Skocz do zawartości
paulsen

Nowa seria rowerów szosowych X-LITE FOUR oraz X-LITE SIX

Rekomendowane odpowiedzi

paulsen

2qdwl5e.jpg

5v4qky.jpg

Do naszej oferty wprowadziliśmy właśnie odświeżoną linię rowerów szosowych, które łączy wspólna cecha – uniwersalność. Pod hasłem #oneforspeed kryje się połączenie aerodynamiki, sztywności, lekkości, komfortu i sportowej charakterystyki prowadzenia.

Opracowywanie konstrukcji rozpoczęto od tworzenia modeli i badania oporu aerodynamicznego rurek oraz główki ramy. Wnikliwa analiza CFD pomogła w stworzeniu wersji o charakterystycznych, opływowych profilach rurek, którą następnie zbadaliśmy w tunelu aerodynamicznym. Badania pokazały, że nowa rama pomaga oszczędzić 11 watów w porównaniu ze starszym modelem X-LITE TEAM i niedaleko jej do wyników, które w testach osiąga rama aerodynamicznego modelu XEON X-LITE CW.

Optymalizacja pod kątem aerodynamiki objęła – prócz główki ramy - także dolną rurę i profile rurek podsiodłowych oraz linię górnej rury wraz z całkowicie zintegrowanym zaciskiem ramy.  Za kilka miesięcy firma ROSE obiecuje wprowadzenie do oferty także zintegrowanego kokpitu dzięki któremu aerodynamika ulegnie kolejnej, choć już mniej znacznej poprawie.

Podczas prac rozwojowych nad ramą cały czas konstruktorzy mieli na uwadze uzyskanie odpowiedniej masy i sztywności przy czym pracując nad technologią produkcji założyli, że rama w każdej wielkości ma mieć podobne parametry jeśli chodzi o sztywność suportu oraz sztywność główki. W efekcie wszystkie sześć rozmiarów ram uzyskuje podobną sztywność w granicach 100 Nm główki ramy oraz około 66 Nm przy węźle suportu. Wysoka sztywność nie oznacza jednak oszczędności na wadze.

Rama w  wersji z hamulcami tarczowymi waży od 753 gramów (rozmiar 50 cm) do 841 gramów (rozmiar 62), a w wersji ze zwykłymi hamulcami odpowiednio od 723 do 803 gramów.

Kolejnym wyzwaniem było uzyskanie odpowiedniego komfortu, wysokiego jak na typowy model do ścigania. Dlatego prócz odpowiedniego ułożenia włókien postawiono na bardziej slopingową geometrię, dzięki której tłumienie drgań przejmuje bardziej wysunięta, karbonowa sztyca Ritchey, a pochłanianiu drgań sprzyjają także niżej poprowadzone rurki tylnego trójkąta. Większy komfort zapewniają także opony: wersja na tarczach może „przyjąć“ opony do 30 mm, a wersja na hamulcach obręczowych opony do 28 mm, przy czym chodzi o opony takiego typu jak Contiental GP 4000 II, które w rzeczywistości mają realne rozmiary trochę większe niż nominalnie.

Poprawiono także widelec nadając goleniom bardziej aerodynamiczne profile, a aby podnieść wytrzymałość opracowano nową technologię stosując inserty z kewlaru pod zewnętrzną warstwą karbonu. Praktyka pokazuje jak wiele firm miewa problemy z rozwarstwianiem się laminatu w koronie widelca po kilkunastu czy kilkudziesięciu  przejazdach przez wymagające wertepy jak np bruki Paris – Roubaix i dla bezpieczeństwa użytkowników firma ROSE postanowiła na technologię mającą zapobiec takim wypadkom w przypadku rowerów serii X-LITE.

Oba widelce – w  wersji z tarczówkami lub bez są także wciąż lekkie i mają odpowiednią sztywność. W pracach nad nimi wykorzystaliśmy nasze doświadczenia z konstrukcji poprzedniego widelca, który odznaczał się znakomitym stosunkiem sztywności do wagi oraz komfortu.

Geometria ramy i stack to reach o wartości 1.45 to coś pośredniego między aero (STR 1.4), klasyczną wyścigówką (STR 1.45) oraz rowerem endurance  (STR 1.5).

Przy opracowywaniu detali ramy postawiono także na funkcjonalność: rama nowego X-LITE jest kompatybilna ramy z pomiarem mocy SHIMANO, jedna z wersji modelu X-LITE FOUR jest nawet seryjnie w ten pomiar mocy wyposażona. Jeden rower do wszystkiego: do ścigania się w górach, do ucieczek oraz sprintów, a ponadto dość komfortowy: X-LITE FOUR i X-LITE SIX otwierają nowy rozdział w historii szosówek ROSE.

Pewne zmiany zaszły także na poziomie konfiguracji: ograniczyliśmy wybór komponentów np do 5, zróżnicowanych zestawów kół: od tańszych, sprawdzonych modeli DT SWISS po znakomite i podnoszące wartość roweru Zippy.

