dali Napisano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 Witam, wydaje mi się, że trafiłem w odpowiedni dział. Strasznie jaram się tematyką trial'u. Niestety póki co i na tym momencie zajawki na ten temat nie chce wydawać tak dużej ilości pieniędzy na taki rower. Więc chciałem przerobić w jakiś sposób swój. Widziałem filmiki jak nawet na szosowych rowerach potrafili skakać na jednym kole czy też przeskakiwać z między jakimiś przeszkodami w iście trialowym stylu, więc wydaje mi się że mój pomysł na nie tyle co przerobienie co przygotowanie roweru pod trial ma sens. Rower jaki posiadam to scott ascpect 55. https://www.evanscycles.com/scott-aspect-55-2010-mountain-bike-00128546 Czy ktoś ogarnia na tyle temat który mnie interesuje, żeby doradzić mi co mogę zrobić z takim rowerem? Oczywiście nie będę wykonywał na nim nie wiadomo jakich akrobacji, chce po prostu nauczyć się i opanować podstawy, a także zobaczyć na ile taki rodzaj jazdy rowerem spodoba mi się na tyle aby w niego inwestować. Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 Trial, czy trail...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 Z opisu wynika że jednak trial. Pewnie się da, pytanie ile tylko wytrzyma rower i jak bardzo zniechęcisz się używając swojego Scott'a. Jest to rower do zupełnie innej dyscypliny ( a przy tym nie najwyższych lotów), nie ta geometria, nie ta zwinność, nie ta wytrzymałość. Jest jeszcze jeden problem: łatwiej jest nauczyć się na dobrym sprzęcie a potem robić to co ludzie szosą na filmikach, w drugą stronę jest trudniej. PS: Prawdopodobnie wiem o którym filmiku z szosą mówisz. Nie wiem czy wiesz ale ten chłopak złamał kręgosłup i teraz jeździ na wózku, także nie jest to do końca taki bezpieczny sport jak się wydaje. Martyn Ashton. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dali Napisano 30 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 Teraz, TheJW napisał: Trial, czy trail...? Trial Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości dodaje filmik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 Ło Panie, mówisz że mocno się interesujesz a to co wrzuciłeś to nie jest trial... To jest rower do Trial'u... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dali Napisano 30 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 Gość który jeździ na filmie który podesłałem ma typowo rower downhillowy, a to co ty pokazałeś jest typowym tiralem trial'em, a ja chce przerobić swój stricte już mówiąc pod "street/dirt bika". Więc prostując wszystko chciałbym przygotować w jakiś sposób swojego scott'a pod street bike'a ale stylem jazdy kierować się bardziej pod trial. Nie chodziło mi o ten filmik lecz może o tym samym gościu mowa. Złamał kręgosłup jeździ na wózku przykra sprawa, ale równie dobrze mogę iść po chodniku i palnie we mnie samochód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 Według mnie nie ma sensu. Zniszczysz tylko rower i tyle. Twojemu nie jest blisko ani do roweru do Trial'u ani roweru DH z filmiku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 Jedyne co można zrobić z posiadanym rowerem rekreacyjnym to sprzedać i po dołożeniu kasy kupić rower dedykowany (nawet używany). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 Niepotrzebnie podcinacie chłopakowi skrzydła.. na tylnym kole może uczyć się jeździć, nawet skakac na tylnym kole, podskakiwac w miejscu, po schodach do góry po stopniach wskakiwac etc. Najwyzej koła zarżnie. Od czegoś trzeba zacząć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 6 minut temu, SoloTM napisał: Najwyzej koła zarżnie Koła, duża szansa że amor, stery itd. To prawdę mówiąc wolałbym już kupić jakiegoś BMX albo bardzo tani rower do Street'u. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 30 Stycznia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2018 Masz rekreacyjny rower ATB, chcesz go używać baaardzo niezgodnie z przeznaczeniem. W najlepszym wypadku poprostu go rozwalisz, w najgorszym zrobisz sobie krzywdę. Co zasię tyczy kolegi na Demówce to owszem, wykonuje 2 czy 3 trialowe ruchy. Reszta to poprostu zeskoki/przeskoki z murków. To jest trial na rowerze MTB pełnozawieszonym: Albo to: Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 31 Stycznia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2018 Trzeba by dodać ze Danny zaczynał od typowych trialówek i streetówek zanim zaczął czesać triki na FS czy nawet na szosie (jest fajny filmik z Ashtonem i Akriggiem). Ile to się historii naczytałem jak ktoś przez dłuugi czas nie mógł się nauczyć podstawowego bunnyhopa na swojej endurówce FS, a na małej steetówce nauczyli się w tydzień. No a przerabianie roweru ATB do takich rzeczy to jakby chcieć przerobić świnię żeby karetę ciągnęła. Bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2018 chm...gdyby podejść do tego racjonalnie.....to da się zrobić. Wywalasz amor i zastępujesz go sztywnym widłem pod tarcze (https://velo.pl/czesci/widelce/widelce-sztywne/accent/widelec-mtb-29) wywalasz tą korbę i montujesz coś z pojedyńczym blatem NW. Przerzutę tył zostawiasz - biegi przydadzą się jeśli będziesz chciał ten rower jeszcze do czegoś użyć. Przerzutkę tył zmień na coś z krótkim wózkiem...saint/zee ...lub coś od szosy. Załóż szeroką podgiętą kierownicę.... Powstanie takie dość lekkie dziwadło które nada się na początek zabawy w trialowo- streetowe sztuczki. Oczywiście z czasem modyfikujesz na lepsze graty. Kiedyś jak nie było rowerów trialowych takie sztuczki robiło się właśnie na przerobionych góralach (one były już na sztywno) ...montowało się szeroką kierę, inny mostek i Mgury hs33......to były czasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2018 Tylko zapomniałeś że w tamtych czasach 99% atb było na siermiężnej, nieodchudzanej stali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2018 zgadza się ....ale ta rama aspecta jest toporna.... przy odrobinie chęci można wiele. Pamiętam że wzorem do naśladowania był Hans Rey który popisy trialowe czynił na zaskarze ;-))) Miałem kumpla który się w to bawił na małej ramie z univegi alpiny (potrójnie cieniowane cromoly).....+ Magura ;-)) Inna rzecz że ci zawodowcy wywodzili się z klasycznego trialu..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2018 Nie przesadzajmy, nawet jeśli coś się zużyje to nie koniec świata.. od czegoś trzeba zacząć. Woojj ma racje. Krotki mostek, szeroka kierownica, rama nie waży 1,5 tylko pewnie 2 kg.. i może zaczynac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 31 Stycznia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2018 Rama z tego Scotta może i przeżyje naukę whellie czy skoki z większych krawężników, ale skakanie z 1m i więcej na płaskie z pewnością skończy się dla niej tragicznie. Podobnie jak niedokręcone 90ki czy 180ki (tu to na bank obręcze szybko wyzioną ducha). Ludzie jeżdżą streeta na sprzęcie do tego przeznaczonym i piszą jak często trzeba coś wymieniać w rowerze. Trial/street to najtrudniejsze dyscypliny rowerowe, bardzo wymagające dla człowieka i dla sprzętu. Zwłaszcza dla początkujących którzy nie maja techniki i robią dużo błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2018 3 minuty temu, sznib napisał: Trial/street to najtrudniejsze dyscypliny rowerowe, bardzo wymagające dla człowieka i dla sprzętu. Zwłaszcza dla początkujących którzy nie maja techniki i robią dużo błędów. ....można to potraktować jako krok w ewolucji.... teraz to wszystko musi być specjalne. Da się uprawiać zabawę w trial na przerobionym góralu. Oczywiście to będzie namiastka, ale do nauki podstawowych trików wystarczy. Jak zobaczy że ten cały trial to jest TO to kupi dedykowany sprzęt i może wystartuje w zawodach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2018 Albo się zniechęci do końca życia bo zacznie na kupie a nie sprzęcie. Trochę mam mieszane uczucia, w innych tematach ludzie są ganieni bo na słabym sprzęcie chcą próbować nieco bardziej agresywnej jazdy. Tutaj kolega jest zachęcany do "tłuczenia" roweru który nie ma nic wspólnego z docelowym. Efekt będzie taki że będzie miał rozwalone MTB a i tak będzie musiał kupić sprzęt dedykowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej83 Napisano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2018 Wiadomo, że genialni technicznie ludzie na pelikanie zrobią trasę enduro, ale zaczynać przygodę z kontuzjogennym sportem, bez odpowiedniego sprzętu to dość ryzykowne podejście. Nie trzeba kupować topowego sprzętu można używany ale lepiej kupić sprzęt odpowiedni. Koniec końców twoje żeby twoja sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2018 .....z drugiej strony używany rower do trialu to jakieś 1200 zł ;-))) https://www.olx.pl/oferta/rower-do-trialu-monty-219-alp-jak-nowy-hamulce-magura-trial-CID767-IDpTXnN.html#a24918c922 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.