Skocz do zawartości
paulsen

Nowa seria rowerów szosowych X-LITE FOUR oraz X-LITE SIX

Rekomendowane odpowiedzi

paulsen

2qdwl5e.jpg

5v4qky.jpg

Do naszej oferty wprowadziliśmy właśnie odświeżoną linię rowerów szosowych, które łączy wspólna cecha – uniwersalność. Pod hasłem #oneforspeed kryje się połączenie aerodynamiki, sztywności, lekkości, komfortu i sportowej charakterystyki prowadzenia.

Opracowywanie konstrukcji rozpoczęto od tworzenia modeli i badania oporu aerodynamicznego rurek oraz główki ramy. Wnikliwa analiza CFD pomogła w stworzeniu wersji o charakterystycznych, opływowych profilach rurek, którą następnie zbadaliśmy w tunelu aerodynamicznym. Badania pokazały, że nowa rama pomaga oszczędzić 11 watów w porównaniu ze starszym modelem X-LITE TEAM i niedaleko jej do wyników, które w testach osiąga rama aerodynamicznego modelu XEON X-LITE CW.

Optymalizacja pod kątem aerodynamiki objęła – prócz główki ramy - także dolną rurę i profile rurek podsiodłowych oraz linię górnej rury wraz z całkowicie zintegrowanym zaciskiem ramy.  Za kilka miesięcy firma ROSE obiecuje wprowadzenie do oferty także zintegrowanego kokpitu dzięki któremu aerodynamika ulegnie kolejnej, choć już mniej znacznej poprawie.

Podczas prac rozwojowych nad ramą cały czas konstruktorzy mieli na uwadze uzyskanie odpowiedniej masy i sztywności przy czym pracując nad technologią produkcji założyli, że rama w każdej wielkości ma mieć podobne parametry jeśli chodzi o sztywność suportu oraz sztywność główki. W efekcie wszystkie sześć rozmiarów ram uzyskuje podobną sztywność w granicach 100 Nm główki ramy oraz około 66 Nm przy węźle suportu. Wysoka sztywność nie oznacza jednak oszczędności na wadze.

Rama w  wersji z hamulcami tarczowymi waży od 753 gramów (rozmiar 50 cm) do 841 gramów (rozmiar 62), a w wersji ze zwykłymi hamulcami odpowiednio od 723 do 803 gramów.

Kolejnym wyzwaniem było uzyskanie odpowiedniego komfortu, wysokiego jak na typowy model do ścigania. Dlatego prócz odpowiedniego ułożenia włókien postawiono na bardziej slopingową geometrię, dzięki której tłumienie drgań przejmuje bardziej wysunięta, karbonowa sztyca Ritchey, a pochłanianiu drgań sprzyjają także niżej poprowadzone rurki tylnego trójkąta. Większy komfort zapewniają także opony: wersja na tarczach może „przyjąć“ opony do 30 mm, a wersja na hamulcach obręczowych opony do 28 mm, przy czym chodzi o opony takiego typu jak Contiental GP 4000 II, które w rzeczywistości mają realne rozmiary trochę większe niż nominalnie.

Poprawiono także widelec nadając goleniom bardziej aerodynamiczne profile, a aby podnieść wytrzymałość opracowano nową technologię stosując inserty z kewlaru pod zewnętrzną warstwą karbonu. Praktyka pokazuje jak wiele firm miewa problemy z rozwarstwianiem się laminatu w koronie widelca po kilkunastu czy kilkudziesięciu  przejazdach przez wymagające wertepy jak np bruki Paris – Roubaix i dla bezpieczeństwa użytkowników firma ROSE postanowiła na technologię mającą zapobiec takim wypadkom w przypadku rowerów serii X-LITE.

Oba widelce – w  wersji z tarczówkami lub bez są także wciąż lekkie i mają odpowiednią sztywność. W pracach nad nimi wykorzystaliśmy nasze doświadczenia z konstrukcji poprzedniego widelca, który odznaczał się znakomitym stosunkiem sztywności do wagi oraz komfortu.

