Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Prz

Rozglądam się za gravelem, budżet ok 4000-5000 zł. Mam teraz GT Grade aluminiowego, chciałbym coś z większą ilością miejsca na opony, żeby 40-42c weszło, i chętnie wróciłbym do stali.

Rozważam opcje:

1) frameset Fairdale Weekender za 1100 zł i składać samemu dalej (możliwe wykorzystanie części z Grade'a jeśli udałoby się odsprzedać sam frameset GT) - tu obawiam się, czy rama M (L już nie ma w sklepie) nie będzie na mnie za mała - mam 183 cm wzrostu i przekrok 87 cm.

2) http://www.wiggle.co.uk/verenti-substance-ii-105-2017-adventure-road-bike-yellow/ - stalowa rama i karbonowy widelec, dobry osprzęt (hydrauliczna 105 i sztywne osie), na minus suport pressfit.

3) https://www.planetx.co.uk/i/q/CBOOPICKAPEXMECH1/on-one-pickenflick-sram-apex-1-mechanical--cyclocross-bike - bez sztywnych osi i z mechanicznymi hamulcami, ale za to tytan jest bardzo kuszący...

4) https://www.evanscycles.com/jamis-renegade-expat-2018-adventure-road-bike-EV306028 ten w sumie nie ma żadnych przewag nad Substancem, więc raczej odpada.

Czy są inne ciekawe opcje? Myślałem też przez chwilę nad Marinem Four Corners, ale nie wiem czy chcę wydawać 3000 lub więcej za Sorę z 3-rzędową korbą tylko po to, żeby szybko szukać części na upgrade... Tu ewentualnie znowuż mógłbym przełożyć części z Grade'a i sprzedać GT na Sorze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
syrobb
20 godzin temu, Prz napisał:

Czy są inne ciekawe opcje? Myślałem też przez chwilę nad Marinem Four Corners

Marin ma jeszcze jeden ciekawy model:
http://marinbike.pl/lombard-elite-2018-p105.html?c=71

Nie wiem tylko jakie max opony wejdą - nie jest podane w opisie. Na minus może jeszcze mechaniczne tarczówki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
akkwlsk

No jest jeszcze sprawdzony Author Ronin. Tiagra i stal cro-mo, z minusów to koła na wąskich obręczach (chyba, że się coś na 2018 zmieniło) i jakieś dziwne hamulce mechaniczne. 

https://velo.pl/author/ronin-2018 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Zamykam temat . Dyskusję proszę kontynuować w tym temacie

Autor proszony o nie dublowanie tematów.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Prz

Przepraszam za offtopic, ale nie wiem gdzie tu dublowanie tematów z mojej strony, skoro mój powstał wczoraj, a tamten 3 godziny temu...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Mikokm
      Przez Mikokm
      Po dłuższych poszukiwaniach na placu boju zostały dwa modele: Cube Nuroad i Ridley X-trail. 
      https://cube.pl/2018/rowery/road/road-cyclocross/nuroad/cube-nuroad-blacknred-2018/
      http://www.bike4race.pl/product-pol-1203-Rower-gravel-RIDLEY-X-TRAIL-A-Sora-Mechanical-Disc-kolor-XTA-02BS-Copper-Black-Reflective.html
      Cube wydaje sie mieć lepszy osprzęt, ale Ridley mogę mieć ok. 700zł taniej. Pytanie czy warto dopłacać do trochę lepszego osprzętu?
      W pobliskim sklepie mają jeszcze:
      https://www.specialized.com/pl/pl/diverge-e5-elite/p/129178?color=239512-129178
       
    • kamusial
      Przez kamusial
      Siema,
      zaraz pewnie usłyszę, że temat jakich miliony... wydaje mi się, że nie i ciekaw jestem czy dotarłem do granic internetu czy jeszcze nie. 
      Pokrótce - dojeżdżam do roboty trasą 30km, 70% szosa 30% las, żwir, ogólnie lekki teren. Rower to Marin Nicasio, trochę szosa, trochę gravel, trochę turystyk. W tej chwili ma oryginalne Schwalbe Spicer 30c. Chciałbym coś co nieco lepiej poradzi sobie w terenie, jak i będzie bardziej komfortowe. Nie chciałbym jednak oddać szybkości na asfalcie (w końcu to 70% trasy). 
      Myślę, że najbardziej nadadzą się oponki podobne do slicków, tyle że z delikatnym bieżnikiem, alla' Panaracer Gravelking (nie SK) (175pln w rozmiarze 35c), czy Challenge Strada Bianca Race (36c niedostępny w PL):
       
      Inne tego typu to: Compas Bon Jon Pass czy Hutchinson Override (brak w PL), albo w rozmiarze max 32c: Challenge Paris Robuix, Specialized Roubaix, Clement Strada LGG.  
       
      Pytanie - czy kojarzycie opony tego typu w bardziej przystępnej cenie i rozmiarze 35-37c?
       
