Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wysoki

Witam, mam okazję kupić szose Kross Vento 2.0 z 2017 roku za około 1200zł. Szosa jak nowa, kilka razy używana, kumpel chce sprzedać bo kupił ale nie używa jej. Czy warto ? Czy jednak ten osprzęt tego modelu jest zbyt słaby, żeby w niego inwestować. Chciałbym jeździć od czasu do czasu, oraz ewentualnie 5,6 startów w triathlonach. Proszę o opinie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fenthin

1200zł za praktycznie nieużywany rower na pełnej grupie Claris i z carbonowym widelcem to świetna okazja.

Co znaczy inwestować? Gdybyś chciał przejść na 10 lub 11 rzędów, i tak musiałbyś wymienić praktycznie cały napęd. Koła raczej nie robią szału, ale i droższe rowery miewają nie lepsze. Pytanie, czego oczekujesz od sprzętu. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wysoki

Co do moich oczekiwań to nie są one zbyt wyszukane. Po prostu nie chciałbym co chwilę pakować dodatkowej kasy w naprawianie sprzętu. Kiedyś miałem starą metalową kolarkę i sporo jeździłem a nawet startowałem na niej w triathlonach. Obecnie chciałem coś lepszego ale mój budżet nie pozwala na jakiś drogi sprzęt. Liczę się z tym, że z biegiem czasu będę chciał lepszy sprzęt, wówczas zmienię cały rower. Na razie interesuje mnie rower na którym spokojnie zrobię tygodniowo 100 -200 km i przejadę kilka triathlonów 40km. Jestem totalnym laikiem więc chciałem jedynie zapytać czy opłaca się kupić taką szosę za około 1200-1300 zł?

widelec jest tak jak rama aluminiowy a nie carbonowy :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fenthin

To nie jest klasa sprzętu, do której trzeba co chwilę coś dokładać. I tak, opłaca się.

 

Dlaczego widelec jest alu? Wszystkie Vento 2017, nawet 1.0 miały je z karbonu. Od 3.0 dodatkowo z karbonową sterówką, ale to wpływa przede wszystkim na wagę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wysoki

Faktycznie widelec jest carbon, mój błąd. Dzięki za pomoc. Prosiłbym też innych forumowiczów o opinie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Jeśli budżet nie jest zbyt wysoki, i wymagania również,to w tej cenie jest to bardzo dobry wybór.Podejrzewam że nawet gdy zdecydujesz się za jakiś czas na  lepszy,to sprzedasz go bez straty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs
52 minuty temu, Wysoki napisał:

Faktycznie widelec jest carbon, mój błąd. Dzięki za pomoc. Prosiłbym też innych forumowiczów o opinie :)

Jak rozmiarowo pasuje, to brać i jeszcze dorzucić butelkę whiskey dla kolegi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dezent

Jak nie weźmiesz to ja biorę od razu, nawet dwa takie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wysoki

Kupilem za 1400. Nie udało się stargować mam nadzieję, że to wciąż dobra cena i rower będzie służył. Ma przejechane 100km opony nawet nie ruszone.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dezent

Warto było. Będziesz Pan zadowolony.

Zawsze mogłeś wybrać Tribana 100  :yucky:  :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • makswie
      Przez makswie
      Witam!
      Chciałbym zacząć swoją przygodę z kolarstwem ale mam problem z kupnem roweru. Zastanawiam się nad trzema rowerami czy mógłby mi ktoś doradzić który wybrać czy może jakiś inny? Chciałbym ten rower na dłużej wiosną wymienił bym w nim jeszcze jakiś osprzęt (amortyzator na powietrzny) czy może coś innego, najbardziej zastanawia mnie różnica pomiędzy tymi dwoma specami. Zaznaczę że z biegiem czasu wystartował bym w jakiś zawodach ze sportem mam do czynienia od 12 lat głównie pływanie i bieganie. Z góry dzięki na odpowiedź. 
      Linki: 
      https://www.specialized.com/pl/pl/mski-rockhopper-comp/p/128930?color=240208-128930
      https://www.specialized.com/pl/pl/mski-pitch-expert-650b/p/134023?color=239945-134023
      https://trekking24.pl/rowery-gorskie-2017/1032-rower-kross-level-b6-2017.html?gclid=EAIaIQobChMImYXho7zB2QIVC0kZCh13BQr2EAQYASABEgKTj_D_BwE
       
