Skocz do zawartości

[rama] Czy da się zamontować hamulec tarczowy?


radm3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Zastanawiam się nad złożeniem taniego w utrzymaniu roweru. Jeździłbym nim w zimę oraz w deszczowe dni.
W kwietniu skończę składać rower przełajowy (będzie to bardziej szosowy tylko z oponami semi slick 35mm).
Początkowo miałem przełajówką jeździć cały rok ale z tego co poczytałem i doświadczyłem z moim obecnym trekkingiem (rdzewieje)
szkoda będzie mi nim jeździć po soli oraz w złych warunkach (osprzęt ultegra 2x11) i chcę jeździć nim tylko jak będzie sucho.
Pomyślałem że najtańsze w utrzymaniu w złych warunkach będzie ostre koło, dorzuciłbym do niego plastikowe błotniki, przedni hamulec tarczowy mechaniczny oraz bagażnik (czasami pojechałbym do sklepu na zakupy).

Czytałem trochę o ramach pod ostre koło i wiem że najlepsze są torowe.
Czy jest możliwość złożenia ostrego koła na ramie trekkingowej (obecnej nie biorę pod uwagę bo jest za duża)?
Jaką piastą tylną musiałbym kupić pod widełki 135mm (z tyłu nie planuję dodatkowego hamulca)?
Jak wygląda napinanie łańcucha w ramie trekkingowej (haki pionowe) w rowerze typu ostre koło?
Mam fajny kokpit (kierownica 31,8mm) i chciałbym rower z widelcem 1 1/8, hallowtech  Hollow Tech'a , możliwością założenia mocnego hamulca z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z dobrego serca Ci powiem, ze swoją wiedzą nie składaj lepiej tego roweru samemu, oddaj to fachowcom.

Jeślikoniecznie się już uparłeś to po kolei
-nie, na trekkingu nie zrobisz ostrego, z powodu pionowych haków, chyba że unikat/trup z poziomymi
-piastę flip flop, np novateca
-nie napniesz w ramie z pionowymi hakami łańcucha, jest opcja z zabawą w półogniwa, ale niewiele to pomoże
-hollowtech to pojęcie dotyczące korb, nie widelców, to raz, dwa jeśli ma być sztywny widelec+hamulec tarczowy, to pozostają niepewne chińczyki, lub sprawdzone z dirmy Force.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wsadzisz do starej ramy i widelca hamulcow tarczowych, no bo i jak? 

Klamkomanetki itd tez tanie nie sa, przemyslales ogolnie temat? Nie lepiej kupic rower przelajowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, radm3 napisał:

Większość z tego co przeczytałem przerabia stare szosówki a tam wejdą opony max 28mm i hamulce szczękowe.
Ja chciałem złożyć ostre koło z oponami 35mm i hamulcami lepszymi niż szczękowe :( (v-brake lub tarczowe).

Poszukaj w miarę niestarej ramy trekingowej alu. Będziesz miał mocowanie pod V-ki oraz mocowanie pod tarczę i główkę sterów 1 1/8. 

Jak to ma być rower do ciorania możesz go zasinglować z napinaczem lub na sztywno dobierając wielkość zębatek (ja tak mam). Będziesz miał możliwość zrobienia dowolnego roweru. Do napędu użyj zwykłej piasty pod kasetę (pod tarczę), daje to wiele możliwości zbudowania singla jak i zamontowania przerzutek-czasem taki set wraca jako turystyk.

Jeśli chodzi o zębatki najlepiej użyć prostych singlowych i szerokiego łańcucha. 

Innym nie głupim rozwiązaniem jak ma być singiel - wykorzystanie ram dedykowanych pod piasty biegowe (stare holenderki) ale tam kiepsko z tarczami i trzeba zwrócić uwagę czy posiadają piwoty. 

Stare ramy turystyczne- trkkingowe miały tak skonstruowane haki (trzeba na to zwrócić uwagę) że można było koło przesuwać mimo posiadania klasycznej zewnętrznej przerzutki. Jest to trzecia droga- chyba najlepsza. Kupujesz cały rower za około 300-400 zł i przerabiasz go na singla- zmieniasz hamulce z canti na v-ki i masz w miarę taniego pomykacza zimowego. Takie ramy to konstrukcje stalowe z lat 90 i starsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w Decathlonie jest gotowy rower za 1000 zl. Zdjac wolnobieg, wkrecic jedna zebatke, zalozyc napinacz i gotowe. Koszt pewnie kolo 100 zl a jak sie sprzeda to co zostalo to wyjdzie na 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
W dniu 07/01/2018 o 21:21, radm3 napisał:

będzie ostre koło

I oczywiście wiesz dokładnie co to za rodzaj napedu i jak działa?

