Skocz do zawartości

[Kompatybilność sprzetu i ramy] pomoc


Kamilos123

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
11 godzin temu, Kamilos123 napisał:
Tarcza hamulcowa Shimano SM-RT10
 
Piasta Tył Shimano FH-RM35 Centerlock 
Piasta przód Sram mth-306 

Kolejna nie-kompatybilność. Piasta MTH-306 ma adapter tarczy IS6 a nie CL.

Także albo kupujesz jedna tarczę CL - na tył - i druga IS6  - na przód, albo dobierasz obie piasty i tarcze pod wzgledem standardu ich mocowania, tak aby było pasująco.

Szacune...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie wiem o tym powiem tak, całe życie jeździłem na rowerze z hamulcem tylko i wyłacznie tylnim, przedniego nie miałem, ale w razie potrzeby wziąłem piastę przednią z możliwością wsadzenia tarczy chociaż na obecny moment tego nie planuję. 

Wiesz może jak się ma sprawa z hamulcem ? bo czytałem że w tej ramie są miejsca na montaż mechanizmu hamulcowego w ramę ponoć jakoś inaczej niż w starszych ramach, wiesz może na co uważać przy zakupie ? lub może wiesz co by było kompatybilne ?  chodzi mi o tył ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
6 minut temu, Kamilos123 napisał:

całe życie jeździłem na rowerze z hamulcem tylko i wyłacznie tylnim

Czyli całe życie, niestety źle robiłeś :)

Zdecydowana większośc hamowania i przykładanej tamże siły powinna pochodzić z przedniego hamulca, gdyż jest on efektywniejszy a przednie koło trudniej zablokować, co z kolei jest częstym błędem z tyłu. Stąd w "składakach" z torpedem te łyse, tylne opony.

Co do tylnego hebla w Furious'ie nie ma problemu. Jest tam adapter PM160mm, czyli każdy, współczesny zacisk w systemie PM (Post Mount) będzie można zamocować tam bez dodatkowych adapterów. Z przodu z reszta tak samo, założywszy, że masz oryginalny, furiousowy widelec.

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze, prawie 15 lat żyłem w nieświadomości jeżdżąc na moim stalowym Romecie :-( dzięki za uświadomienie mnie. Pomyślę o tym po złożeniu roweru i przypływie gotówki.

Właśnie muszę się zastanowić nad widelcem ciągle po głowie chodzi mi Karbon, ale wszystko się okaże po skompletowaniu części.

Właśnie zawsze się zastanawiałem jak to jest z tymi sterami, trzeba mieć łożysko na górze i na dole nałożone na widelec dobrze kombinuje ? a na górę taki kapsel i heja trzeba tylko wszystko ładnie skręcić nie zapominając o gwiazdce w sztycy. I również nie za bardzo rozumiem te standady sterów które są podane w tej ramie szukam i szukam ale same pierdoły mi wyskakują i mam multum zastrzeżeń  

Okey to jest moje zestawienie kompatybilności części opierające się na wypowiedziach w tym poście.

Czy dałby radę ktoś sprawdzić czy wszystko jest okey ? czy czegoś nie pominąłem ? 

 

Szprychy: SZPRYCHY SLE SREBRNE 28"

Tarcza hamulcowa Shimano SM-RT10

Obręcz 28' Rigida ZAC 2000 32 otwory 

Piasta Tył Shimano FH-RM35 Centerlock 

Piasta przód Sram mth-306 

przerzutka tył : Shimano Sora Przerzutka Tył 9rz SS RD-R3000 

Przerzutka przód: Przerzutka przednia Shimano Sora FD-R3000 obejma 2x9

Suport: BB-ES25 113mm

Korba Shimano Claris FC-RS200 50/34T 175mm 8rz

Kaseta Shimano Acera CS-HG201 9 rzędowa 11-32

I to wszystko ma pasować do ramy Accent Furious 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
14 godzin temu, Kamilos123 napisał:

z tymi sterami,

Wszytko napisane w specyfikacji ramy:

Cytat

Stery: zintegrowane IS42/IS52 mm

Takich musisz szukać.

Lista, jak lista...

Niekompletna :P

Tylko jeden hamulec planujesz, gdyż tylko jedną tarczę wpisałeś? Jakie klamkomanetki? Jakie hamulce? Łańcuch, rurki, opony, siodło...

Narazie oprócz problemów z niekompatybilnością przedniej piasty z tarcza hamulcową CL nie widać żadnych baboli.

Przeczytaj sobie raz jeszcze specyfikację ramy co pozwoli Ci uniknąć "kfiatków" w guście do rury podsiodłowej 30.9mm wybrałeś sztycę 31.6mm, lub obejma przerzutki przedniej 29.8 do rurki 34.9...

Szacunek...

I.

