Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Pasjarowerowa123

Poszukuję jakiś fajny naprawdę wygodny rowerek z którego będę czerpał przyjemność z jazdy. Ma on być maksymalnie do 3000zł. Fajnie by było jakby był tylny amorek. Ważę około 110 kg i mierzę 186cm. Rower będzie mi służył na różnego typu drogi czasem las, górki,błoto,pola ale głównie asfalt. Jeżdżę dużo przez cały rok. Bardziej bym chciał coś na dużych kołach np. 29x2.1 i najlepiej ze wzmocnionymi szprychami bo jednak jak się skacze trochę to potrafią pęknąć. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PawelGR
Napisano (edytowane)

Full na 29" dla 110 kg lubiących poskakać - do 3000? Takie rzeczy tylko w Erze. A poważnie to tylko używki. Zimą mnóstwo ludzi pozbywa się rowerów i na forach rowerowych, w dziale sprzedaży pełno jest zwłaszcza dwudziestekdziewiątek. Jednak na fulla to bym raczej nie liczył. Może warto by rozważyć opcję kupna amortyzowanej ramy i samodzielne poskładanie na niej roweru. Jeśli masz dawcę organów i podstawową wiedzę, to może zmieścisz się w budżecie, a złożysz rower odpowiadający twoim wymaganiom. Nawet jeśli będziesz musiał dołożyć trochę dudków, to będzie to rozłożone w czasie, a efekt finalnie może być lepszy niż kupno taniej, wyjeżdżonej używki, bo o nowym nie ma co marzyć. W każdym razie łatwo nie będzie. Musisz też mieć świadomość, że eksploatacja fulla, to wyższe koszty niż w przypadku zwykłej ramy.

edit:
W każdym musiałbyś dołożyć kasy i ktoś zorientowany musiałby powiedzieć, czy ogarnęłyby 110 kg bez dodatkowych kosztów:

https://www.olx.pl/oferta/bulls-wild-flow-22-cale-full-29-CID767-IDoFkkG.html#c71e92b605

https://www.olx.pl/oferta/specialized-camber-full-29er-giant-trek-scott-cube-CID767-IDownjM.html#c71e92b605

https://www.olx.pl/oferta/rower-gorski-cube-stereo-120-hpa-pro-full-29er-CID767-IDp0tlf.html#f612dd756f

Tutaj np. rama, ale rozmiar M:
https://www.olx.pl/oferta/1rama-nakita-stinger-big-29-full-fox-ctd-fsa-epic-ams-spark-xt-xtr-xx-CID767-IDj4lew.html#c71e92b605

Czeka cię dużo szukania. Powodzenia : )  

Edytowane przez PawelGR

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib
15 minut temu, PawelGR napisał:

Może warto by rozważyć opcję kupna amortyzowanej ramy i samodzielne poskładanie na niej roweru. Jeśli masz dawcę organów i podstawową wiedzę, to może zmieścisz się w budżecie, a złożysz rower odpowiadający twoim wymaganiom.

Składanie zawsze wypada drożej niż kupno używki jako całości. sensowna rama z damperem plus sensowny amortyzator to min. 2tys. A gdzie reszta? nie ma szans się zmieścić w tym budżecie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PawelGR

Dlatego pisałem o przypadku kiedy można przełożyć części z poprzedniego roweru, inaczej oczywiście nie ma szans. Kupiłem na aukcji starszy model amortyzowanej ramy właśnie dlatego. Po przełożeniu najważniejszych gratów wyszło stosunkowo tanio. Dużo taniej, niż najtańsza sensowna używka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PawelGR
Napisano (edytowane)

Widziałem to ogłoszenie na olx-ie, ale go nie linkowałem z powodu tych wgniotów na trójkącie. Autor swoje waży i pisze coś o skokach więc nie wiem czy to by nie było ryzykowne. Musiałby najpierw obejrzeć.

