Skocz do zawartości

[Koła] Szukam opinii o kołach Syncros XR 2.5


graphia

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam opinii o kołach Syncros XR 2.5 Można je kupić całkiem niedrogo bo ludziska sprzedają nowe po kupnie roweru i pewnie kupują coś za 1500-2000zł a ja takiego budżetu miał nie będę :)

Ważę 90 kg koła będą drugim kompletem (po kołach 27,5+ z którymi kupiłem ten rower -  Jamis Dragonslayer Sport) jazda górska turystyczna

Może ktoś na nich jeździł i chce się o nich wypowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy czego od kół oczekujesz. W miarę solidne i bezproblemowe pod warunkiem użytkowania zgodnie z przeznaczeniem (nośność 110kg, zastosowanie ASTM 2 czyli max dropy do 30cm, dosyć wąskie jak na dzisiejsze trendy, pełna dostępność części). 

Swoją drogą X1900 i E1900 to kompletnie dwa różne światy, ale koła różnią się tylko obręczami (w E1900 są obręcze E512).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. 110 kg to tak troszkę maławo... ja 90 kg rower 13 kg a gdzie jakiś bagaż? :) Chyba odpuszczę te XR 2.5 oraz ich oryginalne odpowiedniki... .jak skłądać to raz a konkretnie (lub rozbić sobie na raty kupując co jakiś czas następne komponenty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! Dzięki za podpowiedź, na wadze mi nie zależy.... nie ścigam się z nikim prócz sam ze sobą :) a i to nie za bardzo..... chodzi mi raczej o to czy piasty DT 370 wytrzymają beskidzkie podjazdy oraz dłuższe przeloty w bikepackingowym wyposażeniem :).  21,5mm szerokości wew jaką najszersza przyjmie oponę bez zaburzenia właściwości bieżnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalnie opona 2,2. Współczesne piasty 370 są niezawodne i tanie w serwisowaniu a do tego kupisz do nich praktycznie kaźdą część w razie potrzeby. Raz na rok wypadaloby zajrzeć tylnej do brzucha (bębenka), oczyścić i nasmarować. Oceniając przy okazji stan zapadek i łożysk. Przednia praktycznie bezobsługowa - wymieniasz łożysk jak się zużyją. Te są typowych wymiarów wiec można przebierać w zwykłej masówce po 3zł/szt przez markowe za 20-30zł aź po nierdzewne (50-80zł) czy ceramiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam także możliwość kupienia taniej niż gdzie indziej piast Dartmoor Reel Pro..... w sumie w cenie DT 370 a może nawet i taniej? Zdaje się masz spore doświadczenie z kołami i ich komponentami.... znasz te Dartmoory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisuję 350 i 240 które mają nastukane grube dziesiątki kkm. Tak więc uważam, że trwałość tych piast jest ponadprzeciętną. Nacięcia na korpusie od kasety też da się w dużym stopniu zminimalizować.

Poza tym szerokość obrączy do XC przy założeniu kapci nie szerszych niż 2,2 jest wystarczająca. Chyba, że znasz równie pancerne obręcze co 533d w cenie 70-80zl i przy tym szersze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś szuka tanich kół, to z pewnością nie będzie zakładał kaset za 300zł by alu pająk oszczędzał alu bębenek. Luźne koronki = nacięcia, a mowa że bębenek można wymienić do mnie nie przemawia, to nie jest częśćza 10zł,a częstokroć za 200+.

 

XC to rodzaj zawodów sportowych, tu pytający się nie ściga i nie zależy mu zbytnio na wadze. A zatem większe korzyści w tych Beskidach odniesie z obręczy np. 25/27mm z oponą 2.25 niż wylajtowaną wydmuszką 21mm pod ściganie dla zawodników o wadze 60/70kg i oponą 2.4.

