Skocz do zawartości

[Do 7500zł] Progresywny full lub ew. tańszy sztywniak


macia22

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Panowie pomóżcie bo głowa paruje!
Szukam roweru- budżet to ok 7500zł, najbardziej chciałbym fulla w tej kwocie, ale rozpatruję ew. werjsę hardtail w kwocie ok 5500-6000zł

Mieszkam w Górach Świętokrzyskich i tu w 95% będzie wykorzystywany rower, przeznaczenie to typowe MTB, szukam czegoś do jazdy na codzień po górkach dla przyjemności- zarówno ze zjazdów jak i podjazdów, ale chciałbym też okazkjonalnie brać udział w maratonach mtb (dla pościgania się a nie dla walki o lokaty) oraz w przyszłości do okazjonalnych wyjazdów na jakieś single czy w bieszczady/beskidy itp.

Z wymagań jakie stawiam:

Rama najchętniej już progresywna z kątem główki ok 68stopni i przednią przerzutką lub chociaż miejscem na przerzutkę.
Koła 29 w najgorszym wypadku 27,5 ale nie plusy.
Napęd z korbą 2 rzędową lub jeśli założony będzie 1x to aby była możliwość w przyszłości zmiany korby i dołożenia przedniej przerzutki. Najchętniej 2x11 ale pewnie będzie ciężko.
Amortyzacja preferowana z RS ze względu na tańszy serwis.
Sztywne osie

Sztyca regulowana była by miłym dodatkiem, ale nie jest moim must have.

Wybrałem kilka modeli, prosiłbym Was o opinię lub ew. inne oferty. Oprócz wyboru fulla problem mam z ew. jakimś modelem sztywnym, pomożecie?

Początkowo moim faworytem był neuron, ale rama jest bardzo klasyczna- osprzęt zdecydowanie by mi odpowiadał.

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/fuel-ex/fuel-ex-5-29/p/2132600-2018/?colorCode=grey
https://www.scott.pl/produkt/611/3855/Rower-Spark-960/
https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-3

https://www.canyon.com/pl/mtb/neuron/2018/neuron-al-6-0.html
http://marinbike.pl/rift-zone-5-2017-p63.html?c=76 lub model wyższy z jakąś mega zniżka
https://www.kross.pl/pl/2018/trail/soil-1-0
https://www.kellysbike.com/pl/trail-c563/tyke-30-29-p53449
https://cube.pl/rowery_2017/fullsuspension/stereo-120/cube-stereo-120-hpa-pro-blacknflashorange-2017/


sztywne
https://www.giant-bicycles.com/pl/fathom-1 - ten mi chyba najbardziej chodzi po głowie ze sztywnych
https://www.whyte.pl/2018-629
https://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/trail-29/dartmoor/primal-pro-29-2018
https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-sl-7-0.html

 

dziękuję za każdą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuu Panie, spore wymagania. :D Szukasz roweru uniwersalnego...a takie nie istnieją. :D Tutaj wyścigi, tutaj single w Bieszczadach, tu jakaś normalna jazda...
Dzisiaj nie mam głowy do porównywania wymienionych modeli, ale mogę doradzić w kwestii napędu. Jak chcesz przechodzić 1x na 2x i na odwrót, to najlepiej wybierz coś z korbami Srama albo RaceFace z Direct Mount. Najmniej zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie masz doświadczenie w tego typu rowerach, ale na Twoim miejscu parę punktów bym zrewidował:

Zakładając, że chcesz mieć rower w teren teren, a nie na górskie szutry, to:

1. Wsadziłbym sztycę regulowaną do kategorii "must have"

2. Przejedź się na oponach z plusem i wtedy zdecyduj, czy na pewno nie chcesz. "plusy" w tej chwili rozciągają się od 2.6 do 3 cali, a to spora różnica, więc można wybrać coś dla siebie, a masz już koła z konkretną szerokością obręczy. A jak pójdziesz w wąskie obręcze, to zamykasz sobie furtkę na szerszego lacza.

Jeżeli jeszcze ich nie czytałeś, to warto zerknąć w zestawienia rowerów na blogu Michała z 1enduro.pl  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam możliwości spróbowania jazdy na plusach, na dobrerowery.pl jest fuel ex 5 z 2017 roku na kołach 27.5+ ale rozmiary 17.5 i 19.5 a ja mam 178cm i nie wiem, myślicie że w któryś rozmiar bym się wpasowal?

Obręcz tam ma 40mm, jaka najmniejsza oponę mógłbym tam włożyć z 27.5 i ile ew kosztuje jakiś zestaw gotowych kół z oponami na 29 do takiego roweru?

