Skocz do zawartości

[gravel/przełaj do 2000] Romet mistral cross i ew entualne alternatywy


malypikus

Rekomendowane odpowiedzi

Panie i Panowie,

 

szukam roweru gravel/przełaj z barankiem i klamkomanetkami do ok 2000 zł ale chętnie mniej :)

Na 99% jestem zdecydowany na nowy - nawet kosztem nieco gorszego osprzętu.

 

Po przeklikaniu dziesiątek stron wychodzi, że Romet mistral cross jest czymś czego szukam - niedrogi, wizualnie mi leży, bez hamulców tarczowych i nowy.

W podobnym zakresie cenowym czyli ok 1700-1800 zł mam do wyboru model z 2016 i 2017 roku

 

2016: https://www.romet.pl/Rower,MISTRAL_CROSS,10,702,706,14421,2016.html

2017: https://www.romet.pl/Rower,MISTRAL_CROSS,10,719,720,14635,2017.html

 

Czy one się różnią czymś szczególnym?

 

Czy za tą cenę mam szansę znaleźć coś podobnego?

 

Na ile to ma cokolwiek wspólnego z prawdziwym przełajem/gravelem? Romet sprzedaje go w sekcji z rowerami miejskimi...

 

Dodam, że w sumie chodzi o dojeżdżanie 30 km dziennie w dwie strony do pracy przez miasto (więc kostki, bruki, trochę dziur,dużo krawężników - dlatego nie szosa), czasem jakieś weekendowe wypady ale też raczej nie dłuższe niż 50 km, z okazjonalnym wypadem nieco dalej. Ogólnie to jakieś 2000 - 3000 km rocznie. Do tego ważę ok 90 kg więc ta szerokość opon też nie jest bez znaczenia.

 

Mój wzrost to 178 cm więc chyba rama M powinna być ok.

 

Inną opcją, która jest zdecydowanie droga ale ładna:) Jest taki sprzęt: https://www.facebook.com/bernard.rowery/posts/1494352430656320 Tyle, ze to rower powystawowy więc nie nowy, nie wiem kim jest sprzedawca (ale wiem, ze ma dużo ładnych zdjęć z rowerami na sprzedaż:) .

 

Jakąś opcją przez moment był też Triban 100 ale ta jedna tarcza z przodu i brak klamkomanetek mnie odstręcza. Chociaz ta cena i serwis dość bezproblemowy czy multum informacji w necie o nim. Romet jest mocno anonimowy ale trochę moim faworytem.

 

Więc jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia czy przemyślenia to proszę o takie info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

Jeśli dadzą gwarancje na tego speca i cię na niego stać to sie nawet nie zastanawiaj, bo ta cena za ten rower jest bardzo dobra. Nawet jeśli będzie całkiem odrapany z farby to sie opłaca. :)

Jeśli chodzi o rometa to miałem przyjemność na nim jechać i uważam go za bardzo fajny rower jakiś taki powiedziałbym hybrydowy. Pytanie jest tylko czy kierownica baranek to jest to co chcesz na miasto. No i geometria raczej sportowa niż rekreacyjna, chociaż oczywiście mieszcząca sie w kategorii endurance. Tak czy siak po założeniu wąskich opon będziesz miał tutaj już bardzo blisko szosy, z po założeniu bagażnika i błotników masz właściwie rower typu touring. Duży potencjał do różnorakiego wykorzystania. Póki co opony 35c spokojnie wystarczą na miasto. Myślę że w tej cenie (1600-1800) warto sie pokusić.... Ale jeśli lubisz komfort, a piszesz, że będziesz jeżdził po chodnikach i krawężnikach to zastanów się na trekingiem albo crossem typu Kands Avangarde Alivio, który będzie znacznie wygodniejszy a w podobnej cenie.

P.S. Nie przejmuj sie hejterami, którzy piszą że romet to tragedia źle poskładana tylko jak będziesz odbierał rower to dobrze przypilnuj żeby wszystko chodziło jak trzeba i było wyregulowane i będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew. Póki co mam crossa ale nieco źle dobrany rozmiar. Liczę się z tym, że baranek do miasta to nieco trudna sprawa ale dojazdy do pracy nie będą dla przyjemności - tej szukać będę w weekendy. Szczerze to wole się nieco przemęczyć na częstych i mało wygodnych dojazdach do pracy ale wtedy gdy idę jeździć dla przyjemności to chcę ją znaleźć ;)

 

