Skocz do zawartości

[Amortyzator] Kross Trans Alp 2012


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowy na forum, choć na rowerze jeżdżę od 40 lat. Za PRL to były rowery typu Pelikan, Wigry 3, potem jakiś góral w stylu "makrokesz". :) Od 2013 roku jestem posiadaczem Krossa Trans Alp model 2012 (pełna specyfikacja tu: https://www.kross.pl/pl/2012/trans-alp ). Jestem z tego roweru bardzo zadowolony, właściwie wszystko w nim mi pasuje (rama, kierownica, przerzutki, siodełko, oświetlenie, bagażnik, etc.). Zanim go kupiłem to przymierzałem się do różnych marek i Kross dla mnie pasował najlepiej. Dlatego go wybrałem i kupiłem. Po kilku latach użytkowania doszedłem jednak do wniosku, że jest jedna rzecz, która mi już przestała pasować - hamulce V-brake. Chciałbym mieć tarcze. I tu zaczynają się schody - rower ten nie jest przystosowany do mocowania zacisków tarczowych - nie ma ani z tyłu ani z przodu takich "uszek" lub otworów do mocowania zacisków. Problem przedniego mocowania da się rozwiązać przez wymianę amortyzatora. Wg opisu ten co mam to SR Suntour NEX 4110 V4 (skok 63mm). Chciałbym prosić o wskazanie na jaki mogę go zamienić, tak aby miał podobne właściwości jak obecny, no i oprócz mocowania do zacisku tarczowego miał też mocowania do błotników tych które mam w rowerze. Aha, no i dobrze by było gdyby był w kolorze czarny mat, jak ten obecny. Moja jazda to 80% asfalt, 20% leśne i polne drogi, żwirówki, etc.

 

PS. Uprzejmie proszę o nie dawanie mi rad w stylu: chcesz tarcze - zmień ramę, lub zmień rower. Nie i już. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Budżet nie stanowi problemu.

2. Prosiłem, żeby nie było takich postów? Prosiłem. Nie muszę wymieniać klamkomanetek, gdyż mogą być zaciski mechaniczne a nie hydrauliczne. Aha - na ten temat już poczytałem te setki postów na Waszym forum... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Cie budżet nie martwi zbytnio to weź powetrzny NRX, np coś od Activii, są czarne i matowe:
http://activia.sgl.pl/czesci/amortyzatory-suntour/nrx/28-cali/149
Zyskasz przy okazji na wadzie i działaniu samego amortyzatora.

A do tarcz to nie trzeba koła/piasty zmienić? Bo hamulec to jedno ale tarczę też trzeba do czegoś zamocować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie apropos sterów w moim rowerze. W specyfikacji jest tylko Neco H113. Jaki to jest dokładnie typ sterów? Bo nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji, a chyba to jest ważne przy kupowaniu amortyzatora? No i czy na pewno u mnie jest 1 i 1/8 cala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, arekmiz napisał:

Uprzejmie proszę o nie dawanie mi rad w stylu: chcesz tarcze - zmień ramę, lub zmień rower. Nie i już. :) 

chm a może zamień v-brakei na hamulce hydrauliczne szczękowe Magury???? Jeśli amortyzator jest dobry (stary) to może być świetne rozwiązanie. Masę niemieckich turystyków ma hamulce Magura hs 33. Odejdą ci koszty zmiany piast i amortyzatora w sam raz na używany kpl Magur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, arekmiz napisał:

Widzę że to kolejne forum, na którym dużo odpowiedzi w wątkach jest nie na temat a służy tylko nabijaniu liczników postów... A myślałem że tu będzie inaczej... :(

Szczękowa Magura jest lepszym hamulcem od mechanicznej tarczy. Uważam że w twoim wypadku to najlepsza inwestycja. Nie obrażaj się że ktoś ci chce dobrze doradzić. 

Zrobisz jak będziesz chciał - twoja kasa. Pamiętaj że dobrze jest mieć oba hamulce o tych samych parametrach działania. Nikt ci nie broni ani niczego nie zakazuje. Tu masz tylko sugestie i porady. 

