Skocz do zawartości

[sztyca] Amortyzowana sztyca do XC ! Prośba o pomoc


szczecinmtb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Potrzebuje sztycy regulowanej dla mojego roweru XC: Unibike Flite z 2015 roku. Rower jest w porządku, rama 21 cali jak dla mojego wzrostu 187cm jest troche przydługa, mimo to skróciłem mostek do 40mm + kierownica 740mm i dużo lepiej się jezdzi. W przyszlosci moze kupie nowa rame, jak nie raczej amor z tylu bo to na tym mi zalezy stąd ten temat.
Jedyny problem u mnie to moje plecy, z uwagi na skrzywienie w odcinku lędźwiowym nie mogę sobie pozwalać na dobijanie siodła w tą część ciała, powoduje to mocne bóle po takiej jeżdzie szczególnie jak jeżdze po trasach typowo XC, pagórkach, górkach, skoki, lekkie zjazdy.
-> Wiadomo często wstaje się z siodła, jednak nie po to jest siodełko by na nim nie siadać. Amortyzacji z tyłu tak łatwo sobie nie zamontuje w tym rowerze dlatego wpadł mi do głowy pomysł z amortyzowaną sztycą w ramach rekompensaty braku amora z tyłu, od razu zacząłem szukać i pierwsze co mi się rzuciło w oczy to produkt z allegro pt SUNTOUR NCX 27,2x350. Nie wiem czy mogę wklejać linka ale nie ciężko znaleźć tą sztyce. 

Pytanie więc do Was, co proponujecie w takiej mojej sytuacji? Ból w odcinku jest uciążliwy i naprawdę brakuje mi tego chociaż pare cm tłumienia by tak plecy nie dostawały gdy nie uniknę dziury itp.
Bardzo mi na tym zależy więc gdyby nie te bóle - olałbym tą sytuacje bo hardtail to hardtail... W przyszlosci moze w koncu kupie sobie jakiegos fulla.


PS. Korzystając z okazji by nie zakładać drugiego tematu to czy siodło które mam do zakupionej nowej sztycy (o ile taką znajde) - fajne stylowe w kolorach roweru może zostać? Czy nie będzie problemu z ustawieniem pozycji siodła? 
PS2. Czy to o czym piszę ma jakiś sens i czy jest do zrobienia? nie zepsuje komfortu jazdy? 

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bolą cie plecy to są tego inne przyczyny.

 

No takie są przyczyny że nie mam wskazane na nacisk osiowy stąd mój pomysł z amortyzacją w formie sztycy by mógł zminimalizować uderzenia, już minimalnie to osiągnałem spuszczając powietrze z tylnej i przednej opony, opony się uginają - więc mam te pare mm aż do cm nawet ;) sztycą to chyba lepiej osiągnę niż nawet takim błahym zabiegiem

-chyba ze można to inaczej zrobić by odczuć amor tylni :)  Niestety wątpie :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz wypróbować sztyc amortyzowanych: suntour ma w ofercie coś powietrzenego ale często przewija się wątek luzu w tych sztycach. możesz też poszukać cane creek thudbuster https://www.canecreek.com/products/seatposts 

 

alternatywnie popatrz za sztycą carbon-ową np syntace p6 hiflex http://www.syntace.de/index.cfm?pid=3&pk=1960

tak, wiem ona kosztuje sporo ale w przeciwnieństwie do amortyzowanych nie obciąży dodatkowo roweru i to sztyca na lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że masz za długą ramę, a problemu z bólem pleców dopatrujesz się w braku amortyzowanej sztycy... Poza tym - żeby jeździć "typowo XC" na zbyt dużej ramie, to trzeba mieć albo duże jaja, albo mały mózg. Podejrzewam jednak, że to wspomniane "typowe XC" z prawdziwym XC niewiele ma wspólnego. Tak czy inaczej, najważniejsza rada ode mnie - zacznij od podstaw, a dopiero potem skupiaj się na pierdołach. :)

