Skocz do zawartości

[Merida] Big Ninne 20-md 2017, 29-er warto?


cichy23

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień doberek,

Ostatnio patrzyłem na rowery natrafiłem na przecenę na taką meride- http://www.rowerymerida.pl/produkt1241/bignine-20-md-rower-merida.html w cene 1599, co myślicie o nim? Warty tej ceny? Nie chcę wydawać więcej niż te 1599. Trochę obczajam fazę z tymi częściami. I z tego co widzę full napęd shimano, kaseta sunrace, amor 100 mm sr suntour i myślę że jak na tą cenę jest dobrze, ale czekam na wasze zdanie. I też czy ta rama pozwoliła by na fajne ulepszenia w przyszłości. Rower nadawał by się do luźnych jazd po jakiś górkach, lasach, drogach. Wzrost mam 184 cm więc rama 19 moim zdaniem była by dobra. Czekam na wasze zdania! :D

Edytowane przez cichy23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Co by Ci tu poradzić :unsure:
Sprawa wygląda tak, że Merida jest bardzo ubogo wyposażona ( aż cud, że jest XCM, a nie XCT ).
Niestety, ale możliwości ulepszeń są dość ograniczone, a podstawowym ograniczeniem jest brak taperowanej główki ramy, co zawęzi wybór amortyzatorów.
Sam design to chyba za mało w tym przypadku - wygląd to rzecz gustu, ale ten akurat jest w "moich" barwach, tyle że to nie ja kupuję ;)
Z drugiej strony jak nie zamierzasz robić z roweru rakiety i nie masz dużych wymagań, to i taki sprzęt wystarczy, ale chcąc go ulepszyć, to praktycznie trzeba by wymienić cały napęd oraz hamulce ( ma tarczówki, ale mechaniczne, a nie hydrauliczne ).
Zastanów się, czy nie warto poszukać jakiejś używki - na pewno będzie lepiej wyposażona.
BTW - nie mówisz czasem o tej z Żyrardowa ?
To jest 100, a nie 20, więc jakby Ci się jeszcze udało dogadać w sprawie ceny ( oczywiście najlepiej oglądając rower na żywo ), to byłoby lepiej niż z tą 20- tką, bo osprzęt już jest nieco lepszy : http://www.rowerymerida.pl/produkt856/bignine-100-rower-merida.html
Tu masz jej zdjęcia : http://pokazywarka.pl/big9/ - jako rower dwuletni ( nawet jeśli jest rzeczywiście w dobrym stanie technicznym jak podaje sprzedający ) nie jest jednak wart wyjściowej ceny.


 

Edytowane przez KrissDeValnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły "Janusz" ze sprzedającego, myślałem, że Plakiem picuje się tylko samochody a tu takie zaskoczenie - rower ze zdjęć aż się klei. Mimo mojej dość skromnej wiedzy i " świeżości" w temacie doboru sprzętu, ten bym sobie zdecydowanie odpuścił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W przypadku BTwin'a sprawa ma się podobnie jak z tą Meridą 20.
Możesz zerknąć na : http://allegro.pl/rower-mtb-shockblaze-r5-27-5-rama-19-alivio-i7100689764.html  - tylko pytanie, czy na tym rozmiarze byś się odnalazł :icon_question:
lub ewentualnie : http://allegro.pl/shockblaze-r5-29-520-niebieski-2016-super-cena-i6809702838.html  - tyle, że tu z kolei rozmiarowo w drugą stronę i drożej, bo to 29"...
Tu już masz ramy z taperowaną główką, więc będziesz miał większy wybór amorków - jeśli się zdecydujesz na ulepszenie.
Biorąc pod uwagę nowe rowery ( co prawda modele 2016, ale fabrycznie nowe ), to może być ciężko właśnie o taperowane główki w tym budżecie.
Może kolorystycznie trochę niewyględne, ale to rzecz gustu, a jak zmienisz czerwony amorek na taki w innym kolorze, to już takiej "tragedii" nie będzie.
Przy większym zacięciu sportowym lepsza byłaby ta 19", a przy spokojnym jeżdżeniu prawdopodobnie i na tej 20,5" dałbyś radę - gdybyś był zainteresowany, to musiałbyś się do obu przymierzyć.
Niestety wybór rozmiarów jest ograniczony, ale nic na siłę.
Kluczowe jest tu podejście w temacie stylu jazdy oraz preferencji co do pozycji.
Chcąc odchudzić rower najtańszym kosztem, wystarczy pozbyć się ciężkiego i słabego XCT i założyć odpowiedni sztywny widelec, tyle że nie będzie wtedy amortyzacji ( chociaż amortyzacja w tym XCT jest mocno dyskusyjna ), ale wtedy częściowo mogą to zrekompensować opony z niższym ciśnieniem, a rower będzie lżejszy o 2 kg i przyjemniej będzie się na nim śmigało :icon_cool:

