Skocz do zawartości

[do 5000] Dartmoor Primal Evo 2018 czy NS Djambo 2018


blaszka84

Rekomendowane odpowiedzi

Ponad 100 wyświetleń wątku i naprawdę nikt nie moze pomoc mi w wyborze??

Napisałem tego posta ponieważ nie znam sie na rowerach i liczyłem na pomoc z Waszej strony....i nadal liczę.

Kwota jaka przeznaczam na zakup jest dla mnie dość znaczna wiec chce dobrze wydać te pieniądze.

Nie chce, żeby za chwile sie okazało, ze konieczne są duże (małych raczej nie uniknę) modyfikacje.

Także ponawiam prośbę o pomoc i sugestie co do wyboru. Moze propozycja innego modelu?

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specyfikacja Djambo 2018 (4 700zl) w treści, a Dartmoor Evo 2018 (4 500) jako załącznik.

 

NS DJAMBO 2018

Specyfikacja:

 

Rama: NS Bikes 6061-T6 custom formed and butted tubes, 135x10 dropouts

Damper: /

Amortyzator: Rock Shox Recon 130mm skoku, 15x110mm Boost, alu taper steering tube

Stery: GW integrated tapered IS42/IS52, łożyska maszynowe

Mostek: NS Tone 31.8, 45mm

Kierownica: NS Bar, 760mm 12mm rise

Gripy: NS Hold Fast

Sztyca: Kalloy 30.9

Siodełko: Octane One Rocker steel rails

Hamulec przedni: Sram Level, 180mm

Hamulec tylny: Sram Level, 180mm

Klamki: Sram Level

Obręcze: Octane One Solar 27.5” tubeless ready

Szprychy: szprychy z nyplami 14mm

Piasta przednia: NS 15x110 Boost disc sealed

Piasta tylna: NS Cassette 135x10mm sealed

Opony: Schwalbe Nobby Nic 27.5x2.8 folding

Korba: SR Suntour Zeron 1X AX-S-BT-32t 175mm

Suport: SR Suntour Euro BB BSA

Pedały: /

Łańcuch: KMC, 10spd

Napinacz: /

Przerzutka tylna: Shimano RD M610 Deore,10spd

Manetka: Shimano Deore SLM-610 10spd

Kaseta: Sunrace CSMS2 TAY 10spd 11-42t

Waga: 13,2kg

post-206725-0-05942000-1508069734_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak patrzę na specyfikację to na żaden bym się nie zdecydował. Oba mają napędy 10, oba mają recony które są przeznaczone do xc. Jak już to primal - ma sztywną oś także z tyłu. Pytanie jak będziesz jeździł? Coś w stylu xc czy bardziej w stronę enduro? Jak jesteś w stanie trochę dopłacić to weź chociaż wersję pro primala - amor z goleniami 34 (35?), napęd 11 od srama i sztyca myk-myk w standardzie. Nie wiem ile będzie kosztował, ale mimo wszystko jak już kupować taki rower to tak żeby to miało sens - a przy takim skoku dawanie recona to trochę rozmijanie się z przeznaczeniem roweru takiego typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli katalogowo jest 5500 to myślę że jakiś rabat niewielki na pewno wytargasz, liczmy nawet 5400. 900 stów więcej od primala evo, powyżej budżetu 400 zł. Jak ta cena się utrzyma to o wiele bardziej opłaca się dopłacić do wersji pro. Sama sztyca regulowana to koszt ok. 600-700 zł, do tego dochodzi ci lepszy amor do ostrzejszej jazdy a do tego jeden bieg więcej, co w przypadku napędu 1x jest może nie na wagę złota, ale na pewno się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja jazda to także XC z zacięciem Enduro. Ok 80% las i ścieżki góra dół i ok 20% (ale widzę tendencje wzrostowa) hopki, dropy i inne ze względu na dostęp do toru. Jak widać większość to XC ale E sprawia mi coraz większa frajdę i czuje, ze będzie go więcej. Planuje juz wyjazdy na singletracki.

Z jednej strony nie chce przepłacać na przerost formy nad treścią, ale z drugiej nie chce odbierać sobie funu na ostrzejszych odcinkach przez zaoszczędzenie kilkuset złotych. Wole dozbierac i ze spokojna głowa skupić sie na jeździe. Wiec myśle, ze jednak dozbieram....a mam czas bo wg producenta nowe Primale będą dostępne ok marca kwietnia.

