Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Sramano

Witajcie. Planuje zakup roweru i tutaj mam pytanie który wybrać. Romet Mustang 2 (29er,2018) czy Kellys gate 30 (2018). Będe jezdził na zawody i na treningi. Obydwa osprzętowo fajnie wyglądają. Ten Kellys niestety nie ma Rock Shox'a i w dodatku ma słabsze hamulce... Romet ma Recon I hamulce Deore 6000...oceńcie i doradzcie... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wujeksam

Widelec Rock Shox, moim zdaniem będzie sporo wytrzymalszy i po prostu lepszy niż Suntour. W  Mustangu na plus są nie tylko hamulce, ale i lepsza przerzutka tył i obręcze.

Brałbym Mustanga :) Polska firma, i bardzo dobry stosunek jakości do ceny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sramano

Słyszalem złe opinie o rometach...że mają chińskie i słabe ramy...więc jak to jest?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wujeksam

Pewnie przyczyniła się do tego afera, z przed kilku miesięcy co na wykopie była, gość miał ich fulla, z tego co wiem Romet dobrze się zachował i zwrócił kasę.

Każdy przedmiot intensywnie eksploatowany może ulec uszkodzeniu, w przypadku ram zdarza się do naprawdę rzadko, jakoś nie słychać by tak się działo masowo w ich rowerach, to pewnie jednostkowy przypadek. W rowerach innych producentów również się to zdarzało. Romet, ma też swój team, który jeździ na seryjnych ramach (co prawda to carbon), nie słychać by ramy pękały.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • paulsen
      Przez paulsen


      Do naszej oferty wprowadziliśmy właśnie odświeżoną linię rowerów szosowych, które łączy wspólna cecha – uniwersalność. Pod hasłem #oneforspeed kryje się połączenie aerodynamiki, sztywności, lekkości, komfortu i sportowej charakterystyki prowadzenia.
      Opracowywanie konstrukcji rozpoczęto od tworzenia modeli i badania oporu aerodynamicznego rurek oraz główki ramy. Wnikliwa analiza CFD pomogła w stworzeniu wersji o charakterystycznych, opływowych profilach rurek, którą następnie zbadaliśmy w tunelu aerodynamicznym. Badania pokazały, że nowa rama pomaga oszczędzić 11 watów w porównaniu ze starszym modelem X-LITE TEAM i niedaleko jej do wyników, które w testach osiąga rama aerodynamicznego modelu XEON X-LITE CW.
      Optymalizacja pod kątem aerodynamiki objęła – prócz główki ramy - także dolną rurę i profile rurek podsiodłowych oraz linię górnej rury wraz z całkowicie zintegrowanym zaciskiem ramy.  Za kilka miesięcy firma ROSE obiecuje wprowadzenie do oferty także zintegrowanego kokpitu dzięki któremu aerodynamika ulegnie kolejnej, choć już mniej znacznej poprawie.
      Podczas prac rozwojowych nad ramą cały czas konstruktorzy mieli na uwadze uzyskanie odpowiedniej masy i sztywności przy czym pracując nad technologią produkcji założyli, że rama w każdej wielkości ma mieć podobne parametry jeśli chodzi o sztywność suportu oraz sztywność główki. W efekcie wszystkie sześć rozmiarów ram uzyskuje podobną sztywność w granicach 100 Nm główki ramy oraz około 66 Nm przy węźle suportu. Wysoka sztywność nie oznacza jednak oszczędności na wadze.
      Rama w  wersji z hamulcami tarczowymi waży od 753 gramów (rozmiar 50 cm) do 841 gramów (rozmiar 62), a w wersji ze zwykłymi hamulcami odpowiednio od 723 do 803 gramów.
      Kolejnym wyzwaniem było uzyskanie odpowiedniego komfortu, wysokiego jak na typowy model do ścigania. Dlatego prócz odpowiedniego ułożenia włókien postawiono na bardziej slopingową geometrię, dzięki której tłumienie drgań przejmuje bardziej wysunięta, karbonowa sztyca Ritchey, a pochłanianiu drgań sprzyjają także niżej poprowadzone rurki tylnego trójkąta. Większy komfort zapewniają także opony: wersja na tarczach może „przyjąć“ opony do 30 mm, a wersja na hamulcach obręczowych opony do 28 mm, przy czym chodzi o opony takiego typu jak Contiental GP 4000 II, które w rzeczywistości mają realne rozmiary trochę większe niż nominalnie.
      Poprawiono także widelec nadając goleniom bardziej aerodynamiczne profile, a aby podnieść wytrzymałość opracowano nową technologię stosując inserty z kewlaru pod zewnętrzną warstwą karbonu. Praktyka pokazuje jak wiele firm miewa problemy z rozwarstwianiem się laminatu w koronie widelca po kilkunastu czy kilkudziesięciu  przejazdach przez wymagające wertepy jak np bruki Paris – Roubaix i dla bezpieczeństwa użytkowników firma ROSE postanowiła na technologię mającą zapobiec takim wypadkom w przypadku rowerów serii X-LITE.
      Oba widelce – w  wersji z tarczówkami lub bez są także wciąż lekkie i mają odpowiednią sztywność. W pracach nad nimi wykorzystaliśmy nasze doświadczenia z konstrukcji poprzedniego widelca, który odznaczał się znakomitym stosunkiem sztywności do wagi oraz komfortu.
      Geometria ramy i stack to reach o wartości 1.45 to coś pośredniego między aero (STR 1.4), klasyczną wyścigówką (STR 1.45) oraz rowerem endurance  (STR 1.5).
      Przy opracowywaniu detali ramy postawiono także na funkcjonalność: rama nowego X-LITE jest kompatybilna ramy z pomiarem mocy SHIMANO, jedna z wersji modelu X-LITE FOUR jest nawet seryjnie w ten pomiar mocy wyposażona. Jeden rower do wszystkiego: do ścigania się w górach, do ucieczek oraz sprintów, a ponadto dość komfortowy: X-LITE FOUR i X-LITE SIX otwierają nowy rozdział w historii szosówek ROSE.
      Pewne zmiany zaszły także na poziomie konfiguracji: ograniczyliśmy wybór komponentów np do 5, zróżnicowanych zestawów kół: od tańszych, sprawdzonych modeli DT SWISS po znakomite i podnoszące wartość roweru Zippy.
      ROSE X-LITE FOUR i SIX nie różnią się niczym innym jak tylko malowaniem i wagą. Pierwszy to model klasy średniej, zaś X-LITE SIX adresowany jest do bardziej zamożnego i wymagającego nabywcy.
      Ofertę w najbliższych miesiącach mają także uzupełnić, prócz zintegrowanego kokpitu także karbonowe koła.  Najtańszy ROSE X-LITE ze zwykłymi hamulcami to koszt ok 2350 euro z kosztami wysyłki (ok 9900 zł). Rower wyposażony jest w nową grupę Shimano Ultegra bądź SRAM FORCE, kokpit i sztycę Ritchey, siodełko Selle Italia i koła DT SWISS P1750 Spline. Waga roweru będzie oscylować w granicach 6.8 kg.
      Rowery wyposażone w hamulce tarczowe kosztują od 2850 euro wraz z wysyłką (tj 12000 zł). Dla porównania najlepiej wyposażony model X-LITE SIX, z kołami ZIPP 303, hamulcami tarczowymi i grupą SRAM eTap to koszt ok 7700 euro (ok 33 tys zł), a na  wersję z hamulcami obręczowymi ROSE X-LITE SIX Dura Ace D2, z zamontowanym pomiarem mocy i kołami Zipp 454 NSW trzeba wysupłać ok 9200 euro tj prawie 39 tys zł.
      https://www.rosebikes.pl/xlite