 

PS

I słowo od moderatora. Przestań cytować całość postu bezpośrednio poprzedzajacego Twój. Nie ma to sensu, chyba, że chcesz zwrócić uwage na jakis konkretny szczegół, wtedy cyctuj selektywnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka rad ode mnie.

1)Jeździłeś kiedyś na rowerze z klamkomanetkami? Może się okazać,że to nie Twój świat.Ja zamiast od razu budować nowy rower,postanowiłem przerobić trekkinga żeby sprawdzić czy to jest dla mnie.Okazało się że to  jest to !:D

2)Nie baw się z kupowaniem części do kół,tylko kup gotowe.Jest tego tyle na rynku,że na pewno coś wybierzesz.No i żeby tradycji stało się zadość,polecam sklep Daveo,znany na forum jako Dawid .

3) Skoro jeździsz tylko na jednym blacie,i dodatkowo nie wykorzystując całego zakresu kasety,to aż się prosi o napęd 1x9/10 To bardzo dobre rozwiązanie dla takiego stylu jazdy

4)Składanie samemu roweru najczęściej wychodzi drożej,niż kupno gotowego w podobnej klasie.No chyba że czeka się tylko na super okazje i wyprzedaże.

5)Stery mogą być takie

http://allegro.pl/zintegrowane-stery-neco-h-373-tapered-1-1-8-i6983037133.html?snapshot=MjAxNy0xMi0xMlQxNzo1ODoyMi4zMTlaO2J1eWVyO2ZjYmU1NzQ0ZjY0NTAwM2E5MzYxZDYzNjkxMDM0YTJiOTM1NGI5MWZiM2NkYzMyM2YxZDkxNjJmZDQyZmZhMDk%3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, IvanMTB napisał:

Tylko jeden hamulec planujesz, gdyż tylko jedną tarczę wpisałeś? Jakie klamkomanetki? Jakie hamulce? Łańcuch, rurki, opony, siodło...

Racja tego nie wypisałem bo w tym zakresie czuję się pewnie i nie popełnię błędu ;-) 

6 godzin temu, IvanMTB napisał:

I słowo od moderatora. Przestań cytować całość postu bezpośrednio poprzedzajacego Twój. Nie ma to sensu, chyba, że chcesz zwrócić uwage na jakis konkretny szczegół, wtedy cyctuj selektywnie.

Dziękuję za radę teraz zauważyłem że można zaznaczyć konkretną wypowiedź i ją zacytować 

4 godziny temu, Tatanka napisał:

1)Jeździłeś kiedyś na rowerze z klamkomanetkami? Może się okazać,że to nie Twój świat.Ja zamiast od razu budować nowy rower,postanowiłem przerobić trekkinga żeby sprawdzić czy to jest dla mnie.Okazało się że to  jest to

Jasne że jeździłem był to Btwin Triban 500 jeździłem na nim koło 2 miesięcy a potem sprzedałem bo był to wyrób rowero-podobny.

 

4 godziny temu, Tatanka napisał:

2)Nie baw się z kupowaniem części do kół,tylko kup gotowe.Jest tego tyle na rynku,że na pewno coś wybierzesz.No i żeby tradycji stało się zadość,polecam sklep Daveo,znany na forum jako Dawid .

 Niby tak, ale wybieram to co jest w promocji, noo i najważniejsze jest to że wybieram to co jest potrzebne czyli bez przepychu i jakiś meega wysokich klas ( np: Shimano Deore ). 

4 godziny temu, Tatanka napisał:

3) Skoro jeździsz tylko na jednym blacie,i dodatkowo nie wykorzystując całego zakresu kasety,to aż się prosi o napęd 1x9/10 To bardzo dobre rozwiązanie dla takiego stylu jazdy

W sumie racja jednak dobrze jest mieć coś w zapasie.

4 godziny temu, Tatanka napisał:

4)Składanie samemu roweru najczęściej wychodzi drożej,niż kupno gotowego w podobnej klasie.No chyba że czeka się tylko na super okazje i wyprzedaże

Racja zauważyłem to jednak jak wpiszę sobie frazę rower gravel lub endurance to cena jest ponad 2500 zł. A accent z tą ramą ma obecnie wersję za 4000 zł być może będą składać coś tańszego.

 

4 godziny temu, Tatanka napisał:

5)Stery mogą być takie

Oo widzisz Dziękuję Ci, w opisie nie pisze że is42/is52 a jednak będą okej ;-)

Jeszcze mam takie pytanko jeśli obręcz jest ma 32 miejsca na szprychy to potrzebuję 32 szt nypli czy 64 szt ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Potrzebujesz 64, bo koła masz dwa a nie jedno. Po 32 na obręcz...

Sadzężewątpię, iż uda Ci się samemu poskładać coś poniżej 2.5 kilograma złotówek. 

