Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

27 zł? To co to za spray? Przecież sam podkład dowolnej firmy to 15- 20 zł, drugie tyle kolor. A gdzie szlifowanie ramy itd?

Naklejki mogłeś zrobić sam kupując duży arkusz folii przezroczystej za 11 zł. Tylko co Ci po naklejkach skoro zerwą lakier...

Strasznie uparty jesteś lekko mówiąc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biednego nie stać na tanie rzeczy , teraz (teoretycznie) zaoszczędziłeś na malowaniu ale po kilku tygodniach jak zacznie złazić temat powróci wówczas ponownie staniesz przed identycznym problemem a koniec końców (jeśli ma to być dobrze) i tak wyląduje na proszkowym zatem wszelkie spraye itp. to pieniądze wyrzucone w błoto.

Co do opłacalności całego przedsięwzięcia to kompleksowa renowacja (nie tylko roweru , podobnie jest z autami , meblami) zazwyczaj jest kompletnie nie opłacalna i ciężko po takiej nawet odzyskać same koszta nie mówiąc o robociźnie zatem porywając się na takie coś albo nie liczysz kosztów i robisz dobrze , ładnie i solidnie albo po prostu przywracasz do stanu używalności jak najniższym kosztem i używasz (często ta druga metoda jest najsensowniejsza opcją).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co to za renowacja jak budżet wynosi 5 zł? Chyba po to kupuje się zniszczoną taniochę żeby właśnie własną pracą sporo nadrobić.

A jak chciałeś tanio to było nie pchać się w szumnie zapowiadany projekt tylko rozłożyć, wyczyścić, złożyć i cieszyć się z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, p.suszek456 napisał:

Nie mogłem dać 100 zł za malowanie ramy roweru za 300 zł, a wartego chyba jeszcze mniej.

Nie robi się renowacji rzeczy które nie są tego warte ... z "renowacji przełaja" migrujesz w stronę "doprowadzić do stanu używalności".
Można deptać ten rower pod względem jego wartości rynkowej ... jednak czasem zdarza się tak że dla właściciela rower możne mieć wartość sentymentalna a z tym się nie dyskutuje.
Jednak tutaj nawet nie ma sentymentu i jak z tematu można wnioskować duży projekt, to  tak naprawdę odstawiasz pan fuszerkę.

Pozdrawiam  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musialbys kupic spray z utwardzaczem, ale on kosztuje 40 zl. Na dodatek nie wiem jak czy mozna go klasc na taki zwykly spray. No i pozostaje jeszcze kwestia przyczepnosci poprzednich warts do podloza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poligon szprejowania graficiarstwo rurowe i brak zacieków ;) To jest wartosc dodana, a finał jak piszesz ;)  

Kilka lat temu nawet  Szczecinski Mistrz Ram stalowych nie potrafil pomalowac mojego Wichra i za 400 zl tak sper der lolits mi rower ze ręki mu nie podam, pewnie ktos z jego podwykonawców tez kupil kilka sprejów i się dopiero uczył... bo normalnie ramy z tamtad wychodzą zadbane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sprawa renowacji przedstawia się następująco:

Kupiłem dziś nowe pedały platformowe, owijkę i dętkę. Z resztą już postanowiłem widelec będzie na cantilewery, do tego nowe stery i mostek. Tylne szczęki hamulca raczej zostaną, ale klocki nowe. Kupiłem lakier bezbarwny z utwardzaczem do wzmocnienia 800 ml badziewia które jest aktualnie na ramie. Wrzucę niedługo coś na stronę ze zdjęciami.

Pytania:

Jakieś polecane szczęki cantilever, albo całe skompletowane hamulce? W sklepach na razie nie znalazłem, nie mam żadnego przykładu.

Pozdrawiam 

Zastanawiam się również nad wymianą klamek hamulcowych, szczególnie jednej. Chyba, że znajdę dobry sposób na pozbycie się rdzy.

Klamka na zdjęciu jest właśnie tą bezmarkową, ma trochę luzów i zardzewiałą dźwignię dolną. Fajne w niej jest to, że jest dodatkowa dźwignia do hamowania z innej pozycji, ale do niektórych dało by się ją przełożyć.

IMG_6950.JPG

Kupować nowe klamki?

 

Inne pytanie; jaki mostek do widelca 1 cal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty chyba pomyliłeś słowo renowacja z budowa roweru :) Jeżeli to ma być renowacja to powinieneś rozłożyć, wyczyścić, naprawić i używać dalej.

Nikt nie robi renowacji samochodu wymieniając wszystkiego na nowe/ inne części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, skom25 napisał:

Ja akurat pisałem o klamkach :)

A to racja klamki zostaną ale muszę usunąć z nich w jakis sposób luzy 

2 godziny temu, skom25 napisał:

Ja akurat pisałem o klamkach :)

Z mostkiem wszystko ok, ale jak pisałem 17 mm wpuszczanej rury będzie chyba za luźne dla calowego widelca 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw kupujemy widelec,do niego mostek, ale mostek musi pasować również co do 10 częśći milimetra do kierownicy, jeśli masz dziwną kierownicę i mostek zmierz dokładnie suwmiarką. I jeszcze jedna rzecz jak ktoś nie umie obsługiwać suwmiarki to zamiast 22 odczytuje około 17 mm przepraszam ale mnie coś tknęło..

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, p.suszek456 napisał:

Ale obecny widelec ma około 20-21 mm rury sterowej średnicy zewnętrznej...

To jest niemożliwe. Gdyby średnica zewnętrzna rury sterowej miała 21mm to średnica rurki mostka miałaby jakieś 18-19 mm, a już na pierwszym zdjęciu roweru w temacie widać że mostek nie jest jakoś nienaturalnie wychudzony.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...