Skocz do zawartości

[sztyca] Amortyzowana sztyca do XC ! Prośba o pomoc


szczecinmtb

Rekomendowane odpowiedzi

To korzystajac z okazji to czy ta sztyca bedzie pasowala do tej ramy?

Peak ma sztycę 31,6 ale są adaptery które umożliwiają montaż sztycy 27,2 np. http://allegro.pl/redukcja-przejsciowka-sztycy-amoeba-31-6-27-2-mm-i7007734639.html

 

 

 

zalezy mi by podniesc troche geometrie roweru i by kierownica byla troche wyzej niz jezeli nizej tak jak to mam teraz na tej ramie aktualniej we flicie

Wystarczy zamontować przedłużkę http://allegro.pl/adapter-przedluzka-rury-sterowej-ahead-1-1-8-alu-i6921899578.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A z tą nowa ramą ramą to stery i wszystko bedzie pasowalo? bo kusi by pierw zamowic rame a potem jednak myslec nad amortyzowana dobrze dobrana wedle rozmiaru w mm sztycą tego santoura [:)]

Do Peka'a stery będą pasować (tak jak Flite ma ZS44/56) ale kierownica pójdzie jeszcze niżej (główka ma 110mm a w obecnym masz 125mm)  chyba , że dasz podkładki lub zastosujesz przedłużkę. Kąty obie ramy mają dość porównywalne zatem poza długością wiele więcej nie osiągniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem to jest bardzo wielki deal. A w przypadku problemów z plecami może być nawet drastycznie wielki.

 

przeciez i tak skróciłem mostek, poczatkowo ten rower mial mostek o dlugosci 10cm, aktualnie 3cm, wiec 7cm krotsza rama jest w teorii ;) wiec jestem i tak mniej polozony na rowerze niz jak to bylo poczatkowo.

 

 

 

Do Peka'a stery będą pasować (tak jak Flite ma ZS44/56) ale kierownica pójdzie jeszcze niżej (główka ma 110mm a w obecnym masz 125mm)  chyba , że dasz podkładki lub zastosujesz przedłużkę. Kąty obie ramy mają dość porównywalne zatem poza długością wiele więcej nie osiągniesz.

 

Zalezy mi bym nie musial znowu sie tak pochylac na rowerze dlatego skrocilem ten mostek i podwyzszylem o 1cm podkladka.., pomysle nad peak rama, ta nie jest az taka dluga, na moj wzrost wskazana jest 20.5 wiec tylko pól cala za duza. A chyba za mala rama bym kolanami nie uderzal o kierownice tez nie jest to dobry pomysl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peak to do wyczynowego XC i ścieżkowca z niego nie zrobisz bo raz że słaba konstrukcja a dwa kąt główki jak w szosie ;). Ramy typowe do trailu to kąt 67-68* (peak ma chyba aż 73 co nawet w XC jest od dwóch lat prehistorią) i niestety dla Ciebie prawie zawsze pod wideł min 120mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peak to do wyczynowego XC i ścieżkowca z niego nie zrobisz bo raz że słaba konstrukcja a dwa kąt główki jak w szosie . Ramy typowe do trailu to kąt 67-68* (peak ma chyba aż 73 co nawet w XC jest od dwóch lat prehistorią) i niestety dla Ciebie prawie zawsze pod wideł min 120mm.

 

ile taki amor 120mm by kosztował?

Wychodzi na to jakbym chciał mieć lepszy rower to musze kupic następujące rzeczy w tej kolejnosci:

-nowy amor 120mm

-rama mniejsza (pewnie 19 cali)

-dopiero na końcu amortyzowana sztyca w ramach zastąpienia tylniego amora

-reszta sprzętu zostaje bo unibike flite chyba nie ma takich złych hamulców itp a kiere szersza i mostek juz mam 

 

Amor pewnie 1,5k zł, rama 1k, więc 2,5k przynajmniej musze przeznaczyć.

 

Co myslisz? :) bo wiem ze Ty ogarniasz

 

Zasadnicze pytanie to czy nie lepiej bedzie kupić nowego fulla za 7k?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo ja mam Deja Vu ale przerabialiśmy dokładnie ten sam temat jakiś czas temu  :thumbsup: Tyle że Deja Vu raczej nie miewam...

 

Na poprzedniej stronie napisałeś:

 

"Co do uderzania tyłkiem o siodełko to nie jest tak że ja stojąc uderzam bo i tak je mam nisko, tak że kolana nie są wyprostowane jak siedze i jezdze (jakis balans zachowałem)"

 

Czyli masz za nisko siodełko. Kto jeżdząc XC/ Maraton/ turlając się po lesie tak ustawia siodełko? Zabijasz efektywność, kolana i kręgosłup pewnie też.