Chyba, że jesteś gotów na poważne kompromisy jakościowe. W sumie biorąc pod uwagę fakt, że już na samym początku wybrałeś najsłabszy z możliwych pakiet Octalink i bardzo tania kasetę to w sumie done deal

Inna sprawa, ze, przy nawet umiarkowanym użytkowaniu - a na szosie keamy lecą aż miło - moze to być poważny strzał w stopę. Czyli za pół roku bedziesz wymieniał cały napęd, gdyż poleci suport i kaseta.

No ale jak sobie pościelesz...

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, IvanMTB napisał:

Chyba, że jesteś gotów na poważne kompromisy jakościowe. W sumie biorąc pod uwagę fakt, że już na samym początku wybrałeś najsłabszy z możliwych pakiet Octalink i bardzo tania kasetę to w sumie done deal

Inna sprawa, ze, przy nawet umiarkowanym użytkowaniu - a na szosie keamy lecą aż miło - moze to być poważny strzał w stopę. Czyli za pół roku bedziesz wymieniał cały napęd, gdyż poleci suport i kaseta.

Okey, rozumiem troszkę mnie tym przeraziłeś, a co uważasz o takich rowerach tzn starszych modelach myślisz że ten będzie lepszy od tego co ja chcę złożyć ?  ( patrząc na osprzęt ) 

http://allegro.pl/rower-author-szosowy-przelajowy-gravel-cx-i7139134950.html#thumb/3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Sugeruję najpierw nieco doczytać na temat rowerów, geometrii i takichtam. Szczególnie jeśli chodzi o zależność między rozmiarem ramy a wzrostem i preferencjami użyszkodnika.

Ten wynalazek to przebudowany, cross'owy Author Synergy. Nie ma nic współnego z szosą, przełajem czy gravel'em.

Można poszukać czegoś używanego, ale rower używany trzeba umieć kupować. Trzeba wiedzieć na co patrzeć przy zakupie i nigdy nie brać bez osobistej inspekcji, gdyż można wbić się na minę aż miło...

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, IvanMTB napisał:

Ten wynalazek to przebudowany, cross'owy Author Synergy. Nie ma nic współnego z szosą, przełajem czy gravel'em

Racja, ale się pomyliłem ;-( 

Noo właśnie i jak patrzę na te rowery np marki Kross gdzie za rower szosowy na osprzęcie Shimano Tourney życzą sobie 1800 - 2000 zł to po prostu padam i wolę posznupać po promocjach i samemu coś złożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
W dniu 22/01/2018 o 22:55, Kamilos123 napisał:

życzą sobie 1800 - 2000 zł to po prostu padam

Ja na Twoim miejscu bym szukał już miękkiego miejsca do lądowania, bo jak myślisz, że za mniejsze lub zbliżone pieniadze sam poskładasz klamota z lepszymi komponentami to chyba czas najwyższy zrobic reality check...

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Składałem furiousa dla Siebie w budżetowej kwocie.

Jak masz już ramę, ciągnij rower do końca. Z czasem poskładasz idealny rower. Furious to jednak fajna baza do rozbudowy.

Kierownica, mostek, sztyca musi być średnicy 30,8 mm szukaj używek. 

Daj sobie spokój z składaniem kół, szukaj używek. Tarcze dokupisz pasujące do kół.

klamkomanetki kupowałem używane w bardzo dobrym stanie. resztę osprzętu dopasowywałem do klamko manetek. Korbę też można kupić używaną, korbę szosową trudno zajeździć, korba z sztywną osią. 

Będziesz miał spore problemy z znalezieniem hamulców. Mechaniczne do tarczy i kompatybilne z klamkomanetkami kosztują dużo. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okey dziękuję za wszystkie informacje, 

Dodatkowe pytanko mam do ,,wideł,, czy jeżeli mam stery tapered to widelec też musi mieć rurę sterową tapered  zwężaną ? czy zwykła rura sterowa od widelca też spasuje ? I jeżeli dobrze myślę to to jest 1 1/8 tak ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od kupna przedniego widelca. Proponował bym oryginalny accent furious.

Jest to nowy widelec, w dostępnej cenie(tańszego nowego raczej nie znajdziesz) i odrazu masz pewność, że będzie prawidłowa geometria roweru.  W nowym widelcu masz odpowiednio długą rurę sterową, ma to duże znaczenie kiedy będziesz ustawiał wysokość kierownicy. 

Jakie stery należy wybrać, zostało podane w linku wyżej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, clavdivs napisał:

Zacznij od kupna przedniego widelca

Szczerze mówiąc mam na oku taki widelec https://www.bikerumor.com/2015/02/02/ridley-unveils-thru-axle-disc-brake-oryx-icr-fork-for-cross-plus-noah-sl-x-night-sl-and-more/

Myślę że idealnie bedzie pasował do Accenta.

Noo co do sterów to wiem co i jak ale przeraża mnie fakt że są coraz ciężej dostępne :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...