Skocz do zawartości
Darek89

['Szosa do 8000] ' Którą wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Darek89

Witam was serdecznie,

Mam problem...a mianowicie nie wiem na która szosę się zdecydować. Jeżeli chodzi o mnie,to będzie to mój 1 sezon na kolarce ale mam zamiar startować w maratonach szosowych,jak i robić dystanse powyżej 200 km i poznawać uroki Lubelszczyzny.

Poniżej wkleiłem cztery linki z kolarkami,możecie się bardziej doswiadczeni koledzy i koleżanki wypowiedzieć,co wy byscie wybrali i dlaczego??

W grę wchodzą 4 kolarki:

https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2018-szosowe/elite/supersix-evo/supersix-evo-105

http://www.stevensbikes.de/2018/index.php?bik_id=14&cou=PL&lang=en_US

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/émonda/émonda-sl-5/p/1440000-2018/?colorCode=black

https://www.canyon.com/pl/road/ultimate/2016/ultimate-cf-sl-7-0.html

Jeżeli chodzi o pierwsze trzy czyli cannondale,stevens i trek mogę mieć za te same pieniądze czyli 8000,a canyon z przesyłką kosztuje 7500,więc różnice w kosztach zakupu nie są duże.

Możecie cos doradzić kochani??

Pozdrawiam serdecznie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa

Opony maksymalnie jakiej szerokości do nich wsadzisz? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Darek89

Nie mam zamiaru upgradować roweru który dopiero co kupię,więc zostanę przy 25 mm,natomiast ile ma przeswit i jaką maksymalnie szerokosć mogę założyć to nie wiem,w ogóle mi do głowy nie przyszło żeby się zainteresować tym tematem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

i bardzo dobrze, 25 jest wystarczające a ewentualnie zmienisz sobie na 23c. 

Canyon

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa

Jak szuka roweru do maratonów i chce poznawać uroki Lubelszczyzny, to ja rozumiem, że nie chodzi o ściganie tylko o jazdę turystyczną? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Darek89

Źle zrozumiałeś,chce sie ścigać w weekendy a na tygodniu poznawać uroki mojego województwa. A z reszta...ja nie prosze o analizę jak moja jazda będzie wyglądać,tylko prosze o pomoc w wyborze pierwszej szosy...!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

koledze @PiotrKaaaaaaaaaaa chodziło zapewne o to, że jak chcesz zwiedzać to nie da się na cienkiej oponie i trzeba szukać szosy gdzie wejdzie 32c, 

jednak da się, ja jeżdżę na 23c i czasem też zwiedzam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa

Tak o to mi chodziło, oczywiście na cienkiej oponie tez się da, ale na grubszej na pewno wygodniej, zwiedzając nie zawsze jest możliwość wyboru drogi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

b'twin fajny, wszystko na odpowiednim poziomie, no może oprócz kół, dobry serwis gwarancyjny i na miejscu to duży plus, nie wiem czy na karbonowe ramy decathlon daje też dożywotnią gwarancję. Nie ma czego się wstydzić, ładne malowanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
huskarl

Decathlon na karbon daje 5 lat gwarancji. Nie wiem jak można dać dożywotnią skoro karbon się zużywa. Trek daje dożywotnią ale oczywiście wyjmuje z tego normalne zużycie czyli pewnie wszystko po 5 latach. Plus ze dają możliwość zakupu nowej ramy ze zniżką.

Wracając jeszcze do początkowego wyboru. Pierwsze trzy rowery są dość drogie, w ich przedziale jest jeszcze inny b'twin, które daje Ultegrę gdy tamci mają 105.