Co do Horneta to brałem go pod uwagę bardzo mocno do momentu kiedy zobaczyłem jaki ma standard-over....805mm (bez względu czy S M L) a przy okazji Primal to 790mm w każdym rozmiarze. Mam GT Karakoram Comp 29er z 2017 z standard-overem 772 mm w rozm M i wydaje mimsie bardzo duży przy długości nogi 80 cm i wzroście 176cm. Dlatego NS Djambo był brany pod uwagę. Jego standard-over to dla ramy S to 731 mm a dla M 756 mm. Wooyek pisał na blogu, ze mając Djambo przy wzroście 170 cm ma ramę M.

Mam wrazenie ze przez wielkość mój GT jest mało zwinny i mnie nieco przytłacza, ale z drugiej strony w tej kategori rowerach musi być wysoko.......racja?

Wszystkie przewagi sprzętowe PRO nad EVO są nie do przecenienia i warte ceny wiec chyba odłożyć nieco kasy. Będę kupował i tak na raty wiec będzie mniej bolalo????

Tylko czy do PRO wejdą opony 27,5 +? W specyfikacji są 2,6".....ale czy to jest juz "+"? Nie wiem.

Podpowiedzcie prosze co z tym standard-overem. Z jednej strony stojąc na ziemi jest to dużo, ale nie ostanie na ziemi chodzi. Znalazłem Horneta 2016 z ramą S i chętnie bym go kupił tylko ten przekrój mnie martwi.

Tak czy inaczej najpierw chce sie przymierzyć do tych rowerów. Ktoś zna sklep, w którym maja NS i Dartmoor'a?

Dużo tego napisałem, ale to dlatego, ze duży mam dylemat z tym jak nie patrzeć dużym wydatkiem.....prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedzcie prosze co z tym standard-overem. Z jednej strony stojąc na ziemi jest to dużo, ale nie ostanie na ziemi chodzi.

 

Przede wszystkim standover (od "stać", "nad"), a nie żaden standard-over! :P

 

Co do jego interpretacji, to zacytuję siebie:

 

Wysokość górnej rury nad ziemią, mierzona zazwyczaj w środku jej długości. „Zazwyczaj”, więc nie jest to pomiar ani dokładny, ani łatwy do porównania między producentami. Mówi o tym, ile miejsca masz na jajka, stojąc na ziemi z rowerem między nogami.

 
Co ciekawe, odległość górnej rury od genitaliów jest często polecanym kryterium doboru rozmiaru ramy, co jest okrutną bzdurą. Zwłaszcza w rowerach o dużym skoku zawieszenia (które siłą rzeczy są wyższe) musisz zaakceptować fakt, że nie zawsze będziesz mógł sobie pozwolić na zeskoczenie z siodełka na równe nogi (zresztą czemu miałbyś to robić?).
 
Dlatego też przekrok jest zazwyczaj brany pod uwagę przez początkujących, osoby bardzo niskie lub dirtowców robiących can-cany i tailwhipy. Również przy prawnym dopuszczaniu rowerów do sprzedaży. Ale ogólnie jest nieciekawy i nieprzydatny.

https://www.1enduro.pl/geometria-roweru-mtb-enduro/

 

Najważniejsze wnioski:

  • producenci różnie to mierzą, a nawet jeśli mierzą tak samo, to jest to wymiar zależny m.in. od długości górnej rury i kąta podsiodłówki. Więc bezpośrednie porównanie z tabelki będzie miało słabe przełożenie na rzeczywiste odczucia.
  • większy skok => wyższy przekrok. Nie może być inaczej i nawet mocno gięte/opuszczone górne rury zmieniają tu bardzo niewiele (punkt zaczepienia przy główce ramy pozostaje stały i zależny od skoku widelca i rozmiaru koła).
  • jak chcesz rower, na którym będziesz mógł stać z filiżanką espresso, kup sobie szosówkę :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do "standard-over" to wina autokorekty????

W takim razie przyjrzę sie nowemu Hornetowi (4,5k) lub Primal Pro (5,5k) bo Hornet Pro to juz 6k.

Wejdzie do Primala Pro koło 2,8-3"?

 

 

1. Autokorekta to wymówka dla słabych - świadczy o tym, że nawet Ci się nie chciało rzucić okiem na to, co wysłałeś w świat...  :icon_confused:

2. Temu Hornetowi za 4,5k się zbytnio nie przyglądaj - to ciężkie kowadło do katowania przez młodzież ;) Primal Pro jest o niebo lepszym wyborem do tego, co piszesz.

