Skocz do zawartości

[Opony]Continental RACE KING 2017-szukam informacji.


andrzejken

Rekomendowane odpowiedzi

Moje schwalbe są prawie całkiem łyse,więc muszę szybko rozglądać się za czymś jednak z musu tańszym i może bardziej uniwersalnym-conti jednak  najbardziej mi odpowiadają.Tu mam parę pytań i mam nadzieję na odpowiedzi szczególnie od użytkowników w/w gum.Dużo w sieci jest o pękaniu boków ,czy to dotyczy wszystkich wersji czy najtańsza drutówka jest bardziej odporna?Sporo też jest w necie o tym żeby nie pompować zbyt mocno,to będą trwalsze,ale używając jednocześnie na ścieżkach miejskich i leśnych chcę jak dotąd dostosowując do swojej wagi pchać 3-3,5 bar-da radę?Podobno nowsza wersja (2017?) jest bardziej odporna,ale jak poznać że jest nowsza jak nie ma na nich dat produkcji-coś czytałem o innym wyglądzie boczków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem stare druty, gubiły nitki i na w kilku miejscach na bokach było widać oplot, jednak w niczym to nie przeszkadzało. Teraz mam zwijane 2017 i nie zauważyłem takiego problemu, chociaż może to wynikać że nie zrobiłem na nich za dużo kilometrów. Sprawiają jednak wrażenie dużo lepiej wykonanych.

 

Osobiście uważam że RK trzeba pompować bardzo nisko, sporo poniżej 2 Bar, komfort jest wtedy niesamowity a jeżdżę na sztywnym widelcu. Na wyższym ciśnieniu opona ma tendencje do ślizgania się na ubitych ścieżkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli boki całe w plastrach miodu to będzie nowa wersja.

Poniżej 2 bar nie da rady,pomijam moje 90 kg to żeby dojechać w teren muszę zrobić 10km po asfalcie i kostce.

Myślałem też o kendzie 50fifty i geax saguaro,ale conti jest chyba szybsza i bardziej uniwersalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Jest szybsza i mniej uniwersalna ;) przynajmniej od saguaro. Ta druga w terenie bardziej.

Zraziłem się do RK (stara wersja): snuły mi się boki na potęgę :)

Może w dużym kole dam nowej wersji szansę?

 

Nową drutówką ktoś jeździł?

Stare drutowane (chyba każdy rozmiar) nie miały kiepską opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Hm... Ja mam nowego X-Kinga 29x2,4 RaceSport i ma całkowicie gładkie ścianki boczne.
 

 

Raczej nie możesz mieć nowego X-Kinga, bo Conti zrezygnował z tej nazwy w nowych modelach i wprowadził w to miejsce Cross Kingi:

https://www.continental-tires.com/bicycle/tyres/mountainbike-tyres/cross-king-performance

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

aczej nie możesz mieć nowego X-Kinga, bo Conti zrezygnował z tej nazwy w nowych modelach i wprowadził w to miejsce Cross Kingi:

Hm...a to ciekawe. Nie mogę w sieci znaleźć informacji na ten temat.

Kłócił się nie będę oczywiście, na oponie nie ma wybitej daty produkcji.:) Ale z ciekawości bym sprawdził... Może na opakowaniu gdzieś jest? Chyba go nie wyrzuciłem jeszcze.  :whistling:  Pewnie w sklepie wcisnęli mi kit...a miała być nowa, z lepszymi ściankami, sratytaty. Człowiekowi się spieszyło na maraton, to nawet nie weryfikował. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie upierał bym się że w sklepie wciskali kit, ta zmiana nazwy to świeża sprawa, sam jestem tym zaskoczony, pewnie z hurtowni nadal spływają do sklepów X-Kingi z dotychczasowej produkcji. Właściwie nie wiem co Conti chce uzyskać zmieniając nazwę, bo bieżnik wydaje się być bliźniaczy, być może ujednolicenie stylistyczne nazw a'la Schwalbe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Jest szybsza i mniej uniwersalna ;) przynajmniej od saguaro. Ta druga w terenie bardziej.

 

Zraziłem się do RK (stara wersja): snuły mi się boki na potęgę :)

 

Tylko żebym mógł dojechać w teren to mam po ponad 10km do przejechania asfaltem,żeby była saquaro tak samo szybka to bym brał,a tak...