Ktoś jeszcze może wesprzeć spostrzeżeniami? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje przemyslenia sa takie. Nic fajnego w tej cenie nie kupisz. Przynajmniej nowego, ale jesli ma to byc rower do pracy i do mocnej rekreacji to powinien sie nadac. Ten Romet to ubaraniona wersja Mistral Urbana, ktorego posiadam. Z tych 2 wersji rocznikowych bralbym 2016. Ladnieszy i niby lzejszy. Reszta to praktycznie to samo. Porownaj sobie specyfikacje obu rocznikow z ww przez ciebie linkow. Jesli chodzi o wady tego roweru to zapewne bedzie problem z linka tylnego hamulca poprowadzona w ramie. Na nierownosciach troche sie obija o rame co moze irytowac. Nastepnie hamulce. Sa slabe. Na pewno klocki do zmiany. Pewnie go kupisz przez neta to musisz pamietac o przegladzie zerowym. Po kupnie masz tydzien na zaniesienie roweru na przeglad inaczej gwarancja przepada. Jak zdecydujesz sie go kupic przypilnuj zeby ci kola nacentrowali, przesmarowali pancerze, ustawili hamulce i wszystko podokrecali. Zobacz jeszcze czy lancuch jest odpowiednio skrocony. Na takie problemy natknalem sie w swoim modelu. Tyle, ze ja nie zanosilem go na przeglad, ktory jest dodatkowo platny, co warto dodac. Ps. Hejtuje Rometa, bo nie potrafia skladac rowerow, polowe rzeczy sam musialem zrobic/poprawic. Nie powiedzialbym, ze rower przyslany do mnie byl ,,gotowy do jazdy,,. Nalezy tez zaznaczyc, ze kazdy ma inne standardy i komus moga np. nie przeszkadzac lekko ocierajace klocki hamulcowe, czy niedokrecony suport. Ps2. Ja bym bral Speca ew. http://allegro.pl/rower-accent-cx-one-gravel-przelajowy-2017-m-i6952939418.html?reco_id=6eb8eae8-ad9e-11e7-9b85-6c3be5c0fe18&ars_rule_id=201 Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem różnice:

 

kaseta / wolnobieg

       

2016: Shimano CS-HG50 11-25 8 speed

2017  Shimano HG50 11-28 8 speed

 

długość mostek kierownicy

2016: Romet Expert Stem 100 / 110 mm 8DEG 31,8 mm

2017: Romet 50 mm

 

sztyca - rozumiem, że jej grubość

2016 Romet Expert Seatpost 31,6 mm 400 mm

2017 Romet 31,6 mm 350 mm

 

wygląd:

2016 ładniejszy ;)

 

Ten spec wygląda bardzo fajnie no ale budżet... jednak przekroczony o 25%, jeszcze nie jestem na etapie takich ustępstw :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Hejtuje Rometa, bo nie potrafia skladac rowerow, polowe rzeczy sam musialem zrobic/poprawic.

Tu sie zgadzam z przedmówcą, że romet to nie jest zakup dla osoby. która z wymianą klocków, albo regulacją przerzutek jedzie do serwisu. Niestety za wiele słyszy się opinii, że coś jest niedokręcone, albo niewyregulowane w nowych rowerach. Ale ktoś, kto potrafi trzymać klucz w ręce i ma podstawowe pojęcie o "mechanice" rowerowej poradzi sobie z takimi problemami za ......0 zł i 30 min wolnego czasu. W związku z tym osoby, które mają podstawowe pojęcie o sprawie mogą spokojnie kupić tą firmę bo szkoda dopłacać tysiaka albo dwa tylko za to, że dostaniemy to samo z napisem np Trek.

 

 

 

Nastepnie hamulce. Sa slabe. Na pewno klocki do zmiany.

Co to wg Ciebie znaczy, że są słabe? Zablokujesz tylne koło jak hamujesz? Ile ważysz i z jakich wzniesień zjeżdżasz że nie dają rady? A może na prostym nie zatrzymują roweru?

 

 

 

Póki co mam crossa ale nieco źle dobrany rozmiar. Liczę się z tym, że baranek do miasta to nieco trudna sprawa ale dojazdy do pracy nie będą dla przyjemności - tej szukać będę w weekendy. Szczerze to wole się nieco przemęczyć na częstych i mało wygodnych dojazdach do pracy ale wtedy gdy idę jeździć dla przyjemności to chcę ją znaleźć ;)

Nie rób głupstw :) Rower to ma być przyjemność i wierz mi, że w cenie 2000zł możesz kupić nowe rowery, które dadzą Ci taką przyjemność z jazdy :) Co więcej uważam, że ten Mistral oczywiście też ci ją da. Ja tylko pytam pod tym względem, że widzę ludzi jeżdżących na barankach w mieście i zastanawiam się czy to jest w ogóle bezpieczne. Owszem na ścieżkach rowerowych to git, ale jak się jedzie obok ludzi, którzy chodzą jak chodzą, to możliwość szybkiego naciśnięcia klamki hamulca może czasem ratować życie :)

 


 

 

kaseta / wolnobieg 2016: Shimano CS-HG50 11-25 8 speed 2017 Shimano HG50 11-28 8 speed długość mostek kierownicy 2016: Romet Expert Stem 100 / 110 mm 8DEG 31,8 mm 2017: Romet 50 mm sztyca - rozumiem, że jej grubość 2016 Romet Expert Seatpost 31,6 mm 400 mm 2017 Romet 31,6 mm 350 mm

 

Obydwie to są kasety. Jeśli nie masz gór (większych wzniesień) to 11-25 wystarczy.. Jeśli masz większe pagórki to można się pokusić o koronke 28 z tyłu.

