Skocz do zawartości
Darek89

['Szosa do 8000] ' Którą wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Darek89

Witam was serdecznie,

Mam problem...a mianowicie nie wiem na która szosę się zdecydować. Jeżeli chodzi o mnie,to będzie to mój 1 sezon na kolarce ale mam zamiar startować w maratonach szosowych,jak i robić dystanse powyżej 200 km i poznawać uroki Lubelszczyzny.

Poniżej wkleiłem cztery linki z kolarkami,możecie się bardziej doswiadczeni koledzy i koleżanki wypowiedzieć,co wy byscie wybrali i dlaczego??

W grę wchodzą 4 kolarki:

https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2018-szosowe/elite/supersix-evo/supersix-evo-105

http://www.stevensbikes.de/2018/index.php?bik_id=14&cou=PL&lang=en_US

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/émonda/émonda-sl-5/p/1440000-2018/?colorCode=black

https://www.canyon.com/pl/road/ultimate/2016/ultimate-cf-sl-7-0.html

Jeżeli chodzi o pierwsze trzy czyli cannondale,stevens i trek mogę mieć za te same pieniądze czyli 8000,a canyon z przesyłką kosztuje 7500,więc różnice w kosztach zakupu nie są duże.

Możecie cos doradzić kochani??

Pozdrawiam serdecznie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa

Opony maksymalnie jakiej szerokości do nich wsadzisz? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Darek89

Nie mam zamiaru upgradować roweru który dopiero co kupię,więc zostanę przy 25 mm,natomiast ile ma przeswit i jaką maksymalnie szerokosć mogę założyć to nie wiem,w ogóle mi do głowy nie przyszło żeby się zainteresować tym tematem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

i bardzo dobrze, 25 jest wystarczające a ewentualnie zmienisz sobie na 23c. 

Canyon

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa

Jak szuka roweru do maratonów i chce poznawać uroki Lubelszczyzny, to ja rozumiem, że nie chodzi o ściganie tylko o jazdę turystyczną? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Darek89

Źle zrozumiałeś,chce sie ścigać w weekendy a na tygodniu poznawać uroki mojego województwa. A z reszta...ja nie prosze o analizę jak moja jazda będzie wyglądać,tylko prosze o pomoc w wyborze pierwszej szosy...!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

koledze @PiotrKaaaaaaaaaaa chodziło zapewne o to, że jak chcesz zwiedzać to nie da się na cienkiej oponie i trzeba szukać szosy gdzie wejdzie 32c, 

jednak da się, ja jeżdżę na 23c i czasem też zwiedzam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa

Tak o to mi chodziło, oczywiście na cienkiej oponie tez się da, ale na grubszej na pewno wygodniej, zwiedzając nie zawsze jest możliwość wyboru drogi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

b'twin fajny, wszystko na odpowiednim poziomie, no może oprócz kół, dobry serwis gwarancyjny i na miejscu to duży plus, nie wiem czy na karbonowe ramy decathlon daje też dożywotnią gwarancję. Nie ma czego się wstydzić, ładne malowanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
huskarl

Decathlon na karbon daje 5 lat gwarancji. Nie wiem jak można dać dożywotnią skoro karbon się zużywa. Trek daje dożywotnią ale oczywiście wyjmuje z tego normalne zużycie czyli pewnie wszystko po 5 latach. Plus ze dają możliwość zakupu nowej ramy ze zniżką.

Wracając jeszcze do początkowego wyboru. Pierwsze trzy rowery są dość drogie, w ich przedziale jest jeszcze inny b'twin, które daje Ultegrę gdy tamci mają 105.

