Skocz do zawartości

[Napęd paskiem zębatym] w rowerach miejskich


DMichalski

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Przejrzałem wszystkie tematy dotyczące rowerów napędzanych paskiem zębatym (błędnie czasem zwanym klinowym również) na tym forum. Nigdzie nie znalazłem informacji o przelotkach, które można wspawać w tylni trójkąt ramy, by uczynić ramę kompatybilną z paskiem zębatym. Liczę, że ktoś z Was pomoże mi taką przelotkę znaleźć/ kupić/ wyprodukować.

 

Zajmuję się tworzeniem produktów w Roovee. Jesteśmy całkowicie polską firmą, która zbudowała system do bezstacjowych wypożyczalni rowerów miejskich. Priorytetem jest dla nas bezawaryjność i bezobsługowość, dlatego chcemy poeksperyemtować z paskami, zarówno w rowerach tradycyjnych, jak i elektrycznych.

 

Dodam, że projekt przelotki mógłby mi wystarczyć- mógłbym go wyciąc na CNC.

 

Z góry dziękuję za pomoc!

post-206787-0-51322300-1508163580_thumb.jpg

post-206787-0-04583600-1508163592_thumb.jpg

post-206787-0-30405900-1508163600_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, a jaki %% odpalasz ze swojej premii którą otrzymasz za innowacyjność?

nikt Ci nie odda raczej swojego projektu, opartego na metodzie prób i błędów, na którym poniósł niemałe koszta, tylko po to, by inna firma zaczęła "trzepać hajs"...


proponuję udać się do urzędu patentowego i zapytać o cenę na zakup gotowego patentu od innej firmy.


Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Master, miło widzieć odpowiedź, z której aż bije charakterystyczna dla polskiego internetu życzliwość i dobre intencje... :teehee:

Celowo napisałem czym się zajmuję i w jakiej firmie, by od razu dać do zrozumienia, że mam zamiar zastosować to rozwiązanie komercyjnie. Jestem współtwórcą firmy, więc nie o premię tu walczę. Bez problemu mogę zapłacić za dobre i przetestowane już rozwiązanie lub inną pomoc.

Z Twojej odpowiedzi, nie wynika nic pozytywnego. Szczególnie jej część dotycząca kupowania patentów w urzędzie wręcz bije kompletna nieznajomość zagadnień o których się wypowiadasz...

 

Liczę jednak, że znajdzie się tu osoba chętna pomóc w tworzeniu bardzo ciekawego, w pełni polskiego produktu. Pozdrawiam serdecznie ludzi pozytywnych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hilite ma to skręcone na dwa imbusy, wygląda to, jak element, który nie jest wspawany, a bardziej wycięty w kawałku trójkąta, który nie jest rurką, a prętem.

 

http://www.hilite-bikes.com/wp-content/gallery/pinion-tourer/Gates_Fahrrad_3.jpg

http://www.hilite-bikes.com/wp-content/uploads/2015/08/005.jpg

 

Santos ma złączkę na cztery śruby przy haku koła, element z czterema otworami łączy dwa fragmenty dolnej części trójkąta, które bez nie łączą się i nie stykają ze sobą. Więcej nie nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtasin, dziękuję za odpowiedź! 

Wydaje mi się, że rozwiązanie, które stosuje Hilite to właśnie wpsawana przelotka, po obróbce na gładko.

Rowerów Santos nie znam. Widzę, że w nowych modelach stosują głównie ten patent na 4 śrubki w dolnej rurze tylniego trójkąta. Nie widziałem tego wcześniej- bardzo pomocne :)

Z uwagi na to, że nasza rama jest zbudowana z profili prostokątnych przelotka na 4 śrubki może być najlepszym rozwiązaniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Master, miło widzieć odpowiedź, z której aż bije charakterystyczna dla polskiego internetu życzliwość i dobre intencje... :teehee:

 

Bije bardzo dobre podejście do tematu praw autorskich.

 