Powiedz mi kto siedzi na forum po to by nabijać posty??? (płacą za to???) czemu by miało to służyć. Pamiętaj że to dobra wola udzielających się a nie przymus. Przyjmujesz to z pokorą albo olewasz. Taki jest internet. To my bezsensowni nabijacze postów poświęcamy Tobie czas a nie odwrotnie. Wymieniamy się informacjami, spostrzeżeniami i każdy chce Tobie pomóc. Więc nie narzekaj i zastanów się co piszesz....bo sam widzisz że to nie jedyne forum na którym dostajesz podobne informacje. To Ty masz wybrać najlepsze rozwiązanie, przefiltrować i podziękować ;-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego w pierwszym poście napisałem, że uprzejmie proszę o nie dawanie rad w stylu: kup nowy rower, kup nową ramę, czy kup hydrauliczne szczękowe. PO LEKTURZE TYSIĄCA WĄTKÓW NA TYM FORUM zanim się na nie zarejestrowałem WYBRAŁEM TARCZE MECHANICZNE. I proszę o odpowiedzi tylko na ten temat, a kolejne pytanie zadałem powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor nie napisał nic o motywach swojego działania. Z treści pisanych przez niego postów wynika, że nie zależy mu na skuteczności tylko na posiadaniu hamulców tarczowych za wszelką cenę. Gdyby nie chęć pozostawienia błotnika na przednim "amorze" to bym pomyślał, że chce sobie dodać +10 do lansu na dzielni ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, arekmiz napisał:

Od 2013 roku jestem posiadaczem Krossa Trans Alp model 2012

Nie wiem ...może masz coś nie tak- ale ten rower (amortyzator) ma z przodu mocowanie do hamulca tarczowego. Mocowanie tarczy na tyle za pośrednictwem adapterów jest dziadowaniem i sztuką druciarską.

Kup piastę z prądnicą z mocowaniem pod tarczę.... załóż przedni hamulec mechaniczny.

Zamiast wydawać na adapter na tył kup używaną lub nową ramę z mocowaniem pod tarczę i zrób to porządnie tym bardziej jak nie zależy ci na kasie. 

Jeśli chcesz zmienić amortyzator na lepszej klasy - rozejrzyj się za wersją powietrzną z regulownym tłumikiem odbicia i blokadą. Problemem może być gwintowany trzpień amortyzatora- nie dostanie się nic lepszego pod ten standard- trzeba zmienić stery i mostek do systemu a-head.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, dovectra napisał:

kup:

- nowe piasty pod tarcze, 

- nowy amor z mocowaniem pod h.tarcz.

 - adapter do tyłu pod zaciski ,

- tarcze

i  zaciski mech.

wszystko najdroższe na jakie cię stać.

 i już

Ta lista jest mi znana, wiem, że muszę to kupić. Pytania z tego wątku dotyczą jednak AMORTYZATORA. Proszę o odpowiedzi na ten temat. Na temat pozostałych elementów będę pytał w odpowiednich działach tego forum.

 

3 godziny temu, Dokumosa napisał:

Autor nie napisał nic o motywach swojego działania. Z treści pisanych przez niego postów wynika, że nie zależy mu na skuteczności tylko na posiadaniu hamulców tarczowych za wszelką cenę. Gdyby nie chęć pozostawienia błotnika na przednim "amorze" to bym pomyślał, że chce sobie dodać +10 do lansu na dzielni ;).

Proszę moderatora (jeśli taki tu istnieje) o wykasowanie tego posta, nic nie wnoszącego do dyskusji na temat AMORTYZATORA.

 

2 godziny temu, woojj napisał:

Nie wiem ...może masz coś nie tak- ale ten rower (amortyzator) ma z przodu mocowanie do hamulca tarczowego. Mocowanie tarczy na tyle za pośrednictwem adapterów jest dziadowaniem i sztuką druciarską.

Kup piastę z prądnicą z mocowaniem pod tarczę.... załóż przedni hamulec mechaniczny.

Zamiast wydawać na adapter na tył kup używaną lub nową ramę z mocowaniem pod tarczę i zrób to porządnie tym bardziej jak nie zależy ci na kasie. 

