Skocz do zawartości

[amortyzator] suntour raidon RL-R


Bruno824

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, posiadam amortyzator suntour raidon rl-r 100mm skoku. Dokładnie ten http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-rl-r-air-100mm-rld-2013-disc-i4996847435.html

Do tej pory było wszystko okej, jednak ostatnio w domu gdy było bardzo cicho ugiąłem go kilka razy i usłyszałem delikatne skrzypienie. Podczas jazdy tego nie słychać. Nie posiada on żadnych luzów, wydaje mi się ze uszczelki kurzowe są w dobrym stanie, może trzeba go nasmarować ? Planuje zrobic serwis.  Oglądałem trochę poradników ale nie znalazłem nic z raidonem. Czy tłumik w tym modelu jest rozbieralny ? Czy można w nim wymienić olej? Co najlepiej zrobić aby pozbyć się tego skrzypienia ? Nasmarować lagi i wyczyścisz uszczelki ? Zalać go jakimś olejem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ktoś będzie w stanie odpowiedzieć mi na te pytania. Tyczy się to suntour raidon powietrzny 

1. Jakiego oleju użyć aby nasączyć te gąbeczki pod uszczelkami kurzowymi?

2. Po dokładnym oczyszczeniu górnych i dolnych lagow należy nasmarować je również ? Czy tylko nasączyć te gąbeczki olejem i uszczelki smarem ? 

3. Gdy otworze komorę powietrzna to znajduje się tam olej ? Jeśli tak to jakim olejem i w jakiej ilości będę musiał zalać z powrotem ta komorę ? 

4.  Ludzie piszą, ze do dolnych lagow nie powinno się wlewać oleju, czy to prawda ? 

 

Edytowane przez Bruno824
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. 15W w sklepie Activii znajdziesz Silkoleine

2. Nie trzeba wszystkiego, wystarczy posmarować ślizgi w dolnych lagach.

3. Zazwyczaj jest tam sucho, tzn znajduje się tam tylko smar. Jeśli zalewać to 2-5ml gęstego oleju, np 85W. Też u Activii kupisz.

4. Są amortyzatory, które pracują w kąpieli, są i takie pracujące na sucho. Nalać można, ale trzeba zadbać o uszczelnienie, bo możesz olej tracić przez korki na dole. Leje się oleju mało, po stronie sprężyny nic się nie stanie ale po stronie tłumika jak nalejesz za dużo, to kardridż może się zepsuć. Ponoć 15ml jest bezpieczne dla kardridża ale ja bym nie zaryzykował. Lepiej dwa razy w roku otworzyć amorek, wyczyścić i posmarować filc czy wymienić oraz nasmarować ślizgi niż... zepsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli odkręcę górny korek od komory powietrznej to wystarczy ze włożę tam ściereczkę i wytre stary olej lub zleje (o ile rzeczywiście będzie) i wleje przez górny wlot oleju 80w czy lepiej odkręcić u góry i na dole i wszystko wyjąc po kolei i i wyczyścić a później z powrotem po kolei złożyć  ? Co myślisz ? 

I jeszcze jedno . To pokretlo od regulacji tłumienia aby ściągnąć należy kombinerkami ciągnąć do siebie czy w któraś stronę przekręcić ? 

 

 
Edytowane przez Bruno824
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to przeczyść i nasmaruj sobie za jednym razem cały amorek. Co do pokrętła to kleszczami zaraz objedziesz tą czerwoną pokrywę bo to plastik. Ja ściągam  palcami ręcznie ruszając i wyszarpując go jak zęba  lecz przy pomocy nałożenia  szmatki na te pokrętło bo się wtedy tak z palców nie ześlizguje 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...