Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

dovectra
10 godzin temu, p.suszek456 napisał:

Uparcie stoję przy nazwie projekt "przełaj 18"

Oczywiście, rozumiem to jako " youngtimer" - przełaj

Na pocieszenie dodam , iż sam zaczynałem od starego pordzewiałego,  universala- rometa wyciągniętego ze stodoły.

Części to była zbieranina czegokolwiek, co można było dostać w naszych PRl-lowskich sklepach, kupić na bazarku od ruskich, znaleźć na niemieckich śmietnikach i stodołach u kolegów, albo przemycić z Czechosłowacji :).

Rower w o wiele gorszym stanie, dostępność porządnych części śladowa.

 I rower ma 30 lat i nadal działa , a przejechał dużo... km.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
p.suszek456
Napisano (edytowane)

Wczoraj w nocy zakończyłem artykuł, który teraz pojawia się na blogu Rower w Gazie. Pełny demontaż sfinalizowany i opisany w poniższym linku. Zapraszam. Natomiast jeszcze dziś trzeba przyjąć odpowiednią strategię, posprawdzać poszczególna części i również opisać je. Dziś także pełna galeria zdjęć wszystkich części.

Rozbiórka roweru przełajowego WPIS

W częciach ikonak .JPG

Edytowane przez p.suszek456

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
p.suszek456

Wezmę pod uwagę. Dzięki!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Garlock
5 godzin temu, p.suszek456 napisał:

Pełny demontaż sfinalizowany i opisany w poniższym linku

Cytat z bloga: "Pedała jak i wykończenia korby wydawały się być solidne"

Prawidłowa odmiana rzeczownika "pedał" (części rowerowej) wyglada tak:

 

Przypadek Liczba pojedyncza Liczba mnoga
Mianownik (kto? co?): pedał pedały
Dopełniacz (kogo? czego?): pedału pedałów
Celownik (komu? czemu?): pedałowi pedałom
Biernik (kogo? co?): pedał pedały
Narzędnik (z kim? z czym?): pedałem pedałami
Miejscownik (o kim? o czym?): pedale pedałach
Wołacz (hej!): pedale pedały

 

Może z punktu technicznego to nie ma znaczenia, ale jak jwystępuje w  blogu, to raczej lepiej używać poprawnej formy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
p.suszek456

Czy ktoś z województwa śląskiego?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
p.suszek456

Dzisiaj zamierzam kupić farbę w sprayu oraz podkład bezbarwny antykorozyjnyy do stalowej ramy mojego "przełaja". Jeśli nie będzie tutaj odpowiedzi założę osobny temat, ale jeśli macie jakieś propozycje jak pomalować i czym to będę wdzięczny za odpowedzi. 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra

podkład epoksydowy

kolor na to jakiś,

to po taniości.

Ale to będzie miękka powłoka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzezniol
17 godzin temu, p.suszek456 napisał:

Czy ktoś z województwa śląskiego?

A że niby u nas "pedała" ?
Po naszymu to pyndala a nie jakieś gejowskie pedała. 

Jak rama ma być pomalowana "po taniości" i powłoka lakiernicza ma być solidna ... to tylko piaskowanie i malowanie proszkowe.

Pozdrawiam   

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Spray nie ma sensu, farba nawet na dobrym podłożu zejdzie od lekkiego zadrapania. Na dodatek jest nieodporny chemicznie.

Ewentualnie mozna kupic spray z utwardzaczem, tyle ze wtedy musisz mieć jeszcze baze bo ten spray jest bezbarwny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Jak chcesz samemu malować to oddaj do piaskowania, potem podkład, baza i bezbarwny z utwardzaczem. Jak chcesz pominąć cokolwiek to szkoda się brać nawet. Do tego czy jesteś pewien, że nie porobisz zacieków na tak ażurowej konstrukcji? Można pomalować byle jak , ale po co w ogóle w takim razie?

