Skocz do zawartości

[Wolnobieg] Wymiana na jaki?


skurg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zgodnie z propozycją sprzedawcy kupiłem wolnobieg SUNRACE 7-rzędowy / 13-15-17-19-21-24-34T, po zamontowaniu okazuje się,  że największa zębatka blokuje mniejszą zębatkę od przerzutki, w ten sposób że jedna o drugą ociera? Ta największa zębatka jest większa od największej zębatki w oryginalnym wolnobiegu. Oryginlnie miałem shimano TZ21  28T. Tak się zastanawiam, dlaczego?  Skoro taki coś robią, to do jakich rowerów? Przy okazji nawet jeśli pedałuję na mniejszych zębatkach to łańcuch źle się kręci, tak jakby przeskakiwał. Czy jest to spowodowane różnicą tych numerków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry

10 godzin temu, skurg napisał:

Przy okazji nawet jeśli pedałuję na mniejszych zębatkach to łańcuch źle się kręci, tak jakby przeskakiwał.

Przyczyną może być nadmiernie zużyty/ rozciągnięty łańcuch. Zakładam, że wymieniłeś wolnobieg właśnie ze względu na jego zużycie. Stary łańcuch może nie chcieć współpracować z nowymi zębatkami (stąd "przeskakiwanie") i na odwrót nowy łańcuch nie będzie pracować ze starym wolnobiegiem. Najprościej sprawdzić przymiarem do łańcucha stopień jego rozciągnięcia, jeśli jest rozciągnięty to do wymiany. Oczywiście pełniejsza regulacja przerzutki miałaby jak najbardziej sens. Na start jak kolega wyżej: śrubka B. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwie śrubki obok siebie to ograniczniki. Nie są niczym innym. Jedna odpowiada za najmniejszą koronkę druga za największą. Chodzi o to, żeby przerzutka nie zrzucila łańcucha poza koronki skrajne. A ta pojedyncza sruba to odpowiada za ustawieniw wózka ( górnego kółka przerzutki ) za odleglosc od koronek kasety/wolnobiegu.  Zeby ladnie przerzutka wrzucala po kolei na każdą koronkę odpowiada naciąg, odpowiednie naprężenie linki.  I tyle.

Jaką masz przerzutkę? Model. Możliwe że nie współpracuje z tak dużą 34 z zębatką. Druga sprawa to wkręcanie tej śruby o której mówiłem. Patrz, zeby śruba oparła się o hak ramy, możliwe że poszła bokiem. Przy wkrecaniu najlepiej odgiąć palcami przerzutkę tak, żeby śruba miała lekko, po czym oprzeć ją na tej srubie o hak ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2/13/2018 o 19:46, skurg napisał:

A którą śrubką się reguluje żeby łańcuch równo wkręcał się w zębatki wolnobiegu, bo widzę że trochę wchodzi w zęby pod kątem.

Łańcuch w napedzie z przerzutką zwykle wchodzi pod kątem, Jak zmieniasz przełożenia na wolnobiegu to przesuwasz go lewo-prawo a z przodu jest wciąż na tej samej zębatce.

Dlatego ważne jest takie zmienianie przełożeń przerzutką przednią i tylną, żeby przekosy były jak najmniejsze. Doregulowanie przerzutki tylnej aby łańcuch wchodził centralnie na zęby robi się jak to napisał SoloTM baryłką na przerzutce (to coś, o co opiera się pancerz wchodzący w przerzutkę).

Regulacja (odsunięcie) kółka przerzutki od najwiekszej koronki wolnobiegu tą śrubką o której pisał SoloTM niestety czasami słabo działa. To zależy od kształtu haka, rodzaju przerzutki. Po pierwsze sprawdź, czy twoja przerzutka obsługuje zakres Mega-range, bo taki wolnobieg kupiłeś. Jeśli nie, to zostaje wymiana wolnobiegu na inny (z mniejszą ostatnią zebatką) lub zakup przerzutki do Megaranga. Proste Tourneye z tą opcją kosztują podobnie jak nowy wolnobieg.

Tak jak pisal GrzesPL załóz do nowego wolnobiegu nowy łańcuch. Zużyty łańcuch raz, ze źle będzie pracowal, a dwa że "zje" ci szybko nowy wolnobieg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2018 o 08:34, GrzesPL napisał:

Stary łańcuch może nie chcieć współpracować z nowymi zębatkami (stąd "przeskakiwanie") i na odwrót nowy łańcuch nie będzie pracować ze starym wolnobiegiem

co przy słabej jakości łańcuchów jest raczej pewne.

1.stary  łańcuch będzie i tak za krótki,  bo masz większą zębatkę z tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Większa zębatka = musi być dłuższy łańcuch.

Ta śrubka z lewej strony, oddala/przybliża przerzutkę od wolnobiegu, ona decyduje o szybkości zmiany biegów, im bliżej tym szybciej.

Dwie obok siebie decydują o maksymalnym wychyleniu przerzutki lewo/prawo.

Przy wymianie wolnobiegu zaleca się wyczyścić łańcuch i przerzutkę, po to aby skrócić czas regulacji, przy okazji szybko wyjdzie na jaw czy łańcuch przeskakuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...