Skocz do zawartości
dawid

[korba] Sram NX - jak ściągnać

Rekomendowane odpowiedzi

dawid

Witam,

Chciałem dzisiaj sprawdzić stan łożysk w suporcie i po odkręceniu dwóch śrub myślałem że korba bez większych problemów zeskoczy z wieloklinu. Niestety korba, ani rusz.

Nie mam na stanie żadnego ściągacza do korb i nie byłem w stanie stwierdzić czy tędy droga.

Korbę w nx'ie należy ściągać za pomocą tradycyjnego ściągacza do korb na kwadrat? Czy jest jakiś inny patent?

Dzięki za pomoc i pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
eloo

imbusem chyba 8 albo 10. Wkładasz w to mniejsze gniazdo imbusowe i odkręcasz. Śruba zapiera się o nakrętke(to większe gniazdo imbusowe) i ściąga korbę z osi

jeśli już odkręciłeś kontrę to wkręć ją na loctite

Edytowane przez eloo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW

A to nie jest korba samościągająca, czy jak to się zwie?
Od strony przeciwnapędowej masz otwory na dwa imbusy (8 i 10mm)? Jeśli tak, to wkładasz mniejszy i odkręcasz. Ta nakrętka z większym imbusem powinna zostać wkręcona - to właśnie ona spowoduje, że wykręcana śruba będzie wypychać oś.

Edytowane przez TheJW

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dawid

Faktycznie, że też mnie zamroczyło. A ja odkręciłem wpierw zewnętrzną i później wewnętrzną.

Dzięki. temat do zamknięcia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • aone
      Przez aone
      Witam
      Polując na coś więcej niż "zwykły" XC wpadł mi w oko Marin Nail Trail 6 na rok 2018. Czy ktoś miał styczność z tym modelem?

    • RadekW95
      Przez RadekW95
      Witam, mam do sprzedania nową przerzutkę SRAM NX 1x11
      Kupiłem nową ale po założeniu i przetestowaniu okazało się, że nie pasuje do mojego napędu i muszę ją sprzedać.
      Cena okazyjna: 200zł
      Odbiór osobisty: Kraków / Krosno
      Możliwa też wysyłka paczkomatem, paczką pocztową lub kurierem.
      Tel. 731-232-701
      Link do aukcji:
      http://allegro.pl/sram-nx-1x11-i6999468986.html
    • wkg
      Przez wkg
      Cześć !
       
      Zakupiłem hamulce XT BR-M785. 
      Zmieniam je, dotychczas miałem  BL-M506  z mocowaniem ISPEC B a do nich przymocowane manetki przerzutki ISPEC B bez "haczyka". 
      Wygląda, że stare i nowe hamulce mają te same mocowania manetek przerzutek, ale hamulce przychodza bez nagwintowanego wewnętrznie trzpienia - nakrętki w który wkręcamy śrubę mocującą  manetkę przerzutki. I bez maleńkiego trzpienia który ten nagwintowany trzpień trzyma w obejmie klamki hamulcowej.
       
      Ten nagwintowany trzpień siedzi oczywiście w starych klamkach BL-M506 zabezpieczony poprzecznym małym trzpieniem. No i problem jak go wydłubać, żeby przełożyć do obejmy nowego hamulca BR-M785 w celu następnie przykręcenia do niego manetki przerzutki : ))
      Wygląda na to, że ten mały trzpień jest jakoś wciskany bo nie ma ani imbusa ani torxa, Czy to trzeba wybić ? Nie chcę próbować na siłę żeby nie zniszczyć stąd pytanie. Jakoś nie mogłem się doszukać odpowiedzi.
       
      Z góry dzięki i pozdrawiam
       
      Witek
    • Hurry
      Przez Hurry
      Witam!

      Wiem, że tematów było sporo, przejrzałem, zastosowałem się do wskazówek ale utknąłem i nie mam pomysłu co zrobić.
      Koło tylnie z roweru Carrera Fury 2015 - rower kupiony i używany w UK. Nie mam połowy narzędzi, które mam w PL co utrudnia sprawę. Z informacji znalezionych w google i z informacji firmy, która sprzedaje rowery Carrera to jest to piasta firmy Formula. Żadnych innych oznaczeń nie widzę. Na stronie producenta nie ma dokładnych jak u Shimano manuali co i jak, bądź nie umiem ich znaleźć. Doszedłem do momentu wykręcania miski - bieżni po której toczą się kulki. Odkręcam w prawo - zgodnie ze wskazówkami zegara. Czuję minimalne drania przesunięcia bieżni, ale za nic nie mogę jej odkręcić. W akcie desperacji podlałem WD40. NIC! W sklepie rowerowym "Janusz" jeden twierdzi, że się wymienia całość, inny, że mam wymienić koło. Halfords nie chce znaleźć mojego paragonu.
      Efekty pracy widać na zdjęciach - wyszczerbiony klucz. Jakieś pomysły?
       
      Z góry dziękuję za pomoc i wskazówki.


    • Ychu
×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.