Skocz do zawartości

['Szosa do 8000] ' Którą wybrać?


Darek89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was serdecznie,

Mam problem...a mianowicie nie wiem na która szosę się zdecydować. Jeżeli chodzi o mnie,to będzie to mój 1 sezon na kolarce ale mam zamiar startować w maratonach szosowych,jak i robić dystanse powyżej 200 km i poznawać uroki Lubelszczyzny.

Poniżej wkleiłem cztery linki z kolarkami,możecie się bardziej doswiadczeni koledzy i koleżanki wypowiedzieć,co wy byscie wybrali i dlaczego??

W grę wchodzą 4 kolarki:

https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2018-szosowe/elite/supersix-evo/supersix-evo-105

http://www.stevensbikes.de/2018/index.php?bik_id=14&cou=PL&lang=en_US

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/émonda/émonda-sl-5/p/1440000-2018/?colorCode=black

https://www.canyon.com/pl/road/ultimate/2016/ultimate-cf-sl-7-0.html

Jeżeli chodzi o pierwsze trzy czyli cannondale,stevens i trek mogę mieć za te same pieniądze czyli 8000,a canyon z przesyłką kosztuje 7500,więc różnice w kosztach zakupu nie są duże.

Możecie cos doradzić kochani??

Pozdrawiam serdecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru upgradować roweru który dopiero co kupię,więc zostanę przy 25 mm,natomiast ile ma przeswit i jaką maksymalnie szerokosć mogę założyć to nie wiem,w ogóle mi do głowy nie przyszło żeby się zainteresować tym tematem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decathlon na karbon daje 5 lat gwarancji. Nie wiem jak można dać dożywotnią skoro karbon się zużywa. Trek daje dożywotnią ale oczywiście wyjmuje z tego normalne zużycie czyli pewnie wszystko po 5 latach. Plus ze dają możliwość zakupu nowej ramy ze zniżką.

Wracając jeszcze do początkowego wyboru. Pierwsze trzy rowery są dość drogie, w ich przedziale jest jeszcze inny b'twin, które daje Ultegrę gdy tamci mają 105.

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-920-cf-id_8389556.html

 

Dziwne, że jeszcze nie ma na nie jakiś promocji. Środek zimy a tu nic. Może drogie kolarki nie schodzą i Decathlon nie planuje nic na nowy sezon. A może właśnie tak dobrze, że nie ma sensu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie podoba mi sie malowanie tych bitwinow z decathlonu i jednak chciałbym zostać przy moim pierwszym wyborze,czyli tych czterech egzemplarzy ☺

Wyborem byłby canyon,czy negocjacja cenowa tych innych modeli,bo myślę że np Stevensa udałoby mi się wyrwać za 7000..??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam poszukuje roweru o podobnym budzecie itd ...szkoda ze nie napisales jaki  rozmiar tej szosy,byloby latwiej cos doradzic 

Tutaj maja fajne rowery z 2017 roku po dobrych cenach 

https://www.facebook.com/pg/OstrowskaManufakturaRowerowa/posts/?ref=page_internal

 

i jeszcze jeden cannondale takze 105 

https://www.cyclestore.com.pl/cannondale_super_six_evo_carbon_105_road_bike_2017-ID_70739

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne! Dam znać jak wrażenia,ale na to trzeba poczekać bo rower zamowiony i ma byc do odbioru na początku lutego. 

Jeszcze tylko będę musiał go zwazyc jak do mnie dotrze,bo producent podaje wage 8.30 kg a w sklepie mowili,że waży 7.50 kg i jestem ciekaw kto oszukuje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem SL5 waży około 7.7 - na stronie producenta jest błąd. Ja na wiosnę planuję zakupić SL6 - ważono ten rowerek przy mnie w sklepie i ma 7.3, a od SL5 różni się praktycznie grupą osprzętu i kołami więc wątpię aby z tego wynikał aż kilogram różnicy, skoro rama ta sama ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14/01/2018 o 10:39, huskarl napisał:

...Nie wiem jak można dać dożywotnią skoro karbon się zużywa. Trek daje dożywotnią ale oczywiście wyjmuje z tego normalne zużycie czyli pewnie wszystko po 5 latach. ..

Karbon się nie "zużywa", przynamniej w klasycznym rozumieniu tego słowa.

W jego przypadku ilość cykli zmęczeniowych, po których z powodu tych cykli nastąpi awaria, jest o wiele, wiele większa, niż w przypadku części metalowych. Tak więc drogi kolego, napisałeś jakiś mit. Być może wynika on z niedoskonałości produkcyjnych pierwszych generacji elementów karbonowych. Być może z innych powodów.

Jednocześnie witam, bo to mój pierwszy post na forum :) Troszkę skucha, że taki moralizatorski :)
Wracając do tematu: rower został wybrany, więc już za późno na dyskusję, niemniej emonda w geometrii H2 (czyli każda wersja poza SLR H1) ma nieco spokojniejszą geometrię (wysokość główki ramy) od innych proponowanych rowerów. Da się to nieco "zniwelować" używając niskiego dustcapa oraz mostka z np. kątem -17st, ale fakt pozostaje faktem. Gdyby nie to, że rower jest wybrany, można by tego użyć jako argumentu w dyskusji.

Do tego pamiętajcie, że seria SL ma już zintegrowany maszt podsiodłowy. Nie jest to tak dokuczliwe, jak w przypadku np. najwyższych modeli Gianta (regulacja wysokości siodła = cięcie masztu), niemniej zakres regulacji jest skończony i nieco bardziej ograniczony, niż w przypadku rozwiązań klasycznych (sztyca). Jeżeli dołączony element wchodzący na maszt będzie za krótki, Trek sprzedaje wersje dłuższe. Swoje jednak kosztują, więc proponuję koniecznie upewnić się, że fabryczny model seat capa ma wystarczającą długość, bo może sklep będzie w stanie (i miał chęć) wymienić ten element od razu na dłuższy, bez dodatkowych kosztów - jeżeli będzie potrzeba.
Jak można wywnioskować, tak, jestem użytkownikiem Emondy SL :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...