 

Dalej piszesz że masz za dużą ramę ale skróciłeś mostek i jest OK- no nie jest, bo wielkość ramy to nie tylko długość górnej rury.

 

Masz niedopasowany rower, jeździsz z siodełkiem jak dzieciak z "gimbazjum" a problemu upatrujesz w braku amortyzowanej sztycy. Może pora zastosować trochę techniki podczas jazdy? 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tak, gdybym miał siodełko wysoko to ciezko mi bylo podniesc przednie koło, a jako ze od dziecinstwa interesowalem sie wheelie, skakaniem na rowerze to ciezko bym jezdzil na podwyzszonym siodelku, w dodatku wole byc mniej pochylonym na rowerze, dlatego te siodelko mam troche nizej niz wyzej, jezdzac po pagórkach tak jest lepiej - uwierz mi, tak jak mowilem jara mnie bardziej hardkorowa agresywna jazda, zeskoki, skoki, skręty z hamulcem, wysoko ulozone siodlo mialoby sens gdyby mi zalezalo tylko i wylacznie na najszybszym przejechaniu trasy bez zadnych zabaw... a o jaki kolwiek zeskok to bym sie chyba bal... gdy siedze na siodelku i czasem gdzies na pagorek wjade to tylne koło dostaje i odczuwam to na plecach, stad pomysl o amortyzowana sztyce, wiadomo ze staram sie wstawac z siodla w wiekszosci czasu ale nie po to jest siodlo by na nim czasem nie usiasc.

Wiem ze wiekszosc jest wzrokowcem wiec dla opisania wysokosci siodla powiem tak: siodło i tak jest 10cm wyzej niz kierownica... wiec to i tak jest wysoko... dlatego pisalem ze chcialbym by rower mial bardziej taką geometrie:
https://d2t1xqejof9utc.cloudfront.net/screenshots/pics/090f9a18e8e90fe3ddf9beed8090b0fd/large.JPG

Czyli wysoko ulozona kierownica (co juz wiem ze jest mozliwe dzieki minimum 120mm amorze), a siodelko bardziej nizej niz kierownica albo chociaz na tej samej wysokosci lub ew zabawa w regulacją sztycy ale to kolejny wydatek za 1000zl.
Oprócz siodełka dobrze by ta górna rura szła po skosie bardziej w dół niż była bardziej pozioma jak to jest w moim rowerze :) Tak wiem, moim przeznaczeniem jest inny rower niz zwykly xc :< pozostaje jakas fajna rame kupic, primala jakiegos + amor 120-130mm przedni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie tam koła masz w tym unirowerze? Obecnie ramy i widły pod koła 27 non-boost zaczynają wychodzić z rynku więc i ceny bywają przyzwoite. Sam złożyłem ostatnio kilka ścieżkowców w których rama kosztowała 400-500zł a amor 1000-1500 i nawet się zastanawiam czy takiej prostej zabawki sobie też nie sprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wiem ze wiekszosc jest wzrokowcem wiec dla opisania wysokosci siodla powiem tak: siodło i tak jest 10cm wyzej niz kierownica... wiec to i tak jest wysoko... dlatego pisalem ze chcialbym by rower mial bardziej taką geometrie: https://d2t1xqejof9u...0b0fd/large.JPG

Rower z tego obrazka to niszczyciel do freerajdu a siodło w nim jest głownie po to, aby sztyca/podsiodłowa nie weszła w cztery litery.

Gwarantuje Ci, że z siodełkiem na tej wysokości kolanami będziesz zahaczał o brodę!

 

Skoro lubisz harcować, to może lepszym rozwiązaniem byłaby sztyca regulowana, amortyzowana i tak nigdy, przenigdy nie zastąpi tylnej amortyzacji, której głównym zadaniem jest trzymanie koła przy ziemi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie tam koła masz w tym unirowerze? Obecnie ramy i widły pod koła 27 non-boost zaczynają wychodzić z rynku więc i ceny bywają przyzwoite. Sam złożyłem ostatnio kilka ścieżkowców w których rama kosztowała 400-500zł a amor 1000-1500 i nawet się zastanawiam czy takiej prostej zabawki sobie też nie sprawić.

27.5, wydaja sie troche duze jak do freeride i podrzucania przedniego koła albo to wlasnie zbyt dluga rama, 26 bylyby ok no ale do 27.5 juz sie przyzwyczailem, przynajmniej stabilniej i szybciej sie jezdzi.

Te ceny co podales to brzmi niezle :o uzywane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...