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-920-cf-id_8389556.html

 

Dziwne, że jeszcze nie ma na nie jakiś promocji. Środek zimy a tu nic. Może drogie kolarki nie schodzą i Decathlon nie planuje nic na nowy sezon. A może właśnie tak dobrze, że nie ma sensu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa

Niedawno była promocja 50%, nie pamiętam czy na ten model

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa

Niedawno była promocja 50%, nie pamiętam czy na ten model

 

A np na tribana 540 promocja była pod koniec roku, szybko się wyprzedał 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Darek89

No właśnie nie podoba mi sie malowanie tych bitwinow z decathlonu i jednak chciałbym zostać przy moim pierwszym wyborze,czyli tych czterech egzemplarzy ☺

Wyborem byłby canyon,czy negocjacja cenowa tych innych modeli,bo myślę że np Stevensa udałoby mi się wyrwać za 7000..??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Macior1365

Sam poszukuje roweru o podobnym budzecie itd ...szkoda ze nie napisales jaki  rozmiar tej szosy,byloby latwiej cos doradzic 

Tutaj maja fajne rowery z 2017 roku po dobrych cenach 

https://www.facebook.com/pg/OstrowskaManufakturaRowerowa/posts/?ref=page_internal

 

i jeszcze jeden cannondale takze 105 

https://www.cyclestore.com.pl/cannondale_super_six_evo_carbon_105_road_bike_2017-ID_70739

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Darek89

Temat do zamknięcia Panowie,zdecydowalem sie na Treka bo dostałem bardzo fajny rabat,będę miał go za 7000 ☺ a co do rozmiaru no to przymierzalem 56 i będzie perfekt!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TommyMasta

Daj znać jak wrażenia po pierwszej jeździe ;) Jakaś fotka też byłaby super ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
DeNiro

Będzie Pan zadowolony:D Po kilku dniach testów sl4, zdecydowałem się na szósteczke na tarczach, aaa co

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Darek89

Jasne! Dam znać jak wrażenia,ale na to trzeba poczekać bo rower zamowiony i ma byc do odbioru na początku lutego. 

Jeszcze tylko będę musiał go zwazyc jak do mnie dotrze,bo producent podaje wage 8.30 kg a w sklepie mowili,że waży 7.50 kg i jestem ciekaw kto oszukuje :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TommyMasta

Z tego co wiem SL5 waży około 7.7 - na stronie producenta jest błąd. Ja na wiosnę planuję zakupić SL6 - ważono ten rowerek przy mnie w sklepie i ma 7.3, a od SL5 różni się praktycznie grupą osprzętu i kołami więc wątpię aby z tego wynikał aż kilogram różnicy, skoro rama ta sama ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
szejhulud
W dniu 14/01/2018 o 10:39, huskarl napisał:

...Nie wiem jak można dać dożywotnią skoro karbon się zużywa. Trek daje dożywotnią ale oczywiście wyjmuje z tego normalne zużycie czyli pewnie wszystko po 5 latach. ..

Karbon się nie "zużywa", przynamniej w klasycznym rozumieniu tego słowa.

W jego przypadku ilość cykli zmęczeniowych, po których z powodu tych cykli nastąpi awaria, jest o wiele, wiele większa, niż w przypadku części metalowych. Tak więc drogi kolego, napisałeś jakiś mit. Być może wynika on z niedoskonałości produkcyjnych pierwszych generacji elementów karbonowych. Być może z innych powodów.

Jednocześnie witam, bo to mój pierwszy post na forum :) Troszkę skucha, że taki moralizatorski :)
Wracając do tematu: rower został wybrany, więc już za późno na dyskusję, niemniej emonda w geometrii H2 (czyli każda wersja poza SLR H1) ma nieco spokojniejszą geometrię (wysokość główki ramy) od innych proponowanych rowerów. Da się to nieco "zniwelować" używając niskiego dustcapa oraz mostka z np. kątem -17st, ale fakt pozostaje faktem. Gdyby nie to, że rower jest wybrany, można by tego użyć jako argumentu w dyskusji.

