Skocz do zawartości

[do 1600zł] uniwersalny do jazdy po mieście i lasach


christo91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

1 z marketów oferuje aktualnie wyprzedaż rowerów mtb w atrakcyjnych cenach.

Jako, że jestem niestety jeszcze laikiem w temacie rowerów chciałbym się Was poradzić o zakup 1 z proponowanych modeli.

Jestem z 3miasta, rower ma głównie służyć do jazdy po drodze, ścieżce rowerowej, czasem po lasach i podobnych podłożach.

 

Kross Black Edition 6.1 ( 1000 zl )

Kross Black Edition 7.1 ( 1300 )

Kross Black Edition 7.2 ( 1600 )

Kross Evado 2.0 ( 1100 )

Kross Level B1 ( 1300 ) - ten model najbardziej mi odpowiada, pytanie czy się nie mylę ... :)

Merida Big Seven 20-d ( 1300 )

Merida Big Nine 100 ( 1600 )

 

 

a może nie warto łasić się na promocję i szukać czegoś innego w internetach ? np Romer Orkan 4 ?

 

z góry dzięki za każdą poradę :)!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem już nie 1 wątek i z 30 stron tematu 1300-1800.

Widzę, że gro ludzi poleca Lazaro, Spartakusa albo Kandsa. Pojawiają się także propozycje z Decathlonu.

Porównując producentów osprzętu wielkiej różnicy nie ma..

 

Zmniejszając zakres do wyboru pomiędzy Orkanem 4 , Kandsem 1100,  Level B1 i Rockrider 520 co byście wybrali ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z modeli które wymieniasz większość to MTB, jedne na kołach 27,5, inne na 29, jeden to cross (Romer Orkan 4 ).

Moim zdaniem warto by było na wstępie podjąć decyzję, czy bardziej pasuje Ci właśnie MTB czy jednak cross.

Wbrew pozorom jest kilka różnic między nimi:

 - MTB mają szersze opony, najczęściej 2,25 cala, z terenowym bieżnikiem, w crossie będzie to około 1,5-1,6 cala, bieżnik raczej łagodny, 

   w MTB założysz węższe w razie potrzeby, do crossa 2,25 raczej nie wejdą (max to około 1.75, w zależności od modelu). 

- w MTB amortyzator z przodu 100 mm, w crossie  63 mm

- najczęściej trochę inny zakres przełożeń,w MTB bardziej miękkie (mechanizm korbowy np. 40/30/22), do jazdy w trudnym terenie, w crossie twardsze (np. 48/36/26), do jazdy po asfalcie, lekkim terenie 

- w crossie pozycja będzie najczęściej bardziej wyprostowana, 

- w crossie praktycznie zawsze będą mocowania na bagażnik i błotniki, w MTB rożnie z tym jest, zależnie od modelu

- MTB z kołami 27.5 i 29 też troszkę się różnią, dla stylu jazdy który opisujesz raczej lepszy byłby 29 cali, szczególnie jeśli jesteś wysoki. 

 

W Twoim przypadku teoretycznie lepszy będzie cross, czyli np. ten Romet Orkan 4. Z uwagi na mniejsze opory toczenia opon, jazda w mieście, lasach, itp. będzie łatwiejsza. Plus bezproblemowy montaż pełnych błotników i bagażnika.

 

Gdybyś jednak chciał pokusić się o jazdę również w trudniejszym terenie: dziury, strome zjazdy, podjazdy, błoto, piasek, śnieg itp., to na rowerze crosowym będzie zdecydowanie mniej wygodnie niż na MTB. Nie założysz zbyt szerokich opon, z bardziej agresywnym bieżnikiem, mniejszy skok widelca też nie pomoże, może zabraknąć przełożeń przy stromych podjazdach.

 

Tak że MTB jest opcją bardziej uniwersalną. W takiej konfiguracji w jakiej jest sprzedawany bardziej nadaje się w teren. W mieście też można jeździć, ale będzie to mniej wygodne.

Można zmienić opony na węższe i mniej agresywne. Gorzej będzie jednak z montażem błotników, nie da się zamontować pełnych. Jeżeli producent nie przewidział mocowań do bagażnika, to też będzie jakieś ograniczenie (pozostaje plecak lub bagażnik montowany do rury podsiodłowej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał kolega wyżej musisz podjąć decyzję czy chcesz rower górski czy crossowy.

 

Jeśli chodzi o rower crosowy to polecam Kross evado 4.0, mi udało się go kupić w sklepie stacjonarnym za 1690 (cena w katologowa 2299) i jest wart tej ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...