Skocz do zawartości

[Rower] Kross Level B6.


Tomi97

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba jestem już zdecydowany.

Napęd 32x28 daje wynik 1.14

Napęd 42x42 daje wynik 1.

Najmniejsze przełożenie mam wtedy odrobine słabsze, może kiedyś się przyda. Największe przełożenie 42x11 wykorzystam na asfalcie, zwłaszcza na dłuższych zjazdach ze wzniesień.

B7 ma blat 32 zęby. Chcąc zmienić na 42 ( o ile taka operacja nie będzie problematyczna ) trzeba będzie znaleźć dłuższy łańcuch. Macie może jakieś propozycje? Czy w ogóle znajdę blat 42 zęby, który spasuje pod rozstaw śrub w korbie Sram NX32? Czy będę musiał wymienić całe korby? I jak sprawa z łańcuchem, ma być o 10 ogniw dłuższy od oryginału?

Bez urazy ale zupełnie nie ogarniasz tematu... Obecnie wystarcza Ci 14 biegów z czego kilka się jeszcze dubluje, a teraz 11 Ci za mało więc dołożysz 700 zł żeby mieć 22 :whistling:

Nie, nie chodziło mi o to, że biegów będzie zbyt mało. Raczej o to, że w zakresie przełożeń czegoś mi brakuje. Zębów na blacie. Wcześniej nie wziąłem pod uwagę wymiany blatu, teraz sprawa wygląda zupełnie inaczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeżeli faktycznie interesuje Cię taki zakres przełożeń, że do kasety 11-42 chcesz blat 42T do korby, to ja też jestem tego zdania co poprzednicy, że Ty nie szukasz roweru górskiego, tylko crossa albo coś pochodnego. Nie wiem, czy w ogóle do srama nx znajdziesz tak duży blat, bo nikt ,nawet dla zawodowców nie przewidywał, że ktoś będzie czegoś takiego używał w terenie. Nawet Nino na takim przełożeniu nigdzie by nie podjechał, a skoro mówisz, że tobie bardziej zależy na prędkości to jestem zdania, że po prostu powinieneś szukać crossa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeżeli faktycznie interesuje Cię taki zakres przełożeń, że do kasety 11-42 chcesz blat 42T do korby, to ja też jestem tego zdania co poprzednicy, że Ty nie szukasz roweru górskiego, tylko crossa albo coś pochodnego. Nie wiem, czy w ogóle do srama nx znajdziesz tak duży blat, bo nikt ,nawet dla zawodowców nie przewidywał, że ktoś będzie czegoś takiego używał w terenie. Nawet Nino na takim przełożeniu nigdzie by nie podjechał, a skoro mówisz, że tobie bardziej zależy na prędkości to jestem zdania, że po prostu powinieneś szukać crossa..

Tak myślałem, że blatu 42 nie dostanę. Pozostaje szukać innego, mam nadzieje, że chociaż 38 istnieje.

Jeśli ktoś może pomóc, coś polecić, będę wdzięczny. Jeśli nie polecacie Krossa, przejrzę inne modele. Zakładam, że producenci nie stosują w napędach 1x większych blatów niż 32, więc w każdym wypadku, niezależnie jaki rower bym wybrał, wymiana blatu jest obowiązkowa.

Edytowane przez Tomi97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producenci nie. ale zawodnicy i użytkownicy tak. Któryś ze ścigantów nowych Kross ma 36 wstawione. Akurat na nogę Jolandy ;)

No właśnie, mi o to chodzi, żebym jako użytkownik wymienił sobie blat i łańcuch. Teraz pozostaje mi tylko znaleźć pasujące, i w tej sprawie proszę o pomoc :) Edytowane przez Tomi97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upierałeś się nad napędem 2x10 a tam typowy blat to 38 lub 36 (kiedyś bywały jeszcze 40) a pojawia się potrzeba 42?

Nie jest to konieczność, ale myślałem, że można tak skonfigurować napęd.

Nie ma, no nic, wystarczy mi 38. Nie ma 38? Niech będzie 36. Akurat widziałem korby 40/28. Skoro teoretycznie jest możliwość konfiguracji napędu, to dlaczego miałabym nie szukać jak najlepszej dla mnie opcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma, no nic, wystarczy mi 38.

Pewnie że Ci wystarczy! Tak jak już Ci pisałem wcześniej. Jeśli na rowerze z kołami 26 z blatem 42 na korbie przy kadencji 90 obr/min. osiągasz prędkość 'x' to w rowerze na kołach 29 er tą samą prędkość przy tej samej, kadencji uzyskasz jadąc na blacie 38 (przy tym samym przełożeniu na kasecie). Do tego musisz wziąć pod uwagę fakt że nowe rowery xc są projektowane do jazdy w terenie i mają taką geometrię że promują jazdę z wysoką kadencją, jeśli jeździsz siłowo, to będzie jazda mało efektywna. Na moim przykładzie w starym rowerze (atb 26) jeździłem głównie na blacie 38T (na asfalcie nawet 48T), w nowej maszynie (mtb 27,5) mam korbę 32/24 i wystarcza mi w 100%.

