Skocz do zawartości

[wymiana części] odswiezenie roweru


MacRed

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Chciałbym odświeżyć mój rower i trochę go przyspieszyć. Jest to kilkunastoletni rower, ktory odmalowalem i wymieniłem już zepsute części. Teraz chciałbym go zmodernizowac i przerobic na rower trekkingowy. Wiem, że nie będzie to super maszyna a i budżet nie taki aby był to rower do scigania. Jednakże planuję wymienić koła 26" (obecnie na wolnobieg), opony (szukam gładkich jak najwęższych [1,25]), sztycę (obecnie mam stalową rurkę na jarzemko o srednicy 27,2cm), korbę (obecna to miranda 42).

Rower z ramą stalową, naklejki pinarello dla zmylenia przeciwników, niestety nie ma nic wspólnego z tą renomowaną marką.

Wyszukałem już kilka rzeczy na allegro i proszę o poradę czy są one godne uwagi jako budżetowe części: 

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7158715023

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5101400701

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6917317262

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6692538991

Jeśli macie jakieś propozycje w podobnej cenie albo tańsze to śmiało czekam na odpowiedzi, jak również porady od bardziej doswiadczonych cyklistów.

Pozdrawiam

IMG-20170804-WA0000.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz wymieniać koła to nie ma sensu kupować nowych pod wolnobieg. Lepiej poszukaj czegoś pod kasetę i wymień napęd. W przypadku kasety najmniejsza zębatka to 11T, więc bardzo możliwe, że wymiana korby przestanie być konieczna. Do tego wymiana korby (na większą) pociągnęłaby za sobą wymianę przedniej przerzutki, suportu i pozbawiła Cię lekkich biegów.

Opony nie są złe, ale pamiętaj, że węższa opona to niższy komfort. A co jest złego w stalowej sztycy? Na masie zejdziesz niezauważalnie, a to jest jedyna zaleta drogich sztyc. Sztyca, którą wybrałeś to w kontekście wartości roweru wręcz absurd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli koła są ok, to wymienilbym tylko opony. Dętki również i nie będą raczej za 10 pln.  Jeśli zabraknie Ci prędkości na przełożeniu 42/14 to wymienilbym też korbę.  Przerzutkę przód widzę już wymieniłeś, powinna dac rade 48 zębów obsłużyć. Musiałbyś wtedy dołożyć kilka ogniw do łańcucha. Wspornik siodla jesli chcesz miec alu kup za 30, drozszego nie ma sensu. 

Suport pod mirande na 95 procent jest ok. Dlugosc 122,5. Pod korbe którą zalinkowales bedzie pasic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli są ok to zostaw, jesli zmieniac to ( tylne ) na kasetę. Koszt ponad 100 pln szt. Wtedy kaseta 7 demka z dystansem ( bębenek w piascie będzie szeroki na 8 ) lub kaseta 8 i przerzutke wyregulowac tak, zeby dzialalo na koronkach 1-7 lub 2-8.

Kaseta koszt kolo 50 pln plus wysylka, wtedy najlepiej tez lancuch na nowy pod kasetę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MacRed napisał:

Cześć,

Chciałbym odświeżyć mój rower i trochę go przyspieszyć.

 

To mocniej pedałuj :P

Podałes sztyce w cenie jak za koła. Trochę mija się z celem. Koła z allegro za 100zł będą gorsze niż te które masz. Sztyce musisz wymieniać? Nie lepiej dołożyć do kół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście nie pomyślałem o tym. A jakie wtedy polecacie koła aby rożnica była zauważalna? 

Jeśli chodzi o sztyce to chciałem też aby dobrze się prezentowała, bo będę miał nowy mostek Pro i kierownicę Pro, które udało mi się dostać po kosztach, ale przekonaliscie mnie, że nie ma to sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie z piastą pod kasetę. Jakichś mega drogich kół nie ma co w ten rower pakować, bo i tak reszta Cię ograniczy. Nie pokładałbym wielkich nadziei w oporach łożysk nowych piast, bo jeśli stare są sprawne to kręcą się niewiele gorzej, a ten opór i tak jest marginalny w porównaniu do oporów toczenia tanich opon.