ROSE X-LITE FOUR i SIX nie różnią się niczym innym jak tylko malowaniem i wagą. Pierwszy to model klasy średniej, zaś X-LITE SIX adresowany jest do bardziej zamożnego i wymagającego nabywcy.

Ofertę w najbliższych miesiącach mają także uzupełnić, prócz zintegrowanego kokpitu także karbonowe koła.  Najtańszy ROSE X-LITE ze zwykłymi hamulcami to koszt ok 2350 euro z kosztami wysyłki (ok 9900 zł). Rower wyposażony jest w nową grupę Shimano Ultegra bądź SRAM FORCE, kokpit i sztycę Ritchey, siodełko Selle Italia i koła DT SWISS P1750 Spline. Waga roweru będzie oscylować w granicach 6.8 kg.

Rowery wyposażone w hamulce tarczowe kosztują od 2850 euro wraz z wysyłką (tj 12000 zł). Dla porównania najlepiej wyposażony model X-LITE SIX, z kołami ZIPP 303, hamulcami tarczowymi i grupą SRAM eTap to koszt ok 7700 euro (ok 33 tys zł), a na  wersję z hamulcami obręczowymi ROSE X-LITE SIX Dura Ace D2, z zamontowanym pomiarem mocy i kołami Zipp 454 NSW trzeba wysupłać ok 9200 euro tj prawie 39 tys zł.

https://www.rosebikes.pl/xlite

2itlx89.jpg

j7bxgk.jpg

 

 

n4fl2o.jpg 

2hgg5ci.jpg

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
paulsen

Na rynek trafiła polska wersja miesięcznika TOUR. Znany, niemiecki periodyk będzie w tym roku wydawany jako osobny grzbiet (już nie jako część magazynu BIKE).

W nowym numerze obszerny, porównawczy test kolarzówek do wyścigów i na maratony. Nasz ROSE XEON X-LITE FOUR otrzymał w nim świetną notę 1.8 i w teście modeli do ścigania był to drugi, najlepszy rezultat. Jednocześnie testowany model na Ultegrze Di2 i z karbonowymi kołami DT SWISS ARC 1100 Dicut 48 (ceramiczne łożyska) okazał się najlżejszym modelem w teście (6,9 kg), a także świetnie wypadł pod kątem aerodynamicznym - rama z kołami również znalazła się w ścisłej czołówce zestawienia. 

Cena testowanego modelu to około 18400 zł. 

Szukającym tańszej alternatywy możemy polecić podstawowy model na Ultegrze, który kosztuje niecałe 9800 zł i oczywiście można go także skonfigurować pod siebie jak większość naszych modeli.  

http://bit.ly/2oxsHaQ

Poniżej zdjęcia modelu, który testował miesięcznik TOUR. 

1zxo6lx.jpg

2eppq9w.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • paulsen
      Przez paulsen
      W imieniu firmy ROSE witam wszystkich forumowiczów. Ten temat założony został po to, by przybliżyć zasady sprzedaży rowerów oraz części i akcesoriów obowiązujące w rosebikes.pl.
      Wszystko po to by ułatwić proces zakupu, rozwiać wątpliwości, pomóc, odpowiedzieć na najbardziej nurtujące pytania. 
       
      W skrócie - ROSE to rodzinna firma rowerowa, o ponad 100-letniej tradycji, która pod koniec lat 70 ubiegłego stulecia z niewielkiego warsztatu w Bocholt przeobraziła się w importera rowerów De Rosa, Colnago oraz Nishiki.
       
      W kolejnych latach firma ROSE stała się się popularna w Niemczech, a później i w Europie jako jeden z największych sklepów wysyłkowych, wydający co roku obszerny katalog  poświęcony rowerom, ubiorom, częściom i akcesoriom. 
       
      W 1994 roku na rynek trafiają pierwsze rowery pod marką własną Red bull, którą z oczywistych powodów zastąpiliśmy kilka lat temu marką ROSE. W ofercie mamy praktycznie wszystkie rodzaje rowerów - od rowerów wyprawowych, przez miejskie, przełajowe, szosowe, triathlonowe po MTB: do XC, dirtu, enduro, all-mountain czy downhillu. 
       
      Konstrukcje rowerów opracowujemy sami, ramy zlecamy do produkcji na Dalekim Wschodzie, a wszystko montujemy później w naszych halach warsztatowych w centrali firmy w Bocholt. 
      Prawie wszystkie rowery w naszej ofercie można konfigurować online przed zakupem korzystając z konfiguratora rowerów - dobierać podzespoły, przełożenia, detale wg własnych preferencji. My składamy je później i wysyłamy DHLem do Polski.
       