Lakierowanie proszkowe jest najlepsze, ale przemysłowe mokre farby też tworzą dobrą skorupę po wyschnięciu. Tylko, czy ta rama jest tego warta?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

A w jakim stanie jest aktualny lakier? Mozna zawsze próbować polerować. Przy użyciu dobrych kosmetyków efekt może być bardzo dobry.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
18 godzin temu, IvanMTB napisał:

Lepszy trekkingowy niż stylowy

z praktycznego punktu widzenia - oczywiście,

ale dla lansu.....

24 minuty temu, skom25 napisał:

A w jakim stanie jest aktualny lakier?

tragiczny,  w sumie  prawie go nie ma , a te zielone to pędzlem malowane?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
p.suszek456
7 godzin temu, rzezniol napisał:

A że niby u nas "pedała" ?
Po naszymu to pyndala a nie jakieś gejowskie pedała. 

To pytanie nie było z tym związane :) błąd ze słowem "pedał" na stronie poprawiłem. Chodziło mi o polecenie jakiegoś dobrego sklepu rowerowego niedaleko mnie

4 godziny temu, skom25 napisał:

A w jakim stanie jest aktualny lakier? Mozna zawsze próbować polerować. Przy użyciu dobrych kosmetyków efekt może być bardzo dobry.

3 godziny temu, dovectra napisał:

tragiczny,  w sumie  prawie go nie ma , a te zielone to pędzlem malowane?

Potwierdzam słowa dovectry. Lakieru już ta właściwie nie ma do go zdarłem. Nie było sensu bo nie był to oryginalny lakier , a właśnie malowany cieniutko sprayem (kolor czarny), a na zielono pędzelkiem i jeszcze łatwiej było zedrzeć powłokę.

 

 

Obszerna notka. Każda część opisana i wyceniona w 100% po mojemu możecie poprawiać.

Bądźcie za bieżąco i zapraszam poniżej!

Części składowe roweru - opis i wycena

Rower w częściach ikonka .JPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb

W rozpisce masz błąd , łańcuch to nie KMC tylko Shimano , podstawowy (nie najlepszy) model CN-UG51 cenowo to 20-30zł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
p.suszek456

Fakt, to przecież Shimano. Poprawione.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Thomass13

Cos odnosnie renowacji roweru. Przed i po renowacji, chox to jeszcze w niewielkim stopniu sie zmieni ale działa jeździ i wsiadajac na rower nowy z mozliwościa jazdy róznicy nie widze a słyszałem głosy inna geometria i wogole nic nie wyszło tam. Przejechałem sie i widzac co maja nowe rowery wole swój stary ale na lepszych czesciach chox rury jak ktos napisał  kanalizacyjne. Naklejek nie posiada bo wszystkich sie pozbyłem, pedały authora beda w nim, nowe naklejki oraz gripy.

 

20170721_114255.jpg

Nowy rower 1 (1).JPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Garlock
14 godzin temu, p.suszek456 napisał:

Obszerna notka. Każda część opisana i wyceniona w 100% po mojemu możecie poprawiać.

Kilka uwag:

1. Łańcuch: cyt "Na moim egzemplarzu nie widać nawet śladów użytkowania, wystarczy go wyczyścić."

Na łańcuchach zwykle nie widać na zewnątrz zużycia. Zużycie (wytarcie) następuje wewnątrz tulei/trzpieni. Zużycie można ocenić jedynie metodą oceny wyciągnięcia łańcucha: przymiarem lub przez porównanie z nowym. Warto to zrobić, założenie wyciągniętego łańcucha sprawi, że zębatki bwolnobiegu będą "zjedzone" bardzo szybko.

2. Wolnobieg: cyt "Ząbki są jeszcze ostre, niektóre trochę powyginane, ale to nadal dobry podzespół"

Pokaż zdjęcie tych powyginanych ząbków. Wygięte ząbki mogą znacząco uposledzic pracę łańcucha, sprawiać kłopoty przy zmianie biegów.

