Skocz do zawartości

[smar/olej] Olej zamiast smaru na uszczelki kurzowe.


Ilia

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

               Wpadł mi taki pomysł by zamiast smaru do uszczelek kurzowych wstrzyknąć olej. Chodzi dokładnie o Foxa. Ich uszczelki mają dwie wargi, które ściskają sprężynki i pomiędzy tymi wargami daje się smar. W większości innych widelców zresztą też, jednak nie u wszystkich ta dolna warga tak dobrze trzyma. Rozbierałem już dwa nowe Foxy i smaru na uszczelkach w ogóle nie było. Pomyślałem, że jeśli wstrzyknę tam olej taki jaki jest w komorze powietrznej to amortyzator będzie i uszczelki będą jeszcze lepiej nasmarowane. Smar chcę wstrzyknąć po złożeniu widelca strzykawką z taką mini rurką, odginając wargę uszczelki.

              Chciałbym poczytać co o tym sądzicie. Może ktoś już tak próbował, a może są jakieś szczególne przeciw skazania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No idzie pod, a zeby tam byl, to musialbym serwis co 2-3 miesiace robic, bo tyle warte sa te wszystkie miodki i inne super specyfiki - juup, mam testowalem i mozna sobie je wsadzic. Jedni wala Brunoxy i ich nie przegadasz, jedni silikony, ja sobie odchyle trytytka lekko warge uszczelki ciut kapne przed jazda i tyle.

Czy takie jest moje zalecenie- nie, czy kaze tak robic - nie, ja tak robie, jak mi sie chce, przypomni i tyle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Foxie gąbki też są pod uszczelkami. Sprężyna powietrzna w moim Foxie jest tak zbudowana, że jedna uszczelka czarna trzyma powietrze, a ciut pod nią jest podobna niebieska, która nie wywiera takiego nacisku jak ta czarna i trzyma olej, który smaruje od spodu goleń dla tej czarnej. Stąd ten pomysł. W moim poprzednim Foxie pod uszczelką która trzyma powietrze była gąbka taka jak te co są pod uszczelkami kurzowymi. Uszczelki kurzowe w moim widelcu dosyć mocno dociskają do goleni i nie sądzę, żeby ten olej ściekł niżej. Po za tym fabryczne Foxy są bez smaru na uszczelkach, więc dwa/trzy dni jazdy na sucho nie zrobi mu krzywdy. Potem i tak rozbiorę go i zobaczę jak to wygląda.

 

 

Gdzie dajesz olej w RS? Między uszczelkę? Bo smar idzie pod.

 

Uszczelka kurzowa ma dwie wargi i pomiędzy nie daje się smar. Tak jest przynajmniej w Fox, RS i Suntour z tym, że mój Suntour NRX nie ma sprężynki na dolnej wardze uszczelki. Tam olej mógłby ścieknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W którym modelu Foxa daje się smar pod uszczelki?

To pytanie do mnie? Chyba w żadnym, nie wiem gdzie Ty to przeczytałeś. Smar daje się tam gdzie zawsze.

 

oryginalny olej Fox'a to Fox 20WT Gold.

Tak, a oprócz niego jest jeszcze 10 wt green, 10 wt red i kilka innych, które również są oryginalnymi olejami Foxa. Akurat 20 Wt Gold u mnie się nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

To pytanie do mnie? Chyba w żadnym, nie wiem gdzie Ty to przeczytałeś. Smar daje się tam gdzie zawsze.

 

 

Wpadł mi taki pomysł by zamiast smaru do uszczelek kurzowych wstrzyknąć olej. Chodzi dokładnie o Foxa. Ich uszczelki mają dwie wargi, które ściskają sprężynki i pomiędzy tymi wargami daje się smar.
 

To jak w końcu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na uszczelki lepiej dać smar, który zabezpiecza dodatkowo lagę gdy coś wpadnie pod uszczelkę (ziarenko piasku wbije się w smar zamiast być dociskane uszczelką do lagi), olej po jednej jeździe zniknie z uszczelki więc nie ma to większego sensu ;). Pamiętaj, że uszczelka się odkształca więc częste jej odchylanie może powodować, że będzie potem gorzej chronić lagi.

 

Fox co prawda przez jakieś 3 lata nie dawał smaru na uszczelki twierdząc że skfy są na tyle dobre, że go nie potrzebują, ale od tego roku jednak zmienił zdanie i smar znowu się pojawił, więc jak najbardziej - smarować!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...