Skocz do zawartości
Azariel

[bb5] tarcze hs1 - za duże?

Rekomendowane odpowiedzi

Azariel
Napisano (edytowane)

Nabyłem drogą  kupna zestaw :

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7158158559

Trochę zaskoczony, że z tarcza hs1 a nie g2, ale rozmiar się zgadza więc spoko. 

Montuję, reguluję wszystko jak trzeba - do momentu dokrecenia zacisku. Po zakreceniu zarówno z przodu jak i z tyłu... Tarcza trze o adapter od góry, do tego stopnia, że nie da się zrobić obrotu kołem - kręci się tylko ten ułamek między wzgórzami na brzegu tarczy, brzeg blokuje się o adapter - tarcze i adapter zarysowane już przy montażu. 

Czy te tarcze pasują do tego hamulca? Kolejność podkładek jak w manualu, jak trzeba zamontowane z adapterami (RS Duke, rama Giant XTC). 

Mogę dołożyć z 5-10mm podkładek ale chyba nie o to chodzi? Ratujcie zanim pójdę na wojnę ze sprzedawcą... 

 

EDIT: teraz czytam w sieci o hs1 - "Nowy model to nie tylko designe ale też nowe średnice, przy zakupie należy pamiętać, że "stare" adaptery nie będą kompatybilne z tarczami HS1." - no to pięknie...

https://rowerowy.com/sklep/czesci/tarcze-hamulcowe/prod/avid-hs1

Edytowane przez Azariel
Dodanie informacji

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
firefoks

Tarcza nie może trzeć o adapter  - nie ma takiej fizycznej możliwości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Azariel
Napisano (edytowane)

To zapraszam do mnie. Trze przód (rock shox duke) i tył (giant xtc). Mogę wrzucić zdjęcia tarcz i adapterów - z wyjechanym rowem DOKŁADNIE od góry tarczy.

Dodatkowo proszę przeczytać link z końca posta.

IMAG4457.jpg

IMAG4460.jpg

IMAG4469.jpg

Edytowane przez Azariel
Zdjęcia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
itr
Napisano (edytowane)

chyba myli się slowo adapter ze slowem zacisk?pierwsza pomoc ? podkładki pod zacisk albo wymiana podzaciskowej połowy alu podkladek tri align na takie z klocków od V brake, bo na śrubie klocka są  i grubsze i cieńsze,  i można ze starego kompletu pozyskać. Warto mieć pewność, że po takiej ingerencji śruby przykręcające zacisk do adaptera będą bezpiecznej długości.

Edytowane przez itr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Roballinho

Miałem ten sam problem z BB5r, ale z tarczami g2. Myślę, że ma na to wpływ kąt mocowania adaptera w ramie. Pozostaje ci szukać innych adapterów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Azariel

Innych tzn jakich? Zły kąt zarówno w widelcu jak i w ramie? I skąd wiedzieć, które są dobre? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
itr

ja jestem balaganiarzem rowerowym ale kiedyś np avid to miał większą tarczę 185 jako standard czyli stare adaptery tylne 160 i i przednie 180 obsługiwały realnie tarcze 185 z przodu czyli może to się zmieniło i jest teraz ciaśniej o ten milimetr i tyle wystarczy podkładka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Roballinho

Takich, które nieco oddalą zacisk. Trzeba się wybrać do jakiegoś sklepu i przymierzyć. Wydaje się to łatwe, ale wcale takie nie jest, bo sam mam 3 adaptery na 160mm a każdy ma zupełnie inną konstrukcję i pod innym kątem pozycjonuje zacisk względem ramy/widelca.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Azariel

Masakra - skoro avidowe nie pasują do zacisku avida pod International Standard to które niby mają?, 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
itr
Napisano (edytowane)

Może wystarczy najpierw sprawdzić czy ten nowy jest taki jak standard który utrzymuwał się latami, moje zaciski przez lata były jednak dokładną kopią jednego wzoru i jedyne co je czasem różniło to ażur lub wycięte miejsce dla mosiężnego cycusia wystającego z klocka avid bb7.  Co jest teraz modne nie wiem w czasach gdy połowa facetów zapuszcza brodę bo jest moda przestalem wierzyć w rozsądek inżynierów.

Edytowane przez itr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Azariel
34 minuty temu, Roballinho napisał:

Takich, które nieco oddalą zacisk. Trzeba się wybrać do jakiegoś sklepu i przymierzyć. Wydaje się to łatwe, ale wcale takie nie jest, bo sam mam 3 adaptery na 160mm a każdy ma zupełnie inną konstrukcję i pod innym kątem pozycjonuje zacisk względem ramy/widelca.