3. Szczęki hamulcowe cyt. "Czy z przodu V-Brake, a z tyłu U-Brake?"

Założenie v-braka zamiast oryginalnego u-braka wymaga wymiany dźwigni hamulca (inny ciąg linki). Klamki szosowe (do baranka) z ciagiem linki do v-braka są dość trudno osiągalne.

Pancerze do wszystkich linek  proponuję nowe, to są grosze a zużycia pancerza nie widać golym okiem. Wytarty czy zasyfiony pancerz to zwykle podstawowa przyczyna kłopotów przy zmianie przełożeń.

4. Rama: cyt. "Zastanawiałem się nad wykonaniem spawów dookoła w każdym takim miejscu, ale nie jestem pewien efektu"

To jest rama na mufach. Rurki lutowane są do muf mosiądzem. Próby spawania mogą dokladnie zniszczyć ramę. Proponowalbym tego wogóle nie ruszać. Naprawa, lutowanie ramy, to wyższa szkoła jazdy wymagająca sprzetu i umiejętności pracy z palnikiem.

cyt. " Czarny lakier jest to bardzo cienka powłoczka, którą nawet nie trzeba usuwać w całości"

Trzeba usuwać. Jesli czarny nie trzyma się naprawde mocno stali, to jak polakierujesz ramę na nowo, nowy lakier odpadnie razem ze starym czarnym.

Proponuję (jak pisali inni wyżej) piaskowanie i malowanie ramy proszkowo. Bedzie trwale i ładnie. Koszt w zależnosci od lakierni i Twoich wymagań (zwykły kolor, metalic, brokat, perła) od ok 80zł w górę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
p.suszek456
23 minuty temu, Garlock napisał:

Kilka uwag:

1. Łańcuch: cyt "Na moim egzemplarzu nie widać nawet śladów użytkowania, wystarczy go wyczyścić."

Na łańcuchach zwykle nie widać na zewnątrz zużycia. Zużycie (wytarcie) następuje wewnątrz tulei/trzpieni. Zużycie można ocenić jedynie metodą oceny wyciągnięcia łańcucha: przymiarem lub przez porównanie z nowym. Warto to zrobić, założenie wyciągniętego łańcucha sprawi, że zębatki bwolnobiegu będą "zjedzone" bardzo szybko.

2. Wolnobieg: cyt "Ząbki są jeszcze ostre, niektóre trochę powyginane, ale to nadal dobry podzespół"

Pokaż zdjęcie tych powyginanych ząbków. Wygięte ząbki mogą znacząco uposledzic pracę łańcucha, sprawiać kłopoty przy zmianie biegów.

3. Szczęki hamulcowe cyt. "Czy z przodu V-Brake, a z tyłu U-Brake?"

Założenie v-braka zamiast oryginalnego u-braka wymaga wymiany dźwigni hamulca (inny ciąg linki). Klamki szosowe (do baranka) z ciagiem linki do v-braka są dość trudno osiągalne.

Pancerze do wszystkich linek  proponuję nowe, to są grosze a zużycia pancerza nie widać golym okiem. Wytarty czy zasyfiony pancerz to zwykle podstawowa przyczyna kłopotów przy zmianie przełożeń.

4. Rama: cyt. "Zastanawiałem się nad wykonaniem spawów dookoła w każdym takim miejscu, ale nie jestem pewien efektu"

To jest rama na mufach. Rurki lutowane są do muf mosiądzem. Próby spawania mogą dokladnie zniszczyć ramę. Proponowalbym tego wogóle nie ruszać. Naprawa, lutowanie ramy, to wyższa szkoła jazdy wymagająca sprzetu i umiejętności pracy z palnikiem.

cyt. " Czarny lakier jest to bardzo cienka powłoczka, którą nawet nie trzeba usuwać w całości"

Trzeba usuwać. Jesli czarny nie trzyma się naprawde mocno stali, to jak polakierujesz ramę na nowo, nowy lakier odpadnie razem ze starym czarnym.

Proponuję (jak pisali inni wyżej) piaskowanie i malowanie ramy proszkowo. Bedzie trwale i ładnie. Koszt w zależnosci od lakierni i Twoich wymagań (zwykły kolor, metalic, brokat, perła) od ok 80zł w górę.