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-920-cf-id_8389556.html

 

Dziwne, że jeszcze nie ma na nie jakiś promocji. Środek zimy a tu nic. Może drogie kolarki nie schodzą i Decathlon nie planuje nic na nowy sezon. A może właśnie tak dobrze, że nie ma sensu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa

Niedawno była promocja 50%, nie pamiętam czy na ten model

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa

Niedawno była promocja 50%, nie pamiętam czy na ten model

 

A np na tribana 540 promocja była pod koniec roku, szybko się wyprzedał 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Darek89

No właśnie nie podoba mi sie malowanie tych bitwinow z decathlonu i jednak chciałbym zostać przy moim pierwszym wyborze,czyli tych czterech egzemplarzy ☺

Wyborem byłby canyon,czy negocjacja cenowa tych innych modeli,bo myślę że np Stevensa udałoby mi się wyrwać za 7000..??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Macior1365

Sam poszukuje roweru o podobnym budzecie itd ...szkoda ze nie napisales jaki  rozmiar tej szosy,byloby latwiej cos doradzic 

Tutaj maja fajne rowery z 2017 roku po dobrych cenach 

https://www.facebook.com/pg/OstrowskaManufakturaRowerowa/posts/?ref=page_internal

 

i jeszcze jeden cannondale takze 105 

https://www.cyclestore.com.pl/cannondale_super_six_evo_carbon_105_road_bike_2017-ID_70739

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Darek89

Temat do zamknięcia Panowie,zdecydowalem sie na Treka bo dostałem bardzo fajny rabat,będę miał go za 7000 ☺ a co do rozmiaru no to przymierzalem 56 i będzie perfekt!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Jerusalem
      Przez Jerusalem
      Witam, 
      Proszę o pomoc w znalezieniu  roweru, który będzie przeznaczony do długiej podróży jak i również do codziennych wypadów za miasto. Po długich poszukiwaniach wybrałem model Kona Honky Tonk z 2016r rozmiar 56cm lecz nie znalazłem go nigdzie w sklepie. Moje pytanie jest czy znacie może rowery o podobnej specyfikacji do ceny 4000zł. Lub jeżeli ma ktoś namiar na sklepy lub osoby prywatne posiadające  ww. rower to byłbym wdzięczny o informacje. Ogólna specyfikacja przedstawia się następująco:
      Rama - najlepiej stalowa, może być aluminium z widelcem carbonowym w celu tłumienia drgań. Oczywiście do tego otwory na bagażnik.
      Hamulce nie chcę żeby były tarczowe. Wyposażony żeby był w klamkomanetki. 
      Miękkie przełożenie. np. kaseta 32 (lub więcej) - 12 , korba 34 (lub mniej) - 48, korba najlepiej dwublatowa 
       Koła - 28 cali 700 x (28 - 32)
      Dziękuję za wszystkie propozycje. Przy okazji jeżeli toś użytkuje rower Kona Honky Tonk to może podzielić się wrażeniami
      Kona Honky Tonk 2016 http://2016.konaworld.com/honky_tonk.cfm
       
      P.S. Nie mam ciągłego dostępu do internetu więc mogę odpisywać z opóźnieniem.
    • karolg
      Przez karolg
      https://www.olx.pl/oferta/kierownica-szosowa-pro-lt-compact-44-cm-CID767-IDr71tb.html
      Trochę śladów od mocowania klamek i mostka, poza tym jak nowa.
      70 zł.
    • rozkalibrowany
      Przez rozkalibrowany
      Hej,
      Sprzedawca dal cene 1000pln do negocjacji, uwazacie ze jest to rozsadna cena za przerobiona szosowke z 2004 roku?
      Piasty dura ace, przerzutki ultegra.







    • majvicola
      Przez majvicola
      Hej wszystkim w Nowym Roku!
      Po raz kolejny organizujemy ze znajomymi 2 wyjazdy treningowe, tym razem do mekki rowerzystów, czyli słonecznego Calpe. 2 terminy: w lutym i marcu   
      Podczas obu terminów planujemy podzielić się na 2 grupy: grupę szosowców (pot, łzy i ból d...:)) oraz grupę rekreacyjną (kawka, ciastko, zwiedzanie itp). Dystans planowany do przejechania to w zależności od grupy 450-650km i ok 6000m w górę łącznie
      Podliczyliśmy koszty i w cenie 3000zł od osoby wliczać się będzie: 7 noclegów w apartamentach, wypożyczenie roweru, bilety lotnicze (wylot z Wawy), transfer z i na lotnisko w Alicante, ubezpieczenie podróżne zagraniczne. 
      Zapraszamy!
       