 

Tylko takie opinie mnie powstrzymują jeszcze przed zakupem,temu tekam na wypowiedzi innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłem informacji o zmianie nazwy, za to dorwałem katalogi.

W katalogu na rok 2017 widnieje X-King, natomiast aktualna broszura (2018) zawiera już informacje o oponie CrossKing (oznaczone jako "NEW", rozmiary 2.2 i 2.3). Ale...żeby nie było tak łatwo, jest też X-King Performance (2.0, 2.2, 2.4).

Hm...z gorączką ciężko mi to ogarnąć. ;)

 


 

 

Tylko żebym mógł dojechać w teren to mam po ponad 10km do przejechania asfaltem,żeby była saquaro tak samo szybka to bym brał,a tak...

To kup sobie Pan nowego Smart Sama. Nie zedrzesz tego, a pojedzie i po asfalcie, i w terenie. ;)

 

 

 

Właściwie nie wiem co Conti chce uzyskać zmieniając nazwę, bo bieżnik wydaje się być bliźniaczy, być może ujednolicenie stylistyczne nazw a'la Schwalbe.

 

Ja też się teraz zastanawiam. Swoją drogą, jak jakiś czas dzwoniłem po sklepach, to sprzedawcy mówili na tę oponę różnie - X (iks) King lub Cross King właśnie. Wiadomo, X = Cross, pozostałe mają "pełne" nazwy - MountainKing, RaceKing itd. więc może faktycznie chcą tego "odmieńca" dopasować do reszty rodziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem 2 szt. RK 2017 29 x 2.0 wersja zwijana, mają na bokach plastry miodu i wytłoczoną datę produkcji, przed założeniem boki wyglądały solidnie, podobno są to opony długowieczne, jeśli chodzi o jazdę to na asfalcie odczuwam minimalny wzrost oporów toczenia w stosunku do poprzednich Schwalbe Big Apple 28 x 2.0. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na X-king 2,2 29 cali , od września tego roku. Generalnie jest dobrze,za drugim razem przebiłem przednia oponę ale to sie zdarza... Pompuje w granicach 2 barów , zadowolony jestem z przyczepności w terenie, błoto ,kamienie itp. Troche mniej ufnie na zjazdach i zakrętach na asfalcie, jak sie trafi. Mozna polecić jesli kto zintegrowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A czy takie same różnice w wyglądzie (z boku kratka albo plaster miodu) i informacji na stopce o roku produkcji są w przypadku r.k. zwijanych ?Napisałem do trzech sprzedawców z allegro to dwóch odpisało że producent na opakowaniu nie umieszcza takiej informacji (pewnie nie chciało się wypakowywać),a jeden odpisał że na oponach nie ma w ogóle informacji -wyprowadziłem go z błędu.

Z tych dwu to do jednego kolega Track dał link do sklepu,ale ten sam z allegro odpisał- 

Zamawiamy na bierzącą więc zapewne 2017. Producent jednak nie podaje takich info na opakowaniu

Biostern

 

www.biostern-rowery.pl

 

Tel: 796028197

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie ścianki w zwijanych to gładkie są tylko race-sporty. Datę produkcji znajdziesz na samej opinie. Na boku poszukaj takiego kółka podzielonego na 4 części odpowiadające kwartałom, kropki w kółku oznaczają który miesiąc a liczba za kółkiem rok. Jest jeszcze litera przed kółkiem która oznacza fabrykę (ale nie pamiętam czy dotyczy to pozaniemieckiej produkcji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na kole 26 druciaki 2.2 z plastrem miodu, ta opona nie ma nic wspólnego ze starą wersją z widocznymi nitkami na ściance. Jeżdżę na 2.0/2.2bar i nakulałem tak pół sezonu, ze 2500km, może więcej. Zero hamowania z blokowaniem koła, wyglądają po umyciu jak nowe poza brakiem cycków. Przebijalność na dętce bardzo satysfakcjonująca, jeden kapeć na rozbitym kawałku ostrego szkła. Opona tania jak barszcz, szybka i bardzo baloniasto mięciutka. Zdecydowanie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...