Dzięki za odpowiedź.

Ad.2 Podsyłam zdjęcie wolnobiegu.

Ad.3 O szczękach właśnie komentowałem na blogu. Zamierzam kupić sztywny widelec retro z podobnego roweru np. Jaguar lub ZZR itp.

Prawdopodobnie kupię zestaw linek i pancerzy.

Ad.4 Najbardziej nurtuje mnie temat ramy. Czy to co jest na zdjęciach to mocne, bezpieczne połączenie? Rama ewidentnie jest zrobiona z nie jednej. Załączam zdjęcia.

O lakierowaniu później, ale na pewno nie zapłacę 1/3 wartości roweru za malowanie.

Zwróćcie uwagę na ramę i jej łączenia.

PS: Lakier nie jest jeszcze cały zdarty. 

IMG_7132.JPG

IMG_7130.JPG

IMG_7131.JPG

IMG_7128.JPG

IMG_7134.JPG

IMG_7133.JPG

IMG_7137.JPG

IMG_7136.JPG

IMG_7138.JPG

IMG_7139.JPG

IMG_7140.JPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb
Napisano (edytowane)

O ramę bym się nie martwił , mufy to stare ale solidne rozwiązanie , chyba nawet solidniejsze niż same spawy.

Wolnobieg wygląda dobrze i jeszcze sporo posłuży.

Edytowane przez gtb

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Wolnobiegi typu UG, a taki właśnie masz, były wręcz nie do zajechania i potrafiły przeżyć łańcuch. Jeśli ten ładnie opasa zębatki (odstawanie świadczy o wyciągnięciu) to wszystko może zostać i jeszcze sporo podziała. Zmiana biegów w takim napędzie nigdy nie będzie jakaś mega płynna - będzie topornie, ale wiecznie.

Rama jest lutowana, bo tak właśnie robi się ramy. Współcześnie raczej niszowo, bo to droga technologia, ale nie ustępuje spawaniu. Dziwi mnie natomiast obecność spoin przy mufach. Nie pierwszej jakości na dodatek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Te resztki farby masz zamiar tak zostawić? Jak masz zamiar malować? Nadal chcesz użyć spray?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
p.suszek456
Teraz, skom25 napisał:

Te resztki farby masz zamiar tak zostawić? Jak masz zamiar malować? Nadal chcesz użyć spray?

Ramy jeszcze nie oczyściłem w 100 %, ale tak malowanie to spray + podkład. 

Odnośnie ramy: szczególnie górne połączenia (zdj. z zieloną farbą) są inne niż dolne. Górna rura wchodzi w o wiele grubsze wycięcie. Coś w tym podejrzanego?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • p.suszek456
      Przez p.suszek456
      Prowadzę renowację roweru dla strony >> http://rowerwgazie.pl/category/renowacja-przelaj-18/
      dyskusja toczy się również na forum >> 
      Mam następujące pytanie i dotyczy wyboru hamulców cantilever z przodu do nowego widelca. 
      Oto jakie mam na oku >> http://allegro.pl/hamulce-cantilever-zielone-miranda-komplet-c49-i6980063369.html 
      są to hamulce z tworzywa i pytanie czy wytrzymają?
      Następne to droższy komplet z aluminium >> http://allegro.pl/cantilever-komplet-szczek-z-klockami-i-srubami-alu-i5103647603.html.
      Które lepsze? Dzięki z góry za odpowiedzi!
    • p.suszek456
      Przez p.suszek456
      Dotoczy renowacji roweru "Przełaj 18" 
      Posiadam mostek do starej szosy. Jest to stary japoński mostek wpuszczany. Średnica rury wpuszczanej pionowej to 17 mm pasuje do widelca 21 mm. Raczej nie podejdzie pod calowy widelec, dlatego pytam, czy np. taki jak pod linkiem, czyli o średnicy 22,2 mm podejdzie pod widelec 25,4 mm. 
      Dziękuję z góry za odpowiedzi.
       