       
    • juanmoretime
      Przez juanmoretime
      Bezdętkowa Zwijana Dodatkowe 700x23C  ETRTO 23-622 Kolor czarny Mieszanka One Star (OSC)   Opony nowe, nigdy nie montowane. Dostępne 2 sztuki.
    • paulsen
      Przez paulsen


      Do naszej oferty wprowadziliśmy właśnie odświeżoną linię rowerów szosowych, które łączy wspólna cecha – uniwersalność. Pod hasłem #oneforspeed kryje się połączenie aerodynamiki, sztywności, lekkości, komfortu i sportowej charakterystyki prowadzenia.
      Opracowywanie konstrukcji rozpoczęto od tworzenia modeli i badania oporu aerodynamicznego rurek oraz główki ramy. Wnikliwa analiza CFD pomogła w stworzeniu wersji o charakterystycznych, opływowych profilach rurek, którą następnie zbadaliśmy w tunelu aerodynamicznym. Badania pokazały, że nowa rama pomaga oszczędzić 11 watów w porównaniu ze starszym modelem X-LITE TEAM i niedaleko jej do wyników, które w testach osiąga rama aerodynamicznego modelu XEON X-LITE CW.
      Optymalizacja pod kątem aerodynamiki objęła – prócz główki ramy - także dolną rurę i profile rurek podsiodłowych oraz linię górnej rury wraz z całkowicie zintegrowanym zaciskiem ramy.  Za kilka miesięcy firma ROSE obiecuje wprowadzenie do oferty także zintegrowanego kokpitu dzięki któremu aerodynamika ulegnie kolejnej, choć już mniej znacznej poprawie.
      Podczas prac rozwojowych nad ramą cały czas konstruktorzy mieli na uwadze uzyskanie odpowiedniej masy i sztywności przy czym pracując nad technologią produkcji założyli, że rama w każdej wielkości ma mieć podobne parametry jeśli chodzi o sztywność suportu oraz sztywność główki. W efekcie wszystkie sześć rozmiarów ram uzyskuje podobną sztywność w granicach 100 Nm główki ramy oraz około 66 Nm przy węźle suportu. Wysoka sztywność nie oznacza jednak oszczędności na wadze.
      Rama w  wersji z hamulcami tarczowymi waży od 753 gramów (rozmiar 50 cm) do 841 gramów (rozmiar 62), a w wersji ze zwykłymi hamulcami odpowiednio od 723 do 803 gramów.
      Kolejnym wyzwaniem było uzyskanie odpowiedniego komfortu, wysokiego jak na typowy model do ścigania. Dlatego prócz odpowiedniego ułożenia włókien postawiono na bardziej slopingową geometrię, dzięki której tłumienie drgań przejmuje bardziej wysunięta, karbonowa sztyca Ritchey, a pochłanianiu drgań sprzyjają także niżej poprowadzone rurki tylnego trójkąta. Większy komfort zapewniają także opony: wersja na tarczach może „przyjąć“ opony do 30 mm, a wersja na hamulcach obręczowych opony do 28 mm, przy czym chodzi o opony takiego typu jak Contiental GP 4000 II, które w rzeczywistości mają realne rozmiary trochę większe niż nominalnie.
      Poprawiono także widelec nadając goleniom bardziej aerodynamiczne profile, a aby podnieść wytrzymałość opracowano nową technologię stosując inserty z kewlaru pod zewnętrzną warstwą karbonu. Praktyka pokazuje jak wiele firm miewa problemy z rozwarstwianiem się laminatu w koronie widelca po kilkunastu czy kilkudziesięciu  przejazdach przez wymagające wertepy jak np bruki Paris – Roubaix i dla bezpieczeństwa użytkowników firma ROSE postanowiła na technologię mającą zapobiec takim wypadkom w przypadku rowerów serii X-LITE.
