Skocz do zawartości

[Napęd]Wymiana Cały -Shimano czas na zmiany?!


krossb3

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

a to przecież nic innego jak przerobiona wersja m660.

No właśnie ''przerobiona''Po prostu poszli na łatwiznę lub potrzebowali szybko korby 2rz i stworzyli coś takiego.Zauważ że dedykowane korby 2rz maja już większą linie łańcucha o 2mm.Więc większy blat lepiej ogarnia małe koronki.Skoro M665 było takie dobre,to po co to zmieniali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorabiasz niepotrzebnie ideologię, a jesteś w błędzie. Zmieniali po to, by zmieściły się zgodne z modą szersze opony :)

 

Idąc twoim tokiem rozumowania, nie można by jeździć na korbach 1rz, które też mają LŁ = 50mm. Nie widzisz, że to bzdura? Więcej, korba 1rz musi ogarnąć skrajne, największe koronki na których to przekos jest znacznie większy (szczególnie w 11s) niż na małych. Daje radę? No daje, a zatem i w kierunku małych koronek też da radę, bo przekos łańcucha będzie mniejszy. Dokładnie tak samo można jeździć na środkowej zębatce korb 3rz.

 

To o czym piszesz, to stare zasady z PRLu gdzie łańcuchy były inaczej konstruowane. Bodaj od 8rz, a już na pewno w 9rz łańcuchy są nieco inaczej wyprofilowane w jednym miejscu, łatwiej im się zgiąć na boki, a to pozwoliło na jazdę w większych przekosach:

http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Mit_przekoszonego_lancucha.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Idąc twoim tokiem rozumowania, nie można by jeździć na korbach 1rz

Nigdy tak nie twierdziłem,ani nigdzie tak nie pisałem.Sam mam rowery z napędem 1x9 i 1x10.Tak chciałem,i godzę się na szybsze zużycie napędu.Powiem więcej-nie twierdzę że się nie da jeździć na środkowym blacie używając całego zakresu kasety.Tylko że tak jest niepoprawnie.

 

 

Zmieniali po to, by zmieściły się zgodne z modą szersze opony

Rozumiem że chodzi o przerzutkę i łańcuch?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że nie twierdziłeś bezpośrednio, ale takie rozumowanie należało by przyjąć także w przypadku korb 1rz. W końcu 1rz mają tę samą linię łańcucha co środkowa tarcza korb 3rz. 

 

 

 

Tylko że tak jest niepoprawnie.

Ale jest to tylko twoja filozofia, Shimano i Sram uważają inaczej i wg nich, na 50mm korby spokojnie można w nowoczesnych napędach obsługiwać cały zakres kasety. Owszem, masz rację, że jakiekolwiek przekoszenie łańcucha nie idzie w parze z trwałością, ale jaki to ma wpływ na zużycie i co zrobiono by je zminimalizować, pokazałem ci w linku do tego bloga. 

Jedno co bym się zgodził to fakt, iż jazda na tarczy 50mm i największych koronkach kasety jest mniej zdrowa niż jazda na małych koronkach. Raz, że linia łańcucha korby jest przesunięta o ok. 5mm w kier małych koronek, to dwa - duże koronki nowoczesnego napędu (40/42z) 11rz, dodatkowo skracają tę linię łańcucha, a przez to kąt przekoszenia delikatnie wzrasta w tym kierunku. Widac to ładnie na tym rysunku:

http://uzurpator.com.pl/new_blog/images/przekos_2_thumbnail.jpg

a konkretniej na pierwszym przykładzie. Niestety autor nie wspomniał o tym w swoich rozważaniach, a moim zdaniem powinien.

 

Rozumiem że chodzi o przerzutkę i łańcuch?

No tak. Kiedyś w MTB brylowały opony 1,9/2,1", a teraz wszystko urosło do 2,2/2,4". Niektórzy zakładają nawet opony na plusie do zwykłych ram więc musi być dla nich miejsce, by całego syfu z opony nie zebrał nam łańcuch zapięty na młynku korby i największej koronce kasety. Takie czasy, wszystko ewoluuje (czytaj puchnie :D ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...