I wszystkie są +0 na tył i +20 na przód? Nie wiem jak miałoby to działać, że standardowe adaptery mocowane do standardowego mocowania maja inne konstrukcje? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123

No to ciekawostka skoro 160mm moze nie byc równe drugiemu 160mm, Tak czy siak jesli to prawda co napisane o tych Adapterach do HS1 (dla mnie to jednak jakis kosmos :P ), to ja bym napisal do sprzedawcy co on na to... bo w zestawie mialy byc  G2 Cleansweep 160mm  :> Wiec niewywianie sie :P

Instalowalem niedawno BB7 road z adapterami - komplet Avida  z PlanetX, tarcze też   HS1 160mm i ...i wszystko mi  pasuje idealnie  ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Azariel

Sprzedający zadeklaruje, że zamontuje to tak żeby było dobrze... co nie zmienia faktu, że coś tu nie gra :) dołożyć 5mm podkładek to ja mogę sam - tylko czy to tak powinno być?

 

Nigdy się nie spotkałem by tarcza tarła o zacisk, a tu trze jak diabli na niby orginalnych i standaryzowanych częściach...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123

Sprzedał CI cos innego Niż bylo w opsie,  może sobie deklarować co chce. JEst w d#$%^$

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
firefoks

To w końcu trze o zacisk czy o adapter? Bo to jednak delikatna różnica...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
34 minuty temu, firefoks napisał:

To w końcu trze o zacisk czy o adapter? Bo to jednak delikatna różni

No przeciez widac na zdjeciu że trze o zacisk, tarcza wchodzi za głęboko, patrzyles ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Są tarcze 180mm i Avid ma również 185mm, adapter 180mm + tarcza 185mm = tarcie o zacisk, proste.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
firefoks
Napisano (edytowane)

To może najpierw należałoby zmierzyć średnicę tarczy a później dywagować, proste?

Edytowane przez firefoks

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzezniol

No chyba nie są  ... bo jak z przodu masz adapter IS >>PM 0mm a z tyłu IS>>PM 20mm to na tarczę 180 nawet nie założysz zacisku aby sięgnąć śrubami a co dopiero na 185 mm :)

Podróbki HS1 to problem ...  ktoś mógł zrobić machniom i sobie zostawić oryginalne G2 czy G3 a zestaw wysłać z HS1 od kitajców bo kto by się połapał :) .

Pozdrawiam 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Azariel

2mm podkładek pod jedną śruba z przodu i po 2 pod każdą z tyłu załatwily sprawę - niemniej nie znalazłem w internecie drugiej osoby, która by miała taki problem 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
itr

Przy tej cenie zakupu i dwóch podkładkach i tak jest do przodu!

 może całe hamulce to odpad z produkcji, testuj klocki i ich pracę ostrożnie w trakcie "dotarcia" 

odpukać ;)

sam mam i bb 7 i mtb i road z tanich najtanszych i takie jakby fałszywe ale działają, Mtb już dość nawet dostały w kość i jest ok

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

Stare hamulce Avida uwzględniały przy mocowaniu podkładki tri align, ich grubość - zacisk miał przesunięte na zewnątrz mocowania do adaptera. Od kilku lat Sram zrezygnował z tri align i zmienił też geometrię zacisku, na standardową.

Przy ocieraniu jak w temacie dajesz dodatkowe dystanse pomiędzy adapter i załączone podkładki tri align.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
homzal

Mam podobny problem po przejściu z tarcz G2 na XT z tym że zacisk haczy o pająk tarczy. Po jednej podkładce na śrubę i przechodzi pod zaciskiem.

Na żyletki ale się mieści :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
22 godziny temu, tobo napisał:

Stare hamulce Avida uwzględniały przy mocowaniu podkładki tri align

No ale czym jest ten cały Tri align, chyba każdy BB7 i BB5 sprzedawany obecnie ma to w zestawie. Czy nie ?

https://www.sram.com/avid/technologies/tri_align-caliper-positioning-system#sm.001co7q341ckkdi2xx01ugsumzf95

JA tam nie wiem jak u kolegi wyzej, ale u mnie na dwoch rowerach mam tarcze HS1 160mm, i z tego co pamiętam to mocowania mam takie:

1. Carbon wideł Stevensa - mam mocowanie bezpośrednio do widelca PM bez jakiegokolwiek adapter, tylko podkładki jak mniemam Tri Align

2 Stalowy fork Genesis - Mam adapter 0mm zamieniający IS na PM, zacisk przykrecony do adaptera za pomoca tri align

3. Obie ramy maja mocowanie IS - i Standardowy Adapter 160mm IS -> PM, w obu zacisk przykrecony przez Tri Align.

Chyba nawet jeden adaper mam taki jak na jednym z pierwszych wątków tutaj. I sa to adaptery zdaje mi sie Standardowe.

Dodam tylko że wszystko działa jak trzeba, klocek względem tarczy w pozycji jak trzeba. ... wiec na moje to Albo autor tematu ma za duze tarcze, albo rama nie trzyma wymiaru mocowania :P Jesli zacisk bb7 lub bb5 jest przykręcony gdziekolwiek za pomocą trialign, to powinien pasowac standardowy adapter odpowiedni dla wielkosci tarczy.

 

Edytowane przez cinol123

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.