Druga kwestia - skoro uderzasz tyłkiem o siodełko, czemu go po prostu nie obniżysz? Bo po równym lepiej jeździ się z podniesionym, tak? Moim zdaniem musisz wybrać albo jedno, albo drugie. Albo kupić sobie obejmę z szybkozamykaczem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że masz za długą ramę, a problemu z bólem pleców dopatrujesz się w braku amortyzowanej sztycy... Poza tym - żeby jeździć "typowo XC" na zbyt dużej ramie, to trzeba mieć albo duże jaja, albo mały mózg. Podejrzewam jednak, że to wspomniane "typowe XC" z prawdziwym XC niewiele ma wspólnego. Tak czy inaczej, najważniejsza rada ode mnie - zacznij od podstaw, a dopiero potem skupiaj się na pierdołach. Druga kwestia - skoro uderzasz tyłkiem o siodełko, czemu go po prostu nie obniżysz? Bo po równym lepiej jeździ się z podniesionym, tak? Moim zdaniem musisz wybrać albo jedno, albo drugie. Albo kupić sobie obejmę z szybkozamykaczem.

Nie napiszę że się z Tobą nie zgadzam bo owszem rama jest za długa o jakieś pare cm tylko więc to nie taki big deal. A wymiana tej ramy na accent peaka nie raz przeszła mi przez mysl, mimo wszystko przyzwyczaiłem się do jazdy dzięki skróconemu mostku jest dużo lepiej. Ja amator więc wiadomo że to nie prawdziwe xc, zreszta nie ma tu żadnych dobrych tras w kołobrzegu, jezdze po zwykłch pagórkach tylko, takie góra dół, prędkość powiedzmy 25km/h mimo wszystko jest adrenalina wiec moze predkosc troche wieksza...

 

Co do uderzania tyłkiem o siodełko to nie jest tak że ja stojąc uderzam bo i tak je mam nisko, tak że kolana nie są wyprostowane jak siedze i jezdze (jakis balans zachowałem), tylko jak siedze i sie rozpedzam wjezdzajac czy zjezdzajac z gorki to ten tył jednak dostaje, a wtedy nie mam potrzeby wstawac z siodełka. Rozumiesz już po co mi amortyzowana sztyca? :P Tylko wlasnie po to ze jak jest moment ze siedze i wjade ostro czy zjade siedzac to by plecy tego nie odczuly a jedynie siodlo sie lekko ugiely co jak pisalem osiagnalem przez lekkie spuszczenie powietrza z opon (rower sie buja jakby mial tą amortyzacje w praktyce - wiadomo jakis 1cm ale jest.)

 

Obejma z szybkozamykaczem? Mówisz o regulowanej sztycy? Myslalem o tym ale 1000zl wydawac to juz nie tędy droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejma z szybkozamykaczem? Mówisz o regulowanej sztycy? Myslalem o tym ale 1000zl wydawac to juz nie tędy droga.

Chodziło mi o zwykłą sztycę. Konkretniej - dojeżdżając na miejscówkę masz sztycę wysuniętą, a na miejscu pyk w dół i jazda na hopy. ;)

Też mam ten problem - rower jest przystosowany pod jazdę maratonową (treningi i starty), ale gdy jadę na tor poćwiczyć technikę, wysoko wysunięta sztyca przeszkadza. Ciężko zachować balans na wyskokach, ponieważ cały czas muszę być wysunięty do tyłu, żeby klejnotów nie zmiażdżyć.  :whistling:  Nie lubię jednak obejm z szybkozamykaczem, więc myślałem o regulowanej sztycy, ale i mnie ceny skutecznie zniechęcają...

 

No ale w opisywanej przez Ciebie sytuacji amortyzowana sztyca to faktycznie jakieś rozwiązanie. Albo, jak pisał jeden z kolegów - carbon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta obejma faktycznie dobry bajer, do tej pory jezdziłem z imbusem w kieszeni ale obniżyłem już lekko siodło z uwagi na mój styl jazdy i dropper byłby zbędny w porównaniu do amortyzowanej sztycy na której bardziej mi zależy, tylko wszystkie jakie widziałem to takie typowo badziewne do zwykłej jazdy ulicznej ale chyba w moim przypadku lepsze to niż nic, polecacie coś konkretnego?
-Ten Sounter NCX z allegro jest warty swojej ceny?  http://allegro.pl/suntour-sztyca-amortyzowana-ncx-27-2x350mm-cza-cr-i6831665068.html

Jak coś tańszego to dużo osób kupuje te sztyce, tanie i aluminiowe, co myslicie?: http://allegro.pl/wspornik-siodla-sztyca-amortyzowana-27-2-x-300-m-i6736306980.html

