Skocz do zawartości

[do 1600zł] uniwersalny do jazdy po mieście i lasach


christo91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

1 z marketów oferuje aktualnie wyprzedaż rowerów mtb w atrakcyjnych cenach.

Jako, że jestem niestety jeszcze laikiem w temacie rowerów chciałbym się Was poradzić o zakup 1 z proponowanych modeli.

Jestem z 3miasta, rower ma głównie służyć do jazdy po drodze, ścieżce rowerowej, czasem po lasach i podobnych podłożach.

 

Kross Black Edition 6.1 ( 1000 zl )

Kross Black Edition 7.1 ( 1300 )

Kross Black Edition 7.2 ( 1600 )

Kross Evado 2.0 ( 1100 )

Kross Level B1 ( 1300 ) - ten model najbardziej mi odpowiada, pytanie czy się nie mylę ... :)

Merida Big Seven 20-d ( 1300 )

Merida Big Nine 100 ( 1600 )

 

 

a może nie warto łasić się na promocję i szukać czegoś innego w internetach ? np Romer Orkan 4 ?

 

z góry dzięki za każdą poradę :)!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem już nie 1 wątek i z 30 stron tematu 1300-1800.

Widzę, że gro ludzi poleca Lazaro, Spartakusa albo Kandsa. Pojawiają się także propozycje z Decathlonu.

Porównując producentów osprzętu wielkiej różnicy nie ma..

 

Zmniejszając zakres do wyboru pomiędzy Orkanem 4 , Kandsem 1100,  Level B1 i Rockrider 520 co byście wybrali ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z modeli które wymieniasz większość to MTB, jedne na kołach 27,5, inne na 29, jeden to cross (Romer Orkan 4 ).

Moim zdaniem warto by było na wstępie podjąć decyzję, czy bardziej pasuje Ci właśnie MTB czy jednak cross.

Wbrew pozorom jest kilka różnic między nimi:

 - MTB mają szersze opony, najczęściej 2,25 cala, z terenowym bieżnikiem, w crossie będzie to około 1,5-1,6 cala, bieżnik raczej łagodny, 

   w MTB założysz węższe w razie potrzeby, do crossa 2,25 raczej nie wejdą (max to około 1.75, w zależności od modelu). 

- w MTB amortyzator z przodu 100 mm, w crossie  63 mm