dr.Peoples Napisano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2018 Dzień Dobry Czy ktoś z was miał do czynienia z zębatkami Doval? link: http://www.bikeradar.com/road/news/article/doval-chainrings-just-in-42951/ Są to asymetryczne (nie owalne) zębatki które w magiczny sposób mają równomiernie rozkładać "pobór mocy" podczas jazdy. Wcześniej używane głównie w kolarstwie szosowym, jako tańszy odpowiednik systemu Osymetric od Rotor'a. Zainteresowały mnie głównie z tego powodu, że firma wypuściła serię mtb, z systemem narrow wide itd. Poza tym, wyglądają kozacko chociaż to akurat kwestia gustu. Na ebay dostępne od 15$, w związku z czym nabyłem sztukę (2g micro OCP SNW - dokładnie) celem przetestowania. Chciałbym jednak wiedzieć, czy w naszym pięknym kraju ktoś ich używa i co o nich sądzi? Jak ze sztywnością i trwałością? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2018 Ciekawe że rozróżniasz owalność i asymetrię. Jeśli by miały być asymetryczne, to rozumiem że musiałbyś mieć to dopasowane pod siebie że jedną nogę masz mocniejszą od drugiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dr.Peoples Napisano 9 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2018 Owal jest ze swej natury symetryczny, więc działa "zerojedynkowo", stąd pewnie pomysł na takie zębatki - aby zredukować utratę mocy. Mnogość wariantów asymetryczności w ofercie tej firmy, ma za zadanie dopasowanie odpowiedniej zębatki pod swoje wymagania. Z resztą, można składać zamówienia pod własne preferencje z tego co wiem, to mała manufakturka mieszcząca się w dziupli po jeżu gdzieś w Korei. Może łatwiej będzie zrozumieć o co mi chodzi, dzięki filmikowi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 10 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2018 Ten filmik moze ewentualnie pomoc w zrozumieniu jak nawrzucac kupe hasel, pare rysunkow, puscic film na zwiekszonej predkosci i w konsekwencji wyprodukowac jeden wielki belkot. Co do asymetrii, to rzecz jest calkiem prosta. Asymetryczne zebatki nie maja plaszczyzny wzdluz ktorej, po "zlozeniu" takiej zebatki w pol, mielibysmy identyczny, pokrywajacy sie ksztalt. Owalne, maja taka jedna płaszczyznę, okragle zebatki, nieskonczona ilosc (pisze o samym ksztalcie zebatek, pomijam zeby). Nie ma tu zadnej magi. Nie zaczniesz nagle pedalowac ze zwiekszona moca, chociaz niektorzy twierdza, ze moc im wzrosla po przesiadce na nie okragle tarcze. Ja nie mialem okazji aby zaobserwowac jaka jest roznica w mocy, bo jak zakupilem miernik mocy, to juz przez dwa sezony jezdzilem na owalnych tarczach. Przesiadlem sie z mniejszej owalizacji na wieksza. Przerabialem trzy rozne systemy owalnych i asymetrycznych zebatek (nie mialem stycznosci z Doval). Od Q-rings Rotora, poprzez ich QXL, a teraz Osymetric. Maja wspolna ceche, noga latwiej przelatuje nad martwym punktem. Najwieksza roznica jest po przesiadce z okraglych tarcz. Jest inaczej, aczkolwiek bardzo szybko ta innosc staje sie norma i zapomina sie o roznicach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dr.Peoples Napisano 10 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2018 Pomijając fakt, że większość z tego co pokazane na filmiku stanowi dla mnie voodoo sci-fi, to te zębatki (Doval) są zwyczajnie ładne i to był główny powód zakupu. Ciekawy jestem jaka jest jakoś wykonania, są tanie, a to nie wróży nic dobrego. Z drugiej strony opinie na ebay są pozytywne, oraz fakt że produkuje je rodzinna firemka przemawiają na plus. Zobaczymy... Jeżeli zalety się potwierdzą, to będzie to najtańsza, działająca zębatka narrow wide na rynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.