      Oba widelce – w  wersji z tarczówkami lub bez są także wciąż lekkie i mają odpowiednią sztywność. W pracach nad nimi wykorzystaliśmy nasze doświadczenia z konstrukcji poprzedniego widelca, który odznaczał się znakomitym stosunkiem sztywności do wagi oraz komfortu.
      Geometria ramy i stack to reach o wartości 1.45 to coś pośredniego między aero (STR 1.4), klasyczną wyścigówką (STR 1.45) oraz rowerem endurance  (STR 1.5).
      Przy opracowywaniu detali ramy postawiono także na funkcjonalność: rama nowego X-LITE jest kompatybilna ramy z pomiarem mocy SHIMANO, jedna z wersji modelu X-LITE FOUR jest nawet seryjnie w ten pomiar mocy wyposażona. Jeden rower do wszystkiego: do ścigania się w górach, do ucieczek oraz sprintów, a ponadto dość komfortowy: X-LITE FOUR i X-LITE SIX otwierają nowy rozdział w historii szosówek ROSE.
      Pewne zmiany zaszły także na poziomie konfiguracji: ograniczyliśmy wybór komponentów np do 5, zróżnicowanych zestawów kół: od tańszych, sprawdzonych modeli DT SWISS po znakomite i podnoszące wartość roweru Zippy.
      ROSE X-LITE FOUR i SIX nie różnią się niczym innym jak tylko malowaniem i wagą. Pierwszy to model klasy średniej, zaś X-LITE SIX adresowany jest do bardziej zamożnego i wymagającego nabywcy.
      Ofertę w najbliższych miesiącach mają także uzupełnić, prócz zintegrowanego kokpitu także karbonowe koła.  Najtańszy ROSE X-LITE ze zwykłymi hamulcami to koszt ok 2350 euro z kosztami wysyłki (ok 9900 zł). Rower wyposażony jest w nową grupę Shimano Ultegra bądź SRAM FORCE, kokpit i sztycę Ritchey, siodełko Selle Italia i koła DT SWISS P1750 Spline. Waga roweru będzie oscylować w granicach 6.8 kg.
      Rowery wyposażone w hamulce tarczowe kosztują od 2850 euro wraz z wysyłką (tj 12000 zł). Dla porównania najlepiej wyposażony model X-LITE SIX, z kołami ZIPP 303, hamulcami tarczowymi i grupą SRAM eTap to koszt ok 7700 euro (ok 33 tys zł), a na  wersję z hamulcami obręczowymi ROSE X-LITE SIX Dura Ace D2, z zamontowanym pomiarem mocy i kołami Zipp 454 NSW trzeba wysupłać ok 9200 euro tj prawie 39 tys zł.
      https://www.rosebikes.pl/xlite



       
       
       

    • zoomek
      Przez zoomek
      Przeglądając aliexpres znalazłem coś takiego jak Sensah Empire. Grupa (niepełna - klamkomanetki, przerzutki) 2x11. Wygląd ociężałego kuzyna Srama, ale cena... 500 zł. Ktoś miał z tym do czynienia?
      https://m.aliexpress.com/item/32847859902.html?pid=808_0000_0109&spm=a2g0n.search-amp.list.32847859902
    • kolarzjedrek
      Przez kolarzjedrek
      do sprzedania licznik bezprzewodowy krosa z kadencją, cena 85 zł wysyłka Gratis
      https://www.olx.pl/oferta/licznik-kross-krc-319-wc-predkosc-kadencja-CID767-IDseD2n.html
×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.