Skocz do zawartości
kamar59

[Tarcza do Hamulca SLX M675] M675 SLX

Rekomendowane odpowiedzi

kamar59
Napisano (edytowane)

Witam jakie polecacie tarcze przód tył, do hamulców SLX M675 z klockami metalicznymi z radiatorem, żeby była najlepsza skuteczność hamowania i były dopasowane pod siebie. Te były by dobre SM-RT76 lub SM-RT86 ? I czym się różnią obydwie tarcze od siebie mają alu pająk i coś jeszcze?

Edytowane przez kamar59

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Haitz

Ja od siebie polecam SM-RT66. Używałem z hamulcami zee, deore i teraz slx(tyle że m7000) i wszystko super śmiga. Jeśli to jakiś argument to używam ich w downhillu, więc moc jest mi potrzebna :D 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamar59
Napisano (edytowane)
13 minut temu, Haitz napisał:

Ja od siebie polecam SM-RT66. Używałem z hamulcami zee, deore i teraz slx(tyle że m7000) i wszystko super śmiga. Jeśli to jakiś argument to używam ich w downhillu, więc moc jest mi potrzebna :D 

Czyli na prostej drodze zahamujesz przednim to podnosi Ci rower? 

Jakim kluczem odkręcę te tarcze pewnie go nie mam muszę kupić. TORX jaki wymiar ?

Edytowane przez kamar59

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib
4 godziny temu, kamar59 napisał:

Te były by dobre SM-RT76 lub SM-RT86 ?

Bardzo dobre tarcze. Używam i sobie chwalę. 86 jest w technologii IceTech, tzn. ma alu wkładkę, co ma mieć wpływ na grzanie, ale też zmniejsza żywotność.

Do wykręcenia tarczy torx T25.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW
Napisano (edytowane)
6 godzin temu, kamar59 napisał:
6 godzin temu, Haitz napisał:

Ja od siebie polecam SM-RT66. Używałem z hamulcami zee, deore i teraz slx(tyle że m7000) i wszystko super śmiga. Jeśli to jakiś argument to używam ich w downhillu, więc moc jest mi potrzebna :D 

Czyli na prostej drodze zahamujesz przednim to podnosi Ci rower? 

Mam u siebie RT66 - 180 przód, 160 tył. Jeśli chodzi o szybkie zatrzymywanie - dwa na raz dają radę, a po wymianie z przodu klocków na metaliki jest jeszcze lepiej. Z tym że...ja swoje ważę. ;) Ciężko stanąć dęba przy 95kg chłopa. Rzadko nawet próbuję z obawy przed połamaniem sztućca. :P Przy mojej wadze nawet wymiana tarczy na XTR niewiele zmieni...

Jeśli nie potrzebujesz "super chłodzenia" i "rocket science", to RT66 zdecydowanie wystarczą. Są też połowę tańsze od RT86. ;)

Edytowane przez TheJW

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
AcidManiac
Napisano (edytowane)

Ja też mam zestaw SM-RT66-S - 180 przód i 160 tył i jestem zadowolony już przy ich pracy z klockami żywicznymi. Tarcze są też przeznaczone do pracy z metalikami, więc będzie tylko lepiej.

Edytowane przez AcidManiac

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamar59
Napisano (edytowane)
9 godzin temu, sznib napisał:

Bardzo dobre tarcze. Używam i sobie chwalę. 86 jest w technologii IceTech, tzn. ma alu wkładkę, co ma mieć wpływ na grzanie, ale też zmniejsza żywotność.

Do wykręcenia tarczy torx T25.

To 76 wybiorę. 

To jak założę nowe tarcze RT76 po 96 zł znalazlem, to jak mam aktualnie  metaliki używane z m675 które na innych tarcza pracowaly (od avida) to coś się robi z nimi przed użyciem tarcz nowych? Czy się same dopasują do tarcz? Nie trzeba ich papierem ściernym trochę przelecieć? 

Aktualnie mam 180 przód i tył 160 i dam 160 wszędzie starczy na pewno nie będzie gorzej tylko lepiej na mniejszej nowszej tarczy.

Wiadomo że metaliki będą zawsze pracować lepiej jak są rozgrzane. To napoczatku po założeniu nowych tarcz przejechać się z górki parę razy  na zacisnientym hamulcu i powinno się dogrzac i dopasować wszystkiego. 

Wiadomo że lepiej jest wyrównać klocek który się nie równo ściera niż sama tarcze jak by takie coś kiedyś miało miejsce.

Edytowane przez kamar59

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamar59
9 godzin temu, TheJW napisał:

Mam u siebie RT66 - 180 przód, 160 tył. Jeśli chodzi o szybkie zatrzymywanie - dwa na raz dają radę, a po wymianie z przodu klocków na metaliki jest jeszcze lepiej. Z tym że...ja swoje ważę. ;) Ciężko stanąć dęba przy 95kg chłopa. Rzadko nawet próbuję z obawy przed połamaniem sztućca. :P Przy mojej wadze nawet wymiana tarczy na XTR niewiele zmieni...

Jeśli nie potrzebujesz "super chłodzenia" i "rocket science", to RT66 zdecydowanie wystarczą. Są też połowę tańsze od RT86. ;)

Na tym pałąku to nie dzwonią na zakrętach. 