      Z dostępnych w PL w takim rozmiarze znalazłem tylko semi slicki z bardziej gładkim bieżnikiem: vittoria hyper, continental contact speed, schwalbe spicer itp.
      P.s. nie chodzi mi o opony z małymi 'ząbkami' typu: Specialized Trigger, Challenge Gravel Grinder, Panaracer GK SK, Schwalbe G/S/X-one, Conti Speed King itd:
       
       
      pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
    • maju_
      Przez maju_
      Cześć, w 90% przeklejam post z działu [zakup roweru z przedziału] - tam niestety 0 odpowiedzi przez ostatni tydzień. 
      + kilka update'ów 

      Serdeczna prosba o pomoc i oświecenie w tych trudnych dla mnie chwilach. Jestem kompletnie zielony w temacie szosówek (pierwsza przejechalem sie w niedziele i wpadlem jak sliwka w kompot) #post z przed tygodnia - w ten weekend tez wypozyczylem szosowke i zrobilem prawie 90km drugi raz siedziac na takim rowerze# 
      Milosc od pierwszego przejechania. Szykuje sie zakup pierwszego baranka  
      Waga 80kg, 177 cm. Mierzylem Tribana 540 M i wydaje mi sie bardzo ok pod wzgledem rozmiaru. 
      #update: jezdzilem tez na ridleyu fenix 54 i ktm strada 55 i bylo ok.#
      Czemu szosa? Mieszkam w Austrii, mamy tutaj sciezke rowerowa na sciezce rowerowej + mase ladnego asfaltu. 
      Czemu gravel? Bo fajnie by bylo czasami skrecic gdzies na polna sciezke/szuter.
      #update, wpadl mi do glowy niecny pomysl przejechania trasy Polska - Austria w przyszlym roku, tak zeby wpasc na weekend do rodziny, do tego chyba lepszy bedze gravel.#
       
      Stawiam, ze pobawie sie poczatkowo glownie w proporcjach 80/20, moze nawet 85/15. Gravel wydaje mi sie po prostu bardziej uniwersalny, a jak sie wkrece w czyste krecenie na szosie - to zawsze za 2 lata mozna przeskoczyc na cos bardziej "sportowego". 
      4K 5,5K jest gornym limitem poniewaz bede chcial jeszcze buty/pedaly/kask/akcesoria kupic. Z tego co sie orientuje, to jest duza mozliwosc negocjacji ceny w przypadku ceny katalogowej, prawda? W takim wypadku mozna tez patrzec na troche drozsze modele. 
      #update - gravele z tego co juz troche zaczalem sie interesowac to jednak wyzszy pulap cenowy, dlatego powiedzmy ze 5,5k bedzie gornym limitem dla roweru#

      Triban 540 i "wczuwanie sie" w baranka, jak sie spodoba to sprzedaz i kupno gravela w nowym sezonie? 
    • Sariensis
      Przez Sariensis
      Cześć,
       
      po wielu latach jazdy crossowej nadszedł czas na nowy rower, wybór padł na Gravela Merida Silex 600 lub 700, mam jednak pytanie do tych, którzy jeździli na Gravelach, czy wybrać model z jedną czy dwiema tarczami z przodu? Moje typy to:
      https://www.rowerymerida.pl/produkt1529/silex-700-rower-merida.html
      https://www.rowerymerida.pl/produkt1530/silex-600-rower-merida.html
       
      być może jest inny producent w podobnej klasie, cenie i specyfikacji?
       
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za rzeczowe opinie poparte doświadczeniem w jeździe na Gravelach.
    • maju_
      Przez maju_
      Czesc, 
      serdeczna prosba o pomoc i oświecenie w tych trudnych dla mnie chwilach. Jestem kompletnie zielony w temacie szosówek (pierwsza przejechalem sie w niedziele i wpadlem jak sliwka w kompot). Milosc od pierwszego przejechania. Szykuje sie zakup pierwszego baranka  
      Waga 80kg, 177 cm. Mierzylem Tribana 540 M i wydaje mi sie bardzo ok pod wzgledem rozmiaru. 
      Czemu szosa? Mieszkam w Austrii, mamy tutaj sciezke rowerowa na sciezce rowerowej + mase ladnego asfaltu. 
      Czemu gravel? Bo fajnie by bylo czasami skrecic gdzies na polna sciezke/szuter.
      Stawiam, ze pobawie sie poczatkowo glownie w proporcjach 80/20, moze nawet 85/15. Gravel wydaje mi sie po prostu bardziej uniwersalny, a jak sie wkrece w czyste krecenie na szosie - to zawsze za 2 lata mozna przeskoczyc na cos bardziej "sportowego". 
      4K jest gornym limitem poniewaz bede chcial jeszcze buty/pedaly/kask/akcesoria kupic. Z tego co sie orientuje, to jest duza mozliwosc negocjacji ceny w przypadku ceny katalogowej, prawda?
      W takim wypadku mozna tez patrzec na troche drozsze modele. 

      Triban 540 i "wczuwanie sie" w baranka? 
      Czy moze cos innego? 


       
×