A co do napędu paskiem to chyba niezbyt dokładnie przejrzałeś tematy go dotyczące, bo sam kiedyś pytałem czego jest mało popularny. I odkąd miałem kilka rowerów z jednorzędowym łańcuchem wiem na własnym przykładzie że szkoda się w niego pchać. No chyba że chcecie wejść z czymś nowym na rynek żeby złapać mniej obeznanych klientów. Bo Ci świadomi wybiorą jednorzędowy łańcuch który ciągle jest najlepszym i najtańszym rozwiązaniem do miasta i na dojazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MikeSkywalker, może niewystarczająco jasno się wyraziłem. Najlepiej zajrzeć na naszą stronę www.roovee.pl. Nie robimy rowerów dla Klientów detalicznych. Robimy system do wypożyczalni miejskich, którego rowery są jednym z elementów. W naszym systemie stacje nie są konieczne. Każdy rower ma min GPS i połączenie GSM, dzięki temu można go pozostawić w dowolnym miejscu (w obrębie obsługiwanego obszaru). Dlatego bezobsługowość jest dla nas kluczowa. Dlaczego uważasz, że pasek jest gorszy od łańcucha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój projekt jest bardzo ciekawy.... ponieważ umożliwia łatwe założenie paska i jest prosty do wmontowania w ramę. Ma jedną wadę ....nieco burzy czystość projektu, wizualnie. Jednak względy praktyczne w rowerach miejskich przewyższają te estetyczne.  Paska nie trzeba smarować ;-) tylko trzeba by sprawdzić jak jest z żywotnością ....czy aby skórka warta wyprawki. Wiem że rowery na pasek są bardziej "trendy" i takie rozwiązanie może się podobać klientowi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ... nie wygląda wam to na "lokowanie produktu" ?

Kilkukrotne odwołanie do strony www projektu to ewidentne działanie marketingowe :)

 

Tak na logikę firma co chwali się że robi cały system włącznie z rowerami ma problem z "ferjm spliterem" i potrzebuje porady na forum rowerowym ?

 

:D

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Paska nie trzeba smarować

Też trzeba, tylko z trochę innych względów. 

 

Niestety nie udaje mi się znaleźć tematu z dyskusją nt pasków na forum, jeśli dobrze pamiętam konkluzję nie przyjął się dlatego że jest drogi, i wcale nie taki bezobsługowy jak się wydaje.

 

Rowery z wypożyczalni to nie wyprawówki o które dba się jak najlepiej - tutaj dba się w myśl zasady "byle jechały".

 

Więc dla mnie sprawdzają się w nich rozwiązania jak najbardziej trwałe i tanie. I takie obserwuje się w rowerach z wypożyczalni - piasty trzybiegowe uchodzące za niezniszczalne, jednorzędowy szeroki łańcuch i osłona tegoż łańcucha. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolmark: Baaardzo słuszna uwaga! Wielkie dzięki.

rzezniol: Nie, nie jest to lokowanie produktu, bo tu nie ma naszych Klientów. Klientem dla nas są miasta i gminy. Na tym forum jest niewielka szansa na znalezienie ich przedstawicieli. Dotychczas raz wymieniłem nazwę i raz podałem adres www. Tylko po to, by łatwiej Wam wyjaśnić co robimy. Zaprawdę powiadam Wam, nie każdy nowy użytkownik forum to bot lub podszywający się marketer :)

W temacie frejmsplitera, oczywiście, że to prościzna w porównaniu do innych wyzwań, ale liczyłem na to, że ktoś z Was miał z tym doczynienia i coś podpowie. Tak się też stało, wojtasin pokazał mi rowery santos, co było bardzo pomocne. 

Jeśli chodzi o konkurencyjne firmy, to, o ile wiem nie ma takiej, która sama opracowuje w Polsce rowery, elektronikę i oprogramowanie. Ja bardzo się cieszę z tego, że działamy głównie polskimi umysłami i rękoma :) 

wooj: Fakt, przelotka ciut oszpeca rower, myślę, jednak, że będzie mało widoczna, poza tym potencjalne korzyści z niższej liczby czynności serwisowych, jak sam zauważyłeś, są dla nas ważniejsze. 

 

Jeszcze pytanie OT: Mamy jeszcze kilka ciekawych pomysłów, między innymi na napęd. Ten temat poruszę wkrótce w osobnym wątku. W którym miejscu forum, według Was, rozpocząć dyskusję o wadach i zaletach obecnych rowerów, byśmy mogli uczynić nasze rozwiąznie jeszcze lepszym?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 razy :) post nr 1 i post nr 8 ...

 

O napędzie to w napędzie ...

 

https://www.forumrowerowe.org/forum/25-naped-rowerowy/

 

Wracając do paska. Z punktu widzenia biznesowego trzeba to policzyć.

Fakt paska nie trzeba smarować czyli teoretycznie jest "bezobsługowy" ale jest bardzo drogim rozwiązaniem.

Tylko jest druga strona medalu ... pasek jest bezobsługowy ale rowery nie są w 100 % bezobsługowe.

One zwyczajnie potrzebują uwagi serwisanta chociażby dopompowanie opon, przegląd hamulców czy ze względów wizerunkowych umycie sprzętu.

Teraz trzeba przeliczyć co wychodzi taniej: czas spędzony na naciągnięciu, przesmarowaniu i raz na jakiś czas wymianie łańcucha + zębatka czy zestaw paska napędowego.  

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...