Ew coś cięższego pewnie lekko lepszego:
http://allegro.pl/wspornik-sztyca-amortyzowana-zoom-sps-c372-27-2-mm-i6755769865.html


Jeżeli nie z allegro to tutaj duży wysyp takich sztyc regulowanych:
https://www.rowertour.com/c/357/sztyce-amortyzowane
Wasza opinia jest dla mnie bardzo cenna:


Waże tak swoją drogą 72-76kg z ubraniami więc to może będzie pomocne bo niektóre sztyce sa wedle wagi działające, np ta: https://www.rowertour.com/p/63617/xlc-sp-s08-comp-sztyca-amortyzowana-60-85kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suntour NCX mam w crossie i polecam

 

Dzięki. Mówisz o tym 27.2? https://www.rowertour.com/p/67013/suntour-ncx-sztyca-wspornik-siodla-amortyzowana-czarna 

Ciężka i konstrukcja wydaje sie skomplikowana jakaś.

A waga moja ma znaczenie? Oraz drugie pytanie czy zastępuje to solidnie brak amortyzacji z tyłu? Cena troche robi swoje.

 

Linki juz poprawione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o tej samej. Właśnie przez tą konstrukcję spełnia swoje zadanie. Do wagi nie przywiązuję znaczenia. Ja odczułem dużą różnicę, a rower asfaltu mało widzi 

 

Dzięki, wiesz na allegro jest tańsza o 40zł co mnie dziwi, skrót CZ pewnie rozumuje że oznacza że jest sztyca sprowadzana z czech xD

http://allegro.pl/suntour-sztyca-amortyzowana-ncx-27-2x350mm-cza-cr-i6831665068.html

 

Mógłbyś sprawdzić czy to jest pewne? Jedyna roznica jaka widze to dopiska na allegro ze to model NCX SP-12 gdzie na rowertourze tego nie widze

 

Takie dodatkowe pytanie juz sprzetowe to czy Czuć faktycznie ten skok 50mm? Mógłbyś pokazac jak ona wyglada na Twoim rowerze crossowym?

Ważę 73kg

Obczajam ten filmik, rozumuje ze w ten sposób to działa, nie wkurza ze tak do tyłu to leci a nie pionowo w doł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz zbyt długą ramę, i szeroką kierę to nawet przy mostku 40mm jesteś dość mocno położony, jeśli jesteś położony, to na moje nie ma mowy o osiowych obciążeniach kręgosłupa.

Przyczyn bólu bardziej dopatrywałbym się w złej pozycji lub...

Też mam skrzywienie lędźwiowo-piersiowe i na wszelkie dolegliwości bólowe najskuteczniejsze w moim przypadku było wzmocnienie mięśni grzbietu.

Zamiast kombinować ze sztycami, przejdź się do magika od rehabilitacji schorzeń kręgosłupa, pokaże Ci kilka ćwiczeń, które możesz robić w domu lub na siłowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze sztyce amortyzowanych tylko SR NCX. Na twój ból pleców może pomoże bike fitting. Umów się, zaproponują coś. Z mojego doswiadczenia Unibke Flite jest "długą ramą". Zakup inną "krótszą ramę" (odległość między siodłem a rurą sterową). Wówczas ogon bedzie dłuższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już swoje lata więc kręgosłupa nie wyprostuje, chodziłem na rehabilitacje, mięśnie pleców i brzucha i tak mam mocne jednak ból przy przypadkowym uderzeniu w dupe gdy sie siedzi robi swoje i jest to nie do uniknięcia ale dziękuje za dodatkowe rady. Sztyca amortyzowana jest wiec tylko po to by zapewnic dodatkowe zabezpieczenia w ramach gdy nie uda mi sie wstac z roweru gdy to bedzie potrzebne i by zminimalizowac uderzenia siodła i poprawic komfort jazdy. Jak wjezdzam na chodnik to wiadomo ze wstaje ale czasem nie zauwaze i wjade na jakis kamy czy dziure siezdac i troche dostaje mi sie + spowalnia sie jazda. Ten bike fitting mialby na celu doboru nowego roweru?