http://banachbrothers.pl/serwis/szeroka-obrecz/

http://banachbrothers.pl/testy/szeroka-obrecz-mtb-part-ii/

I od tego jest teraz forum, by tak szerokie i niedrogie obręcze pomóc znaleźć. Może Dartmoora coś? Może DT M462 z zańszą piastą? Po kiego brać obręcze o standardzie przełajowym i dowalać piasty za 800,  skoro można równie fajnie dobrać komponenty z podobnej półki cenowej, ale spelniające pewne założenia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kumpla ze srogim kopytem, który ma 350tkę od kilku lat. Dwa razy w roku zdejmuje bębenek, czyści i smaruje. Nic więcej przy piastach nie robił, kręcą się znakomicie. Bebenek ma ślady ale absolutnie nie można mówić, że jest uszkodzony czy zniszczony. Jak zamawiałem teraz koła na 240s to zapytałem go o temat alu bębenka i powiedział mi jedną ciekawą rzecz. Ludzie dokręcają kasetę na oko, w miarę mocno ale bez przesady. I efekt taki, że kaseta nie jest tak ściśnięta jak by mogła być. To powoduje, że pojedynczym koronkom o wiele łatwiej się obrócić względem reszty bo nie są ściśnięte jak należy. Podobno użycie klucza i dokręcenie kasety zgodnie ze sztuką jest rozwiązaniem na problem aluminiowego bębenka.

 

A jak jest naprawdę - się dowiem dowiem. Zawsze jeździłem na stalowych i problem mnie nie dotyczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Arni220 napisał:

Jak ktoś szuka tanich kół, to z pewnością nie będzie zakładał kaset za 300zł by alu pająk oszczędzał alu bębenek. Luźne koronki = nacięcia, a mowa że bębenek można wymienić do mnie nie przemawia, to nie jest częśćza 10zł,a częstokroć za 200+.

 

XC to rodzaj zawodów sportowych, tu pytający się nie ściga i nie zależy mu zbytnio na wadze. A zatem większe korzyści w tych Beskidach odniesie z obręczy np. 25/27mm z oponą 2.25 niż wylajtowaną wydmuszką 21mm pod ściganie dla zawodników o wadze 60/70kg i oponą 2.4.

http://banachbrothers.pl/serwis/szeroka-obrecz/

http://banachbrothers.pl/testy/szeroka-obrecz-mtb-part-ii/

I od tego jest teraz forum, by tak szerokie i niedrogie obręcze pomóc znaleźć. Może Dartmoora coś? Może DT M462 z zańszą piastą? Po kiego brać obręcze o standardzie przełajowym i dowalać piasty za 800,  skoro można równie fajnie dobrać komponenty z podobnej półki cenowej, ale spelniające pewne założenia? 

Masz rację. Szukam czegoś pancernego bo Beskidy to sztywne wjazdy ale też szybkie kamieniste zjazdy. Obręcze Dartmoora zwróciły moją uwagę..... co więcej - moją uwagę zwróciły także piasty Dartmoora Reel Pro :) Dwie piasty i dwie obręcze (te 24mm szerokości wew.) mógłbym mieć już za ok 850 zł... to w sumie koszt kompletu piast DT 350 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba testować. Każdy serwisant potwierdzi słowa @cervandes. Trzeba dokręcać kasetę właściwym, niemałym zresztą momentem. Ślady owszem będą ale nie będzie przeorana. Sam korpus bębenka wymieniałem zresztą w tych piastach chyba tylko 2x na kilkaset przypadków.

@graphia czyli w sumie i tak robi Ci się z tego ponad 1000. Za tyle można mieć fabryczne koła DT E1900. I osobiście wolałbym właśnie ten zestaw niż set na dartmoorze (może przez sentyment bo kilka latek na takich jeździlem i nawet nie trzeba było specjalnie czegokolwiek poprawiać). Teraz w podstawowym rowerze mam właśnie taką wydmuszkę w postaci xm421 na 350tkach i na razie spisują się równie dzielnie jak E1900 (ważę obecnie 110).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, graphia napisał:

Masz rację. Szukam czegoś pancernego bo Beskidy to sztywne wjazdy ale też szybkie kamieniste zjazdy. Obręcze Dartmoora zwróciły moją uwagę..... co więcej - moją uwagę zwróciły także piasty Dartmoora Reel Pro :) Dwie piasty i dwie obręcze (te 24mm szerokości wew.) mógłbym mieć już za ok 850 zł... to w sumie koszt kompletu piast DT 350 :)

 

Za 850pln to masz DT240S :) 350tki to za okolice 600pln kupisz komplet. Tylko trzeba poszukać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...