Skocz do zawartości
paulsen

Nowa seria rowerów szosowych X-LITE FOUR oraz X-LITE SIX

Rekomendowane odpowiedzi

paulsen

2qdwl5e.jpg

5v4qky.jpg

Do naszej oferty wprowadziliśmy właśnie odświeżoną linię rowerów szosowych, które łączy wspólna cecha – uniwersalność. Pod hasłem #oneforspeed kryje się połączenie aerodynamiki, sztywności, lekkości, komfortu i sportowej charakterystyki prowadzenia.

Opracowywanie konstrukcji rozpoczęto od tworzenia modeli i badania oporu aerodynamicznego rurek oraz główki ramy. Wnikliwa analiza CFD pomogła w stworzeniu wersji o charakterystycznych, opływowych profilach rurek, którą następnie zbadaliśmy w tunelu aerodynamicznym. Badania pokazały, że nowa rama pomaga oszczędzić 11 watów w porównaniu ze starszym modelem X-LITE TEAM i niedaleko jej do wyników, które w testach osiąga rama aerodynamicznego modelu XEON X-LITE CW.

Optymalizacja pod kątem aerodynamiki objęła – prócz główki ramy - także dolną rurę i profile rurek podsiodłowych oraz linię górnej rury wraz z całkowicie zintegrowanym zaciskiem ramy.  Za kilka miesięcy firma ROSE obiecuje wprowadzenie do oferty także zintegrowanego kokpitu dzięki któremu aerodynamika ulegnie kolejnej, choć już mniej znacznej poprawie.

Podczas prac rozwojowych nad ramą cały czas konstruktorzy mieli na uwadze uzyskanie odpowiedniej masy i sztywności przy czym pracując nad technologią produkcji założyli, że rama w każdej wielkości ma mieć podobne parametry jeśli chodzi o sztywność suportu oraz sztywność główki. W efekcie wszystkie sześć rozmiarów ram uzyskuje podobną sztywność w granicach 100 Nm główki ramy oraz około 66 Nm przy węźle suportu. Wysoka sztywność nie oznacza jednak oszczędności na wadze.

Rama w  wersji z hamulcami tarczowymi waży od 753 gramów (rozmiar 50 cm) do 841 gramów (rozmiar 62), a w wersji ze zwykłymi hamulcami odpowiednio od 723 do 803 gramów.

Kolejnym wyzwaniem było uzyskanie odpowiedniego komfortu, wysokiego jak na typowy model do ścigania. Dlatego prócz odpowiedniego ułożenia włókien postawiono na bardziej slopingową geometrię, dzięki której tłumienie drgań przejmuje bardziej wysunięta, karbonowa sztyca Ritchey, a pochłanianiu drgań sprzyjają także niżej poprowadzone rurki tylnego trójkąta. Większy komfort zapewniają także opony: wersja na tarczach może „przyjąć“ opony do 30 mm, a wersja na hamulcach obręczowych opony do 28 mm, przy czym chodzi o opony takiego typu jak Contiental GP 4000 II, które w rzeczywistości mają realne rozmiary trochę większe niż nominalnie.

Poprawiono także widelec nadając goleniom bardziej aerodynamiczne profile, a aby podnieść wytrzymałość opracowano nową technologię stosując inserty z kewlaru pod zewnętrzną warstwą karbonu. Praktyka pokazuje jak wiele firm miewa problemy z rozwarstwianiem się laminatu w koronie widelca po kilkunastu czy kilkudziesięciu  przejazdach przez wymagające wertepy jak np bruki Paris – Roubaix i dla bezpieczeństwa użytkowników firma ROSE postanowiła na technologię mającą zapobiec takim wypadkom w przypadku rowerów serii X-LITE.

Oba widelce – w  wersji z tarczówkami lub bez są także wciąż lekkie i mają odpowiednią sztywność. W pracach nad nimi wykorzystaliśmy nasze doświadczenia z konstrukcji poprzedniego widelca, który odznaczał się znakomitym stosunkiem sztywności do wagi oraz komfortu.

Geometria ramy i stack to reach o wartości 1.45 to coś pośredniego między aero (STR 1.4), klasyczną wyścigówką (STR 1.45) oraz rowerem endurance  (STR 1.5).