EDIT
Od blisko dwóch lat posiadam model R9 Elite 27,5" i z tego co widzę, to w tych R5 też są wpuszczane w ramę linki ( oprócz przewodu hamulcowego ) i gładzone spawy ( oprócz tych przy korbie ), co stwarza wizualne wrażenie "prawie jak karbon" :icon_cool: - tylne widełki nie mają rozpórki na górze.
Jest jeszcze : http://allegro.pl/shockblaze-r5-27-5-520-czarny-2015-super-cena-i6809684068.html
Na zdjęciu ma XCM, więc oczko wyżej niż XCT - niby nadal słabo, ale za te pieniądze trudno oczekiwać więcej.
Tu jest specyfikacja ( różni się jeszcze hamulcami ) :
https://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/mtb_650b_hardtail/shockblaze/33355/r5_27_5

Edytowane przez KrissDeValnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadł mi do gustu ten shockblaze, nie widziałem tej marki, a i ten rower ma napęd 3x8 jak się nie myle? Co rozmiaru prędzej bym wziął tą 27,5 i rame 19 pasowała by. I czy w dalszej przyszłości można by było go fajnie ulepszać, np. napęd na jakieś 2x10 lub coś w tym stylu? 

Co do tego stylu jazdy nie wymagam dużo, więcej pewnie będę jeździł po asfalcie ale wypad na jakieś małe górki, lasy zdarzy się. Tylko problem z tym budżetem bo kosztuje 1699 i szukał bym coś do tych 1500, ale może się uda i też mi zależy żeby zakupić go na raty.

I w ogóle czy warto tego shocblaza czy firma dobra, itp?

Edytowane przez cichy23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Firma powstała ponad 20 lat temu we Włoszech ( 1995 ), a produkują rowery w Bułgarii i chwalą się, że posiadają jedną z najnowocześniejszych europejskich fabryk : https://www.shockblaze.com/en/company/
Właśnie dlatego został wymieniony, bo jest bardziej "rozwojowy" niż powyższe Meridy ( taperowana główka ramy, co w tym budżecie się praktycznie nie zdarza ) i oczywiście będziesz go mógł ulepszać.
Ma 8 rzędową kasetę ( Merida 9 rzędów i minimalnie szerszy zakres ), ale to nie powinno mieć dla Ciebie większego znaczenia - ważniejsza moim zdaniem jest taperowana główka, której Merida nie ma.
Na asfalt go szkoda, bo to jest typowo leśny sprzęt ( ja na swojego mówię traktorek :icon_wink: ), chyba że zmienisz opony, ale to trochę bez sensu.
W ogóle to dobrze przemyślałeś jaki ma być docelowy typ roweru :icon_question:
Myślę, że cross byłby lepszy na przewagę asfaltów i rzadziej las - co Ty na to :icon_question:
Jak ci się uda wziąć rower na raty, to już chyba dużej różnicy pomiędzy spłatą 1500, a przykładowo 2000 zł nie odczujesz, a czasem warto właśnie dołożyć.
Przemyśl wszystko na spokojnie, zastanów się i dopiero podejmij decyzję.
 

 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...