 

jestem zdania, że po prostu powinieneś szukać crossa.

 Tym bardziej że twojemu hexagonowi dużo bliżej do współczesnych crossów, niż do Krossa B7. Rowery do jazdy po szuterkach i asfalcie nie mają kąta główki ramy na poziomie 69 stopni  :whistling: 

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy ale zupełnie nie ogarniasz tematu... Obecnie wystarcza Ci 14 biegów z czego kilka się jeszcze dubluje, a teraz 11 Ci za mało więc dołożysz 700 zł żeby mieć 22 :whistling:  Trochę matematyki załóżmy że masz kasetę najpopularniejszą kasetę 7 rzędową 11-28 i używasz dwóch największych blatów korby dla przykładu 42/32. Więc najcięższe przełożenie to 42/11=3,81 a najlżejsze 32/28=1,14. Przy 1x11 z blatem na korbie 42 i kasetą 11-42, najlżejsze przełożenie to 42/42=1 czyli jest lżejsze niż to które masz obecnie, a najcięższe identyczne (w uproszczeniu bo na takim samym przełożeniu na większym kole jedziesz szybciej więc). Pomijając fakt że jeszcze skrajnych biegów w 2x7 nie da się używać ze względu na duże przekosy.

 

alsew zawsze wie najlepiej j i zawsze ogarnia temat,taka policyjna natura to silniejsze od niego.Ja  ostatnio testowałem 3 rowery klasy powyżej 4 tyś  w tym jeden z 1 blatem dwa pozostałem 2x10 i żaden forumowy mądrala  co to zjadł wszystkie rozumy nie namówi mnie na 1 blat bo on tak jeżdzi i jest super...to niech se kużwa jeżdzi bo to takie super nowoczesne.

Kupiłem z 2 blatami 36 x 24 i jest ok nie ma oporów i cały napęd pracuje cicho w przeciwieństwie do 1 blatowców i te absurdalne przekosy i spory opór,wystarczy nawet w takim położeniu pokręcić korbą do tyłu by się o nim przekonać,to rowery dla wąskiej grupy.

Edytowane przez deicide
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alsew zawsze wie najlepiej j i zawsze ogarnia temat,taka policyjna natura to silniejsze od niego.

Wypadało by się chociaż przywitać pisząc pierwszy post na forum a nie takie brednie wypisywać!

 

te absurdalne przekosy i spory opór,wystarczy nawet w takim położeniu pokręcić korbą do tyłu by się o nim przekonać,to rowery dla wąskiej grupy.

Jak będę testował kolejny napęd, czy mi pasuje, to TYLKO kręcąc do tyłu :teehee: O oporach w 1x jeszcze nie słyszałem, a co do przekosów to w 2x masz je większe niż przy 1x, no chyba że masz policyjną naturę i pilnujesz non stop przedniej przerzutki. http://uzurpator.com.pl/new_blog/images/przekos_2.jpg

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kupiłem z 2 blatami 36 x 24 i jest ok nie ma oporów i cały napęd pracuje cicho w przeciwieństwie do 1 blatowców i te absurdalne przekosy i spory opór,wystarczy nawet w takim położeniu pokręcić korbą do tyłu by się o nim przekonać,to rowery dla wąskiej grupy.
 

 

potwierdzam zdanie w tej kwestii przedmówcy (Alsewa)- bzdura.

Nie wiem co testowałeś ale u mnie (i nie tylko) nx chodzi znakomicie, nie znam pojecia zacinania łańcucha przy kręceniu do tyłu, głośnej pracy tym bardziej. Zauważyłam za to ciekawy plus, tylna przerzutka jest tak mocna i ma ogromne te żłobione koła (w porównaniu do używanych wczesniej z grup Deore czy Slx) ze przecina wszystko co w nią wpadnie, nie zapycha się liścmi, gałązkami czy innym syfem. 

Wąska grupa? a to ciekawe bo coraz więcej rowerów, też z natury tych długich wyprawa bikepackingowe sygnuje się jednym blatem z przodu. Jakoś to widać ludziom 'wystarcza'. 

 

A wracając do meritum- ktoś pyta ktoś odpowiada. Warto by autor sam pojeździł, posprawdzał. Forum to tylko wskazanie możliwości a nie 'wyrocznia' czy czyjeś widzimisię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie teraz policzyłem. W moim rowerze najmniejsza zębatka ma aż 14 zębów. W B7 ma 11, czyli:

Przełożenie 42x14 daje 3 obroty koła.

Przełożenie 32x11 daje 2.9 obrotu.

Koło 27,5 ma obwód 220cm.

Koło 29 ma obwód 230cm.

220x3=6.60

230x2.9=6.67

Z teorii wynika, że pomimo blatu 32T, Level B7 przy tej samej kadencji pojedzie szybciej, niż mój obecny.

