bobb Napisano 6 Października 2017 Udostępnij Napisano 6 Października 2017 witam poszukuję nowego bądź używanego zestawu kół do roweru Giant Propel Advanced 1. Obecnie posiada on koła aluminiowe Giant P-A2 na kasecie shimano ultegra. Myślałem zamienić je na koła aluminiowe ze stożkiem karbonowym, zależy mi na wytrzymałości kół (dlatego nie chcę całych kół w karbonie) i na poprawieniu wyglądu szostki Rowerem nie będę się ścigał więc strasznie na wadze kół mi nie zależy. Myślałem o kołach pod dętkę. Proszę o podpowiedz jakie koła wybrać (jestem zielony w tym temacie) i z góry dziękuję za pomoc i odpowiedz Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Października 2017 Udostępnij Napisano 6 Października 2017 Naprawdę chcesz się pchać w duże pieniądze tylko po to żeby ładnie wyglądało i nawet nie musi być lekkie? Gdzie tu logika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 6 Października 2017 Udostępnij Napisano 6 Października 2017 Zaoszczedze ci troche kasy. Znam sie na modzie. Alu kola z karbonowymi wklejkami, to dzisiaj wiocha :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobb Napisano 9 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2017 czyli co radzicie zostać przy tych kołach które mam, czy iść w całe karbonowe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolarzjedrek Napisano 9 Października 2017 Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Nie podałeś budżetu jaki chciałbyś przeznaczyć na te koła rozbieżność cenowa jest dosyć duża i sam wybór przeogromny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 9 Października 2017 Udostępnij Napisano 9 Października 2017 jeszcze napisz ile ważysz jak nie zależy Ci na wadzę to nieco wyższe stożki aluminiowe będą się ładnie prezentować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobb Napisano 9 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2017 na koła myślałem wydać 2000 -2500 max zł. Ważę 72 kg. też myślałem o wyższym stożku bo tak jak pisałem na wadze strasznie mi nie zależy. A cenowo oczywiście też jak najbardziej korzystnie, budżet który napisałem wyżej może oczywiście być mniejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 9 Października 2017 Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Nie ma co mieszać alu z karbonem. Jeśli nie jeździsz po górach (jak najlżejsze, kosztem wysokości rawek), to dobre opinie mają aluminiowe klocki o wyższym profilu: http://www.wiggle.com/pro-lite-bracciano-a42-alloy-clincher-wheelset/ Chris zna brytyjski rynek - może ktoś z Jego znajomych klubowiczów tego próbował. Na płaskie tereny w opiniach ludzie chwalą. Jak nie, to zastanów się nad sprawdzonymi FSA Vision Team 35. http://www.cyklomania.pl/vision-kola-team-35-grey-shimano-sram,id2556.html Będzie i ładnie, i średni stożek, i "wiochy nie będzie". Połowa budżetu. Koła pancerne. Miałem poprzednią wersję z 30mm rawką. Waże niemal tyle samo co Ty. Zero problemów. To były moje ulubione koła na płaskie Mazowsze. Do tego kaseta 11-23 i lekkie opony. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobb Napisano 9 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2017 a porównując między tymi dwoma PRO Lite Bracciano A42 a VisionTeam 35 które wybrać ? Górki na trasach się zdarzają więc tak płasko zawsze nie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 9 Października 2017 Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Odpowiedź brzmi: nie wiem. Nie jeździłem na żadnych z nich (jedynie na poprzedniej wersji FSA 30 - wagowo wychodziła jak ta obecna 35mm, a te drugie znam jedynie z pochlebnych opinii). Ja jeżdżę obecnie na aluminiowych Fulcrumach Racing 3 (z przodu 26, z tyłu 30 mm), bo to były lekkie koła o średnim stożku - kompromis dla mnie. Kiedyś miałem osobne lekkie koła o małym stożku na góry i cięższe FSA z wyższym stożkiem na płaskie. Jakie górki, jakie trasy? Górka o 10% wzniosie ale krótka, to z blatu; góra 3 km o średnim wzniosie 8% to już inne wyzwanie... Jak chcesz uniwersalne, to lżejsze będą te FSA. Dla mnie wybrałbym, jako uniwersalne te FSA, bo znam markę i cenię ich jakość. Ale z uniwersalnych masz jeszcze np Fulcrum Racing Quattro - podobna cena, waga, wysokość. Sam musisz wybrać. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 9 Października 2017 Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Jeszcze masz możliwość zdecydować sie na koła składane w ich przypadku jest łatwiej o części zamienne Przykładowo możesz pomyśleć o takich kołachPiasty DT 240s 20h przód i 24h tył Obręcze DT RR511 Szprychy DT Aerolite waga wyniesie 1590gramów jak byś był zainteresowany takimi kołami to pisz na priv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 10 Października 2017 Udostępnij Napisano 10 Października 2017 a porównując między tymi dwoma PRO Lite Bracciano A42 a VisionTeam 35 które wybrać ? Górki na trasach się zdarzają Szczerze? Żadne. Pierwsze mają najprawdopodobniej obręcze ciężkie jak imadła, stary profil V i przestarzałą szerokość wewnętrzną 13,5mm. W tych kołach nie ma nic nowoczesnego. S kolei Visiony oceniając tylko po wadze tak samo, kloce jakich mało. Kolego, dziś bez problemu buduje się koła szosowe na obręczy alu o wadze poniżej 1500g, chcesz mieć dobre, to trzeba je samemu zbudować. Chcesz niezawodne w serwisie, to zbuduj je z typowych i dostępnych podzespołów, a w przyszłości nie będziesz miał żadnych niespodzianek. Obręcz DT R511 - może i fajna, wysoki profil, szeroka, ale co z tego skoro waga to przeogromne 530g? Tu są bardzo fajne koła, o przyzwoitej wysokości stożka, a waga obręczy (485g) nie zwala jeszcze z nóg: https://dandyhorsestore.com/elektron_slx Owszem, przydało by się jeszcze z 1-2mm szerokości tej obręczy, ale 16mm nie jest już tragiczne. Zresztą dzięki temu mamy pewien kompromis pomiędzy akceptowalną wagą, a szerokością i wysokością profilu. PS. koła wcale nie muszą być oklejone tysiącem naklejek, by ładnie się prezentować, a w skrajnych przypadkach można je okleić samodzielnie zestawami z aledrogo. Aaa, i słuchaj chrisa, on zna się na modzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobb Napisano 10 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Zaoszczedze ci troche kasy. Znam sie na modzie. Alu kola z karbonowymi wklejkami, to dzisiaj wiocha :) a co mógłbyś mi polecić i zaproponować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.