przelewałem trzy razy innym płynem, nawet innym zestawem do odpowietrzania, rozebrałem wszystko, poskładałem i znowu odpowietrzałem. Nie dało to żadnego rezultatu, dalej mam ten sam problem, da się z tym jeździć ale niedługo oddam rower komuś bardziej doświadczonemu i jak znajdzie w czym tkwił problem to dam znać, może komuś się przyda na przyszłość.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ilia

Otóż problem był taki, że tłok klamki zaczął puchnąć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×