Geometria ramy i stack to reach o wartości 1.45 to coś pośredniego między aero (STR 1.4), klasyczną wyścigówką (STR 1.45) oraz rowerem endurance  (STR 1.5).

Przy opracowywaniu detali ramy postawiono także na funkcjonalność: rama nowego X-LITE jest kompatybilna ramy z pomiarem mocy SHIMANO, jedna z wersji modelu X-LITE FOUR jest nawet seryjnie w ten pomiar mocy wyposażona. Jeden rower do wszystkiego: do ścigania się w górach, do ucieczek oraz sprintów, a ponadto dość komfortowy: X-LITE FOUR i X-LITE SIX otwierają nowy rozdział w historii szosówek ROSE.

Pewne zmiany zaszły także na poziomie konfiguracji: ograniczyliśmy wybór komponentów np do 5, zróżnicowanych zestawów kół: od tańszych, sprawdzonych modeli DT SWISS po znakomite i podnoszące wartość roweru Zippy.

ROSE X-LITE FOUR i SIX nie różnią się niczym innym jak tylko malowaniem i wagą. Pierwszy to model klasy średniej, zaś X-LITE SIX adresowany jest do bardziej zamożnego i wymagającego nabywcy.

Ofertę w najbliższych miesiącach mają także uzupełnić, prócz zintegrowanego kokpitu także karbonowe koła.  Najtańszy ROSE X-LITE ze zwykłymi hamulcami to koszt ok 2350 euro z kosztami wysyłki (ok 9900 zł). Rower wyposażony jest w nową grupę Shimano Ultegra bądź SRAM FORCE, kokpit i sztycę Ritchey, siodełko Selle Italia i koła DT SWISS P1750 Spline. Waga roweru będzie oscylować w granicach 6.8 kg.

Rowery wyposażone w hamulce tarczowe kosztują od 2850 euro wraz z wysyłką (tj 12000 zł). Dla porównania najlepiej wyposażony model X-LITE SIX, z kołami ZIPP 303, hamulcami tarczowymi i grupą SRAM eTap to koszt ok 7700 euro (ok 33 tys zł), a na  wersję z hamulcami obręczowymi ROSE X-LITE SIX Dura Ace D2, z zamontowanym pomiarem mocy i kołami Zipp 454 NSW trzeba wysupłać ok 9200 euro tj prawie 39 tys zł.

https://www.rosebikes.pl/xlite

2itlx89.jpg

j7bxgk.jpg

 

 

n4fl2o.jpg 

2hgg5ci.jpg

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
paulsen

Na rynek trafiła polska wersja miesięcznika TOUR. Znany, niemiecki periodyk będzie w tym roku wydawany jako osobny grzbiet (już nie jako część magazynu BIKE).

W nowym numerze obszerny, porównawczy test kolarzówek do wyścigów i na maratony. Nasz ROSE XEON X-LITE FOUR otrzymał w nim świetną notę 1.8 i w teście modeli do ścigania był to drugi, najlepszy rezultat. Jednocześnie testowany model na Ultegrze Di2 i z karbonowymi kołami DT SWISS ARC 1100 Dicut 48 (ceramiczne łożyska) okazał się najlżejszym modelem w teście (6,9 kg), a także świetnie wypadł pod kątem aerodynamicznym - rama z kołami również znalazła się w ścisłej czołówce zestawienia. 

Cena testowanego modelu to około 18400 zł. 

Szukającym tańszej alternatywy możemy polecić podstawowy model na Ultegrze, który kosztuje niecałe 9800 zł i oczywiście można go także skonfigurować pod siebie jak większość naszych modeli.  

http://bit.ly/2oxsHaQ

Poniżej zdjęcia modelu, który testował miesięcznik TOUR. 