 

Mostek trochę bardziej pochylony i dłuższy w 2016 czyli pozycja bardziej sportowa. ale mostek się wymienia za kilkadziesiąt złotych.

 

Gdzie Ty  masz te rowery w sieci w cenie poniżej 2000 , bo sam się zastanawiam czy go nie kupić :) W przyszłym sezonie romet nie wypuści już Mistrala City tylko gravela Aspre z tarczowymi hamulcami i carbonowym widelcem w cenie ponoć około 2700zł :(

 

P.S. Jeśli chodzi o tribana 100 to nie ma szans z tymi mistralami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mistral z 2016 jest na allegro za 1800 ;)

 

Ten z 2017 jest tu: https://rowery.mirapolnext.pl/rower-romet-mistral-cross-28r21-me-2017-grf-pom-p-3309.html

za 1699 zł. Na allegro chyba jest za 2100 jesli dobrze pamiętam.

 

 

Co do baranka w mieście to całą drogę do pracy mam ścieżkę rowerową, jeżdżę o 5.40 rano więc raczej luzik. Wracam o 15 jak wszyscy siedzą w pracy ;)

Jak nie ma ścieżki to uciekam na jezdnię. Wiem, że to nie jest optymalne ale trzymanie 2 rowerów (a w sumie stoi jeszcze trzeci - żony) raczej odpada. Budżet zakłada sprzedanie univegi, którą teraz mam i dołożenie paru groszy :)

 

Ciągle zastanawiam się jeszcze nad ewentualną szosą ale przy mojej wadze i zastosowaniu trochę się obawiam, ze za mało uniwersalna będzie i ciągle coś będzie trzeba w niej poprawiać, naprawiać.

Co do napraw - sporo robię powoli i sam, serwis bardziej ze względu na czas - gdy muszę szybko :). Opony wymieniam, przerzutkę przekładam na nowy hak, łańcuch zmienię, pedały wkręce, kierownicę odkręcę, hamulce wyreguluje, klocki zmienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@malypikus Czyli praktycznie nie ma roznicy. Przy 2 blatach z przodu i rekreacyjnej jezdzie roznice przy tych kasetach nie sa tak bardzo duze(mniejszy zakres, wieksze zestopniowanie). Sztyca jest dluzsza o 50mm, a nie grubsza. Bierz 2016. 

@Guslarz Wydaje mi sie, ze kazde hamulce zatrzymuja rower tylko w roznym czasie. Tylne kolo da sie zblokowac, po mocnym docisnieciu klamki. Same hamulce sa gumowe. W innych rowerach tak nie mialem. Wystarczylo lekko zacisnac klamke i hamulce skutecznie zatrzymywaly rower. Tutaj konieczne jest uzywanie caly czas 2 klamek na raz zeby jako tako wyhamowac np. przed samochodem. Jadac po sciezkach te 25km/h nie jest tak zle, ale po wjechaniu na ulice i zwiekszeniu predkosci do 35-40km/h robi sie nieciekawie. Nie mam do nich zaufania. Moim zdaniem hamulec powinien hamowac od razu przy docisnieciu do kola, a nie dopiero przy maksymalnym zgieciu klamki. Dodam, ze waze 77kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram-bierz 2016 bo też mi sie wydaje ładniejsza :)

No to widzę, że przy Twoich umiejętnościach poradzisz sobie z Rometem. :) Smaruj go, dokręcaj i reguluj i będzie śmigał wiele lat.

Ze szosą to uważaj, bo miasto to naprawdę nie jest sprzyjające środowisko dla takiego roweru. Ja sam waże 100kg i też rozmyślam nad szosą ale wtedy z ewidentnym zakazem jazdy po mieście :) Taki mistral jest po prostu o wiele bardziej uniwersalny, a znowu przy amatorskiej jeżdzie nie poczujesz praktycznie żadnej różnicy, no chyba, że musisz go wynosić na 4 piętro to te 2 kg może mieć znaczenie. Bo w tej cenie znowu nie kupisz lekkiej szosy. Pozostanie Huragan 1, albo Vento 1 na tourneyach. No chyba że B'twin na microshift ale ja nie lubie jak nie jest napisane shimano albo sram na przerzutce....

