Tatanka Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 a to przecież nic innego jak przerobiona wersja m660. No właśnie ''przerobiona''Po prostu poszli na łatwiznę lub potrzebowali szybko korby 2rz i stworzyli coś takiego.Zauważ że dedykowane korby 2rz maja już większą linie łańcucha o 2mm.Więc większy blat lepiej ogarnia małe koronki.Skoro M665 było takie dobre,to po co to zmieniali? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 Dorabiasz niepotrzebnie ideologię, a jesteś w błędzie. Zmieniali po to, by zmieściły się zgodne z modą szersze opony Idąc twoim tokiem rozumowania, nie można by jeździć na korbach 1rz, które też mają LŁ = 50mm. Nie widzisz, że to bzdura? Więcej, korba 1rz musi ogarnąć skrajne, największe koronki na których to przekos jest znacznie większy (szczególnie w 11s) niż na małych. Daje radę? No daje, a zatem i w kierunku małych koronek też da radę, bo przekos łańcucha będzie mniejszy. Dokładnie tak samo można jeździć na środkowej zębatce korb 3rz. To o czym piszesz, to stare zasady z PRLu gdzie łańcuchy były inaczej konstruowane. Bodaj od 8rz, a już na pewno w 9rz łańcuchy są nieco inaczej wyprofilowane w jednym miejscu, łatwiej im się zgiąć na boki, a to pozwoliło na jazdę w większych przekosach: http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Mit_przekoszonego_lancucha.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 16 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2017 Idąc twoim tokiem rozumowania, nie można by jeździć na korbach 1rz Nigdy tak nie twierdziłem,ani nigdzie tak nie pisałem.Sam mam rowery z napędem 1x9 i 1x10.Tak chciałem,i godzę się na szybsze zużycie napędu.Powiem więcej-nie twierdzę że się nie da jeździć na środkowym blacie używając całego zakresu kasety.Tylko że tak jest niepoprawnie. Zmieniali po to, by zmieściły się zgodne z modą szersze opony Rozumiem że chodzi o przerzutkę i łańcuch? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 16 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2017 Wiem, że nie twierdziłeś bezpośrednio, ale takie rozumowanie należało by przyjąć także w przypadku korb 1rz. W końcu 1rz mają tę samą linię łańcucha co środkowa tarcza korb 3rz. Tylko że tak jest niepoprawnie. Ale jest to tylko twoja filozofia, Shimano i Sram uważają inaczej i wg nich, na 50mm korby spokojnie można w nowoczesnych napędach obsługiwać cały zakres kasety. Owszem, masz rację, że jakiekolwiek przekoszenie łańcucha nie idzie w parze z trwałością, ale jaki to ma wpływ na zużycie i co zrobiono by je zminimalizować, pokazałem ci w linku do tego bloga. Jedno co bym się zgodził to fakt, iż jazda na tarczy 50mm i największych koronkach kasety jest mniej zdrowa niż jazda na małych koronkach. Raz, że linia łańcucha korby jest przesunięta o ok. 5mm w kier małych koronek, to dwa - duże koronki nowoczesnego napędu (40/42z) 11rz, dodatkowo skracają tę linię łańcucha, a przez to kąt przekoszenia delikatnie wzrasta w tym kierunku. Widac to ładnie na tym rysunku: http://uzurpator.com.pl/new_blog/images/przekos_2_thumbnail.jpg a konkretniej na pierwszym przykładzie. Niestety autor nie wspomniał o tym w swoich rozważaniach, a moim zdaniem powinien. Rozumiem że chodzi o przerzutkę i łańcuch? No tak. Kiedyś w MTB brylowały opony 1,9/2,1", a teraz wszystko urosło do 2,2/2,4". Niektórzy zakładają nawet opony na plusie do zwykłych ram więc musi być dla nich miejsce, by całego syfu z opony nie zebrał nam łańcuch zapięty na młynku korby i największej koronce kasety. Takie czasy, wszystko ewoluuje (czytaj puchnie ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.