    • madek
      Przez madek
      Do sprzedania oferuję rewelacyjny rower przełajowy MERIDA CYCLOCROSS 600.
       
      Dane technicznie:
      ROZMIAR RAMY M/L - 54cm
      KOLOR DARK BLUE - RED/WHITE
      WIDELEC CC Carbon disc 15
      NAPĘD PRZEŁOŻENIA - 11
      PRZERZUTKA Tył - Sram Apex 1
      MANETKA Przód - Sram APEX 1 disc
      MANETKA Tył - Sram APEX 1 disc
      MECHANIZM KORBOWY - Sram Apex 1
      KASETA - Sram PG-1130 11-42
      ROZMIAR KÓŁ - 700C
      PIASTA Przód - Bearing Disc-15 Road Axle
      PIASTA Tył - Bearing Disc cassette
      OBRĘCZE - MERIDA Expert CC
      OPONA Przód - Maxxis Mud Wrestler 33 fold
      OPONA Tył - Maxxis Mud Wrestler 33 fold
      HAMULEC Przód - Sram rotor 160
      HAMULEC Tył - Sram rotor 160
      KIEROWNICA - MERIDA Road Expert Classic OS
      MOSTEK - MERIDA Expert OS -5
      SIODŁO - MERIDA Expert
      SZTYCA - MERIDA Expert SB15 27.2
      WAGA (kg) 9.4
       
      Dokładny opis jest tutaj:
      http://www.rowerymerida.pl/produkt1314/cyclo-cross-600-rower-merida.html
       
      Rower sprzedaję w oryginalnej specyfikacji. Rower posiada rewelacyjne hydrauliczne hamulce i kasetę 42T! Używany głównie na szosie. Stan idealny. Jeśli mieszkasz w górskim terenie i nie chcesz być ograniczony drogami kiepskiej nawierzchni oraz bardzo stromymi pojazdami to jest rower dla Ciebie. W zimę można oczywiście wykorzystać jego prawdziwe przeznaczenie i pościgać się z chłopakami w parkach.
       
      Cena: 4500 zł
      Kontakt: 785 011 656
       
      Zdjęcia znajdują się tutaj:
      http://allegro.pl/rower-merida-cyclocross-600-2017-i6984022320.html
       
    • nowakd21
      Przez nowakd21
      Witam! Od bardzo dawna w moim garażu stoi rower po dziadku, zawsze chciałem się dowiedzieć co to za rower i czy jest coś wart, ale nigdy nie było na to czasu, dlatego postanowiłem napisać na forum rowerowym, żeby może tu uzyskać jakieś cenne informacje. Proszę kilka zdjęć.






    • bhubhu
      Przez bhubhu
      Witajcie!
       
      To mój pierwszy post, zatem uprzejmie wszystkich pozdrawiam na forum.
       
      Mój problem jest następujący: posiadam starą ramę od kolarki, o taką:
       

       
      Chcę z niej zrobić piękne, miejskie ostre koło, więc zabrałem się za demontaż no i od razu natrafiłem na opór - nie jestem w stanie rozdzielić mostka i widelca. Poniżej zamieszczam zdjęcia poglądowe.
       





       
      Stery są oczywiście klasyczne. Wykręciłem tę długą śrubę mocującą klin, sam klin wybiłem (został wewnątrz, ale lata luźno), kilkukrotnie spryskałem CX-80, zostawiłem na 24h, ale dalej nie jestem w stanie oddzielić widelca od mostka (wspornika kierownicy). Zrobiłem research (stąd znam te wszystkie mądre słowa) ale nie znalazłem rozwiązania. Zgaduję, że części musiały się ostro zapiec. Mam nieskończenie dużo czasu - jak będzie trzeba, to wstawię ten rower do wanny z magicznymi wywarami i zostawię na rok. Tylko że nie mam pojęcia czego konkretnie próbować.
       
      Czy macie jakiś pomysł na to?
×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.