 

@Infernal

Po Twoim poście wnosze, że faktycznie słabo z tymi hamulcami. Widziałem kiedyś tego mistrala (z resztą na zdjęciach to można zobaczyć) że tam zakładają jakieś badziewne klamki. To jest w ogóle bolączka Rometa, że zawsze mają coś spierniczone (jak nie siodło to klamki, jak nie klamki to pedały, etc). Może wymiana klamek na tektro (50zł) by pomogła, albo przycięcie pancerzy, bo gumowatość hamulca to typowy objaw zbyt długich pancerzy. No klocki oczywiście też. W tym modelu są hamulce mini v-brake i one zapewne mają mniejsze wyciągnięcie linki niż w dużych v-brakeach i to też może być powód dla którego hamulec jest gumowaty. Akurat Mistral Cross w wersji z kalmkami szosowymi powinien mieć tutaj znacznie lepiej pod tym względem bo w szosowych klamkach wyciąga się mniej linki ale ze znacznie większą siłą.  Najgorzej to założyć klamki do v-brake i hamulce szosowe (caliper). Wtedy mamy komplet zwalniaczy a nie hamulców. Przy odwrotnym założeniu (klamki od szosy i hamulec v-brake) mamy sytuację, że klocki muszą być bardzo blisko obręczy (czyli koło idealnie wycentrowane) a hamulec jest niemal zero-jedynkowy. Mamy bardzo małą modulację i dużą siłę hamowania. Jeśli Ty masz mini v-brake, które prawdopodobnie potrzebują mniejszego wyciągnięcia linki, to powinieneś mieć klamki nie do v-brake tylko np do cantileverów bo tam się wyciąga mniej linki ale z dużą siłą. Podobnie jak w szosowym hamulcu. Pozdrawiam :)


 

 

Ciągle zastanawiam się jeszcze nad ewentualną szoszą ale przy mojej wadze i zastosowaniu trochę się obawiam, ze za mało uniwersalna będzie i ciągle coś będzie trzeba w niej poprawiać, naprawiać.

 

 

Popatrz sobie jakie różnice wychodzą gościom przy porównaniu gravel vs szosa i weź poprawki na to, że to są poważni zawodnicy i mają poważne rowery :) Przy niepoważnych zawodnikach i niepoważnych rowerach to się jeszcze bardziej zaciera.

Wiesz co ja mieszkam w Krakowie i mam spore obawy, że nim zdążę wyjechać za miasto na kawałek dobrego asfaltu to moje koła już będą nadawały się do centrowania. Tu naprawdę wystarczy jedna większa dziura w chodniku między płytkami albo jeden krawężnik i po sprawie. Przy oponie 35c jest o wiele prościej. Dlatego gravele robią się tak popularne ostatnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Guslarz Z tymi pancerzami trafiles w 10. Na wyplate kupie cazki do ciecia pancerzy i troche je przytne, bo faktycznie sa za dlugie. Wczesniej nie mialem czasu tego zrobic. Dodatkowo zaniose kola do centrowania. Maja lekkie bicia i szprychy sa luzne, ale kola sa w miare proste. Wymienie szczeki na Authora i ustawie jak najblizej obreczy i powinno byc o wiele lepiej. Jak tu sa klamki aluminiowe to co da zmiana na markowe tez alumiowe? Sztywnosc powinna byc ta sama. Tylko wykonczenie lepsze.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak tu sa klamki aluminiowe to co da zmiana na markowe tez alumiowe? Sztywnosc powinna byc ta sama. Tylko wykonczenie lepsze.

To zależy jak są rozłożone siły, ale..... bardziej bym stawiał na to, że w mini v-brake powinna być większa siła ciągnięcia linki. to co pisałem wcześniej. Bo skoro ramię hamulca jest krótsze, to przesunięcie go np o 1cm daje odpowiednio mniejszą siłe nacisku klocka na obręcz. Zatem wnioskuje, że inne klamki powinny być do zwykłych v-brake i mini v-brake. Albo zrobili nowy standard albo będzie pasował ten od cantileverów, caliperów itp czyli również szosowe klamki. Miałem podobny problem przy jednym rowerze bo wcisneli mi klamki od v-brake do hamulców typu dual pivot i dopiero zmiana klamek cokolwiek poskutkowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Minęło pół roku... 

Więc mam tego mistrala i ogolnie przesiadka b tu la super sprawą. 

Co do roweru to rzeczywiście wszystko wymagało regulacji, sporo dokręcania, kola od razu do centrowania bo przejechalem się kilka razy na zbyt luznych szprychach. 

Z hamulcow dopiero teraz jestem zadowolony. 

Jest jakis problem z napedem, mam nadzieję ze to kwestia łańcucha tylko. Po kilku kilometrach kazdy ruch korbą jest bardzo glosny. Wcześniej dziala idealnie. 

Podsumowujac w cenie katalogowej to slaby zakup, lwpiej wybrac cx-one. No ale w mojej promocji to chyba ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...