Myślicie że przejechanie maratonu na fuel ex 29 to bardzo kiepski pomysł? :)

Nowego fuel ex 5 29koło mógłbym mieć za równe 7.5tysiaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Trekach trochę jeździłem i przy Takim samym wzroście (noga 82) mi osobiście idealnie pasuje 18,5. Może 19,5 ale na pewno nie 17.5.
Chciałem pisać, że ten Trek z dużym rabatem to nawet ok :) Maraton przejedziesz, najwyżej zmęczysz się bardziej niż inni :) Napęd jest ok, przełożenie 22/42 to masakryczny młynek, więc wjedziesz wszędzie. Jeśli bardziej Ci zależy na funie a nie prędkości i szybkiego rozpędzania roweru - to będzie dobry wybór. Na górskie ścieżki/single super. Z czasem coś możesz powymieniać, żeby zbić wagę, bo te niemal 15 kg to sporo.

Pytałeś za ile Scotta mógłbyś mieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za zaangażowanie w temat. 

Rozważam zakup modelu zeszłorocznego na plusach a w przyszłości właśnie zmiana na 2.4 oponę ew. 29obrecz, ale rama 19.5 nie wiem czy to nie będzie na mnie za wielka koza. A jak nie to obecny model za 7500

Scotta jeszcze nie wiem w jakiej kasie ale z tych dwóch wybrałbym treka, cena pewnie prawie ta sama po rabatach.

 

A co myślicie o sztywniakach które podalem? Najbardziej skłaniam się chyba do Giant fathom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do maratonów to chyba jednak scott będzie lepszy, porównując te najtańsze modele to myślę, że scott będzie lżejszy no i ma blokadę zawieszenia w jednej manetce co też jest plusem. Mnie spark ciekawi bardzo. Odkąd zmienili kąty i dali 120mm skoku to jest to bardzo ciekawy rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, te maratony to zupełnie bez spiny na luzie bardziej dla fanu, jeden maksymalnie dwa w sezonie - totalnie bez spiny więc nie jest to moim priorytetem. Najogólniej potrzebuję jednego roweru który ogarnie wszystkie zastosowania, zdaje sobie sprawę że w niczym nie będzie świetny bo tak się nie da.

 

Spark też jest super ciekawy, odpycha mnie od niego damper x-fusion(nie jestem przekonany), widelec Judy ? I jeszcze tylna piasta w rozmiarze 141, podobno problematyczna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym podszedł do tego tak, że założyłbym najgorsze, najtrudniejsze warunki w jakich będziesz jeździł i ewentualnie optymalizowałbym je w kierunku możliwości lekkiego ścigania. Full byłby punktem wyjścia - na pewno z miejscem na szersze kapcie, ale bez przesady, bo jak płacisz za udział w maratonie, to po to, żeby móc się ścigać. Na plusach też można - ale raczej na dystansie Famili i to z dzieciakami - jeśli chcesz się ścigać w Świętokrzyskich bądź wyżej (chyba, że masz niesamowitą formę). Napisz gdzie najczęściej i najwięcej planujesz jeździć (w naszych Górach też). W Beskidach był w tym roku z nami Kolega, który jechał na sztywniaku ze 100mm amorem i choć jest świetny technicznie, to słyszałem jak mu plomby dzwoniły na kamorach ;). Nie da się tego pogodzić - nie ten skok, nie ten sag, nie ta pozycja... Poprzednio inny znajomy koło Kamiannej stracił szprychy w ultralekkich maratonowych kołach na zjeździe...(Też niezły - przyjeżdża 3-7 open w FANie w ŚLR). W sytuacji bez wyjścia (bez możliwości zakupu 2 rowerów) proponowałbym możliwie lekkiego fulla 120-130 mm, może jeszcze lepiej ze zmienną geometrią (jak ten Trek chyba), 2 komplety kół - lekkie/ciężkie. Docelowo (przynajmniej) 2 rowery to naprawdę super rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, erzurum napisał:

Mnie spark ciekawi bardzo. Odkąd zmienili kąty i dali 120mm skoku to jest to bardzo ciekawy rower.