11 godzin temu, sznib napisał:

Bardzo dobre tarcze. Używam i sobie chwalę. 86 jest w technologii IceTech, tzn. ma alu wkładkę, co ma mieć wpływ na grzanie, ale też zmniejsza żywotność.

Do wykręcenia tarczy torx T25.

Żywotność tarczy tam gdzie klocki ściskają?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib
24 minuty temu, kamar59 napisał:

Żywotność tarczy tam gdzie klocki ściskają?

Tak. RT76 możesz ścierać ile sobie chcesz, w RT86 warstwa stali jest cienka, w środku alu i wcześnie trzeba wymienić. Niemniej i tak starczy na dłuugo.

2 godziny temu, kamar59 napisał:

To napoczatku po założeniu nowych tarcz przejechać się z górki parę razy  na zacisnientym hamulcu i powinno się dogrzac i dopasować wszystkiego. 

Niekoniecznie z górki. Ja zawsze jadę kilka km z lekko wciśniętą klamką, kilka mocniejszych dohamowań i się dociera. Ten proces to też po umyciu tarcz i/lub klocków.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamar59
Napisano (edytowane)

A klocki można tym odtluszczaczem myć od tarcz?  Bo mam wrażenie ze po myciu tarcz tym odtluszczaczem gorzej na początku hamuje się to normalne?

Zakładam nowe tarcze później odtluszczaczem je i klocki tez myje w wodzie czy papier ścierny i w trasę? Jaka tam kolejność ma być? 

Edytowane przez kamar59
nie cytujemy posta poprzedzającego

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Ja tam zawsze myłem wodą z płynem do naczyń tarcze i było ok. Klocki, jeśli są na tyle zatłuszczone ze upośledzają hamowanie, najlepiej wypalić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamar59

Nie są zatluszczone jak papierem ściernym je robiłem to były takie złote. Po wyglondzie idzie poznać czy zatluszczone?  Ale nie mam wycieków i nie zjedzilem po kaluzach z benzyna. 

1 godzinę temu, sznib napisał:

Ja tam zawsze myłem wodą z płynem do naczyń tarcze i było ok. Klocki, jeśli są na tyle zatłuszczone ze upośledzają hamowanie, najlepiej wypalić.

Wypalanie czyli piec i 200 st lub pod ogniem aż skorupa się zrobi?  Na YT musze popatrzeć.  Tylko ponoć jak zalejesz je olej dot czy mineralnym od hamulców to wypalanie nie pomaga bo inaczej wchłania go ten klocek i są do wyrzucenia. A inne tłuszcze  na wypalanie są bardzie skuteczne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

No jak nie ubrudziłeś ich olejem to git, umyć wodą z płynem i styka. Wypalanie pomaga, ale tylko na metaliki. Żywiczne wsiąkają olej i do kosza się nadają. Półmetaliki różnie, zależy ile oleju się dostało. Jak mało czasem uda się uratować wypalając.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamar59
14 godzin temu, sznib napisał:

No jak nie ubrudziłeś ich olejem to git, umyć wodą z płynem i styka. Wypalanie pomaga, ale tylko na metaliki. Żywiczne wsiąkają olej i do kosza się nadają. Półmetaliki różnie, zależy ile oleju się dostało. Jak mało czasem uda się uratować wypalając.

I chyba są w zestawie te śruby do tarczy z niebieską farbą, żeby się same nie odkręcały?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

To nie farba tylko Loctite; klej do gwintów. Śruby powinne być w komplecie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Czemu nie? Jak chcesz mieć dobre, sztywne tarcze to sens jest.

P.S. Nie cytuj posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamar59
Teraz, sznib napisał:

P.S. Nie cytuj posta poprzedzającego w całości.

To jak mam cytować tak ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamar59
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, sznib napisał:

To nie farba tylko Loctite; klej do gwintów. Śruby powinne być w komplecie.

Są tam jeszcze w zestawie takie blaszki co łącza po 2 śruby ze sobą stosować to pod śruby?

Tak wygląda klocek po pracy w tarczy Avid a i ten sam wyczyszczone papierem.

Zobaczymy jak będzie pod tarcza RT76 i jeszcze trzeba sprawdzić jak się tarcza będzie ścierać czy równo z klockiem. Bo teraz mam adapter na przód pod 180 mm a założę najpierw 160 bez adaptera i zobaczymy. Bo widziałem zdjęcia że klocki za głęboko tarcze ścierały a to nie dobrze.

P1200926.thumb.JPG.82a707f009fcbcb4c62d1a9ab1ce839a.JPGP1200931.thumb.JPG.11012f5d74a22223d5d6e701e098b865.JPG

Edytowane przez kamar59

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib
Godzinę temu, kamar59 napisał:

To jak mam cytować tak ?

Odnosząc się do poprzedzającego posta nic nie cytujesz, chyba że odnosisz się do jego części, wtedy cytujesz tą część.

21 minut temu, kamar59 napisał:

Są tam jeszcze w zestawie takie blaszki co łącza po 2 śruby ze sobą stosować to pod śruby?

Stosować. Tam się jeszcze rogi blaszek zagina, coby śruby się nie odkręcały.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×