Skocz do zawartości

[Kompatybilność sprzetu i ramy] pomoc


Kamilos123

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, Tatanka napisał:

.Żaden zapas nie jest potrzebny

Okey tylko się tak zastanawiam bo ta rama ma nieregularne gięcia na tyle stąd moje pytanko.

Teraz, woojj napisał:

Strasznie mieszasz w tym wątku

Masz rację przepraszam, znajomy też składa coś podobnego ale on chce na kwadracie dlatego chciałem tutaj dopytać przy okazji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ten rower staje się coraz bardziej zbieraniną przypadkowych części, niż jakiś rozsądny projekt.

Zamiast zakupić oryginalny widelec fouriusa, gdzie masz normalną aluminiową sterówkę. Interesujesz się widelcem karbonowym od innego roweru. Rowery gravelowe podobnie jak szosowe są bardziej wartościowe  kiedy zwierają cały set od jednego producenta. Jest to związane z poprawnością geometrii roweru.

Jest to widelec pod sztywną oś, jeśli dobierzesz piastę, to musisz zapleść koła sam. Masz narzędzia do tego?

Teraz decydujesz się na octalink, przecież ten model suportu jest na wylocie. Nawet w podstawowym clarisie masz już zintegrowaną oś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Godzinę temu, clavdivs napisał:

są bardziej wartościowe  kiedy zwierają cały set od jednego producenta. Jest to związane z poprawnością geometrii roweru.

hę? To jak to jest, że istnieje i ma się całkiem dobrze rynek komponentów aftermarketowych? Czyżby spisek? A może nie każdy sobie winszuje to co założył i niby zopytmalizował producent gdyż można lżej, szerzej, wytrzymalej lub inaczej geometrycznie?

Godzinę temu, clavdivs napisał:

decydujesz się na octalink, przecież ten model suportu jest na wylocie.

Ale za to pobija wszytskie patenty zewnętrznołożyskowe żywotnością. Przykład. Suport 105 z zewnętrznymi miskami zajechałem w 6tys kilometrów. Octalink wymieniłem po prawie 4 latach i jakiś 20k.

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IvanMTB 

Szczerze, nie wiem o co chodzi w pierwszej części twojej wypowiedzi i jak to się ma do accent furious?

Suport na łożyska zewnętrzne jest teraz najbardziej popularny i moim zdaniem najłatwiejszy w obsłudze. (nie bez znaczenia dla osoby początkującej)Z własnego doświadczenia też zdarzają  się duże przebiegi na nim. Octalink bardzo rzadko spotyka się  w rowerach szosowych lub przełajowych.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

... a no tak, że z nieseryjnym widelcem Furious nie starci nagle 80% wartości, lub nie będzie się prowadził jak furmanka pełna kartofli.

Sankcja powszechności wcale nie potwierdza wyższości systemów zewnętrznołożyskowych na Octa. Szczególnie jeśli chodzi o żywotność. Dodatkowo strasznie skomplikowanie obsługi jest delikatnie mówic na wyrost. Jedyna różnica to konieczność zastosowania ściągacza do korby zamiast imbusów. Procedura wymiany zestawu korba-suport przedłuża się o jakieś 45-60 sekund :)

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kurcze ogólnie dziękuję za wszystkie wypowiedzi, jednakże mam pewien problem z kompatybilnościa podzespołów napędowych czyli praktycznie najważniejszych 

Czy jeżeli na mechanizmie korbowym pisze ze jest przeznaczony do 8 rzedowych kaset a ja mam 9 rzedowa to będą jakieś super meega problemy? 

Do tego mam pytanie odnośnie samych klamkomanetek z Sory i hamulców wyczytałem że do tarczowych hamulców są potrzebne jakieś super klamkomanetki jest to prawda? 

I czy klamkomanetki które reklamują się systemem biegów 2/3 x 9 będą działać na napędzie 2 x 9 jeżeli tak to w jaki sposób skoro zostaje nam jescze trzeci bieg? 

Chciałbym wyczerpac ten temat bo mnie dręczy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego korba 8 rz ma nie zadziałać z kasetą 9 ? chyba, że w szosie jest inaczej, w co wątpię. W MTB korby shimano  na 8 działają świetnie z kasetą 9 tką. Łańcuch na 8 sh też działa na kasecie 9 b sh. Łańcuch 9tka sh działa na kasecie i korbie 8 sh. Jesli ktoś ma korbe na 8  to  nie musi zmieniać na 9. Ale jak nie ma a musi kupić to lepiej niech kupi już na 9 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2/23/2018 o 16:09, Tatanka napisał:

To nie do hamulców potrzeba specjalnych klamkomanetek,tylko potrzebne są specjalne hamulce(szosowe) do klamkomanetek.Oczywiście mowa o mechanicznych.

Okey czyli jeżeli dobrze zrozumiałem to zwykłe zaciski mechaniczne montowane systemem PM nie będą kompatybilne z klamkomanetkami ? i będę potrzebował jakiś specjalny model?