Jeśli chcesz zmienić amortyzator na lepszej klasy - rozejrzyj się za wersją powietrzną z regulownym tłumikiem odbicia i blokadą. Problemem może być gwintowany trzpień amortyzatora- nie dostanie się nic lepszego pod ten standard- trzeba zmienić stery i mostek do systemu a-head.

 

1. Mój rower NIE ma z przodu mocowania do zacisku tarczowego. Ślepy nie jestem.

2. Piasta z prądnicą pod tarczę - wiem, ale NIE jest to temat tego wątku.

3. Nie mam zamiaru kupować NOWEJ ramy - ile razy mam to jeszcze napisać ???

4. Stery i mostek zostają, pasują mi takie. Pytałem tylko powyżej o średnicę rury sterowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź na allegro, szukaj amortyzator, kolo 28, ustaw sobie filtr od 500 w górę i cokolwiek znajdziesz z rura 1 1/8 cala i Ci się spodoba kup. Będzie dobry. Będzie nawet lepszy i lzejszy od obecnego. Mozesz wybrac wersję tylko pod tarcze lub wersję tarcza plus piwoty. Kazdy z nich ma mocowanie do blotnikow, szczegolnie takich ciut droższych. Suntour lub rock shox. A propos rury od widelca to nawet jak nie ma gwintu to pojdziesz do serwisu, nagwintuja i utna rurę na odpowiedniej wysokości.

/edit

Konkretnie jeśli chcesz to np. 

http://allegro.pl/widelec-tel-28-sf-14-nrx-d-ds-rl-air-czarny-mat-ys-i7181427275.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, SoloTM napisał:

Wejdź na allegro, szukaj amortyzator, kolo 28, ustaw sobie filtr od 500 w górę i cokolwiek znajdziesz z rura 1 1/8 cala i Ci się spodoba kup. Będzie dobry. Będzie nawet lepszy i lzejszy od obecnego. Mozesz wybrac wersję tylko pod tarcze lub wersję tarcza plus piwoty. Kazdy z nich ma mocowanie do blotnikow, szczegolnie takich ciut droższych. Suntour lub rock shox. A propos rury od widelca to nawet jak nie ma gwintu to pojdziesz do serwisu, nagwintuja i utna rurę na odpowiedniej wysokości.

/edit

Konkretnie jeśli chcesz to np. 

http://allegro.pl/widelec-tel-28-sf-14-nrx-d-ds-rl-air-czarny-mat-ys-i7181427275.html

O, i dziękuję bardzo za tą odpowiedź. Prawie że spełnia wszystkie moje kryteria. Prawie. :) Bowiem na tym pałąku łączącym od góry obie dolne rury nie ma otworu. A otwór ten jest potrzebny do zamocowania górnego uchwytu błotnika oraz przedniej lampy. Z tych elementów w moim rowerze nie rezygnuję. :)

 

56 minut temu, Tatanka napisał:

Stery półzintegrowane z gwintem.

Dzięki. :)

 

3 minuty temu, woojj napisał:

może jakieś zdjęcie??? 

Wszystkie krosy Transalp od 2010 roku posiadają takie mocowanie...

 

1 minutę temu, SoloTM napisał:

https://www.kross.pl/pl/2012/trans-alp

Niektóre miały, niektóre nie.

 

Dokładne na stronie Krossa mocowanie widać w damskiej wersji. Jak się kliknie na męską to na powiększeniu nie ma mocowania i u mnie dokładnie tak to wygląda. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@arekmiz dziura nie jest na wylot - od tyłu na koronie widelca jest dziura - do montażu błotnika czy uchwytu lampki - te "lepsze" widelce tak mają

/edit

cofam, rzeczywiście  w tym modelu nie widzę..sorry - tam trzeba błotnika montowanego  w rurze widelca ( taki korek rozporowy ) 

/edit 2

Ten ma :

      http://allegro.pl/amortyzator-sr-suntour-63mm-28-ncx-air-blok-skoku-i7173243626.html

mocowany jest w tej koronie ( nie koronie tylko pałąku )  z przodu, pod zaślepką                                                                                                                                                                   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...