Przejść na kasetę zawsze warto, ale jak chodzi Ci tylko o łożyska to zrób serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy radzą Ci zmienić tylne koło na  takie pod kasetę . Niby racja , kaseta to lepsze rozwiązanie niż wolnobieg ale ....Masz koła  z pełną osią mocowane na nakrętki .

W kołach pod kasetę jest oś przelotowa i mocowanie na zacisk . Ramy pod takie mocowanie mają ,,gniazda" do zacisku . W twojej są pewnie wspawane haki z kawałka płaskownika czy grubej blachy . Nigdy nie robiłem takiej zamiany ale zastanawiam się czy zacisk będzie trzymał w takiej ramie . Oczywiście dotyczy to też widelca .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, WaGiant napisał:

Koledzy radzą Ci zmienić tylne koło na  takie pod kasetę . Niby racja , kaseta to lepsze rozwiązanie niż wolnobieg ale ....Masz koła  z pełną osią mocowane na nakrętki .

W kołach pod kasetę jest oś przelotowa i mocowanie na zacisk . Ramy pod takie mocowanie mają ,,gniazda" do zacisku . W twojej są pewnie wspawane haki z kawałka płaskownika czy grubej blachy . Nigdy nie robiłem takiej zamiany ale zastanawiam się czy zacisk będzie trzymał w takiej ramie . Oczywiście dotyczy to też widelca .

A jaki problem wymienić w piaście tylnej shimano oś przelotową na pełną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki, że jednak trzeba się zabawić w dopasowywanie i przekładanie, bo trzeba wymienić oś razem z konusami, bo gwint lekko się różni. Konusy jeszcze nie jest wielki problem, ale często nie pasują uszczelnienia i trzeba przekładać ze starych na nowe.

Dla większości tutejszych użytkowników może to rzeczywiście jest godzinka nieśpiesznej roboty, ale nie raz widziałem dowody, że ilość i kolejność nakrętek w piastach (przedniej też o zgrozo) kogoś przerosła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręki uciąć sobie nie dam za wszystkie piasty, ale przerabiałem tak piastę 2 razy (raz jakiś stary STX, a raz Shimano Parallax) i w obu przypadkach konusy się na drążoną oś nakręcały, ale z takim luzem, że wolałem zmienić na te z kompletu osi, bo bałem się o kontrowanie.

Gwint niby skok ma ten sam, ale jakby zwoje cieńsze. Za pierwszym razem to się bardzo dziwiłem.

Zresztą... O czym my tu gadamy, skoro - bez urazy dla autora - nawet mu przez myśl serwis piasty nie przeszedł, a co dopiero takie modyfikacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymianę osi drążonych na pełną robiłem w piastach shimano FH- RM30 i FH-T3000, w obu wypadkach stosowałem oś pełną

https://archiwum.allegro.pl/oferta/os-oska-piasty-shimano-fh-rm30-8-pelna-i6719846402.html

Wymiana ograniczała się do przełożenia osi drążonej na pełną, przy czym skutecznie pozbywałem się za lużno lub za mocno skontrowanych konusów, plus smarowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, seraph napisał:

Ręki uciąć sobie nie dam za wszystkie piasty, ale przerabiałem tak piastę 2 razy (raz jakiś stary STX, a raz Shimano Parallax) i w obu przypadkach konusy się na drążoną oś nakręcały, ale z takim luzem, że wolałem zmienić na te z kompletu osi, bo bałem się o kontrowanie.

Gwint niby skok ma ten sam, ale jakby zwoje cieńsze. Za pierwszym razem to się bardzo dziwiłem.

Zresztą... O czym my tu gadamy, skoro - bez urazy dla autora - nawet mu przez myśl serwis piasty nie przeszedł, a co dopiero takie modyfikacje?

