Skocz do zawartości

[opony] lekkie z niskimi oporami XC


Looser

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Przyszła pora na zastanowienie się nad wymianą opon, a przynajmniej tylnej, bo grzbiet już robi się płaski.
Obecnie posiadam komplet Michelin Wild Race'r Advanced 29x2,25 i szukam opon o podobnych oporach toczenia i zbliżonej wadze (550g).

Najchętniej kupiłbym ponownie Michelin, ale tak się składa że w tym roku wypuścili nowe opony, a pozostałe sztuki ze starej serii są prawie niedostępne i jest okropnie zawyżona cena w stosunku do tego co było w zeszłym roku.

Jeżeli pomimo powyższego opisu ktoś chciałby dodatkowo "profil jazdy" to jest to całkowity mix - czasem asfalt, leśne drogi, szutry, ścieżki mniej lub bardziej wymagające (jak ktoś kojarzy Lang maraton Dąbrowa Górnicza to coś te klimaty), raz na jakiś czas jakieś Beskidy bez szaleństwa prędkościowego, raczej wyrypka kondycyjno-techniczna - tak wiem, nie ma opony uniwersalnej, ale Michelinki nawet dawały radę i po 2 latach użytkowania nie zmieniałbym ich gdybym nie musiał.

Jestem otwarty na propozycje (poza Schwalbe, na wiele negatywnych komentarzy się natknąłem w ciągu ostatniego roku) tak do około 200/sztuka, ale te opony są jako wstępna propozycja nt których poszukuję opinii:

- Michelin Jet XCR 29x2.25

https://bike.michelin.com/en/products/michelin-jet-xcr
- Spec Fast Trak 29x2.2

https://www.specialized.com/pl/pl/components/tires-tubes/sworks-fast-trak-2bliss-ready/105770
- Maxxis Ikon 29x2.2

https://www.bike-discount.de/en/buy/maxxis-ikon-29x2.20-tr-3c-maxspeed-120-folding-93415

- Continental CK/RK 29x2.2

http://www.continental-tires.com/bicycle/tyres/mountainbike-tyres/race-king-racesport
http://www.continental-tires.com/bicycle/tyres/mountainbike-tyres/cross-king-racesport

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Spec Fast Trak 29x2.2

Miałem na obydwu kołach, teraz mam tylko na tyle. W błocie tyłek lata na boki przy wciśnięciu w pedał, ale nie aż tak, żeby nie opanować.

Niestety ścianki ma dość słabe, łatwo o przetarcia (a u mnie nawet rozcięcie, z tego powodu jedną wymieniłem). Ogólnie są bardzo szybkie i na suchym nie ma się czego bać, nawet na delikatnie luźnym podłożu. Zresztą - w lesie po deszczu też śmigałem, ale tutaj już musiałem być bardziej uważny i zwalnianiem przed zakrętami. :)

 

Może Vittoria Barzo/Saguaro/Mezcal? Schwalbe nie ma co się bać - miałem 2 modele i z żadnym nie było problemów, a też mają kilka ciekawych pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli chodzi o Schwalbe, to drugi sezon jeżdżę na RaRa - kilka miesięcy temu niestety tył nie wytrzymał i pękła ścianka ( Performance - przebieg  < 3,5 k km ), więc teraz mam Evo SS TLE ( z dętką ) i po > 2,5 k km jest nadal w bardzo dobrym stanie ( pewnie to zasługa unikania asfaltu i jazdy leśno - piaszczysto - szutrowej ).

Jeżdżę w każdych warunkach na nizinie - no oczywiście unikam świeżo zaoranego pola :icon_cool:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Co do Schwalbe, to nie zgodzę się co do wersji LS ( LiteSkin ) - jak się nie liczy gramów, to zdecydowanie warto się zaopatrzyć w SS ( SnakeSkin ), które mają wzmocnione ścianki i łatwiej się uszczelniają.

Od czerwca są dostępne nowsze wersje obu rodzajów : Addix Speed ( LS i SS ) i SpeedGrip ( tylko SS ).

Co ciekawe LS i SS ( TLE ) mają ten sam indeks prędkości, a przynajmniej tak to wygląda na wykresie ze strony producenta : https://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/racing-ralph.html

TLR to poprzednik TLE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Przyszła pora na zastanowienie się nad wymianą opon, a przynajmniej tylnej, bo grzbiet już robi się płaski.

Obecnie posiadam komplet Michelin Wild Race'r Advanced 29x2,25 i szukam opon o podobnych oporach toczenia i zbliżonej wadze (550g).

 

 

 

Akurat jestem miłośnikiem Schwalbe i ich zła opinia bierze się z "oszukiwania w produkcji" do pudełek i na OEM. Opona może mieć te same oznaczenia a fizycznie będzie miała inną budowę. Producenci rowerów oczekują taniego produktu więc otrzymują metki. Moja osobista przestroga to nie kupowanie opony bez pudełka z drugiej ręki bo nie wiadomo co się dostanie.  W pudęłku zawsze przyjdzie opona tj się oczekuje. Mam wiele zdjętych opon innych producentów, testowałem je przez chwilę jednak nigdy nie zapałałem do nich miłością.

 

Odnosząc się do pierwszego posta koledze może też chodzić o oponę z segmentu slick dla MTB, a w Schwalbe ta opona nazywa się Furious Fred jest tylko w wersji EVO bo amator nie ma do czego jej użyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...