    • MichalWro
      Przez MichalWro
      Witam!
      Zmuszony do zakupu roweru po pęknięciu ramy w moim Wheelerze s100 (typowa szosa na Tiagrze) wpadłem na niekonwencjonalny pomysł na rower.
      Używam roweru jako głównego i właściwie jedynego środka transportu. Jeżdżę w 90% po płaskim mieście (asfalt, kostka, szuter na wałach), rzadziej poza miastem po szosach. Rower eksploatuje cały rok z podobną intensywnością- w deszczu, śniegu i czasem w błocie. Rocznie przejeżdżam około 8 tyś. km. W mieście jeżdżę szybko i dynamicznie (zgodnie z przepisami oczywiście ), czego nie spodziewają się kierowcy, przez co hamowanie awaryjne zdarzają mi się przynajmniej raz dziennie.
      Do tej pory zwykła szosa mi wystarczała. Cenię sobie pozycję na rowerze szosowym, bardzo dobre hamulce i wysokie przełożenia. Jednak posiadanie szosy wraz z taka eksploatacją i stylem jazdy wiąże się z częstym serwisem roweru. W okresie jesiennym zdarza się że czyszczenie całego napędu i roweru celem zachowania płynności działania zajmuje mi ponad 3h tygodniowo. Oczywiście lubię to robić, jednak chciałbym spędzać mniej czasu na codziennych czyszczeniach (całodniowy serwis raz w miesiącu mi nie przeszkadza).
      Dlatego wpadłem na pomysł roweru dość minimalistycznego, jednocześnie chciałbym by był bezpieczny, niezawodny i nie wymagał codziennego nakładu pracy by przerzutki działały płynnie.
      Chciałbym dowiedzieć się co sądzicie o takiej koncepcji:
      -Rama Alu 
      -Przerzutka Shimano Nexus 7 (18T) z tyłu, manetka cynglowa na kierownicy typu "baranek"
      -Hamulce rolkowe Shimano InterM, klamki szosowe
      -Blat na korbie 52T
      -Koła 28", opony 25mm
      -Pedały SPD
      Rower zapewniałby szosową pozycję, jeśli chodzi o przełożenia to z moich wyliczeń wynika że miałyby zakres 1,825 do 4,463- dodam że nie sprawiałoby mi to problemu. Wyglądałby dość niepozornie, nie interesował złodzieja.
      Mam jednak pewne wątpliwości :
      -waga- czy taki "szosowy" rower na nexusie nie stałby się zbyt toporny? Po 2 przygodach z pękniętymi ramami alu zastanawiałem się nad ramą stalową, jednak to też wpłynęłoby na wagę i mocowanie komponentów.
      -hamulce rolkowe- zastanawiam się czy są skuteczne, szczególnie przy nagłym hamowaniu z 40km/h do 0?
      -i jak z serwisem przerzutki Nexus 7 i hamulców InterM? Czy będę miał spokój na kilka tyś. km., czy może trzeba będzie dolewać oleju i smaru co miesiąc, a serwis piasty powierzać profesjonalistom? 
      Jeśli macie doświadczenia z hamulcami rolkowymi, nexusami lub podobnym projektem to byłbym wdzięczny za informacje!
      Znalazłem na allegro taki rower: http://allegro.pl/klidemoes-szosowo-miejski-rower-7-biegow-nexus-p-n-i7114078481.html zastanawiam się czy by się nadał.
      Jeśli chodzi o dodatkowe informacje to ważę 75kg, wzrost 190cm, przekrok 89cm.
      Czekam na opinie i pozdrawiam!
×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.