Z całym szacunkiem, wiem, że fajnie się dłubie przy rowerze, ale jak go składałem po renowacji ramy, to doszło do takiego momentu, że wolałem zanieść go do serwisu z obawy na własne bezpieczeństwo aby mi się coś podczas jazdy nie rozleciało.

Chciałbym rozsądnym kosztem usprawnić swój rower, ale jeśli mam bawić się w rozkładanie piasty, to już wolę dorzucić kilka złotych i kupić nowe koła. Będę się czuł bezpieczniej a i na nerwach zaoszczędzę. Skłaniam się ku zmianie tylnego koła z mocowaniem na kasetę i sprawdzenia przedniego koła czy kręci się tak jak powinno a następnie zdecyduję się czy też go nie wymienić. 

W przyszłości i tak chciałem się przesiąść na szosówkę, ale chcę najpierw zobaczyć czy moje zamiłowanie do rowerów mi nie minie i jeszcze sezon albo dwa pojeździć na tym rowerze a później z czystym sercem przekazać go komuś do dalszej eksploatacji.

Tak btw. macie jakieś doświadczenia ze zmianą sterów? Planuję zmienić mostek na bardziej nowoczesny typu ahead i użyć do tego adaptera, który przedłuży rurę sterową. Zastanawia mnie tylko jak to będzie sprawować się w praktyce?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2018 o 22:45, MacRed napisał:

Chciałbym rozsądnym kosztem usprawnić swój rower, ale jeśli mam bawić się w rozkładanie piasty, to już wolę dorzucić kilka złotych i kupić nowe koła. Będę się czuł bezpieczniej a i na nerwach zaoszczędzę.

serwis piast, to główne zadanie które powinieneś umieć,  powinno się to robić w sumie co roku

 

W dniu 13.02.2018 o 22:45, MacRed napisał:

macie jakieś doświadczenia ze zmianą sterów? Planuję zmienić mostek na bardziej nowoczesny typu ahead i użyć do tego adaptera, który przedłuży rurę sterową.

tutaj sterów się nie zmienia, tylko wpuszcza adapter i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Takie mi się nasunęło pytanie, czy jeśli zmienię koło na takie pod kasetę i do tego kasetę 8 rzędową nową założę, to czy istnieje jakiś adapter tylnej przerzutki, który umożliwi mi zamontowanie innej przerzutki niż Tourney? Chciałbym zamontować Acere, ale nie wiem jak z montażem, bo w chwili obecnej mam zamontowaną przerzutkę na hak, który występuje tylko w Tourney'u. 

Co do ogółu tematu, to wymienię koła, wolnobieg na kasetę, opony (na wąskie 1,25) i korbę (48 największa tarcza). Powinno przynieść to zamierzone efekty i poprawić osiągi roweru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem chciałbym nieco pozmieniać i ulepszyć mojego leciwego Unibike Crossfire http://unibike.pl/unibike2015/crossfiregts.php co byście polecili na początek wymiana dotyczyła by układu napędowego wraz z kasetą i przedni amortyzator. Przede wszystkim zależy mi na poprawieniu kultury pracy amortyzatora ten wydaje mi się strasznie twardy a wybierane nierówności są niemalże nie wyczuwalne i nieco obniżeniu wagi całości roweru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Rower fajnymoże, generalnie jak chcesz obniżyć wagę to mozna spróbować z widelcem sztywnym, co bytam znacznie obniżyło wagę. Jesli nie chcesz rezygnowac z amortyzacji to wymieniaj poszczegolne elementy na karbonowe. Na osprzęcie się za bardzo nie znam, ale może być sytuacja, ze jakto masz wszystko na altusie to może być sytuacja, ze wraz z wyższą grupą shimano konieczna bedzie tez wymiana manetek.

Ja swoj rower już przyspieszyłem. Zmieniłem kierownicę ze stalowej na aluminium, tak samo mostek, wymienilem koła na nowe i pod kasetę (11-30) zyskalem dodatkowy bieg, opony wąskie założyłem (26 x 1,25) i siodełko fizik, zdecydowanie lżejsze, ale piekielnie niewygodne.

IMG_20180531_150748.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...