Mam podobnie. Geometria, powiększony skok, duże koło. To wszystko sprawia, że wygląda bardzo ciekawie. Na tegorocznych testach na pewno wezmę go na kilka godzin. 
Spark 960 waży praktycznie tyle samo co ten Trek Fuel Ex 5. Prawie 15 kg.  Dziwny napęd tylko 36/26 - 11/36. Za twardo na góry, zdecydowanie. Na temat widelca/amortyzatora się nie wypowiem bo ich nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję testować Neurona i byłem zachwycony. Na ogół nie lubię fulli bo wkurza mnie upośledzone podjeżdżanie, a w przypadku progresywnej geometrii także słaba sterowność przy niskich prędkościach. Natomiast Neuron fantastycznie jechał pod górę, na pewno nie gorzej niż HT. Skoku wg mnie jest akurat tyle, ile potrzeba – 110/120 mm to wydaje się mało ale przy kole 29 pozwala to zachować sensowną geometrię. Zjazdy to była sama przyjemność, chociaż na pewno taki Neuron wybacza mniej niż bardziej progresywne rowery.

Także jeśli nie jeździsz na codzień jakiś ostrych zjazdów, a zależy Ci też na tym żeby się szybko przemieszczać w umiarkowanie górzystym terenie – wg mnie Neuron to świetny wybór.

Poza tym zwróć uwagę że takie 69 stopni w fullu to co innego niż 69 stopni w hardtailu. W pierwszym przypadku SAG dodatkowo wypłaszcza kąt główki (bo ugina się zarówno przód jak i tył), także wrażenia z jazdy są trochę inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zrobiłem mały rekonesans cenowy i :

 

Giant trance 3 2018 -7200zł

Trek fuel ex 5 29 2018 - 7400zł

Trek fuel ex 5 29 2017- 6800zł

Scott Spark 960 2018 -7300zł

Scott Spark 960 2017 - 6700zł

Canyon neuron 6.0 29koło, 2018- myślę że na udało by się na promocji ok 7600zł

Marin Rift zone 5 2017 - 7000zł

I sztywne:

Giant fathom 1 27.5 2018- 5400

Whyte 901-6000zł

 

Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chyba wybiorę pomiędzy Scottem Trekiem ew. Canyonem.

Powiedzcie mi Panowie nt amortyzacji tych rowerów- który ma najlepszą? Niewiadomą jest dla mnie ten damper x-fusion no i RS Judy to chyba jakaś budżetowa nowość?

 

Potwierdzam, Canyon robi obniżki co jakiś czas pamiętam że koło marca co roku robi taką akcję. Ew. wchodzi w grę factory outlet gdzie można kupić naprawdę fajne rowery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spark 960 -2017

X-Fusion NUDE Trunnion SCOTT custom w. travel / geo adj. 3 modes: Lockout - Traction Control -Descend Reb. Adj. Travel 120 - 85 - Lockout / 165X45mm

Rock Shox Recon Silver RL Solo Air 15x100mm QR axle / Tapered Steerer Reb. Adj. / Lockout / 120mm travel

Spark 960- 2018

X-Fusion NUDE Trunnion SCOTT custom w. travel / geo adj. 3 modes: Lockout - Traction Control -Descend Reb. Adj. Travel 120 - 85 - Lockout / 165X45mm

Rock Shox Judy Silver RL Solo Air 15x110mm QR axle / Tapered Steerer / Reb. Adj. 2 Modes / Lockout / 120mm travel

 

Fuel ex 2017

RockShox Deluxe RL, 210 x 52,5 mm

RockShox Sektor Silver  130mm

 

Fuel ex 2018

RockShox Deluxe RL, 210 x 52,5 mm

RockShox Recon Silver 130mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Grizzli napisał:

Nie wiem na ile trzymasz się tej założonej kwoty 7500, bo linkujesz rowery za 8500-9000, ale polecam spojrzeć na Jeffsy 29 labo 27

https://us.yt-industries.com/

 

YT robi fajne rowery, ale ja chyba pozostanę przy ww. rowerach(trek, scott, canyon)- mieszczą się w budżecie- ceny zakupu podawałem.

 

Policzyłem trochę i gdybym kupił treka 2017 na kołach plus to mógłbym sprzedać te koła i osprzęt, założyć koła DT, osprzęt slx (bez korby) i wyszło by mi ok 7600zł, dobra opcja chyba.

Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć o amortzacji? Pytałem wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomysł z Trekiem to dobra opcja, choć plusowe koła łatwo sprzedać nie będzie.

Co to za amortyzacje Scott zapodał w tych najniższych modelach to nie wiem ale...judy wydaje się być tym samym co recon, więc sądzę, że kultura pracy podobna będzie, 

a x-fusion , z damperami nie miałem do czynienia ale jeździłem na przednim, slide chyba to był i działał bardzo dobrze, więc po damperach spodziewam się tez przyzwoitej pracy, nie mniej jednak zawieszenie w Treku masz sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...