Do tego pamiętajcie, że seria SL ma już zintegrowany maszt podsiodłowy. Nie jest to tak dokuczliwe, jak w przypadku np. najwyższych modeli Gianta (regulacja wysokości siodła = cięcie masztu), niemniej zakres regulacji jest skończony i nieco bardziej ograniczony, niż w przypadku rozwiązań klasycznych (sztyca). Jeżeli dołączony element wchodzący na maszt będzie za krótki, Trek sprzedaje wersje dłuższe. Swoje jednak kosztują, więc proponuję koniecznie upewnić się, że fabryczny model seat capa ma wystarczającą długość, bo może sklep będzie w stanie (i miał chęć) wymienić ten element od razu na dłuższy, bez dodatkowych kosztów - jeżeli będzie potrzeba.
Jak można wywnioskować, tak, jestem użytkownikiem Emondy SL :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • MacRed
      Przez MacRed
      Witam, 
      Nigdzie nie mogłem znaleźć takiego porównania jak w temacie. Przerobiłem sobie rower górski na szosowy. Wiem, że pelnoprawna szosą nigdy nie będzie, ale i tak jestem zadowolony. Teraz chcę zmienić przerzutkę tylną. Obecnie mam Tourney TX, ale nie daje rady nawet przy jazdach rzędu 50km, dlatego też zastanawiam się nad zmianą na Acere bądź Claris. Jednak nie wiem która się lepiej sprawdzi. 
    • kamusial
      Przez kamusial
      Witajcie,
      robię przymiarkę do pierwszych SPD. Jeżdżę na 'gravelu' - Marin Nicasio, 70% szosa, 30% lekki teren, buty będą turystyczne. Zasadniczo chciałbym aby SPD miały następujące cechy:
      1. platforma dająca większą powierzchnię podparcia buta SPD - np. A520 
      2. opcja dołożenia platformy do zwykłych butów (rzadko) - np. modyfikacja M520 z SM-PD22  albo A530 
       
      Pytanie- czy są pedały które łączą obie powyższe cechy?
       
    • Slobodzinski
      Przez Slobodzinski
      Witam, szukam ramy do 1600 zł. w rozmiarze 18" do 19" rama MTB / Kross.  Rama do kół 29"
      Ważne żeby rama miała sztywną oś. 
      Rama sztywna.
      Hamulec PM - rama bez piwotów.
      Opcjonalnie prowadzenie linek wewnątrz ramy. 
      Znacie jakieś ramy w tej cenie? Lub jakieś stronki gdzie można kupić samą ramę? 
    • kamusial
      Przez kamusial
      Witajcie,
      przeszkadza mi twarde stopniowanie napędu producenta (Marin Nicasio) przy wyższych prędkościach. Zestaw to claris 2x8, korba przód 50/34 (FSA Tempo contact 175mm), kaseta sunrace 11-32T.
      Przy jeździe na 50t przejście z 18 na 15 daje spory spadek kadencji. Dodatkowo 11 i 13 nigdy nie zobaczyły łańcucha - jeżdżę w 90% po płaskim. Zastanawiam się jakie mam opcje żeby zwiększyć użyteczny zakres biegów, na tę chwilę widzę takie warianty:
      1. zmiana 50t na coś mniejszego np 44t. Tylko szukam i szukam i nie znajduję blatu 110mm BCD na 8 rzędowy zestaw... :/ <- ktoklowiek widział?
      2. Zmiana całego zestawu: korba + suport (sztywny) + zębatka -> sporo kasy, ale może coś wezmę za obecną korbę i będzie sztywno
      3. zmiana kasety -> widzę że kasety są albo 11-28, albo 13-26. Chyba 13-26 będzie optymalnym wyborem choć czasem korzystam z 28 czy 32 w trudniejszym terenie. Optymalna byłaby 13-32, czy nawet 15-32 ale takich nie widziałem.
      4. kaseta 13-26 + przód 44t?
       
      Na szybko patrząc chyba najłatwiej zacząć od wymiany kasety na 13-26?
      Czy istnieją 8 rzędowe 13-32?
       
      pozdrowienia i dziękuję za pomoc
    • michal9206
      Przez michal9206
      Relacja z czwartkowego treningu OTR.
      2018-06-07
      Otwarte Treningi Rowerowe w Krakowie
      FB: https://www.facebook.com/OTR.Krakow/
      Grupa: https://www.facebook.com/groups/537653896259841/?source_id=459212190767240
      Strava: https://www.strava.com/clubs/otr-krakow
×