Skocz do zawartości

[2018] Romet


KrissDeValnor

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Tadam :icon_exclaim:

Panie i Panowie, a oto kilka świeżutkich jak ciepłe bułeczki Rometów :icon_cool:

Są gravele ( w tym zdaje się absolutna nowość ), szosy, elektryk, MTB, a nawet smaczek na A.D. 2019 :icon_exclaim:

Staropolskiem " prosiemy " zapraszam do komentowania i zaczynamy gorący jak sądzę temat :icon_redface:

 

 

Więcej informacji na temat nowych modeli : https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/nowosci_sprzetowe/16834/romet_2018_gravel_szosa_i_mtb

Edytowane przez KrissDeValnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Niestety jedyny gravel na sztywnych osiach to topowy model, czyli Nyk, ale skoro ma nastąpić popularyzacja graveli, to niższe modele nie mogą mieć wszystkiego.

Czasem można się zawieść, ale są też pozytywy jak np. karbonowy Huragan CRD Team na Ultegrze, który ma podobno kosztować 8,5 k.

Czy mnie wzrok nie myli, że ma piasty 12 mm :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz? :)))

 

Mam w zapasie i wożę. Koszt niebagatelny już nie pamiętam ale ponad stówę. Ale na przykład już nietypowej śruby do linka koledzy ze Srebrnej nigdzie nie mogą dostać.

 

Prawdę mówiąc nie daję wiekszych szans na normalną sprzedaż Rometa, to co pokazali w zeszłym roku sprzedając Toola - teraz mają jeszcze więcej nietypowych/drogich rowerów. Jak oni to ogarną skoro przy małych seriach całkiem się gubią i nie dotrzymują terminów to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w zapasie i wożę. Koszt niebagatelny już nie pamiętam ale ponad stówę. Ale na przykład już nietypowej śruby do linka koledzy ze Srebrnej nigdzie nie mogą dostać.

 

Prawdę mówiąc nie daję wiekszych szans na normalną sprzedaż Rometa, to co pokazali w zeszłym roku sprzedając Toola - teraz mają jeszcze więcej nietypowych/drogich rowerów. Jak oni to ogarną skoro przy małych seriach całkiem się gubią i nie dotrzymują terminów to nie wiem.

 

No ja musiałam dorabiać u tokarza śrubki :))))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aspre ma clarisa 8b, kaseta też oczywiście 8b, jest po prostu pomyłka. W ogóle nie wiem, co to za nowości, jak już miesiąc temu to wszystko było znane chociażby z relacji z targów. A aspre był testowany przez Bike chyba 2 miesiące temu. Za Nyka dostali nagrodę na targach i jest naprawdę fajny. W ogóle przyzwoite te rowery. Aspre rokuje ceną i estetyką, nowy claris ma schowane pancerze, fajnie to wygląda i spójnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeden z kolegów wrzucał katalog w PDF ponad 2 miesiące temu ( Romet 2017 ), ale pewnie nie wszyscy widzieli relacje z targów, a że tematu takiego nie było, to jest.

Niedobrze :icon_question:

Rowery, których nie ma jeszcze w sklepach są dla mnie ( i chyba dla wielu ) nowościami, a że garstka osób widziała je kilka miesięcy temu ( część tylko na papierze ), no cóż...

Poza tym ciekawe jak się sytuacja rozwinie i czy dotrzymają obietnicy, że tym razem będzie lepiej niż w roku bieżącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przeczytałem ten tekst i moim zdaniem jest kiepski. Przede wszystkim powinni wkleić pełną geometrię NYK-a. Na stronie Rometu jej nie widzę (być może jest w katalogu w wersji PDF), a w teście wymienili tylko kilka parametrów.

Cytat

Dlatego też nie możemy absolutnie stawiać znaku równości pomiędzy gravelem i przełajem - szutrówki chociaż wyglądają praktycznie tak samo, jak przełajówki, wyrosły tak naprawdę z szosy. 

Czy przełajówki nie wywodzą się również z szosy?

Cytat

Nie jest to charakterystyka przełajowa, ani typowo endurance - geometria NYK-a jest w zasadzie zbliżona do klasycznej szosy – to zasługa rury sterowej (150 mm) oraz górnej (545 mm). To proporcje zbliżone do rowerów wyścigowych, co zresztą da się zauważyć w mocno sportowej sylwetce roweru.

Czym w takim razie charakteryzuje się geometria przełajowa? Jest mniej czy jeszcze bardziej wyścigowa? Poza tym pisanie tylko o górnej rurze i główce ramy (rura sterowa to przecież co innego...) bez uwzględnienia obniżenia suportu, a w przypadku szosy również długości widelca jest bez sensu. To bardziej stack i reach by się przydały w tym kontekście.