Edytowane przez PawelGR

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Wgnioty nie są groźne, jeśli się część nie odkształciła. To nie pęknięcia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • paulsen
      Przez paulsen


      Do naszej oferty wprowadziliśmy właśnie odświeżoną linię rowerów szosowych, które łączy wspólna cecha – uniwersalność. Pod hasłem #oneforspeed kryje się połączenie aerodynamiki, sztywności, lekkości, komfortu i sportowej charakterystyki prowadzenia.
      Opracowywanie konstrukcji rozpoczęto od tworzenia modeli i badania oporu aerodynamicznego rurek oraz główki ramy. Wnikliwa analiza CFD pomogła w stworzeniu wersji o charakterystycznych, opływowych profilach rurek, którą następnie zbadaliśmy w tunelu aerodynamicznym. Badania pokazały, że nowa rama pomaga oszczędzić 11 watów w porównaniu ze starszym modelem X-LITE TEAM i niedaleko jej do wyników, które w testach osiąga rama aerodynamicznego modelu XEON X-LITE CW.
      Optymalizacja pod kątem aerodynamiki objęła – prócz główki ramy - także dolną rurę i profile rurek podsiodłowych oraz linię górnej rury wraz z całkowicie zintegrowanym zaciskiem ramy.  Za kilka miesięcy firma ROSE obiecuje wprowadzenie do oferty także zintegrowanego kokpitu dzięki któremu aerodynamika ulegnie kolejnej, choć już mniej znacznej poprawie.
      Podczas prac rozwojowych nad ramą cały czas konstruktorzy mieli na uwadze uzyskanie odpowiedniej masy i sztywności przy czym pracując nad technologią produkcji założyli, że rama w każdej wielkości ma mieć podobne parametry jeśli chodzi o sztywność suportu oraz sztywność główki. W efekcie wszystkie sześć rozmiarów ram uzyskuje podobną sztywność w granicach 100 Nm główki ramy oraz około 66 Nm przy węźle suportu. Wysoka sztywność nie oznacza jednak oszczędności na wadze.
      Rama w  wersji z hamulcami tarczowymi waży od 753 gramów (rozmiar 50 cm) do 841 gramów (rozmiar 62), a w wersji ze zwykłymi hamulcami odpowiednio od 723 do 803 gramów.
      Kolejnym wyzwaniem było uzyskanie odpowiedniego komfortu, wysokiego jak na typowy model do ścigania. Dlatego prócz odpowiedniego ułożenia włókien postawiono na bardziej slopingową geometrię, dzięki której tłumienie drgań przejmuje bardziej wysunięta, karbonowa sztyca Ritchey, a pochłanianiu drgań sprzyjają także niżej poprowadzone rurki tylnego trójkąta. Większy komfort zapewniają także opony: wersja na tarczach może „przyjąć“ opony do 30 mm, a wersja na hamulcach obręczowych opony do 28 mm, przy czym chodzi o opony takiego typu jak Contiental GP 4000 II, które w rzeczywistości mają realne rozmiary trochę większe niż nominalnie.
      Poprawiono także widelec nadając goleniom bardziej aerodynamiczne profile, a aby podnieść wytrzymałość opracowano nową technologię stosując inserty z kewlaru pod zewnętrzną warstwą karbonu. Praktyka pokazuje jak wiele firm miewa problemy z rozwarstwianiem się laminatu w koronie widelca po kilkunastu czy kilkudziesięciu  przejazdach przez wymagające wertepy jak np bruki Paris – Roubaix i dla bezpieczeństwa użytkowników firma ROSE postanowiła na technologię mającą zapobiec takim wypadkom w przypadku rowerów serii X-LITE.
      Oba widelce – w  wersji z tarczówkami lub bez są także wciąż lekkie i mają odpowiednią sztywność. W pracach nad nimi wykorzystaliśmy nasze doświadczenia z konstrukcji poprzedniego widelca, który odznaczał się znakomitym stosunkiem sztywności do wagi oraz komfortu.
      Geometria ramy i stack to reach o wartości 1.45 to coś pośredniego między aero (STR 1.4), klasyczną wyścigówką (STR 1.45) oraz rowerem endurance  (STR 1.5).
      Przy opracowywaniu detali ramy postawiono także na funkcjonalność: rama nowego X-LITE jest kompatybilna ramy z pomiarem mocy SHIMANO, jedna z wersji modelu X-LITE FOUR jest nawet seryjnie w ten pomiar mocy wyposażona. Jeden rower do wszystkiego: do ścigania się w górach, do ucieczek oraz sprintów, a ponadto dość komfortowy: X-LITE FOUR i X-LITE SIX otwierają nowy rozdział w historii szosówek ROSE.
      Pewne zmiany zaszły także na poziomie konfiguracji: ograniczyliśmy wybór komponentów np do 5, zróżnicowanych zestawów kół: od tańszych, sprawdzonych modeli DT SWISS po znakomite i podnoszące wartość roweru Zippy.
      ROSE X-LITE FOUR i SIX nie różnią się niczym innym jak tylko malowaniem i wagą. Pierwszy to model klasy średniej, zaś X-LITE SIX adresowany jest do bardziej zamożnego i wymagającego nabywcy.
      Ofertę w najbliższych miesiącach mają także uzupełnić, prócz zintegrowanego kokpitu także karbonowe koła.  Najtańszy ROSE X-LITE ze zwykłymi hamulcami to koszt ok 2350 euro z kosztami wysyłki (ok 9900 zł). Rower wyposażony jest w nową grupę Shimano Ultegra bądź SRAM FORCE, kokpit i sztycę Ritchey, siodełko Selle Italia i koła DT SWISS P1750 Spline. Waga roweru będzie oscylować w granicach 6.8 kg.
      Rowery wyposażone w hamulce tarczowe kosztują od 2850 euro wraz z wysyłką (tj 12000 zł). Dla porównania najlepiej wyposażony model X-LITE SIX, z kołami ZIPP 303, hamulcami tarczowymi i grupą SRAM eTap to koszt ok 7700 euro (ok 33 tys zł), a na  wersję z hamulcami obręczowymi ROSE X-LITE SIX Dura Ace D2, z zamontowanym pomiarem mocy i kołami Zipp 454 NSW trzeba wysupłać ok 9200 euro tj prawie 39 tys zł.
      https://www.rosebikes.pl/xlite