1zxo6lx.jpg

2eppq9w.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • kacperl
      Przez kacperl
      hej mam opony 27.5 cala już na dojechaniu i chciał bym zmienić na jakieś opony do stunt 
      polecacie jakieś ? 
    • MrVoodoo
      Przez MrVoodoo
      Cześć!
      Chciałem napisać na szosa.org, ale coś się popsuło, więc piszę tu.
      Chcę kupić następną szosę, budżet do 5k, wybrałem sobie kilka rowerów, które mi się podobają. Rozstrzał jest trochę między geometrią wyścigową i endurance, ale myślę, że obie wersje bez skrajności są dla mnie dobre. Do tej pory jeździłem na BMC ALR01, ale potrzebuję większej ramy.
      W zasadzie podchodzę do jazdy treningowo, a nie wożę d#pę. Jakiś lokalny wyścig też się czasem trafi.
      Do rzeczy, co powinna mieć używana szosa za 5k? Które z przedstawionych rowerów, niektóre trochę tańsze, są niewarte tej ceny?
      https://www.olx.pl/oferta/look-765-carbon-CID767-IDsXhNw.html chyba podoba mi się najbardziej, gdyby to była ultegra, dałbym i 5000...
      https://www.olx.pl/oferta/rower-bmc-slr-03-CID767-IDuD10f.html mam słabość do tej marki, ale korba do wymiany i ten kolor :/ może na żywo jest ładniejszy
      https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-planet-x-n2a-powystawowy-r-58-CID767-IDuGE4p.html
      https://www.olx.pl/oferta/boardman-pro-slr-CID767-IDw3FWR.html bardzo wyścigowa geometria, nie wiem, czy to zdzierżę 
      http://allegro.pl/planet-x-pro-carbon-shimano-ultegra-2x11-fulcrum-i7390539287.html 
      http://allegro.pl/rower-cube-attain-gtc-pro-disc-carbon-2016-i7405139757.html a może by tak sztywne osie i tarcze? 
      Oczywiście odhaczyłem dużo więcej, ale żeby Was nie zasypywać, wybrałem top 6.
      Co o nich myślicie? Jeśli ktoś posiada coś fajnego na sprzedaż, proponować śmiało
      PS. Wzrost 183 noga 89-90.
    • Trojan1337
      Przez Trojan1337
      Witam. Zamierzam kupić rower. Po odwiedzeniu kilku pobliskich sklepów z rowerami i rozmowie z pracownikami jestem zainteresowany kupnem Krossa Level 8.0 2018. I tu jest moje pytanie. Czy warto go kupić ?
       
      https://www.kross.pl/pl/2018/mtb-xc/level-8-0
    • rafbry
      Przez rafbry
      Sprzedam rower Kellys Vanity 20 Black 15", rocznik 2016, opony 26"; rama typu Lady Sport Geometry. Rower w bardzo dobrym stanie, opony praktycznie bez zużycia. Dodatkowy osprzęt - błotnik, nóżka, dzwonek. Przerzutki Shimano Altus.
      Rower idealny dla Pani/Dziewczyny do 165 cm wzrostu.
      Dołączam skan rachunku i oryginalnej gwarancji.
      Cena 850 zł
      link do aukcji:
      https://www.olx.pl/oferta/kellys-vanity-20-black-15-rocznik-2016-opony-26-CID767-IDuXb3B.html#07c36df65f;promoted
    • Konrad_Jestem
      Przez Konrad_Jestem
      Witma, otóż bardzo prosze o pomoc bo nie wiem co zrobić:
      mam taki rower:
      http://duzyrower.com/prestashop/29ery/98-galaxy-skylab-acera-29.html
      Jego podstawowa obręcz:
      Obręcz Rodi FW DISC 29" 622 x 19 32 otw.
      I nie wiem jakie obręcze do niego kupić... Niech ktoś się zlituje i pomorze dobrać coś, mam kilka kandydatów:
      https://rower.com.pl/mavic-xm-319-obrecz-29-cali-disc-czarna-na-32-szprychy-725482
      https://www.bikeinn.com/rowery/mavic-xm-119-disc-29/136238900/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=4008435&country=pln&gclid=Cj0KCQjwmPPYBRCgARIsALOziAPWdIcgg1dLpYOkTR6XuQvTEKugwRCOgbgqEI44FXTf3wjjrmFkU90aArZhEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
      https://ctbike.pl/shimano-wh-mt15-komplet-kol-29-czarne-center-lock-qr9.html
      HELP?
×