Cytat

W zasadzie więc ramę NYK można traktować tak, jak nam się żywnie podoba, a i ewentualny start w zawodach przełajowych powinien być bardziej efektywny, niż na rowerze o skrajnie komfortowym rodowodzie (bo zbyt wysoka sterówka czy za duża baza kół przeszkadza na krętych trasach). Charakterystycznym dla graveli jest dłuższy ogon, mierzący w naszym przypadku 425 mm – wszystko za sprawą konieczności wygospodarowania większej ilości miejsca na oponę. To jednak automatycznie zwiększa stabilność prowadzenia takich konstrukcji, co sprzyja szybkiej jeździe w terenie.

Dłuższy ogon w porównaniu do czego? Chyba do szosy, bo w przełajach są podobne, ale w tym fragmencie piszą o zawodach przełajowych. Za duża baza kół ogólnie przeszkadza w krętych trasach, ale jednocześnie dłuższy ogon w NYK-u sprzyja szybkiej jeździe w terenie... Nie podali nawet jaka ta baza kół jest w przypadku NYK-a.

Cytat

Jeśli chodzi o komfort jazdy - o ten element dba przede wszystkim materiał ramy (karbon z natury lepiej pochłania drobne wibracje) oraz szerokie opony, które naprawdę potrafią zdziałać cuda i dać więcej, niż niejeden mikrosystem amortyzacji. Reasumując - sama rama jest stosunkowo twarda, ale podczas jazdy i tak jest bardziej komfortowo, niż na przeciętnej szosówce.

Rama jest twarda, ale jednocześnie wkleimy standardowy tekst o tłumieniu drgań przez karbon, mimo że w praktyce nie mamy zielonego pojęcia, czy cokolwiek było czuć. Ostatnie zdanie jest chyba skierowane do kompletnych laików. To oczywiste, że rower na oponach 38 mm będzie bardziej komfortowy od szosówki.

Cytat

Z drugiej strony NYK-a błyskawicznie można zaadaptować do szybkiej jazdy na szosie, chociaż w tym przypadku przełożenie z 40-zębową koronką z przodu może być niewystarczające.

Ano właśnie, zębatka z przodu to jedno, a drugie i być może ważniejsze to stopniowanie kasety 11-42.

Napisali, że NYK jest bardziej wyścigowy od większości graveli i to jest jakiś konkret. Reszta tekstu pokazuje, że chcieli ten rower po prostu pochwalić. Myślę, że jest za co, ale te dywagacje i porównania do przełajówek są moim zdaniem na siłę. Trochę jak w testach samochodów klasy C. Na co dzień większość jeździ podobnie, ale trzeba coś wymyślić o pracy układu kierowniczego itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower ogólnie ok.

Podoba Wam się rama? Mi nie pasują te wysokie tylne widełki, no jakoś tak nie, nie mogę się przekonać. Łączenie górnych rur - jakbym nie wiedział że to Romet, to na 100% byłbym pewny, że to Marin ;) Jednak zdecydowanie bardziej podoba mi się płynne przejście górnych rur, a nie taki uskok...

 

Jakbym się decydował na Rometa, to na pewno nie na Nyka, tylko zapewne na Boreasa jeden (+ lekkie zmiany). Na razie ujeżdżam Tribana 100 (z oponami 1.4 - 1.5"), żeby się przekonać, czy rower tego typu mógłby być moim jednym jedynym... ;)

Edytowane przez rzymo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.12.2017 o 15:36, rzymo napisał:

Podoba Wam się rama? Mi nie pasują te wysokie tylne widełki, no jakoś tak nie, nie mogę się przekonać. Łączenie górnych rur - jakbym nie wiedział że to Romet, to na 100% byłbym pewny, że to Marin ;) Jednak zdecydowanie bardziej podoba mi się płynne przejście górnych rur, a nie taki uskok...

A ja byłbym pewny, że to karbonowy Jamis Renegade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

W dniu 30.10.2017 o 20:39, mike78 napisał:

te gravele to na przecenach za rok będa brylować.. tak obstawiam :D

Będą brylować w jakim sensie?

Tak jak w tym/zeszłym sezonie wyprzedażowym, który upłynął pod hasłem: nikt wam nie sprzeda tak fajnych rowerów jakie my wam obiecamy? ;)  :D

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witajcie!

W ramach kampanii informacyjnej mam przyjemność być Waszym doradcą online. Pozostaję do dyspozycji wszystkich zainteresowanych szeroko rozumianym kolarstwem. Jeśli macie jakiekolwiek pytania, chętnie na nie odpowiem zarówno w tym jak i skorelowanych wątkach.

Wojciech, Doradca online Romet http://nowyromet.pl/

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...