       
       
       

    • crd12
      Przez crd12
      Chce wymienić swoje stare opony na nowe lepsze opony tak do 120 zł od jednej dokładnie to tego modelu roweru -   Nie znam się na tym wie wole żeby ktoś mi doradził, jeżdżę zazwyczaj po terenach leśnych,polach itp.
      BLACK EDITION 7.2
         
    • panszparagg
      Przez panszparagg
      Przyszedłem z pytaniem jaka może być maksymalna waga użytkownika BMXa?
      Chciał bym się dowiedzieć czy użytkownik ważący np. 100kg może używać Bmx. I jaki jest limit tej wagi.
         
    • panszparagg
      Przez panszparagg
      Przyszedłem z pytaniem jaka może być maksymalna waga użytkownika BMXa?
      Chciał bym się dowiedzieć czy użytkownik ważący np. 100kg może używać Bmx. I jaki jest limit tej wagi.
    • qroxy
      Przez qroxy
      Witam,
      wpadły w moje ręce piasty- komplet przód, tył . Próbowałem zidentyfikować je ale nie mogę nic znaleźć. Przypominają mi strasznie piasty Novateca, wykonanie korpusu te zgrubienie po jednej stronie , no i wykonanie kołnierzy chodzi mi o to wycięcia w kołnierzach . Jeżeli byłyby to marki novatec to chyba jakiś starszy model ? bo Obydwie piasty są na łożyskach kulowych. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy są/były piasty novateca na kulkach. Ktoś coś rozpoznaje ? Mogą być to trochę "lepsze" piasty ? czy jakieś marne podróbki ?, kręcą się ładnie.
       
      Zdjęcia:
      https://drive.google.com/open?id=1OYUe_1VAd_yUuOZxIfzb-v_KHaqX_2DK
×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.