       
       
       

    • Gość Rafał
      Przez Gość Rafał
      Witam
      Chciałbym kupić sobie rower "do MTB stunt", problem w tym, że nie mam doświadczenia :/ i nie wiem jaki wybrać. Najlepiej jakby był to nowy rower, nie musi mieć hamulców hydraulicznych (w przyszłości mógłbym w nie zainwestować) ale żeby miał zachowaną geometrię ramy i jakieś przyzwoite części (także mogę zainwestować kiedyś w lepsze). Rower może lekko przekraczać te 1500zł, nawet do 2000. Jak macie jakieś ciekawe propozycję, to proszę o pomoc
      Jak już mówiłem jestem świeży w temacie i nie dam rady złożyć sam roweru, nie wiem jak dobrać części, więc proszę was o pomoc  I tu moje pytanie: Mam około 180cm wzrostu, i czy nie będę dziwnie wyglądał na ramie 14-16 i kołach oczywiście 26? Oraz czy będzie mi się na nim wygodnie jeździło w troszkę dłuższe trasy, około 20km?
    • qroxy
      Przez qroxy
      Witam.
      Wpadł w moje ręce amortyzator -Rockshox Judy XL. Z tego co wywnioskowałem po starych katalogach Rockshoxa jest on z roku 98.
      Zdjęcia:  https://drive.google.com/open?id=1p9ahaznKCjtz1grFrAT89BAYHG01k8hA .
      Czy ktoś miał styczność z takim amortyzatorem? W jakich typach rowerów był używany?
      Pracuje bardzo dobrze , lagi w dobrym stanie. Ile taki amortyzator może obecnie być warty? 
       
       
    • crd12
      Przez crd12
      Chce wymienić swoje stare opony na nowe lepsze opony tak do 120 zł od jednej dokładnie to tego modelu roweru -   Nie znam się na tym wie wole żeby ktoś mi doradził, jeżdżę zazwyczaj po terenach leśnych,polach itp.
      BLACK EDITION 7.2
         
    • mrkura
×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.