Przy opracowywaniu detali ramy postawiono także na funkcjonalność: rama nowego X-LITE jest kompatybilna ramy z pomiarem mocy SHIMANO, jedna z wersji modelu X-LITE FOUR jest nawet seryjnie w ten pomiar mocy wyposażona. Jeden rower do wszystkiego: do ścigania się w górach, do ucieczek oraz sprintów, a ponadto dość komfortowy: X-LITE FOUR i X-LITE SIX otwierają nowy rozdział w historii szosówek ROSE.

Pewne zmiany zaszły także na poziomie konfiguracji: ograniczyliśmy wybór komponentów np do 5, zróżnicowanych zestawów kół: od tańszych, sprawdzonych modeli DT SWISS po znakomite i podnoszące wartość roweru Zippy.

ROSE X-LITE FOUR i SIX nie różnią się niczym innym jak tylko malowaniem i wagą. Pierwszy to model klasy średniej, zaś X-LITE SIX adresowany jest do bardziej zamożnego i wymagającego nabywcy.

Ofertę w najbliższych miesiącach mają także uzupełnić, prócz zintegrowanego kokpitu także karbonowe koła.  Najtańszy ROSE X-LITE ze zwykłymi hamulcami to koszt ok 2350 euro z kosztami wysyłki (ok 9900 zł). Rower wyposażony jest w nową grupę Shimano Ultegra bądź SRAM FORCE, kokpit i sztycę Ritchey, siodełko Selle Italia i koła DT SWISS P1750 Spline. Waga roweru będzie oscylować w granicach 6.8 kg.

Rowery wyposażone w hamulce tarczowe kosztują od 2850 euro wraz z wysyłką (tj 12000 zł). Dla porównania najlepiej wyposażony model X-LITE SIX, z kołami ZIPP 303, hamulcami tarczowymi i grupą SRAM eTap to koszt ok 7700 euro (ok 33 tys zł), a na  wersję z hamulcami obręczowymi ROSE X-LITE SIX Dura Ace D2, z zamontowanym pomiarem mocy i kołami Zipp 454 NSW trzeba wysupłać ok 9200 euro tj prawie 39 tys zł.

https://www.rosebikes.pl/xlite

2itlx89.jpg

j7bxgk.jpg

 

 

n4fl2o.jpg 

2hgg5ci.jpg

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
paulsen

Na rynek trafiła polska wersja miesięcznika TOUR. Znany, niemiecki periodyk będzie w tym roku wydawany jako osobny grzbiet (już nie jako część magazynu BIKE).

W nowym numerze obszerny, porównawczy test kolarzówek do wyścigów i na maratony. Nasz ROSE XEON X-LITE FOUR otrzymał w nim świetną notę 1.8 i w teście modeli do ścigania był to drugi, najlepszy rezultat. Jednocześnie testowany model na Ultegrze Di2 i z karbonowymi kołami DT SWISS ARC 1100 Dicut 48 (ceramiczne łożyska) okazał się najlżejszym modelem w teście (6,9 kg), a także świetnie wypadł pod kątem aerodynamicznym - rama z kołami również znalazła się w ścisłej czołówce zestawienia. 

Cena testowanego modelu to około 18400 zł. 

Szukającym tańszej alternatywy możemy polecić podstawowy model na Ultegrze, który kosztuje niecałe 9800 zł i oczywiście można go także skonfigurować pod siebie jak większość naszych modeli.  

http://bit.ly/2oxsHaQ

Poniżej zdjęcia modelu, który testował miesięcznik TOUR. 