Wracając do tematu to mam chyba farta bo centrum rowerowe zrobiło promocje na tą sztyce i spora zniżka jest chyba ze to klasyczny marketing:
https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-wsporniki-siodla-sztyce/amortyzowane/p,amortyzowany-wspornik-siodla-ncx-sr-suntour,47068.html

Czyli mówicie że jak chce zminimalizować uderzenia w przypadku pozycji siedzacęj + zjezdzania w tej pozycji to ten suntour ncx zrobi swoje?

Korzystając z okazji, jaką rame byście proponowali, wiadomo zima idzie więc to kupno jak juz po zimie, ten accent peak warty byłby ceny? teraz mam rame 21 cali, nie jest aż taka duża, dobrze sie jezdzi bez trzymanki bo długa jest i solidnie trzyma prosto drogi, jednak na zakretach w lesie juz czuc jakbym jezdzil bardziej długą limuzyną.

Dodatkowe pytanie mi przyszlo, czy ta sztyca sounter nie bedzie zbyt bardzo bujała w dół i w górę gdy bede jechal bez trzymanki? Do tej pory po asfalcie mi to dobrze wychodziło i jak juz tylko tego sie obawiam po zamontowaniu nowej sztycy, pozycje bardziej pionowo mam wskazaną na tym rowerze, jakbym mial tak ciagle pochylony jezdzic (choc i tak pozycja kątu jest duzo mniejsza po zmniejszeniu i podwyzszeniu mostka) ale wiadomo nawet przy krotszej ramie nie osiągne pozycji siedzącej jak na typowym roweru z damską ramą i koszykiem z przodu (choc nie ukrywam na takim najlepiej mi sie jezdzi z uwagi na plecy ale no nie przesadzajmy, takim rowerem nie pojezdze agresywnie w lesie)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaką rame byście proponowali, wiadomo zima idzie więc to kupno jak juz po zimie, ten accent peak warty byłby ceny?

Peak to niezła rama (lekka , przyzwoita geometria) ale problemy z pękaniem nie są jej obce , dobrą alternatywą byłoby coś z Authora - Egoist ,Traction (bo o ile się nie mylę masz koło 27,5).

 

 

czy ta sztyca sounter nie bedzie zbyt bardzo bujała w dół i w górę gdy bede jechal bez trzymanki?

Masz w niej możliwość wymiany sprężyny a także regulację jej naprężenia http://www.srsuntour-cycling.com/fileadmin/user_upload/Downloads/Consumer/Bike/Owners%20manuals/2014/SEAT_POST_MANUAL_2014_updated_PL.pdf . Pamiętaj też ,że działa ona na zasadzie pantografu i przy ugięciu siodełko cofa się do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba sie zdecyduje, wydaje sie solidna, 200zl za prowizorkę tylnego amora moge dać. Coś powinienem jeszcze o tej sztycy wiedzieć? Czy można regulować poziom ułożenia siodełka na tej sztycy? Czy te wyginanie do tylu nie bedzie wkurzajace? Czy ta sztyca nada sie do zjazdów i jazdy typowo agresywnego xc? bo widze ze zalozenia tej sztycy to typowy trekking

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peak to niezła rama (lekka , przyzwoita geometria) ale problemy z pękaniem nie są jej obce , dobrą alternatywą byłoby coś z Authora - Egoist ,Traction (bo o ile się nie mylę masz koło 27,5).

 

To korzystajac z okazji to czy ta sztyca bedzie pasowala do tej ramy? Oraz jakbym mogl cos dodac to zalezy mi by podniesc troche geometrie roweru i by kierownica byla troche wyzej niz jezeli nizej tak jak to mam teraz na tej ramie aktualniej we flicie, w sensie kąt ugiecia tej ramy jest prawie poziomy a chcialbym by jak to w prawdziwych trialach by byl bardziej w dol (jak to w damkach i wtedy automatycznie siedzimy nizej a kierownica jest wyzej, czy jest to wykonalne bez wiekszego amortyzatora z przodu? bo tu mam 100mm powietrzny xcr

i wlasnie patrzac na peaka on wlasnie to ma, przednia glowka wyzej od tylnej: https://velo.pl/czesci/ramy/accent/peak-275

bardzo mi sie to podoba

I jak widac peak ma sztyce 37.1 mm ta sztyca amortyzowana nie bedzie pasowala niestety :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...