Więc ostatnie pytanie, kupić czy nie? Mogę go mieć za 3.8k, warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim rowerze najmniejsza zębatka ma aż 14 zębów

Ciekawe... Raz piszesz że masz leciwego Hexagona, a później liczysz kadencje dla koła 27,5???

 

Z teorii wynika, że pomimo blatu 32T, Level B7 przy tej samej kadencji pojedzie szybciej, niż mój obecny.

No niby tak tylko że, jak będziesz często jeździł na najmniejszej  zębatce 11T, to długo ona nie pożyje. A kaseta do napędów 11 rzędowych do najtańszych nie należy... więc sugerowałbym zmienić zębatkę na korbie na 34T, żeby przesunąć najczęściej używane biegi w kierunku większych zębatek na kasecie.

 

Więc ostatnie pytanie, kupić czy nie?

Na to pytanie musisz sobie już sam odpowiedzieć. Nikt tak naprawdę po za tobą nie wie gdzie i jak jeżdzisz. Ale jeśli np 80-90% czasu spędzasz na wszelkiej maści betonach, a reszta to szutry i leśne ścieżynki... to tego typu maszyna będzie przerostem formy nad treścią i "kulą u nogi". I kolejne pytanie czy preferujesz wyciągniętą pozycję na rowerze, czy bardziej turystyczną, bo ten B7to typowy ścigant i z mostka nie będzie już co skracać... czytaj rama jest dość długa i wymusza sportową pozycję. 

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alsew

Policzyłem kadencje z ciekawości. Hexagon ma koła 27,5, więc błędu nie popełniłem. Powiedzmy, że 40% to równa droga, 60% to teren. Pozycja ani typowo turystyczna, ani bardzo wyciągnięta. Zużycie napędu to oczywista sprawa, mała zębatka na drodze będzie używana dość często ale nie myślę, aby zużyła się strasznie szybko. Teraz już bardziej niż o napęd, chodzi mi o pozostałe podzespoły. Amortyzator, hamulce, koła itp. Czy w tej cenie są ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już bardziej niż o napęd, chodzi mi o pozostałe podzespoły. Amortyzator, hamulce, koła itp. Czy w tej cenie są ok?

  https://likebike.pl/pl/p/KROSS-Level-B7-2017/530?gclid=EAIaIQobChMI78bQz_KS1wIV4bztCh3DGAVqEAQYAiABEgKkqfD_BwE W tej cenie jak najbardziej jest Ok. Ale jeśli chciałeś za niego dać 3800 to tu masz sprzęt z dużo lepszym amorem i blatem 34 T na korbie w zestawie https://www.centrumrowerowe.pl/rowery/gorskie-mtb/27-5-cala/p,rower-level-r8-czarny-grafitowy-srebrny-mat-l-19-kross,642206.html?skad=googlepla&gclid=EAIaIQobChMI84Lu6vOS1wIVpbftCh2OIAP8EAQYAyABEgKvbPD_BwE#76152205

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy Reba jest jakoś zauważalnie lepszy od Silvera? Jeśli zechcę przejechać się od czasu do czasu po jakiejś agresywnej drodze, to na ile mogę sobie pozwolić? Czy np. skok z krawężnika na asfalt przy prędkości powiedzmy 20km/h będzie dla Reby normą, czy raczej granicą możliwości/wytrzymałości?

Pytam ponieważ nie chcę zbyt szybko zniszczy amorka, wolę wiedzieć na co ewentualnie mogę sie porywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A czy Reba jest jakoś zauważalnie lepszy od Silvera?
Z tego co widzę to ta Reba jest Solo Air, a ten Recon ma już 'chyba' Motion Control... więc różnica będzie głównie w wadze - jakieś 400 gram lżejsza będzie Reba.

 

Jeśli zechcę przejechać się od czasu do czasu po jakiejś agresywnej drodze, to na ile mogę sobie pozwolić?
"agresywna droga" :woot::laugh::whistling:

 

Czy np. skok z krawężnika na asfalt przy prędkości powiedzmy 20km/h będzie dla Reby normą
Takie rzeczy to są normą dla mojego 25 letniego 'górala' ze sztywnym widelcem :whistling:

 

Pytam ponieważ nie chcę zbyt szybko zniszczy amorka, wolę wiedzieć na co ewentualnie mogę sie porywać.
To zrób mu przegląd zerowy zanim zaczniesz jeździć i później regularnie serwisuj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Reba jest przede wszystkim lżejsza od Silvera.

Spokojnie wytrzyma skoki z krawężnika, także bez obaw - oczywiście musisz mieć odpowiednio ustawione ciśnienie ( to tak ogólnie, a nie że pod krawężniki :icon_wink: ).

Dziwię się, że nikt nie wspomniał o dwublatowym B7 2016 : https://trekking24.pl/rowery-gorskie-2016/1466-rower-kross-level-b7-2016-dostawa-gratis-autoryzowany-dealer-kross.html#/3-rozmiar-l_21

 

Edytowane przez KrissDeValnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...