      Konstruowanie, składanie i sprzedaż rowerów nie jest jedyną działalnością firmy. Prowadzimy jeden z największych sklepów wysyłkowych, oferujący szeroki wybór ubrań, akcesoriów, części rowerowych, narzędzi, środków do czyszczenia. Większość towarów dostępna jest od ręki stąd robiąc jedne zakupy w naszym sklepie można zaopatrzyć się we wszystkie niezbędne artykuły na cały sezon. Oferujemy niespełna 4 miliony produktów 
      w tym wielu dobrze Wam znanych, światowych marek (asortyment ciągle się zmienia) jak i towary opatrzone własnymi markami: Xtreme i ROSE.  
      Zapraszamy także do naszych sklepów stacjonarnych BIKETOWN w Bocholt i Monachium. 
      Jak wygląda sklep BIKETOWN w Bocholt można zobaczyć tutaj:
      http://360pano-rundgang.de/biketown/eg/tour.html
       
      Oto podstawowe informacje dotyczące zakupów:
       
      Wysyłka do Polski DHL/UPS. 
       
      Koszt 8,90 euro w przypadku paczki,  Koszt przesyłki roweru - od 32 euro. W większości wypadków (rowery szosowe, część mtb) wysyłka mieści się w tej kwocie Możliwość zwrotu towaru na nasz koszt - do 30 dni po zakupie, po otrzymaniu zwrotu oddajemy kwotę zakupów. Darmowa wymiana mostka (dłuższy/krótszy) - także do 30 dni Wymiana siodełka również możliwa jest w tym samym okresie czasu, ale jeśli klient decyduje się zmienić na droższe wtedy niezbędna jest dopłata wysyłka towarów o wartości ponad 100 euro za darmo, ale nie dotyczy to wysyłki rowerów, które DHL traktuje jako przesyłki niestandardowe. Przy rejestracji na nasz newsletter można otrzymać kupon rabatowy wart 10 euro, do wykorzystania przy kwocie minimalnej zakupów 50 euro. Kupony rozdajemy okazyjnie także na naszym profilu na FB. 
       
      Płatność: przelew, karta kredytowa, PayPal. 
      UWAGA: płatność PayPalem za rower nie jest niestety możliwa gdyż ceny naszych rowerów zmieniają się w zależności od specyfikacji.
       
      Kupujący mogą także wystąpić o kartę VIP, na którą zbiera się punkty za dokonane zakupy. Później punkty można wymieniać na towary, płacąc w całości punktami za dany towar. Osoby posiadające kartę VIP otrzymują także wcześniej informacje o wyprzedażach i mogą wcześniej dokonywać zakupów gdy obniżymy ceny (zwykle na dzień przed "oficjalnym" startem wyprzedaży na naszej stronie.
       
      Szczegółowe warunki i zasady znajdują się tutaj:
      https://www.rosebikes.pl/zawiera/pomoc/warunki-i-zasady/
       
       
       
       
       
    • RaficzekKD
      Przez RaficzekKD
      Siema 
      Chciałbym złożyć rower. Nie znam się na tym więc liczę na waszą pomoc. Chciałbym podobny rower do tego kolegi : 
      Wiem , że macie lepsze zajęcia niż pomaganie przypadkowemu gościowi z forum ale mam nadzieję , że jak ktoś znajdzie czas pomoże mi w tym 
      Pozdrawiam
    • Jakar111
      Przez Jakar111
      Witam, piszę z prośbą pomocy w zbiórce na nowy rower downhillowy. Otóż biorę udział w zawodach , po ostatnich niestety mój rower został całkiem zniszczony. Więc proszę was o pomoc w sposób wpłacenie nawet nie wielkiej kwoty.
      https://zrzutka.pl/r4yxwu
    • RaficzekKD
      Przez RaficzekKD
      Siema wszystkim :]
      Chciałbym złożyć swoją maszynę do urban dh.
      Jako , że jestem zielony w temacie części proszę was o radę.
      Prosiłbym po prostu o listę części oraz innych komponentów.
      Mój budżet to 3800zł , wiem nie dużo ale myślę , że uda się coś skleić :] 
      Z góry dziękuję za pomoc! 
    • Gość Emeryt
      Przez Gość Emeryt
      Witam sympatykow rowerowych szaleństw, w przyszlym roku w sierpniu chce wyruszyc do Wloch rowerkiem dziennie 100-150km.
      Szukam jakiejs maszynki - budzetowej, tzn. Ok. 1500 plz. Wymagania: kola
      oczywiscie 28, bagaznik pod sakwy crosso 2x30l, i zeby sie rozlecial
      mam ok 183 cm wzrostu i 90kg wagi. Moze znacie fajne rowerki (wiem, ze tematow wiele jest ale ciezko mi cos znalezc konkretnie pod mopja wyprawe ) w jednym ze sklepow przymiwrzalem sie do maxima mt2. 2 i bardzo wygodnie mi sie siedzialo ale odpadl ze wzgledu na wolnobieg. Pomozcie cos wybra
×