1zxo6lx.jpg

2eppq9w.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • ryba007dawid
      Przez ryba007dawid
      Na sprzedaż mało używany rower górski niemieckiej firmy Haibike. Posiada przerzutke tył i korbe XT, przerzutka przód i manetki deore, hamulce tektro auriga. Amortyzator sr suntour raidon powietrzny. Przełożenia 3x10, na oponach schwalbe Racing Ralph. Rower ma 3 lata jednak używany bardzo mało. Przejechane mniej niż 500km. Wszystkie części prócz przedniej dętki oryginalne. Do małej regulacji. Do roweru dolozone dodatki  takie jak:
      Licznik bezprzewodowy kellys reflex
      Lampka przód Sting 1 320 lumenow
      Lampka tył Sting 2
      Stopka merida na 2 sruby
      Koszyk na bidon merida
      Bidon haibike
      Kpl błotnikow firmy zefal
      Torebka na telefon nexelo.
      Zapięcie 
      Wartość nowych dodatków to ok 700zł 
      Rower w stanie bardzo dobrym, zarówno wizualnie jak i technicznie.
      Cena 3000zł do lekkiej negocjacji.
      Najlepiej odbiór osobisty Bielsko-biała i okolice








    • Gość Perez
      Przez Gość Perez
      Witam! Szukam aplikacji na rower, która:
      - pokazuje drogę jako GPS
      - może działać w tle i kierować przez audio
      - rejestruje drogę itd.
      - ma licznik, prędkościomierz czy tam inne pierdoły
    • PrzezPolskePoMarzenia
      Przez PrzezPolskePoMarzenia
      Cześć, pisze do Was drodzy Rowerzyści ze sprawą.
      Organizuje akcję ogólnopolską gdzie dla chorego Jasia Bielińskiego z Tczewa przejedziemy na rowerach wspomagani przez motocyklistów 700km z Pruszcza Gdańskiego do Nowego Sącza w dniach od 1 do 5 września. Trasa wygląda tak:
      Pruszcz Gdański Faktoria - Toruń 1 września
      Toruń - Łódź 2 września
      Łódź - Częstochowa 3 września
      Częstochowa - Kraków 4 września
      Kraków - Nowy Sącz Rynek 5 września
      Mam że ktoś z Was chciałby do nas dołączyć i razem z nami pojechać dla Jasia? Dodam że finał akcji zaplanowany jest na Sądeckim Rynku w dniu 5 września od godziny 14 do 22, wiele koncertów, pokazów, zabawy i przede wszystkim pomoc w zbiórce pieniędzy. Zapraszam. 
      Więcej szczegółów na https://m.facebook.com/PrzezPolskePoMarzenia/ lub telefonicznie u mnie 731955365. 
       
      Pozdrawiam
      Organizator akcji Przez Polskę Po Marzenia
      trasa - czas jazdy, godziny, pauzy, postoje itp.odt
    • KrzysztofKK
      Przez KrzysztofKK
      Wyczytałem na forum że szosówką spokojnie da się wycisnąć na prostej 50km/h... tyle to ja jadę z dobrej górki...
      Mam 14 lat więc może to dlatego ale myślałem że po przesiadce z górala to będzie niebo a ziemia, a tu całkiem inaczej niż wyczytałem w necie...
    • PrzezPolskePoMarzenia
      Przez PrzezPolskePoMarzenia
      Cześć, pisze do Was drodzy Rowerzyści ze sprawą.
      Organizuje akcję ogólnopolską gdzie dla chorego Jasia Bielińskiego z Tczewa przejedziemy na rowerach wspomagani przez motocyklistów 700km z Pruszcza Gdańskiego do Nowego Sącza w dniach od 1 do 5 września. Trasa wygląda tak:
      Pruszcz Gdański Faktoria - Toruń 1 września
      Toruń - Łódź 2 września
      Łódź - Częstochowa 3 września
      Częstochowa - Kraków 4 września
      Kraków - Nowy Sącz Rynek 5 września
      Mam że ktoś z Was chciałby do nas dołączyć i razem z nami pojechać dla Jasia? Dodam że finał akcji zaplanowany jest na Sądeckim Rynku w dniu 5 września od godziny 14 do 22, wiele koncertów, pokazów, zabawy i przede wszystkim pomoc w zbiórce pieniędzy. Zapraszam. 
      Więcej szczegółów na https://m.facebook.com/PrzezPolskePoMarzenia/ lub telefonicznie u mnie 731955365. 
       
      Pozdrawiam
      Organizator akcji Przez Polskę Po Marzenia
      trasa - czas jazdy, godziny, pauzy, postoje itp.odt
×