Skocz do zawartości

[Wentyl dętki] Sprawdzenie ciśnienia w modelu presta


Drak0n

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pytanie zapewne dla wielu może być śmieszne ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie. Otóż w rowerze posiadam dętki z wentylami presta więc zakupiłem reduktor zaworu na wentyl samochodowy taki jaki w załączonej grafice. Czy z takim reduktorem jestem w stanie sprawdzić ciśnienie nanometrem takim jak w załączonej grafice? Pytanie zadaje ponieważ mam pompkę tłokową do samochodu i w samochodzie jestem w stanie sprawdzić ciśnienie (pompke przypinam pod wentyl, zamykam i słychać jak lekko powietrze uchodzić i pokazuje mi ciśnienie), w rowerze przypinam wraz z reduktorem i nie słychać uciekającego powietrza, nie pokazuje ciśnienia choć samą detkę da się napompować (wtedy wskazówka skacze i natychmiast wraca). Z góry dziękuję za pomoc laikowi. 

przejściówka-wentyl-rowerowy.jpg

386fd03245a4af3526afb71aa083.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku zawsze musiał uchylić zawór. Czyli po podłączeniu pompki ciśnienie wynosiło 0, dopiero gdy nacisnąłem na tłok zawór się otwierał i widziałem ciśnienie.

Przy takim ręcznym manometrze z adapterem według mnie może być problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Drak0n napisał:

Czy z takim reduktorem jestem w stanie sprawdzić ciśnienie nanometrem takim jak w załączonej grafice?

Nie. W prescie masz tłoczek który jest podnoszony przez cisnienie w dętce i uszczelnia zawór. jak pompujesz, to ciśnienie z pompki jest wyzsze od tego w dętce i otwiera zawór (przesuwa tloczek). Jak przestajesz pompowac tloczek znów sie zamyka. czyli cisnienia nie zmirzysz.

Jeśli manometr ma długi popychacz to przy pomiarze mechanicznie wciśnie tloczek (naciśnie na tę śrube wystającą z zaworu), otworzy zawor i zmierzy ciśnienie. Ale ty masz adapter, nie znam manometrów z aż tak długim popychaczem, a na pewno ten ze zdjecia nie ma szansy wcisnąć tloczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Drak0n napisał:

dziękuje za tak szybką odpowiedź, czyli na dzień dzisiejszy pozostaje pompować na oko ;)

No zaraz, ja mam pompkę samochodową nożną z manometrem. Wkręcam adapter, podłączam wężyk, pierwsze naciśnięcie tłoka i mam już odczyt ciśnienia aż do momentu rozłączenia wężyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie pompowanie pompką bez manometru jest kiepskim pomysłem. No chyba że komuś zależy żeby mieć cisnienie w danych granicach. Ja np. pompuje 1,55 Bar, nie wyobrażam sobie ciągłego podłączania i odłączania pompki żeby trafić z ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...