3. Co do maksymalnego rozmiaru opony - nie wiem. Patrzyłeś w katalogu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo lepszym wyborem niż evo jest pro z 2017. Nie wiem jak wygląda cena pro na 2018 chociaż osobiście specyfikacyjnie pasuje mi bardziej 2017 (gumy 3" vs 2.6", revelation zamiast aiona).

Aion vs Revelation - kwestia sporna, ja bym chyba wolał sztywniejszego Suntoura (dopiero Revelation 2018 ma golenie 35 mm). Tłumiki w obu są podobnie proste.

3.0" vs 2.6" - zależy od potrzeb. Kolega pisze o "XC z zacięciem enduro", więc niższa masa jest pożądana. Do skakania też opony 3.0" są takie sobie.

 

Ale osprzęt to kwestia drugorzędna - 2018 ma przede wszystkim nową ramę z mocno poprawioną geometrią, dla której warto w niego celować.

 

PS. Cena Primala Pro 2018: 5499 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor pisał początkowo o AM/Enduro. XC i Enduro to dla mnie światy wykluczające się i kupowanie klocka 14kg (pomijając już nawet wpływ geo na możliwości podjazdów) za 5,5k do XC to wyrzucenie pieniędzy. Rozumiem, że "XC z zacięciem Enduro" to tak trochę bez zastanowienia się było chlapnięte.

Faktycznie wczytałem się w geo i 2018 przypasowałaby mi bardziej (chociaż ma ograniczenie do gum max. 2,8").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opon to katalogowo Primal Pro ma 2,6". Nie wiem czy więcej wejdzie, ale jak pisze Dokumosa to nawet 2,8" wejdzie, a to juz dużo biorąc pod uwagę, ze "Do skakania też opony 3.0" są takie sobie.", a skakanie bankowo będzie.

Jesli chodzi o styl jazdy to faktycznie "było chlapnięte bez zastanowienia" za co przepraszam, ale to tylko i wyłącznie pośpiech.

Po dzisiejszej sesji na torze bez regulowanej sztycy wiem, ze nowy nabytek po prostu musi ja miec????.

A do tego brak przyczepności na liściach i kilka klinów do kolekcji. Znalazłem Primala Pro 27,5+ 2017 za 5199 zł w moim rozmiarze dostępnego od zaraz i mnie strasznie kusi bo juz pier*******ca dostaje kiedy fun z jazdy odbiera odbiera mi źle dobrany sprzęt. Z drugiej strony dołożyć 300zl i mieć 2018'wydaje sie być rozsądne tylko, ze dopiero ok kwietnia bym miał nowy rower, a z chęcią bym pojeździł tez zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a z chęcią bym pojeździł tez zimą.
 Zimą sprzęt tak dostaje w du** że aż sie odechciewa jeździć. O ile po wioskach idzie jeszcze pojeździć, to jak mieszkasz w mieście nawet na obrzeżach to sól robi straszne spustoszenie. Na zimę albo trenażer, albo zimówka, ale na pewno nie główny rower, w dodatku nowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rade. Dobrze jest posłuchać doświadczonej osoby. Sadzilem, ze w moim przypadku (do lasu mam ok 1km, a po drodze chodnik/ścieżka rowerowa i przecinam jedynie ulice) nie będzie to, aż tak odczuwalne dla sprzętu, ale masz racje....szkoda roweru.

Wiec jak zima to deska.....przynajmniej w moim przypadku.????

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Sadzilem, ze w moim przypadku (do lasu mam ok 1km, a po drodze chodnik/ścieżka rowerowa i przecinam jedynie ulice) nie będzie to, aż tak odczuwalne dla sprzętu, ale masz racje....szkoda roweru.
Jeśli będziesz jeździł tylko po lesie to rowerowi nic się nie stanie... Też mam kilometr do lasu i po dwóch zimach jazdy maszynie nic nie dolega.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będziesz jeździł tylko po lesie to rowerowi nic się nie stanie... Też mam kilometr do lasu i po dwóch zimach jazdy maszynie nic nie dolega.

Bardzo mnie cieszy to co napisałeś. Oby śnieg dopisał w tym roku????????⛄️❄️????

 

Sprawdziłem i jest w katalogu wyraźnie napisane, jakie opony wchodzą do tej ramy... [/quote

 

Faktycznie. Skupiłem sie jedynie na specyfikacji.

 

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...