Skocz do zawartości

[kaseta] szosowa 10s 11-34 custom


lukwycz

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że nie lubię przednich przerzutek, bo odwracają moją uwagę od jazdy, wpadłem na pomysł, żeby moją treningową szosówkę z napędem 2x10 Shimano 105 przerobić na 1x10. Obecnie mam kasetę 12-28 (przeróbka z 11-28 bo potrzebowałem dla płynności mieć 16z) przy czym 22-24-28 są na pająku. Blaty mam kompakt 50-34. Żeby zbytnio nie ucierpiał zakres przełożeń wpadłem na pomysł, że skrajne z których korzystam sporadycznie, ale czasem są konieczne, będą mocniej oddalone od środkowych biegów gęsto zestopniowanych. Nowy blat przy mojej raczej wysokiej kadencji byłby z 44 zębami szeroko-wąskimi w miejsce 50z. Moja customowa kaseta wyglądała by tak: 11-13-14-15-16-18-21-24-28-34 a różnice zębów to: 2-1-1-1-2-3-3-4-6 (wiem, liczą się %). I teraz pytanie: skąd uzyskać tryb 34 do kasety szosowej (lekko wchodzący offsetem na kołnierz bębenka) bo górska 34 jest płaska i "wypycha" mi kasetę na zewnątrz bębenka a drugi problem to zestaw 11-13z o odpowiedniej odległości, bo to co kombinuję z kasety 11-12-13-... po wyrzuceniu 12 robi się za ciasne na łańcuch 10s. Po prostu 11z za mocno wpada w 13z. Czy jedynym rozsądnym wyjściem będzie kupno kasety-dawcy 10s 11-34 CS-HG500-10 (tiagra) i wydłubanie z niej 11,13 i 34 ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że powinieneś kupić coś takiego: https://www.cyklomania.pl/shimano-kaseta-cs-hg500-10-deore-11-34-10rz,id9211.html

Tak jak piszesz ze stopniowana kaseta będzie działać źle (szosowe przerzutki nie radzą sobie z pracą po łuku jaki wytworzą zębatki średnich biegów), na młynku 34 śrubą B będzie maksymalnie wkręcona co spowoduje że na 11-18 zmiana będzie opóźniona z powodu zbyt dużej odległości górnego kółka od kasety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kaseta Tiagra 11-34 zamówiona. Jeśli przerzutka 105 (RD-M5700) nie da rady precyzyjnie zmieniać biegów, jak piszesz, to mam jeszcze w odwodzie szarego XTRa 9s, który podobno jest kompatybilny. Kolejny problem to skąd wytrzasnąć blat NW bcd110 na 5 śrub z 44 zębami...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki masz rozstaw otworów w korbie ? Jedyne pasujące chyba to będą AbsoluteBlack http://sklep.bike-rs.pl/produkt/19162/Zebatka-Absoluteblack-CX-110mm-czarny-38#.Wmr6Ta7ibcs lub http://sklep.bike-rs.pl/produkt/19163/Zebatka-Absoluteblack-CX-130mm-czarny-38#.Wmr6wq7ibcs

Nie mają 44 niestety, tylko 42

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzięki za feedback. Obczaję przerzutkę na YT, jakby nie działało standardowe mocowanie linki. Korbę mam 105 2 blatową (może być problem z linią łańcucha no i z zębatką 44 w kształcie NW). Śruby to w języku samochodowym to 5x110. Dziś roznitowuję kasetę i składam do kupy: 11-13-14-15-16-18-21-24-28-34. Pewnie dla płynności zmiany biegów przydałoby się jeszcze podszlifować 18, żeby ją o kilka stopni obrócić, bo jest z innej bajki :) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz kolego do szosowej przerzutki takie coś zastosować https://pl.aliexpress.com/item/MTB-Mountain-Road-Bike-Bicycle-Parts-Rear-Derailleur-Hanger-Extension-Extender-6061-Aluminum-Bicycle-Parts/32828279130.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.uEGrbQ zamówiłem z ciekawości i przetestowałem. Przerzutka 105 działa z kasetą 36 MTB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...