Ramy trekingowe mają zazwyczaj rozstaw 135mm. Pomijając problemy z dobraniem przełożenia które zagwarantuje dostateczne napiecie łańcucha, bardzo istotne w napedzie ostrokołowym, oraz wszystkie pieriepałki zwiazane z ustaleniem poprawnej linii łańcucha, co jest jeszcze istotniejsze, jeśli pragniesz zamocować z tyłu hamulec tarczowy przygotuj się na wydatek rzędu 650-700PLN na samą piastę disc/fixed od Surly, gdyż jak mi się zdawa to jedyna takowa na rynku. Może jeszcze jakiś White Industries lub Paul's Components, ale tam koszty są jeszcze większe.

No chyba, że tylko przednia tarcza/fałka. wtedy oczywiscie zależy to tylko i wyłącznie od widelca i tego co można do niego przykrecić.

Droga jednobiegowca z wolnobiegiem, lub reduktorem na-bębenkowym, będzie tańsza i prostsza. Zebtka+reduktor+napinacz i masz już napęd poskładany. Całość za 100-100kilkadziesiat złotych.

Reszta, jak w każdym innym rowerze, minus napęd.

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2018 o 07:29, skom25 napisał:

Nie wsadzisz do starej ramy i widelca hamulcow tarczowych, no bo i jak? 

Klamkomanetki itd tez tanie nie sa, przemyslales ogolnie temat? Nie lepiej kupic rower przelajowy?

Rower ma mieć tylko klamkę od przedniego hamulca na kierownicy :). W marcu - kwietniu złożę sobie rower przełajowy. Ostre koło to ma być drugi rower, którym ma być nie szkoda jeździć po soli oraz zostawiać pod sklepami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2018 o 08:08, woojj napisał:

Jak to ma być rower do ciorania możesz go zasinglować z napinaczem lub na sztywno dobierając wielkość zębatek (ja tak mam). Będziesz miał możliwość zrobienia dowolnego roweru. Do napędu użyj zwykłej piasty pod kasetę (pod tarczę), daje to wiele możliwości zbudowania singla jak i zamontowania przerzutek-czasem taki set wraca jako turystyk.

Tak dokładnie do ciorania :). Jak można zasinglować z napinaczem koło w ramie o rozstawie widełek 135mm?

Gdzieś czytałem że w ostrym kole trzeba często naciągać łańcuch i niektórzy montują napinacze aby łatwiej było regulować napięcie.  Jak przerobić zwykłą piastę pod kasetę na piastę pod ostre koło?

W dniu 8.01.2018 o 08:08, woojj napisał:

Jeśli chodzi o zębatki najlepiej użyć prostych singlowych i szerokiego łańcucha. 

Mam koło które mógłbym wykorzystać jeśli się da do ostrego koła. Koło ma piastę 135mm i bębenek 9 rzędowy. Wejdą takie zębatki na ten bębenek? Piasta Shimano FH-RM40-8.

W dniu 8.01.2018 o 08:08, woojj napisał:

Innym nie głupim rozwiązaniem jak ma być singiel - wykorzystanie ram dedykowanych pod piasty biegowe (stare holenderki) ale tam kiepsko z tarczami i trzeba zwrócić uwagę czy posiadają piwoty. 

Podoba mi się ta rama:  http://allegro.pl/pegasus-ladna-stalowa-rama-z-niemiec-i7112291749.html , fabrycznie miała z tyłu 3 biegi w piaście. Czy nadawałaby się pod ostre koło bez kombinowania?

Myślę też nad tym rowerem: http://allegro.pl/rower-meski-gazelle-esprit-rama-49cm-nexus-3-i6953281132.html

Ma pełną osłonę na łańcuch tylko czy by dało się go przerobić.