 

W dniu 2/23/2018 o 16:09, Tatanka napisał:

Korba 8rz  zadziała z kasetą 9rz

Noo to super, cieszę się ;-) 

 

A powiedz mi czy do tej kasety

http://biostern.abstore.pl/kasety-cshg50-11-30-kaseta-sora-9rz-,c66,p665,pl.html

będzie w porządku taka przerzutka typu SS z krótkim wózkiem ?

http://biostern.abstore.pl/przerzutki-tylne-rdr3000-przerzutka-tyl-9rz-ss,c121,p1339,pl.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2/25/2018 o 14:47, Tatanka napisał:

1)Potrzebujesz hamulców w wersji szosowej,np: TRP Spyre,Avid BB5 lub 7 Road,Tektro Lyra,Shimano BR-R317.Mocowanie w przypadku tych modeli do PM.

Okey rozumiem a jakie będą następstwa zastosowania innego typu zacisku ? np przeznaczonego do MTB ?

W dniu 2/25/2018 o 14:47, Tatanka napisał:

2)Ta przerzutka w wersji ss ma pojemność 35T.Wiesz jak obliczyć pojemność napędu?

Tak, znalazłem na jednym z blogów.

 

I jeszcze takie pytanko dodatkowe bo w sklepie internetowym rozróżniają linki hamulcowe jak i te specjalnie do przerzutek czy jest to to samo tylko inaczej nazwane przez dany sklep ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamkomanetki  maja inny ciąg linki,co powoduje słabsze działanie hamulca mtb.

Linki przerzutki i hamulca różnią się grubością oraz końcówkami do zamocowania w manetce lub klamce.Dodatkowo pancerze też rozróżnia się  przerzutkowe i hamulcowe.

Poza tym,w przypadku klamkomanetek potrzebujesz linki hamulcowej szosowej,która różni się mocowaniem od linki hamulcowej mtb.

Są dostępne linki,które mają na dwóch końcach  oba mocowania.Niepotrzebne po prostu odcinasz.NP.

https://www.google.pl/search?q=linka+hamulcowa+szosowa+vs+mtb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjw_Z-6tsbZAhXBVSwKHZ9DA8oQ_AUICigB&biw=1920&bih=974#imgrc=4nNMRs5-P0NeCM:

Klamkomanetki sory  mają chyba w zestawie któreś linki(przerzutka lub hamulec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okey czyli linki hamulcowe dzieła się na końcówki szosowe, MTB itp. 

Rozumiem że w przypadku przerzutek nie rozróżniamy szosowe MTB itp? 

Tak właśnie zauważyłem ale po ostatnich ogledzinach roweru od znajomego zainteresowały mnie chińskie klamkomanetki Microshift 2x9 które współgrają z zestawem Shimano i kosztują 250 zł z przesyłką. A ta firma chyba jest okey bo kolega zrobił na nich 1800 km i nie narzeka pozatym w gazecie Bike World też był test ich osprzętu i wypadł bardzo dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Też mi się tak wydaje, jednakże udało mi się dogadać z Firmą rowerowa i skombinowali mi klamkomanetki Shimano Sora st3500 za cenę 297 zł z przesyłką rejestrowana. 

Mam jeszcze jedno takie pytanko bo oglądałem Widelce Mosso i mam teraz takie najważniejsze kluczowe pytanie przed zakupem. Ponieważ on jest ma rurę 1 1/8 i czy po zastosowaniu takiej przejściówki https://www.bikestacja.pl/pl/redukcja-sterow-tapered-1-5-na-1-1-8-alu.html. Bez problemu wszystko będzie kompatybilne i łożysko dobrze obejmie taka przejściówke? Czy raczej jest to nie polecane i nabawie się przez takie przejściówki luzow lub oporu toczenia na łożyskach. I czy taka przejściówka spasuje idealnie szerokościa i ładnie osiądzie na widelcu? 

 

Tutaj link do aukcji z widelcem 

Http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6965403166

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tatanka napisał:

Mosso z długościa 43,5 zaburzy geometrię w Furiousie.

Oo kurcze tego nie wiedziałem że taka wysokość wideł może zaszkodzić geometrii, w takim razie jaka była by dopuszczalna długość takiego widelca? 405 mm? 410 mm? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://pl.aliexpress.com/item/Alloy-carbon-fork-700C-V-brakes-road-bicycle-fork-UD-1-1-8-super-light-matt/32656755773.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.shY2Ri

 

Myślałem jeszcze o tym widelcu tam jest coś koło 400 mm i myślę że to będzie dobry wybór ponieważ chciałbym tam dać oponę 700 x 35c i myślę że zmieści się pomiędzy widełkami ( przynajmniej tyle wynika z rysunku technicznego producenta )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, 

Napotkałem kolejny mały jednak bardzo ważny problem, a mianowicie jaki mam wybrać ślizg pod ramę? Ponieważ mam przerzutke z przodu która ma tak zwany system down Swing czyli że linka idzie dołem a nie Góra,  ponieważ posiadam wewnętrzne prowadzenie linek w ramie. 

I teraz pytanie czy jeżeli kupię tą na 3 linki to będzie wszystko dobrze działac? Czy nie ma znaczenia te prowadzenie do przerzutki przedniej? 

slizg-do-linek-pod-rame-smsp18m-na-srube.jpg

slizg-pod-rame-przykrecany.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...