Skocz do zawartości

[Opony] jakie wybrać


GrubyCento

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z doborem nowych opon, obecne opony mam w rozmiarze 26"-2.3 , ktore sa za szerokie na asfalt na dłuższą trase, zastanawiam się nad szerokością 2.0 bądź 2.1.

Znalazłem kende kobre k885 czy to bylby dobry wybór? Ewentualnie proszę o jakies inne propozycje.

70-80% asfalt, reszta lekki teren, głównie dojazdy do pracy.

Nie ukrywam żeby cena byla też rozsądna, tak licze do 35zl za szt.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, GrubyCento napisał:

tak licze do 35zl za szt.

Jak będziesz gotowy wydać 50-70 zł /szt. to możemy pogadać, bo za 35 zł to zwykły shi*t o którym nie warto się rozwodzić na forum.

 

15 minut temu, bardok206 napisał:

Niech autor napisze do jakiego roweru.

Jeśli ma teraz 26x2,3 to chyba jasne jakiego typu ma rower...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 zł i pytasz o oponę ?
Dla wielu na tym forum 35 ziko to za mało na dętkę :).
W tej cenie to nie ma się co rozwodzić nad opona ...
Skoro Kobra mieści się w budżecie ... do tego opona typu semi-slick ... to ją kup.
W tym zakresie cenowym różnice miedzy oponami tego samego typu są pomijalne.
Wszystkie są ciężkie z kiepskiej mieszanki i z rzadkim oplotem. 

Pozdrawiam   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałeś kiedyś "mieszczucha" co łyka oponę 2,3 w widelec czy tylny trójkąt ? :D
Powiem więcej nawet część sztywnych rowerów MTB będzie miało problem taką oponę zmieścić w trójkąt :).
Przy podanym rozmiarze opony naprawdę można na ślepo założyć że autor ma coś pokroju roweru MTB czy ATB na kołach 26 cali i chce mu trochę spokojniejsze opony wśadzić na dojazd do pracy.

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, GrubyCento napisał:

Mam problem z doborem nowych opon, obecne opony mam w rozmiarze 26"-2.3 , ktore sa za szerokie na asfalt na dłuższą trase, zastanawiam się nad szerokością 2.0 bądź 2.1.

70-80% asfalt, reszta lekki teren, głównie dojazdy do pracy.

Nie ukrywam żeby cena byla też rozsądna, tak licze do 35zl za szt.

Do wyżej wymienionych wymagań idealnie podchodzi

 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-travel-contact-pd9246/

ale byś musiał zdecydowanie podnieść budżet. Niestety ale za jakość trzeba zapłacić całkiem sporo ale w zamian bardzo dużo się zyskuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, GrubyCento napisał:

Moge cos dołożyć do budżetu ale 100za szt to duzo za duzo na moje potrzeby

Za 100 masz 2 sztuki Race Kinga o których wspominał @cervandes i faktycznie to bardzo szybkie gumy tyle że ja bym poszedł w wersję o szerokości 2,0 przy 70-80% asfaltu lub jak przeżyjesz 140 zł za komplet to brać Schwalbe Hurrican 2,0... Ja przez jakiś czas jeździłem na Race Kingu 2,0 z przodu oraz Hurrican 2,0 z tyłu i nie miałem nigdy szybszego zestawu, który jednocześnie dawałby sporo frajdy na szuterkach i łatwym terenie (zwłaszcza jak było sucho).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już dopuszczamy przekroczenie budżetu to szukałbym takich ofert:

http://allegro.pl/opona-geax-mezcal-26x1-9-48-559-mtb-50-i7070861192.html

W sumie na Mezcalach tego typu objeździłem około 20 kkm w trybie jaki autor ma na myśli i miałem ich w sumie 4 ... z czego 2 do dzisiaj leżą jako stalowa rezerwa legitymując się jeszcze gumą na poziomie 50% :).
Lekko, szybko i leśne dukty im nie są straszne ... z zastrzeżeniem że nie lubią mokrego.
Ale jakby lubiły się z mokrym to zapewne o takiej trwałości nie ma co rozmawiać. :) 

Pozdrawiam  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rzezniol napisał:

Jak już dopuszczamy przekroczenie budżetu to szukałbym takich ofert:

http://allegro.pl/opona-geax-mezcal-26x1-9-48-559-mtb-50-i7070861192.html

W sumie na Mezcalach tego typu objeździłem około 20 kkm w trybie jaki autor ma na myśli

Owszem na takich oponach da się pojechać po asfalcie i sam to na nich czynię ale przecież ta opona jest na lekki teren a nie na asfalt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na w/w Mezcalu 2 i jeździłem na Race Kingu... na asfalcie RK jest wyraźnie pewniejszy gdy robi się mokro. Mezcal do takiej jazdy to dopiero 3 generacji... 2 jest wyjątkowo zdradliwa gdy powierzchnia jest gładka i mokra, natomiast w mokrym lesie potrafi zawstydzić Race Kinga (w błocie wymiękają obie). Jest to wyjątkowo specyficzna opona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alsew @rzezniol

trochę zboczę z tematu, ale interesuje mnie kwestia Mezcala.
Czy te słabe właściwości na mokrym dotyczą również aktualnej Vittori Mezcal na większym kole? Byłbym wdzięczny za rozwinięcie bo zastanawiam się nad tą oponą do swojego 29era, a nie chce kupić takiej co nie lubi mokrego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, syrobb napisał:

Czy te słabe właściwości na mokrym dotyczą również aktualnej Vittori Mezcal na większym kole? Byłbym wdzięczny za rozwinięcie bo zastanawiam się nad tą oponą do swojego 29era, a nie chce kupić takiej co nie lubi mokrego ;)

Jeździłem na Geax Mezcal 2 na kole 27,5 i tak jak pisałem mokry asfalt to jakaś porażka na tej oponie, a nie daj Bóg jakieś pasy namalowane farbą w takich warunkach...  Co do Mezcala 3 od Vittorii to nie miałem jeszcze przyjemności, ale jeździłem na Saguaro który ma w zasadzie bardzo podobny bieżnik, Mezcal ma jeszcze więcej klocków na czole opony więc pewnie będzie jeszcze lepiej toczył się na asfalcie, ale z tego co wiem to odziedziczył przypadłości Saguaro, czyli tendencja do oblepiania, zapychania się byle czym i kiepskie oczyszczanie się z błota, piasku itd. , a że klocków jest jeszcze gęściej i więcej to może być jeszcze gorzej w tym temacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...