W dniu 8.01.2018 o 08:08, woojj napisał:

Stare ramy turystyczne- trkkingowe miały tak skonstruowane haki (trzeba na to zwrócić uwagę) że można było koło przesuwać mimo posiadania klasycznej zewnętrznej przerzutki. Jest to trzecia droga- chyba najlepsza. Kupujesz cały rower za około 300-400 zł i przerabiasz go na singla- zmieniasz hamulce z canti na v-ki i masz w miarę taniego pomykacza zimowego. Takie ramy to konstrukcje stalowe z lat 90 i starsze. 

Przeszukałem allegro i nie znalazłem takiego roweru. Widziałem kilka ram pod koła 26 cali z dłuższymi hakami.

W dniu 8.01.2018 o 10:05, skom25 napisał:

No to w Decathlonie jest gotowy rower za 1000 zl. Zdjac wolnobieg, wkrecic jedna zebatke, zalozyc napinacz i gotowe. Koszt pewnie kolo 100 zl a jak sie sprzeda to co zostalo to wyjdzie na 0.

Chodzi o ten rower: https://www.decathlon.pl/rower-miejski-elops-520-id_8378494.html

czy ten  https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-100-id_8377732.html?

 

W dniu 8.01.2018 o 23:18, IvanMTB napisał:

Droga jednobiegowca z wolnobiegiem, lub reduktorem na-bębenkowym, będzie tańsza i prostsza. Zebtka+reduktor+napinacz i masz już napęd poskładany. Całość za 100-100kilkadziesiat złotych.

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Chodzi o to że piasta pod ostre koło jest droższa od tej pod wolnobieg czy kasetę?

Można prosić o link do dobrego napinacza? Da się przerobić trwale bębenek aby pracował jak mechanizm ostrego koła (np. jechać do tyłu :) )?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, skom25 napisał:

A znajdziesz widelec pod mostek wpuszczany z mocowaniem na hamulce tarczowe?

Rowery miejskie w 99% przypadków mają niestety mostek wpuszczany. Początkowo chciałem koniecznie hamulec tarczowy z przodu jednak ram ani interesujących mnie rowerów nie znalazłem. Teraz już szukam tylko z hamulcem conti/v-brake (będę miał dobre v-brake z obecnego roweru).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem na mysli Triban 100. Sam myslalem zeby go kupic i zrobic singla. Niestety nie mam miejsca na trzymanie dwoch rowerow, takze u mnie na pomyslach sie konczy.

Tutaj mialbys dwa hamulce juz z manetkami, normalny rozstaw widelek itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
W dniu 10/01/2018 o 13:25, radm3 napisał:

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Chodzi o to że piasta pod ostre koło jest droższa od tej pod wolnobieg czy kasetę?

Można prosić o link do dobrego napinacza? Da się przerobić trwale bębenek aby pracował jak mechanizm ostrego koła (np. jechać do tyłu :) )?

Chodzi o to, że singa da się zrobić z dowolnej piasty, za pomocą reduktora/napinacza i zębatki.

 

Przykładowy zestaw:

SKOOSSKK_P1.jpg?v=b

Przykładowy napinacz:

FSOOSSD_P1.jpg?v=b

 

Bębenek kasetowy można zafixować za pomocą fixxer'a

surly-fixxer-hubcon-zoom.jpg

Ale trzeba szukać, bo Surly wycofało to-to z oferty, a to ichni wynalazek.

Oczywiscie są też domowe, brutalne metody jak zalewanie wnętrza bębenka płynnym metalem, żywicą epoksydową lub skręcanie na sztywno kilkoma śrubami na przestrzał bębenka. Oczywiscie raz zafiksowany w ten sposób bębenek traci trwale swe wolnobiegowe właściwości.

O ile nie musi być hamulec tarczowy z tyłu - jak mi sie czyta, to aktualna koncepcja u Ciebie jest - wtedy używasz dowolnej piasty ostrokołowej z długą osią, budujesz koło, dodajesz podkładki/dustanse aby uzyskać OLD 135mm z typowego, torowego 120mm i jeździsz.

Inna sprawa, że jak już napisałem jestem sceptyczy co do zastosowania napedu ostrokołowego z napinaczem wkrecanym w hak przerzutki lub pod miske suportu.

Spróbuj, poeksperymentuj, może bedzie to biegac bezproblemowo.

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...